1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Vragen over nieuwe pc en/of onderdelen [Deel 10]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Arjan, 25 mrt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MAX3400

    MAX3400 Virtualization...

    Berichten:
    1.210
    Leuk Bevonden:
    0
    Welke voeding stelde ik voor? Want de laatste dagen word ik helemaal tureluurs van alle spannings-verhalen hierzo...O-)
     
    Laatst bewerkt: 5 apr 2007
  2. Eman

    Eman SuperCharged

    Berichten:
    303
    Leuk Bevonden:
    0
    :+ ik zou het begrijpen... je stelde deze voor; Tagan TG480_U22
     
  3. MAX3400

    MAX3400 Virtualization...

    Berichten:
    1.210
    Leuk Bevonden:
    0
    Opvallend want de eerste 4 reviews op Google geven goede resultaten aan deze voeding.

    Zelf heb ik het broertje, de U01 en die performt al bijna 2 jaar vlekkeloos in een systeem met 6 HDD's, een dual-core en een 7800GTX.

    Anyway, ieder natuurlijk zijn/haar eigen info; de bottom-line is dat je voldoende A op je 12V hebt, bij welke voeding dan ook van een respectabel merk.
     
    Laatst bewerkt: 5 apr 2007
  4. Eman

    Eman SuperCharged

    Berichten:
    303
    Leuk Bevonden:
    0
    Tagan geeft dan ook geen CrossFireondersteuning ;) Iets wat ik later wel zou leuk vinden... Nu, wat denk je ervan? :p
     
  5. MAX3400

    MAX3400 Virtualization...

    Berichten:
    1.210
    Leuk Bevonden:
    0
    Lees nog even de review van die Antec; 1 systeem bootte niet eens met de voeding maar dat terzijde. Voor de rest is het wel een nette voeding.

    Voor elke moderne voeding: minstens 16A per 12V-rail en minimaal 2 12V-rails aanwezig. Maar liever meer dan 18A op beide rails.

    *edit*
    Wat is CrossFire-ondersteuning? Bedoel je 2 6-pins molex?
     
    Laatst bewerkt: 5 apr 2007
  6. Eman

    Eman SuperCharged

    Berichten:
    303
    Leuk Bevonden:
    0
    CrossFire? Is 2 kaarten in 1 PC? Ik weet niet wat je ervoor nodig hebt (ik zeker een nieuw moederbord, maar toch). Die staan op http://ati.amd.com/technology/crossfire/buildyourown2.html
    Ik denk dat je '2 x PCI-E' voeding nodig hebt... Stond toch op OZC.com
     
  7. MAX3400

    MAX3400 Virtualization...

    Berichten:
    1.210
    Leuk Bevonden:
    0
    Hahaha, je weet niet wat CrossFire precies is maar houdt wel vast rekening ermee? CrossFire (Ati) of SLI (Nvidia) houdt eigenlijk in dat 2 of meer grafische kaarten tegelijk in een systeem aanwezig zijn en werken.

    Je moet in dat geval bepaalde eisen stellen aan je voeding zodat er voldoende spanning naar alle componenten kan en dat je voeding dus minstens 2 stuks 6-pins molex heeft.

    De lijst met voedingen die er staat heeft dat maar dat wil niet zeggen dat er niet meer voedingen in de wereld zijn; dit is puur de lijst van voedingen die getest zijn.

    Eigenlijk is het misleiding van je kan namelijk zonder problemen een SLI-systeem bouwen met 2 Nvidia 7600GT's zonder dat je een dikke voeding nodig hebt want die 2 kaartjes vreten samen niet meer dan 150W en je zou dus met een normale voeding van 350W uit de voeten kunnen, zonder de specifieke 6-pins aansluitingen.
     
    Laatst bewerkt: 5 apr 2007
  8. Eman

    Eman SuperCharged

    Berichten:
    303
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik wist wel wat CF is. Vraagteken stond er voor jou, omdat jij neit wist wat CF was. Nouja, wathever. En ja, ik hou er rekening mee met die lijst. Het geeft tenminste een idee van goede voedingen.

    EDIT; heb nu al 20 voedingen bekeken... geeneen die meer dan 18A levert bij +V12! Bij -12 dan weer wel... En bij +5.5 dan weer 38 :p
     
    Laatst bewerkt: 5 apr 2007
  9. Vectom

    Vectom Active Member

    Berichten:
    314
    Leuk Bevonden:
    0
    Mensen ik heb echt nog ffies snel hulp nodig.

    Zoals in mijn vorige lange post (1e post op page 14) zie je dat ik graag geheugen wil kopen. Nu wil ik weten:

    - Kan ik ook 1 reepje van 1gb PC3200 (400mhz) kopen? Ik heb deze processor: AMD Athlon 2600+. Of loopt hij dan terug naar PC2700 (333mhz)? Kan iemand mij please wat vertrouwen geven wat ik wel en niet kan. Ik wil namelijk vannacht nog gaan bestellen zodat ik hem zaterdag binnen heb.

    Thx alvast
     
  10. C4SP3R

    C4SP3R Active Member

    Berichten:
    74
    Leuk Bevonden:
    0
    nou guys, ben weer terug (te mooi weer buiten om binnen te zitten:p) en het wat na gedacht over dat systeem (pag 8 ofzo staat ie ) en heb wat verandert komt ie:

    mobo:Abit Fatal1ty FP-IN9 SLI
    Cpu: Intel Core 2 Duo (Allendale), E6400
    geheugen: G.E.I.L GX22GB6400DC, 2048 MB, DDR2, PC6400, 800 MHz, 2 x
    Hdd: Harddisks 3,5 inch SATA -250 GB S-ATA2 harddisk
    voeding: CoolerMaster iGreen Power 500W
    optic.drive: Lite On LH-18A1P, ATAPI/E-IDE, Zwart, OEM
    grafische kaart; Club3D 8800 GTS
    behuizing:confused:weex Prescott Galaxy, (+koelers: Arctic-Cooling AF12025 Fan en Arctic-Cooling AF12025L Fan )

    totaal 951,51 euries

    1000 is echt mijn limiet.
    ik weet niet of deze config. beter is dan mijn oude
    groeten
     
  11. The Bolster

    The Bolster --

    Berichten:
    853
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb gister dus mijn 21-in-1 kaartlezer gekregen. Maar nu zit ik met de vraag: Hoe de fuck sluit ik dat ding aan? 8)
    [​IMG]
    Dit zijn de kabels die eruit komen (stroom ook maar die staat niet op de foto ;))
    Ik weet dat de brede kabel voor het geluid is maar wat voor aansluiting is dat? En er stond bij dat ik hem kon aansluiten op een firewire poort maar hoe? :confused: En wat is de rechtse kabel?:confused:
     
  12. MAX3400

    MAX3400 Virtualization...

    Berichten:
    1.210
    Leuk Bevonden:
    0
    Aan losse kabels hebben we weinig. Dus met uitzondering van de linkerkabel, is het handig om te weten waar de rest naartoe loopt of op is aangesloten.
     
  13. Majin

    Majin Bye bye~~

    Berichten:
    1.415
    Leuk Bevonden:
    0
    zou deze mobo nemen : Asus P5N-E SLI, nForce 650i (als je de 650i chipset en SLI wilt, zo niet zijn er andere betere keuzes)
    en deze geheugen : 1GB x 2 (2GB) PC6400 DDR2, CL4 (G.Skill, F2-6400PHU2-2GBHZ) (beste chip Micron D9)
     
  14. MAX3400

    MAX3400 Virtualization...

    Berichten:
    1.210
    Leuk Bevonden:
    0
    Om het een beetje te beargumenteren, want iedereen kan zomaar een merk+type roepen:

    De chipsets die voldoende zijn voor systemen met een enkele VGA-kaart en minder USB (8 ipv 10), minder Ethernet (1Gbit ipv 2) en minder schijven (max. 4 SATA ipv 8 ), zijn de 650-serie van NVidia en de 965-serie van Intel. Door te besparen hierop moet je rekening houden dat je langere tijd met een enkele videokaart moet werken OF bij SLI niet op 2x PCI-E16x draait maar op 2x PCI-E8x.

    Is dit geen probleem voor je, of ben je handig/rijk genoeg om over een jaar een 2e videokaart te kopen en een nieuw moederbord, dan is een lagere chipset een goede keuze. Sterker nog; als je goed rondkijkt kan je nu dan misschien zelf een 8800GTX kopen voor het prijsverschil tussen de moederborden.

    *kleine edit*
    Laat eigenlijk ook maar; ik ging ervanuit dat Majin had gezien dat het Fatality-board een 680 of 975 chip had, maar dat blijkt niet zo te zijn. Dus eigenlijk is de suggestie van Majin overbodig omdat het Fatality-board een 650i heeft.
     
    Laatst bewerkt: 6 apr 2007
  15. C4SP3R

    C4SP3R Active Member

    Berichten:
    74
    Leuk Bevonden:
    0
    dus conclusie goede keuze of niet?
    over een jaar zijn die geforce 8 series denk ik ook wel wat afgeprijst en kan ik die denk ik wel nog betalen,
    edit weet iemand of dat board wat is, ik had namelijk eerst de p5b-e in gedachte
     
  16. MAX3400

    MAX3400 Virtualization...

    Berichten:
    1.210
    Leuk Bevonden:
    0
    De P5B of de P5N32 van Asus zijn zeer stabiele borden. En eerlijk gezegd; de Fatality van Abit is wel goedkoper maar als ik moet kiezen tussen langdurige betrouwbaarheid en betalen voor een bekende gamer, dan zou ik toch voor Asus gaan en voor een paar tientjes extra is die keuze snel gemaakt.

    Let op: van de Asus-borden zijn er nog tientallen sub-configuraties; zoek even uit welke van P5B jou bevalt (Deluxe, Vista, E, whatever) dus vergelijk even de onderlinge mogelijkheden.
     
  17. C4SP3R

    C4SP3R Active Member

    Berichten:
    74
    Leuk Bevonden:
    0
    ga ik doen..
    edit: waarom raad niemand eigenlijk amd processors aan die zijn goedkoper
     
  18. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    Vanaf de E6600 (of ondertussen misschien al de E6700) is de C2D beter dan eender welk AMD CPU die momenteel op de markt is. Als je onder de E6600 gaat liggen de presaties zowel als de prijzen van de AMD en Intel CPU's ongeveer gelijk, maar meestal gaat de voorkeur naar de C2D's wegens iets betere prestatie zonder echt meer te betalen (meestal een paar euro's).
     
  19. C4SP3R

    C4SP3R Active Member

    Berichten:
    74
    Leuk Bevonden:
    0
    ok , vroeg het me af.
    en nu ik zit te kiezen tussen de p5b en p5b-e
     
  20. MAX3400

    MAX3400 Virtualization...

    Berichten:
    1.210
    Leuk Bevonden:
    0
    En we gaan je geen antwoord geven; ik zei al dat je moest gaan vergelijken en de site van Asus noemt alles stap voor stap op. Ik denk dat je slim genoeg bent om te zien wat de P5B-E wel/niet heeft ten opzichte van de P5B.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina