Gamen in Surround/Dolby Digital [Deel 10]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door dynamike, 2 jan 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. DragonDM

DragonDM Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Dit is wat de technische dienst van MS er over te zeggen had:

“The difference between playing a DVD and playing a game is that the DVD sound is passed through from the disc, while game sound is encoded on-the-fly. Sounds like there’s an incompatibility between our encoded bitstream and the receiver. Brian’s more of an expert on this, but my first guess is that the receiver is losing sync with the bitstream from the Xbox, getting confused for a bit, then resyncing when it realizes there’s a problem.”

En dat 'resyncen' zorgt er dus voor dat het geluid wegvalt. Als dat je enige probleem is, moet je kijken of het mogelijk is in de instellingen van je receiver of je het automatisch resyncen uit kan zetten. Bij mij zit er ook nog een hinderlijke storing bij. Ik ga hem vrijdag aanstaande terugbregen naar de It's. Dan zal het wel een paar weken duren voordat ik hem terugheb.

Ik verwacht een moeizame discussie tussen de winkelketen en mij... :{

2. Sake1989

Sake1989 Relax

Leuk Bevonden:
    33
    Succes alvast bij de winkel. En ik heb alles opnieuw ingesteld en nu maar zien of het geholpen heeft.

3. casper018

casper018 Active Member

Leuk Bevonden:
    5
    ik had even een vraagje over het aansluiten van mijn nieuwe surround set.
    Ik heb een kamer (die er illegaal getekend beneden zo uitziet). Mijn computer heeft op dit moment een mooi 5.1 surround system. En ik heb net ook voor mijn tv (voor mn xbox dus ;) ) een 5.1 surround systeem gekocht.
    Nu staan er dus naast mijn computer & tv al boxen.
    Kan het kwijt om nog meer boxen neer te zetten (die voor de TV dus)?

------[COMPUTER]----------------------------

--------[TV]----------------------------------

(dus infeiete dat aan 1 kant van mijn kamer 1 surround set staat, en aan de andere kant ook 1 surround zet... Nog geen 1.5 meter voor elkaar.. kan dat op gaat dat elkeaar verstoren? en dan bedoel ik niet kwa ruimte gebrek)

Laatst bewerkt: 31 mrt 2007
  4. .:Fire:.

.:Fire:. Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Optical en Composite

Ik heb een vraag:
    Op dit moment is mijn XBox 360 aangesloten aan een surround setje via composiet (witte en rode stekkertjes), omdat mijn receiver geen optical in heeft. Nu vraag ik me af of het waard is om een nieuwe receiver te kopen en mijn bestaande speakers te gebruiken. Is het echt beter om via optical te spelen ipv composite?

5. dynamike

dynamike i love astrid

Leuk Bevonden:
    0
    1: Die rode en witte tulpstekkertjes heten geen composite, maar stereo. Die gele die erbij is voor composite video, beeld dus ;)
    2: Het heeft alleen voordeel om over te stappen op optical als je een surround opstelling hebt, dus met bijvoorbeeld 5 speakers. Als je dit hebt, is het zéker de moeite waard om over te stappen naar een receiver met optische ingang. Digitale surround zet je veel meer midden in de game dan stereo.

Je kan ook even de startpost lezen voor meer info over gamen in surround.

6. .:Fire:.

Leuk Bevonden:
    0
    Ja, ik heb op dit moment een surround opstelling van 5 speakers en een subwoofer. Ok tnx voor je hulp!

7. dynamike

dynamike i love astrid

Leuk Bevonden:
    0
    Oke, voor de zekerheid zou ik wel willen weten of dat de speakers zijn van een alles-in-1 setje of niet. Zit je subwoofer bijvoorbeeld verbonden met twee draadjes net als je speakers, of via een sub pre-out tulpstekker? Omdat op surround receivers dus altijd een sub pre-out zit. Als dat niet zo is kun je niet zonder meer je speakers en sub aansluiten op een nieuw receiver.

8. .:Fire:.

Leuk Bevonden:
    0
    Hmm.... Ze komen idd van een alles in 1 setje.. En die Sub wordt ook met 2 draadjes verbonden...

9. dynamike

dynamike i love astrid

Leuk Bevonden:
    0
    Dat is minder. Dan kun je iig niet je sub zomaar aansluiten op een nieuwe receiver.

Subwoofers die je op receivers aansluiten zijn ook altijd actief, wat wil zeggen dat in de subwoofer een aparte versterker zit. Deze zal niet in de jouwe zitten, dus dat is een probleempje waar je niet omheen kan.

Ik heb geeen idee wat je voor budget had voor die receiver, anders is een receiver met nieuwe boxjes maybe een optie als je wilt upgraden naar Dolby Digital. Ik weet ook je ervaringen met geluidsystemen en je wensen voor de rest niet. Als je alleen wilt gamen in DD voor een zo klein mogelijk bedrag is een Logitech Z5400 de beste keuze voor ongeveer 190 Euro.

10. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Dat dacht ik ook toen ik mijn Yamaha digitale reciever kocht.
    Koop eerst de Reciever en gebruik nog een tijdje de oude speakers van mijn JVC.
    De Subwoofer heb ik meteen naar zolder kunnen verhuizen en heb meteen een goede Actieve Yahama Subwoofer erbij gkocht.

11. dynamike

dynamike i love astrid

Leuk Bevonden:
    0
    Dat is idd ook een optie, een nieuwe receiver + een nieuwe actieve sub, en dan nog even die oude satelietjes gebruiken. Alleen losse subs zijn redelijk prijzig. Ik denk dat je met een nieuw setje, of een 5400 een voordeligere koop doet.

Maar dan nog, we weten eigenlijk nog niets van Fire zijn budget of wensen :9

12. .:Fire:.

Leuk Bevonden:
    0
    Ik denk dat ik dan toch eerder voor die Logitech ga, want anders wordt het me toch iets te duur:p. Tnx voor jullie hulp!:D

13. casper018

casper018 Active Member

Leuk Bevonden:
    5
    hey iedereen, ik heb net een nieuwe home cinema set gekocht.. en heb die op mn tv aangesloten via een scart kabel.
    Weten jullie miss of ik mijn xbox apart op mijn home cinema set moet aansluiten om 5.1 geluid te krijgen tijdens het gamen?

14. SjoerdV NL

SjoerdV NL Hardcore Poster?

Leuk Bevonden:
    2
    Zie de eerste post in dit topic. Enorm veel succes gewenst, volgens mij heb je dat wel nodig in het leven...

Mvg,

Sjoerd

15. casper018

casper018 Active Member

Leuk Bevonden:
    5
    er staat wel dat er bij mn xbox premium zon kabel moet ziten maar ik kan em niet vinden hoor :{

16. SjoerdV NL

SjoerdV NL Hardcore Poster?

Leuk Bevonden:
    2
    Nee... Die moet je apart kopen. Echter alleen doen als je set ook een optische ingang hebt, alleen daarmee kan je van 5.1 genieten.

17. pietlut

pietlut Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Wat zijn nou draadloze achterspeakers?? Wat is nou het verschil met andere speakers?

18. beuker(sr)

beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

Leuk Bevonden:
    3
    andere speakers gebruiken draadjes.........lijkt mij 8)

flauw he..

draadloze achterspeakers worden zonder kabels aangestuurd net zoals bv je draadloze controller voor je xbox 360 werkt.

deze draadloze speakers hebben dan wel hun eigen stroomvoorziening nodig (versterker) om uberhaupt geluid te kunnen produceren wat ze dus een stuk zwaarder maken en zijn dan ook vaak duurder dan normale speakers.

19. pietlut

pietlut Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    :cool: Hehe, weer wat wijzer geworden8) Bedankt8)

20. Dusky Demon NL

Dusky Demon NL Daan

Leuk Bevonden:
    213
    haha waar slaat dat nou op?:emo:

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina