1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Vragen over nieuwe pc en/of onderdelen [Deel 10]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Arjan, 25 mrt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. C4SP3R

    C4SP3R Active Member

    Berichten:
    74
    Leuk Bevonden:
    0
    btw ik denk dat ik mijn cpu verander naar de e 6420( minder geld maar grote l2)
     
  2. Occisor

    Occisor Active Member

    Berichten:
    1.000
    Leuk Bevonden:
    0
    Ben al een tijdje onderweg naar een nieuwe pc, ik heb nu al mijn moederbord, case en voeding zijn in bestelling en de harde schijven heb ik ook al.
    Ik zit alleen met een aantal vragen voor mn graka:

    -Er zijn een aantal dx10 kaarten die eraan komen, is dx10 nu echt nu echt de moeite waard? ( het zou zomaar kunnen dat ik games als Crysis wil gaan spelen, maar met uitzondering van dx10 ondersteuning in games, wat bied het nog meer?)
    -Ik weet dat er van nVidia een aantal budget dx10 kaarten aankomen (8400 en 8600 versies), deze worden 17 april verwacht ( toch..?) hoe zit het met ATi? Ik kan zo weinig vinden hierover? Ik ben metname geinteresseerd in ATi omdat mijn moederbord crossfire ondersteund ( Asus Commando mobo ).

    De PC wordt een beetje een kruising tussen een HTPC en een gamepc, dus: lichte gamespecs met veel opslag in een htpc case.

    onderdelen die ik al heb/die nog worden geleverd:
    Asus Commando mobo,
    Thermaltake Mozart case VC4000SNS
    Samsung Spinpoint @ 200 Gb
    WD Raptor @ 36,7 Gb
    Zalman 600-HP PSU
    dingen als optische drives en beeldscherm heb ik nog wel gewoon...

    onderdelen die ik nog van plan ben te gaan kopen:

    E6600 + een goeie cooler ervoor ( waarschijnlijk een zalman )
    graka ( welke weet ik dus nog niet )
    Kingston 667mhz Valueram 2 Gb

    verdere onderdelen nadat de pc up and running is:

    Meer opslag
     
  3. MAX3400

    MAX3400 Virtualization...

    Berichten:
    1.210
    Leuk Bevonden:
    0
    Een E6600 "moet" 800MHz geheugen hebben. Haal voor je E6600 een Arctic Cooling Freezer 7 Pro.

    En als grafische kaart kan je uit de voeten met een "oude" DX9-kaart zoals een X19-serie of een GeForce79-serie. DX10 is zwaar overrated en tegen de tijd dat games dat echt benutten, zijn grafische kaarten daarvoor al goedkoper en Ati heeft dan ook de R-serie al op de markt.
     
  4. Occisor

    Occisor Active Member

    Berichten:
    1.000
    Leuk Bevonden:
    0
    moet? :eek:

    heb ik wat gemist..?
    Maarja, ik zat idd ookal te denken aan 800mhz, maar waarom moet dit? Of is dit een mening :+?

    met het advies kan ik trouwens wel wat, ik ga dan denk ik toch voor een x1950 pro... thanks
     
  5. MAX3400

    MAX3400 Virtualization...

    Berichten:
    1.210
    Leuk Bevonden:
    0
    Omdat jouw gekozen PC5300-geheugen volledig asynchroon loopt met de CPU. Je kan kiezen tussen PC4200 en PC6400 maar dat betekent dat je je E6600 geen MHz sneller kan laten lopen als je PC4200 gebruikt.

    Gebruik je PC6400 dan is de snelheid van het geheugen voldoende om je CPU misschien iets sneller te laten lopen en het verschil van asynchroon tov de FSB te compenseren.

    *edit*
    Bij het verkeerd kiezen van geheugen en CPU is je PC aanzienlijker langzaam dan van je vriendjes ofzo. Dit is geen mening maar hier zijn echt honderden tests over te Googlen.
     
  6. VoYTeC

    VoYTeC Xbox Af -_-

    Berichten:
    429
    Leuk Bevonden:
    1
    Okee, keigaaf van die nieuwe Videokaart drivers, maar nu zit ik met het volgende probleem. Als ik een Video af wil spelen krijg ik dus een Groen scherm wat niet weggaat. Nu heb ik de hardwareversnelling lager gezet en dan speelt hij dus wel Videos af alleen in mindere kwaliteit...

    Iemand een oplossing? Codecs opnieuw installeren helpt dus niet...

    Edit// Screenie (Niet van mij maar zelfde probleem)

    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 7 apr 2007
  7. MAX3400

    MAX3400 Virtualization...

    Berichten:
    1.210
    Leuk Bevonden:
    0
    En wat heeft dit te maken met Vragen over nieuwe pc en/of onderdelen [Deel 10]? En nee, een codec of driver is geen onderdeel!
     
  8. VoYTeC

    VoYTeC Xbox Af -_-

    Berichten:
    429
    Leuk Bevonden:
    1
    Pff :b:
     
  9. C4SP3R

    C4SP3R Active Member

    Berichten:
    74
    Leuk Bevonden:
    0
    En als grafische kaart kan je uit de voeten met een "oude" DX9-kaart zoals een X19-serie of een GeForce79-serie. DX10 is zwaar overrated en tegen de tijd dat games dat echt benutten, zijn grafische kaarten daarvoor al goedkoper en Ati heeft dan ook de R-serie al op de markt.

    en mij is nog wel aangeraden een dx 10 te kopen, misschien neem ik wel en 7900 van gt en over een jaar koop ik dan een 8800 gts ofzo
     
  10. janter

    janter Active Member

    Berichten:
    1.686
    Leuk Bevonden:
    568
    ik krijg nu steeds ook bij veilig modus een blauwe screem te zien met een er is een probleem opgetreden. Nu wil ik hem opnieuw instaleren maar het lukt niet :mad:. Of is er een speciale F waarmee je wel de coputer kan opnieuw instaleren. Egt klote is dit :mad:
     
  11. MAX3400

    MAX3400 Virtualization...

    Berichten:
    1.210
    Leuk Bevonden:
    0
    Lees lekker pagina 13 ff... Vermoed ik zo...|:-

    Zie ook: http://forum.xboxworld.nl/showpost.php?p=2285671&postcount=227
     
    Laatst bewerkt: 9 apr 2007
  12. Brocade

    Brocade Active Member

    Berichten:
    1.072
    Leuk Bevonden:
    38

    Waarmee krijg je de foutmelding dan en wat had je geïnstalleerd en wil je opnieuw installeren?? Snap weinig uit je verhaal =(
     
  13. xboxgangsta

    xboxgangsta Reëel

    Berichten:
    1.981
    Leuk Bevonden:
    2
  14. Occisor

    Occisor Active Member

    Berichten:
    1.000
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb dus nu (omdat dit geadviseerd werd door MAX3400) een beetje zitten zoeken naar 800 mhz geheugen, alleen zit ik met een vraag. In hoeverre moet je je houden aan de QVL (Qualified Vendor List) van Asus? Het is een lijst waarop bepaalde merken (en types) geheugen staan die het "goed" doen op het moederbord. Ik heb bijvoorbeeld dit setje gezien, en die staat niet op de lijst, moet ik me hiervan wat gaan aantrekken of niet? En het is niet alleen bij G.E.I.L., maar zo ook bij OCZ, G. skill of Team...
     
    Laatst bewerkt: 10 apr 2007
  15. MAX3400

    MAX3400 Virtualization...

    Berichten:
    1.210
    Leuk Bevonden:
    0
    @Occisor: het belangrijkste waar je op moet letten is het voltage. Sommige borden leveren per definitie een te laag voltage voor bepaalde sets geheugen. Voor zover ik me kan herinneren heb je de keuze uit 1.8V of 2.3V.
     
  16. xboxgangsta

    xboxgangsta Reëel

    Berichten:
    1.981
    Leuk Bevonden:
    2
    Bij Asus is het wel handig. OCZ bijv. werkt niet altijd even lekker door een ander voltage.
     
  17. MAX3400

    MAX3400 Virtualization...

    Berichten:
    1.210
    Leuk Bevonden:
    0
    [​IMG]

    Dit plaatje geeft weer welke kaarten "ongeveer" met elkaar kunnen concurreren op basis van performance (en dus niet zozeer op basis van aanschafprijs). Voor de hele simpele mensen onder ons: hoe hoger een chipset in het rijtje staat, des te beter de performance. En, zoals je ziet is het onderverdeeld in Nvidia (GeForce) en Ati (Radeon).

    Misschien ook iets voor de startpost?

    Plaatje "gejat" van een andere site want het behoorde bij een artikel van 7 pagina's en blijkbaar leest de gemiddelde XBW-member niet en wil hapklare antwoorden.
     
  18. rikkel

    rikkel Umm Kulthum

    Berichten:
    2.699
    Leuk Bevonden:
    1
    Een vraagje jongens. Ik heb een auto radio gekocht. En ik heb op een dvd mp3's gezet. Maar hij pakt ze niet. En een andere dvd met mp3's pakt hij wel. Maar dan krijg ik in het begin wel een melding met root..... NU wil ik een dvd maken met mp3's erop die mijn auto radio af kan spelen. Iemand enig idee hoe dat gaat. Want een dvdtje past genoeg muziek op voor een lange auto rit (H)
     
  19. MAX3400

    MAX3400 Virtualization...

    Berichten:
    1.210
    Leuk Bevonden:
    0
    Kijk in de handleiding van die radio; niet elke radio snapt dat je, bijvoorbeeld, 100 mp3's op een DVD gooit en klaar. Sommige radio's werken alleen met mappen waarin MP3's mogen en anderen werken met 1 map die weer een speciale naam moet hebben.
     
  20. rikkel

    rikkel Umm Kulthum

    Berichten:
    2.699
    Leuk Bevonden:
    1
    ok thanx :)
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina