Vragen over nieuwe pc en/of onderdelen [Deel 10]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Arjan, 25 mrt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MAX3400

MAX3400 Virtualization...

Leuk Bevonden:
    0
    Ja en? Je vraagt toch een antwoord? Doe dan niet zo slim!

Zoals xboxgangsta al zegt: is het geld de minimale boost waard?

Plus; 320W of 330W; in alle gevallen moet je een voeding hebben die 350 of meer vermeld heeft op de casing en betrouwbaar is want anders duikel je snel onder de 300W continu vermogen die vooral belangrijk is bij zware belasting zoals spelletjes.

Als je nu een voeding van 350W hebt en dat ding is al anderhalf tot 2 jaar oud, zit je bij een 7600GT waarschijnlijk dus vast aan een sterkere voeding.

2. Pegas

Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    22
    Janter ..., hoeveel keer heb je dit niet al gevraagd en hoeveel keer heb ik niet al gezegd , gebaseerd op de berekeningen van die PSU calculator, dat je voeding de 7600GT juist wel of juist niet gaat aankunnen en dat het upgraden naar een 7600 GT eigenlijk gewoon geld weg gooien is. Je zou minstens voor een X1950 Pro moeten gaan om een echt prestatie verschil te merken waarvoor je geld wil geven. Bovendien raad ik je aan te wachten op de nieuwe mid-range kaarten en ondertussen door te sparen voor eventueel een betere voedingen.

3. janter

janter Active Member

Leuk Bevonden:
    576
    305 watt voeding. Maare een 8800gtx op een 375 watt, kan dat??? Nou dan weet ik het ook niet meer, maar wrm zeggen ze dan zo vaak 600 watt nodig voor die gtx versie:confused: en een x1950gt, verbruikt die niet wat minder stroom dan een 8800gtx???

4. MAX3400

Leuk Bevonden:
    0
    Je snapt het niet he? Je staart je maar blind op "videokaart X" en "Wattage Y" terwijl je moet rekenen voor het verbruikt van het totale systeem! Zonder problemen kan ik een systeem samenstellen met een 7600GT of een 8800GTX waar minimaal een 750W-voeding in moet.

Wederom: kijk in de startpost naar de PSU-calculator of ga in hemelsnaam een Googlen want de antwoorden al jouw vragen zijn op duizenden en duizenden andere sites al beantwoord, onderbouwd, gemeten en in mooie grafiekjes gezet!

Laatst bewerkt: 4 apr 2007
  5. lol

lol Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ik heb een nieuwe pc gekocht

ATX Behuizing
    Front USB - Audio
    AMD X2 3800 Dual Core
    Asus M2N-E Mainboard
    2048 MB DDRII
    Geforce 7950GT - 512 MB PCI-E
    320 GB SATA HDD
    Sound OB
    16x Dual Layer DVD Brander
    Netwerkkaart OB

Is het een aardige of moet ik nog wat vervangen of wat anders bij kpoen

Laatst bewerkt: 4 apr 2007
  6. Pegas

Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    22
    @ lol: ziet er goed uit ;).

7. janter

janter Active Member

Leuk Bevonden:
    576
    je kon die x2 3800 beter vervangen voor een 4600 of een e6300 van intel. En de rest ziet er wel netjes uit. Let wel op: neem je een e6300, moet je ook weer een nieuwe moederbord nemen ;)

Nou :D ik heb het nu uitgerekend hoeveel watt power supply ik nodig heb. Ik heb alleen uitgerekend wat ik NU nodig hebt dus zonder een nieuwe videocard ofzo. En dan kom ik uit op: 429 w . En ik heb maar 305 watt, hoe kan deze computer het dan nog steeds goed doen ???

ow wacht ff , bij x16 line had ik 1 keer ingevuld. Als ik dat dan weg laat, kom ik uit op 353 w

Laatst bewerkt door een moderator: 4 apr 2007
  8. Arjan

Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Als een voeding echt heel erg ondermaats is start de PC niet eens op. In jouw geval, kan de voeding 'voldoende' leveren om 't systeem te laten draaien. Wanneer er echter teveel wordt gevraagd van de voeding wordt 'ie instabiel, en kun je te maken krijgen met vastlopers, reboots enz...

9. janter

janter Active Member

Leuk Bevonden:
    576
    ok, tot nu toe heb ik nog nooit reboots, vastlopers weet ik veel gehad =(

10. MAX3400

Leuk Bevonden:
    0
    Lezen is een vak!

1x X2-5000 @ 1.4V
    1x X1300 Pro
    2x 512MB DDR2 SDRAM
    1x DVD-RW
    1x SATA-drive
    1x High End Motherbord

Geen idee wat voor zooi je er nog meer in hebt zitten, maar hier kom ik 242W en dat even simpel op basis van je signature! En zoals je kan zien staat er Additional PCI Express Cards: en dat ga/ging je gewoon in zitten vullen?

11. janter

janter Active Member

Leuk Bevonden:
    576
    ok, ff voor de duidelijkheid ik kwam als ik goed rekende op een 297 watt uit als ik een 7900gs erin zou stoppen :D dus dan zou het kunnen ??? :D. Maare ik heb ff gekeken en dit zit er in(in de kast heb ik gekeken): amd x2 5000+, 2 sticks van 512 mb ddr 2 ram, moederbord, cardreader, dvd dual brander ofzo iets, 2 fans, x1300pro, HD van 250 gig, 6 USB's(ik weet niet of ik een firewire heb omdat ik niet weet wat dat is). Zou je voor mij maybe dit kunnen uitrekenen. En een heel domme vraag van mij natuurlijk, maare wrm bestaan er voedingen die uit 800 watt bestaan :confused:, dat krijg je dan tog never en nooit niet op :mad:.

mvg, janter

12. Arjan

Leuk Bevonden:
    3
    Oh nee?

;) Ze zijn er echt niet voor niks hoor

13. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik mag aannemen dat ik er dan ook pizza's in kan bereiden ? :+

14. Arjan

Leuk Bevonden:
    3
    Vanzelfsprekend :cool:

15. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Hehe :+

Even iets anders. Ik zou een tijdje geleden met mijn pa langs Informatique zijn gegaan om m'n voeding te laten vervangen i.v.m. die mysterieuze uitval/opstart problemen van mijn PC. Maar omdat we tot op heden geen tijd hebben gehad is dat er dus nog niet van gekomen. Ik ben echter vorige week, na de release van C&C3, eens iets anders gaan proberen. Iedere keer als ik klaar ben achter de PC en hem afsluit, zet ik het schakelaartje van de voeding om (dus dat echt alle stroom eraf is). Wanneer ik de PC dan weer ga gebruiken zet ik dat schakelaartje weer om, en start ik hem op. Ik doe dat nu een week, met het resultaat dat mijn PC inmiddelks geen enkele keer meer is uitgevallen/weigert op te starten :eek:

Raar dat zo'n stom foefje ervoor gezorgd heeft dat ik ogenschijnlijk geen problemen meer heb :confused: Mja het zal me verder aan m'n reet roesten, hij doet het in ieder geval eindelijk zoals ie het hoort te doen !! \o/

16. janter

janter Active Member

Leuk Bevonden:
    576
    OK Arjan

17. Eman

Eman SuperCharged

Leuk Bevonden:
    0
    Wel, ik denk dat ik dat ook ga proberen... heb exact hetzelfde probleem.... Tijdens gamen gewoon uitvallen en terug opstarten...

18. janter

janter Active Member

Leuk Bevonden:
    576
    ik vind die PSU calculator een gek programmatje :confused::confused::confused::confused: Eerst kwam altijd 281 watt te staan van mijn systeem, nu 379 :confused::confused::confused::confused:

19. xboxgangsta

xboxgangsta Reƫel

Leuk Bevonden:
    2
    Ik ben wel benieuwd, heb je al besloten wat je gaat doen?

20. Eman

Eman SuperCharged

Leuk Bevonden:
    0
    Ik denk dat dit abnormaal is... Ik had gewoon de PSU die bijgeleverd was bij de PC... heb gewoon van X800pro naa X1950XTX... heb ik een voeding van 617 Wattnodig? Ik heb er 350? Door gewoon videokaart te vervangen?

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina