[XOne] [X360]Xbox Live NAT Probleem - downloaden, gamen met vrienden, etc

Discussie in 'Games' gestart door Fardo, 7 dec 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    andere router kopen :eek:.... of meer info geven ... niet alle routers kunnen 2 xbox 360's aan

    @Angelfire als je modem een router functie heeft .. je xbox niet aansluiten via ics, maar direct op de router. ICS + router = NAT strict
     
  2. Angelfire

    Angelfire 360'ed

    Berichten:
    558
    Leuk Bevonden:
    0
    Hmm ja, daar dacht ook al aan. Ik zal eens testen of dat werkt voordat ik kabels ga lopen trekken.
     
  3. Postaf

    Postaf Active Member

    Berichten:
    1
    Leuk Bevonden:
    0
    Hier het volgende probleem geval :mad:

    Het Probleem

    Wat is het probleem (korte omschrijving)?: NAT poort staat op strict ook via de handleiding via deze site kom ik niet verder dan strict. Hebben sinds kort de huidige nieuwe maar moeders heeft verkeerde gehaald (ding kan niet terug) er staat momenteel een Router ook nog eens achter de Modem(= ook router) Ict dude heeft gezorgd dat internet ook via Router loopt (miss helpt het nog wat :mad:)
    Welke provider?: Planet Internet
    Wat voor soort (kabel, adsl, sdsl, etc)?: ADSL
    Wat zijn je up en download snelheden (Kbits/sec) ?: download 626.2 KByte/sec (=5010 kbps) Upload 35.7 KByte/sec (=286 kbps)

    Modem

    Welk merk modem heb je?: Thomson/Alcatel SpeedTouch 546
    Modem type?: SpeedTouch 5x6 (modem en router in1)
    USB/ Ethernet?: Ethernet

    Internet Delen / ICS

    Werk je net ICS (Ja/Nee)?: Nee
    Welke Firewall heb je (Zone Alarm/Mc Afee/ Windwos/ Norton/ etc)?: God mag het weten. Die van de modem heb ik uitgeschakeld

    Router

    Welk merk router heb je?: Linksys
    Welk router type?: WRT54G (Draad, Draadloos)
    Welke firmware?: n.v.t.?
    Hoe is je xbox aangesloten (Ethernet/Draadloos)?: Niet

    De Foutmelding
    Wat is de exacte foutmelding?: NAT strict
    Wat heb je geprobeerd?: Port Forward Handleiding, Op router aansluiten (miss maakte het uit) Firewall van modem uitschakelen
    Waar stopt de test?: Nergens
    Wat zijn de suggesties van de xbox 360? (zie more info): Pfft koop XBox Live Compatible device

    Als je iemand niet kan zien of horen

    Wat staat er bij NAT?: STRICT

    Mijn dank is alvast groot

    EDIT: Probleem verholpen KPN had instellingen gewijzigd :mad:
     
    Laatst bewerkt: 8 apr 2007
  4. basovich

    basovich Guest

    EDIT/:
    probleem verholpen:)
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 7 apr 2007
  5. Marruk

    Marruk hallo

    Berichten:
    434
    Leuk Bevonden:
    8
    Ik heb een vraag over dat portforwarden. Ik wil mijn NAT namelijk ook op OPEN krijgen, maar het lukt me niet helemaal.

    Wat ik heb gedaan is mijn Xbox 360 ten eerste een IP adres toekennen met manual (192.168.1.201), de gateway en DNS heb ik hetzelfde gelaten als de instelling met automatic. Daarna heb ik de aanwijzingen opgevolgd die op www.portforward.com staan voor mijn router, de Nokia MW1112. Hier de screenshots van wat ik heb gedaan:

    [​IMG]

    Maar het probleem is dus dat het niet werkt, en nu is mijn vraag: wat heb ik fout gedaan? Of heb ik niks fout gedaan en ligt het probleem ergens anders?

    Alsvast bedankt, Marruk
     
  6. lol

    lol Active Member

    Berichten:
    378
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb een probleem sinds kort heb ik een nieuwe pc maar ik heb deze op ethernet aangesloten net zoals mijn 360 .

    Op een orange livebox en nu staat mijn nat op de 360 opeens op moderate ik heb wel alle poorten geopend voor xbox live maar hij blijft op moderate staan

    edit:eek:pgelost
     
    Laatst bewerkt: 13 apr 2007
  7. 3Kings

    3Kings pG Beta

    Berichten:
    1.349
    Leuk Bevonden:
    0
    Hey vraagje:

    Ik heb een paar dagen terug een 2e xbox gekocht, deze xbox heb ik net als de vorige op de wanadoo livebox (me router dus) aangesloten. Nu is het zo dat de NAT van de xboxen op Moderate en Strict zijn komen te staan.

    Deze moeten dus op 'open' komen. Heb met de helpdesk van microsoft gesproken en ze vertelden mij dat ik de volgende poorts open moet zetten:
    • udp 88
    • udp 3074
    • tcp 3074

    Dit heb ik inmiddels gedaan. Het probleem is dat ik deze ports slechts voor 1 ip adres open kan zetten. Als ik hetzelfde invul met het ip adres van m'n andere xbox krijg ik: "deze poort is al in gebruik, kies een andere".

    Nu heb ik de NAT van beide xboxen al 30x gecheckt en het blijkt dat als de ene xbox op 'open/moderate' staat de andere op 'strict' komt te staan.

    Zijn er mensen die 2xboxen op een wanadoo livebox aangesloten hebben zonder problemen? Of weet iemand toevallig of het wel mogelijk is?
     
    Laatst bewerkt: 21 apr 2007
  8. plazz

    plazz Active Member

    Berichten:
    1.325
    Leuk Bevonden:
    8
    Het Probleem

    Wat is het probleem (korte omschrijving)?:Nat heeft altijd op open gestaan..nu ineens niet meer.
    Na wat Tips van Fardo gelezen te hebben wordt zelfs xbox live nieteens meer gevonden door mijn 360:confused:

    Welke provider?:Chello
    Wat voor soort (kabel, adsl, sdsl, etc)?:Kabel
    Wat zijn je up en download snelheden (Kbits/sec) ?:confused:nel genoeg

    Modem

    Welk merk modem heb je?:apparaat van chello
    Modem type?:
    USB/ Ethernet?:ethernet

    Internet Delen / ICS

    Werk je net ICS (Ja/Nee)?:niet dat ik weet
    Welke Firewall heb je (Zone Alarm/Mc Afee/ Windwos/ Norton/ etc)?:

    Router

    Welk merk router heb je?:linksys
    Welk router type?:wr45g ofzoiets
    Welke firmware?:
    Hoe is je xbox aangesloten (Ethernet/Draadloos)?:ethernet

    De Foutmelding
    Wat is de exacte foutmelding?:Het begon met dat NAT nadat het altijd op Open heeft gestaan ineens op Moderate stond. En inmiddels wordt xbox live niet gevonden
    Wat heb je geprobeerd?: port forwarding (88/ 3074)
    Waar stopt de test?:Eerst dus volledig maar gaf aan dat NAT moderate stond. Nu Stopt hij dus bij XBox Live
    Wat zijn de suggesties van de xbox 360? (zie more info):Leeg scherm( xbox zelf snapt er ook niet veel meer van denk ik.)

    Als je iemand niet kan zien of horen

    Wat staat er bij NAT?:



    EDIT: Vage shit... Firmware van de router geupdate, ip op automatic gezet.
    port 88 en 3074 open gezet en het werkt weer als een tiet :cool:
     
    Laatst bewerkt: 25 apr 2007
  9. Reeds met Xbox helpdesk, Orange helpdesk & Linksys helpdesk gesproken. Het is niet mogelijk om 2 xboxen tegelijk op live te spelen en de NAT op open te houden met 1 internetverbinding.

    Enige optie is een 2e internetverbinding aanschaffen.
     
  10. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Niet helemaal waar .. het is wel degelijk mogelijk om dit voor elkaar te krijgen ... echter moet je je router UpnP ondersteunen en heb je mogelijk een andere modem nodig
     
  11. Cube 101

    Cube 101 Active Member

    Berichten:
    6
    Leuk Bevonden:
    0
    Hallo,.mijn NAT staat op moderate maar kheb niet eens een router, mijn xbox is direct aangesloten op mn Tele2 modem, Davolink DV-2020, kheb ook die poorts proberen te openen bij mn netwerkverbinding, maar niets helpt, iemand suggesties? thnks,..
     
  12. Ninja_in_Pyjama

    Ninja_in_Pyjama Active Member

    Berichten:
    46
    Leuk Bevonden:
    0
    Het Probleem

    Wat is het probleem (korte omschrijving)?:Ik heb sinds kort een nieuwe xbox360, die andere was kapot. En bij deze wil de NAT maar niet op Open. Ik heb alle poorten open (moest toen ook met diegene die nu kapot was, die had de NAT wel open) maar op een of andere manier blijft de NAT op Moderate. Ik kan nu weinig servers vinden, en niet joinen.
    Welke provider?: Planet Internet
    Wat voor soort (kabel, adsl, sdsl, etc)?: ADSL
    Wat zijn je up en download snelheden (Kbits/sec) ?: Geen ID, maar met nieuwsgroepen dl ik met 320 kb/s, en up ik met ongeveer 60 kb/s

    Modem

    Welk merk modem heb je?: Linksys
    Modem type?: WAG354G v2
    USB/ Ethernet?: Ethernet

