Opslag apparaten(USB) worden niet herkend

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door ikke8866, 5 apr 2007.

1. ikke8866

ikke8866 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Als ik een USB-Stick , externe harde schijf , foto-toestel , .. aansluit op mijn pc via USB dan herkend mijn PC de apparaten niet , sluit ik een webcam , toetsenbord, muis,.. aan herkend hij die wel . Bij geen enkel apparaat is een driver vereist. Ik gebruik Windows XP Home en heb BIOS geüpdaded en gecontroleerd , kan iemand mij alsjeblieft helpen want ik word er gek van |:-

groetjes , Ikke8866

2. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Wat zegt apparaatbeheer als je de USB-stick aansluit.

Normaal moet er staan , USB-apparaat voor massaopslag.
    Misschien moet je even de driver verwijderen en de pc opnieuw opstarten.

3. axess

axess time wasted

Leuk Bevonden:
    0
    Rechtermuisknop op 'Deze Computer' > Beheren > Schijfbeheer > en dan mss een ander stationsletter toekennen aan de geheugenstick of wat dan ook.

4. MAX3400

MAX3400 Virtualization...

Leuk Bevonden:
    0
    Lijkt me een eenvoudige verklaring; je mist SP2 voor XP want daar zitten updates is voor USB2.0 apparaten. En als je SP2 denkt te hebben geinstalleerd; zou ik maar eens kijken of je moederbord USB2.0 wel snapt en de goede drivers ervoor heb geinstalleerd.

*edit*
    Inzicht in mijn voorstel: de genoemde apparaten die het allemaal niet doen, zijn in het algemeen USB2.0 vanwege de transfersnelheid die ze nodig hebben om normaal/functioneel te kunnen communiceren met de PC. De apparaten die het wel doen zijn namelijk apparaten die USB1.1 lijken te zijn en, simpel gezien, niet hoger hoeven te communiceren dan de vastgestelde 12Mbps.

Laatst bewerkt: 5 apr 2007
  5. ErroX

ErroX Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Soms willen cardreaders of interne USB hubs nog weleens voor problemen zorgen. Biosinstelling wil dan helpen. Like USB > Hispeed moet dan fullspeed worden.

Dat is waarschijnlijk bij jou niet van toepassing, maar voor het zelfde geld is dat wel een oplossing.

6. Darkon 83

Darkon 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0

Deel Deze Pagina