1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Xbox 360 vs. Playstation 3 vs. Nintendo Wii [deel 10]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Matrix, 26 mrt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Excess-Denied

    Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.644
    Leuk Bevonden:
    169
    Eigelijk hoort het zo te zijn "MGS belongs to the Nintendo" aangezien daar de serie begonnen is. :b:
     
  2. Cybercon

    Cybercon Guest

    Maar groot werd op de Playstation :b:
     
  3. Schelemug NL

    Schelemug NL Guest

    Als MS een goede voorsprong wil houden op Sony moeten ze wel een beetje in actie komen zo langzamerhand..
    Eerdaags en pricedrop en aankondiging van veel goede games zou mooi zijn om te zorgen dat de verkoopcijfers weer een flinke boost krijgen.

    Voor velen in de industie zijn verkoopcijfers volgens mij het enigste wat telt. MS moet er voor zorgen dat ze er met de kerst minimaal 25 miljoen hebben verkocht. Als ze dat halen dan hebben ze alle ontwikkelaars wel achter zich staan, en maken dan een hele goeie kans om 1ste te worden in deze 'consolewar'.

    Sony heeft best een goede launch gehad, en aardig wat consoles verkocht.(tenminste als ze 'aan personen verkocht' bedoelen)
    Ik ben wel benieuwd naar de verkoopcijfer's van de vershillende console's over een half jaar, als de hype er een beetje af is, en mensen der console's goed hebben kunnen vergelijken.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 3 apr 2007
  4. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    223
    Hoezo? Playstation 3 600 euro ... Xbox 360 Premium 400 euro

    200 euro vind ik al een groot verschil ... (laat staan als je hem met een core vergelijkt)

    De pricedrop kan je dit jaar niet verwachten
     
  5. Schelemug NL

    Schelemug NL Guest



    Een hoop mensen vinden 400,- al teveel geld voor een console. Als MS er 360,- van maakt met game, trekken ze al heel wat meer potentiele kopers over de streep. En kunnen ze hun voorsprong van 7,5 miljoen meer verkochte consoles behouden.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 3 apr 2007
  6. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    223
    De basis console van Microsoft kost 300 euro, dus dat valt nog wel mee :) (de premium wordt vergeleken met de core) ... de Premium wordt vergeleken met de PS3 ... een price drop is dus niet nodig
     
  7. Schelemug NL

    Schelemug NL Guest



    MS moet nu even gaan knallen met de verkoopcijfers.
    En zo'n prijsverlaging is heel doeltreffend om dat snel voor elkaar te krijgen.
    Potentiele kopers vergelijken niet zo, als ze 400 al teveel geld vinden, vinden ze dat ookal is de PS3 600 nogsteeds teveel geld. Maar ze raken wel geinteresseert zodra die wat goedkoper wordt.
     
  8. wesleyX

    wesleyX Sword From Heaven

    Berichten:
    543
    Leuk Bevonden:
    0
    25 miljoen halen ze niet. Eind juni verwachten ze 12 miljoen verkochte consoles. Dus 2 miljoen in 6 maanden. En dan nog 5 miljoen voor de 2e helft van het jaar. Totaal 17 miljoen xbox 360 lijkt mij wel haalbaar.

    € 400,- is nog te duur idd. Niet kwa prijs/kwaliteitsverhouding, maar de consument wil het gewoon nog niet kopen.

    Tot nu toe weet de Wii de mainstream consumenten aan te trekken. Een pricedrop kan daar alleen nog maar verandering in brengen. Denk niet dat het dit jaar gebeurd. Er komen namelijk een aantal systemsellers.

    Een prijsverlaging volgend jaar lijkt me wel te doen. Kunnen ze de Wii onderdruk zetten. Die heeft begin 2008 gelijke aantallen verkocht als 360.
    Kunnen ze ook meteen zien hoe sterk het Playstation merk is. PS3 zakt pas in 2009 met de prijs.

    Ze kunnen ook tegelijk een pricedrop doen met PS3, maar dat zou ik niet doen. Door de opkomst van HD, zal de PS3 sterker in zijn schoenen staan.

    Ik denk dat het verstandig is om in 2008 de prijs te verlagen. Als eerste de prijs verlagen heeft zo'n beetje hetzelfde effect als: De eerste Next-Gen console op de markt brengen.

    Het launch effect begint een beetje in te zakken. 2006 zal een beter jaar zijn dan 2007.
     
  9. breakcore

    breakcore ----

    Berichten:
    203
    Leuk Bevonden:
    0
    kosten voor online gamen moet je wel optellen. 3 jaar 360 online is gewoon 180 euro erbij. Dan zijn ze bijna even duur. Misschien dat ik nog kosten ben vergeten?
     
  10. Schelemug NL

    Schelemug NL Guest

    Ik denk dat als ze de prijs laten zakken naar 360,- met Pgr ofzo, ze er misschien wel bijna 2x zoveel verkopen als wanneer ze hem 400 zouden laten.
    Dan moet 20-25 miljoen zeker te doen zijn.
    Dit jaar komen er nog behoorlijk wat toppers voor de 360, dus als ze de prijs ook iets laten zakken kunnen ze er zeker van zijn dat 2007 een goed jaar voor ze zal zijn.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 3 apr 2007
  11. wesleyX

    wesleyX Sword From Heaven

    Berichten:
    543
    Leuk Bevonden:
    0
    Als ze een prijsverlaging zouden doen, dan kunnen ze dat wel halen. Maar binnenkort komt de Elite, veel goede games na de zomer, (Mass Effect zelfs eerder), dan is er nog de kerst periode.

    Na de zomervakantie gaat de Xbox 360 beter lopen. Dus om dan nog de prijs te verlagen, dan moeten ze ook meer 360's maken. Onlangs is er nog een fabriek gesloten. Ik denk dat ze dan de vraag niet aan kunnen. En te korten is niet goed.

    In 2008 is de kerstperiode voorbij, de verkopen dalen. Dan is het een mooi moment om de prijs te verlagen.

    Of ze blijven geld verdienen door geen prijsverlaging of ze verlagen de prijs en krijgen daardoor meer marktaandeel.
     
  12. Cybercon

    Cybercon Guest

    [​IMG]

    Hubba Hubba :9
     
  13. Xwon

    Xwon het is wat het is.

    Berichten:
    2.853
    Leuk Bevonden:
    1
    Playstation Hardware sales zakken met 82%

    Auw auw auw....


    Sales down dramatically on second week of release

    Sales of the PlayStation 3 have dropped dramatically on the second week of release in the UK, with official Chart Track figures revealing a fall of 82 per cent.

    Chart Track data is gathered from 7000 UK retail outlets representing 90 per cent of the software market, including GAME, Gamestation, Play.com, Asda and HMV.

    A spokesperson for Chart Track confirmed the figure to GamesIndustry.biz this afternoon, stating: "Yes, sales of PS3 hardware have dropped by 82 per cent."

    Last week, Chart Track revealed that the PlayStation 3 had sold 165,000 units in the first two days following the launch, making it the fastest-selling home console in the UK.


    "We publish the first week figures because there's such a clamour for them that we can't keep it a secret," said the spokesperson.

    This week's software charts revealed that sales of the top two PlayStation 3 titles, Resistance: Fall of Man and MotorStorm, had dropped by over 60 per cent.

    Sony Computer Entertainment Europe declined to comment.

    Related Information



    Bron: gamesindustry.biz
     
  14. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    Sommige zien er nu, in 2007 beter uit terwijl er andere er minder uitzien, maar het is een zeer mooie prestatie zo'n beelden :thumbs:.
     
  15. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    Wow, vind dat de game heel positief verder ontwikkeld is. Het zag er al strak uit en hij wordt alleen maar beter. :cool:
     
  16. Cybercon

    Cybercon Guest

    In plaats van constant alleen maar het negatieve nieuwes eruit te pikken, mag je ook zeggen dat de PS3 het tot dusver erg netjes doet in Europa. Overigens is het ook nog de snelst verkopende console in de UK en heeft het de meeste games verkocht (van de drie next-gen systems) in de eerste week in Duitsland. Maar goed fanboys vinden het altijd te verleidelijk om Sony maar weer eens in het verkeerde daglicht te zetten.
     
  17. Xwon

    Xwon het is wat het is.

    Berichten:
    2.853
    Leuk Bevonden:
    1
    Door iedere keer mensen als fanboy af te schilderen bereik je ook weinig dude.
    Je vorige usernaam kan al niet meer gebruikt worden dus ga nu niet weer mensen uitdagen aub....

    Dit is een VS thread dus je kunt dit soort (onderbouwde) posts verwachten... Ik kom in iedergeval niet in de Sony thread dit soort zaken posten om tere zieltjes te sparen :)
     
    Laatst bewerkt: 3 apr 2007
  18. wesleyX

    wesleyX Sword From Heaven

    Berichten:
    543
    Leuk Bevonden:
    0
    PS3 - 127.000 Februari USA

    165000*0,18 = 29.700 UK per week
    29700*4 = 118.800 per maand

    UK zou bijna net zoveel verkopen als USA.
    Maar het gaat nog wel zakken.

    Even voor Europa
    600.000*0,18 = 108.000 per week EU
    108.000*4 = 432.000 per maand EU

    Zou niet verkeerd zijn als de verkopen stabiel blijven.
    Een 50% daling van de verkopen in week 3 in vergelijking met week 2 vanaf launch lijkt me nog wel reeel. Dan zitten ze op 200K ongeveer.
     
  19. Cybercon

    Cybercon Guest

    De afgelopen dagen is er redelijk veel positieve PS3 nieuws geplaatst en dan zie je opeens de xbox bots niet. Maar he als er een negatieve noot naar buiten wordt gebracht is men er als de kippen bij. Maar goed dat ik er nog dieper op in ga, het is toch net alsof je tegen een pispaal staat te praten.

    @wesley
    Op hoeveel verkochte units zitten ze nu exact? 3.46 miljoen toch? Tenminste dit las ik gisteren ergens :)
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 3 apr 2007
  20. wesleyX

    wesleyX Sword From Heaven

    Berichten:
    543
    Leuk Bevonden:
    0
    Volgens mij 3.07 miljoen nog steeds. .
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina