Opstart probleem.

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door VoYTeC, 6 apr 2007.

1. VoYTeC

VoYTeC Xbox Af -_-

Leuk Bevonden:
    1
    Hallo,

Sinds gisteren heb ik een beetje een raar probleem met mn PC. Ik start hem gewoon normaal op, hij laad het eerste gedeelte wel, maar dan als hij Windows wil gaan laden komt er echt een halve seconde een blauw scherm en begint de PC weer opnieuw met opstarten.

Als ik hem daarna in de veilige modus opstart en systeemherstel doe naar het begin van de week heeft de PC weer nergens last van. Ik dacht dus gisteren dat t probleem opgelost was, maar vandaag deed hij weer precies hetzelfde. Ik heb de systeemregisters bekeken en daar staat niets fouts in. Ook heb ik gechecked op virussen en Spyware, maar dit zit er allemaal niet op.

Iemand enig idee wat het kan zijn?

Jeroen

2. m_telkamp

m_telkamp = ViPeR NL360

Leuk Bevonden:
    0
    Is er iets wat jij geinstalleerd/verwijderd hebt voordat t begint?

3. VoYTeC

VoYTeC Xbox Af -_-

Leuk Bevonden:
    1
    Nee, niet dat ik weet...

4. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Een blauwscherm krijg je meestal bij een corrupte driver !!
    Controlleer ook even als er geen programma's updates aan het binnen halen zijn !!

5. MAX3400

MAX3400 Virtualization...

Leuk Bevonden:
    0
  6. Brocade

Brocade Active Member

Leuk Bevonden:
    38

Ik had laatst last van de update van windows wat verholpen is dankzij een driver van microsoft zelf (link geeft MAX3400 al).

Maar ik kreeg vandaag ook last van vreemde opstart praktijken van mijn pc. PC starte op, maar eenmaal volledig opgestart kreeg ik een blauw scherm en starte de pc zichzelf na 1 seconde weer helemaal uit zichzelf op. Dit gebeurde een paar keer, en bij de laatste keer gaf windows aan dat er een driver van mijn videokaart niet in orde was. Toen direct de laatste driver gedownload en sindsdien nergens last meer van. Misschien dat dit bij jou ook het geval kan zijn :)

Laatst bewerkt: 6 apr 2007
  7. Danger

Danger XBW Groentje

Leuk Bevonden:
    0
    Als je even je bios ingaat kan je de BSOD (Blue Screen of Death) vastzetten zodat hij niet in 1s weggaat. Dan kan je lezen wat hij weergeeft, kan soms nuttige informatie instaan. Ik weet niet meer precies waar het precies in je bios staat, en heb even geen tijd om het te zoeken. Dus moet je even googlen :):.

En ik heb ook regelmatig dat ik na een windows update niet meer kan opstarten. Gewoon systeemherstel en niet meer downloaden ;). Gebruik een firewall een een goed anti-virus programma, dan red je het ook wel.

Laatst bewerkt: 6 apr 2007
  8. VoYTeC

VoYTeC Xbox Af -_-

Leuk Bevonden:
    1
    Heb die Windows Fix Eroverheen gegooid en de nieuwe Nvidia Drivers gedownload voor mn Videokaart. Inmiddels werkt alles weer! Bedankt!

Deel Deze Pagina