    Internet Delen / ICS

    Werk je net ICS (Ja/Nee)?: Wat is ICS? Ik heb wel een heel LAN maar weet het verder ook niet.
    Welke Firewall heb je (Zone Alarm/Mc Afee/ Windwos/ Norton/ etc)?: Antivir

    Router

    Welk merk router heb je?: Modem en router in een.
    Welk router type?: zie modem
    Welke firmware?: 1.01.58
    Hoe is je xbox aangesloten (Ethernet/Draadloos)?: Ethernet

    De Foutmelding
    Wat is de exacte foutmelding?: NAT is gewoon Moderate
    Wat heb je geprobeerd?: Firewall uitzetten
    Waar stopt de test?: Test eindigt goed
    Wat zijn de suggesties van de xbox 360? (zie more info):

    Als je iemand niet kan zien of horen

    Wat staat er bij NAT?: Moderate


    Dit is echt enorm vervelend, ik hoop dat iemand me kan helpen de NAT open te krijgen..
     
    Laatst bewerkt: 6 mei 2007
  13. tasso

    tasso de gamer

    Berichten:
    1.081
    Leuk Bevonden:
    0
    Maakt niet uit of het een router is of een modem is het gaat gewoon via je modem en je zal daar toch echt alles open moeten gooien.
    Maar die tele2 dingen zijn echt ondingen heb er zelf jammergenoeg ook 1 gehad
     
  14. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    @Ninja zet in je gateway onder gaming upnp op enabled .. verder alles weg halen als het goed is is ie nu open
     
  15. Ninja_in_Pyjama

    Ninja_in_Pyjama Active Member

    Berichten:
    46
    Leuk Bevonden:
    0
    UPnP staat al op enabled, en de poort daarvan staat ook open... Wat bedoel je met ''alles weghalen''?
     
  16. boss

    boss Stay frosty people!

    Berichten:
    4.420
    Leuk Bevonden:
    2
    Ik heb een vraagje. Ik heb een paar maanden terug mijn NAT op open gezet. Nu heb ik al een tijdje de ps3 en strek ik soms het internet uit mijn xbox 360 en steek die in mijn ps3. Maar nu staat mijn NAT terug op moderate, heeft het er iets mee te maken dat ik die uittrek enzo? Dat zou toch niet mogen he...
     
  17. tasso

    tasso de gamer

    Berichten:
    1.081
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb exact hetzelfde als jou gehad je moet dan weer eerst je modem resetten en dan is het weer goed.
    Ik had daar geen zin in elke keer dat omwisselen van de kabel en heb een switch gekocht voor 12 euro en nu werkt het perfect. Je kabel van je modem gatt dat kastje in en dan gaan er 2 ethernet kabel vanuit het kastje mijn ps3 en 360 in en werkt heel makkelijk. Ik heb er 1 van sweex gekocht een 5 poorts dus 1 poort in en 4 out.
     
  18. Ninja_in_Pyjama

    Ninja_in_Pyjama Active Member

    Berichten:
    46
    Leuk Bevonden:
    0
    EDIT: Na wat geklooi heb ik mijn router eindelijk goed ingesteld! Ik ben een gelukkig man
     
    Laatst bewerkt: 13 mei 2007
  19. Servantes

    Servantes Well-Known Member

    Berichten:
    8.999
    Leuk Bevonden:
    3.331
    Het Probleem

    Wat is het probleem: Nat staat op moderate en kan geen games zien online bij sommige games en bij alle arcade games
    Welke provider?: Orange Family
    Wat voor soort (kabel, adsl, sdsl, etc)?: ADSL
    Wat zijn je up en download snelheden (Kbits/sec) ?: download 20mb (maar ga 12mb) Upload : 1mb (100 kb)

    Modem

    Welk merk modem heb je?: Livebox
    Modem type?: Livebox
    USB/ Ethernet?: Ethernet
    Internet Delen / ICS

    Werk je net ICS (Ja/Nee)?: ja op xbox 360 geeft hij het aan
    Welke Firewall heb je (Zone Alarm/Mc Afee/ Windwos/ Norton/ etc)?: niks

    Router

    Welk merk router heb je?: Livebox
    Welk router type?: Livebox
    Welke firmware?: n.v.t.?
    Hoe is je xbox aangesloten (Ethernet/Draadloos)?: ethernet(gaat me switch in)
    De Foutmelding
    Wat is de exacte foutmelding?: NAT (moderate)
    Wat heb je geprobeerd?: Port Forwarding
    Waar stopt de test?: Nergens (nat geeft aleen moderate aan)
    Wat zijn de suggesties van de xbox 360? (zie more info): ??

    Als je iemand niet kan zien of horen

    Wat staat er bij NAT?: Moderate

    help?
     
  20. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    wat voor switch heb je? is het een switch of een router
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina