Forza Motorsport 2 [deel 2]

Discussie in 'Algemeen' gestart door Fardo, 20 feb 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. geertbargeman

geertbargeman Kampioen 2018 - 2019

Leuk Bevonden:
    308
    Ok, duidelijk :) Wat pgr3 betreft ben ik met je eens.

2. Xwon

Xwon het is wat het is.

Leuk Bevonden:
    1
    Ik heb trouwens de tekst die bij je laatst geplaatste foto's hoort gevonden ;)
    Staat zeker (first hand) info in die het lezen waard is :thumbs:

Bron: forum teamxbox waar dus ook de foto's van een paar pagina's geleden vandaan komen :D

3. PFV Triton

PFV Triton Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik hoop dat de game een beetje goed wordt en niet van die domme fouten/dingen inzitten. En ze moeten spa er in doen dat lijkt me erg. En hopelijk kan je de snelste auto van het spel nu ook gewoon een eigen paintjob geven. Dan mag tie van mij wel op de wcg komen in plaats van dat poepspel pgr3. En anders doe ik dan lekker weer mee met doa

4. Gangsterdwerg

Gangsterdwerg Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Over de snelste auto gesproken... Zit die Bugatti er nou in?

5. AntraXxX

AntraXxX Bruce Springsteen

Leuk Bevonden:
    214
    Lijkt me wel gaaf als de Bugatti Veyron er in zit, maar hij is nog niet vrij gegeven.

6. CVDV

CVDV Scandinavian Shit

Leuk Bevonden:
    0
    Ben echt benieuwd! Weet iemand of de Honda Del Sol erin zit?

7. Benson

Benson Kriepkriep

Leuk Bevonden:
    7
    Nee

Ja

8. Astennu

Astennu Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Misschien komen er later met Updates nog wel meer auto's bij ?

Ik weet niet hoe dit met Forza 1 ging ?

Ik kan niet wachten op de game :p ben al een stuurtje aan het regelen zodat ik meteen goed kan beginnen :p

9. AntraXxX

Leuk Bevonden:
    214
    Heeft Forza Motorsport wel een licentie voor Bugatti?

Ik kan eigenlijk nog wel wachten, als ik maar zeker weet dat de game dan gewoon helemaal af is. :9

10. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    Nee ze hebben geen licentie voor Bugatti, die zal er dus ook niet inkomen.

11. Astennu

Astennu Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik vraag me af of ze die zullen krijgen. Denk niet dat Volkswagen het leuk vind dat hun top auto kapot gereden wordt in de vangrail \o/

Mja ik vind dat ze zich niet moeten aanstellen :) Ze moeten blij zijn dat spel makers je auto's willen gebruiken.

12. Benson

Benson Kriepkriep

Leuk Bevonden:
    7
    De licentie voor de Veyron lijkt me idd lastig om te krijgen maar vooral omdat de auto zo geavanceerd is en ze de specificaties geheim willen houden. Voor het maken van een goede simulatie is erg veel informatie over een auto nodig die ze hoogstwaarschijnlijk de komende tijd niet zullen vrij geven.

Naar wat ik begrepen zijn de licenties voor gewone straat auto's echter lastiger te verkrijgen dan de wat meer exotische modellen. Omdat Forza een simulator is wordt hiermee geimpliceerd dat ze het weggedrag van een auto zeer nauwkeurig nabootsen. Als een auto dan onveilig aanvoelt is het potentieel voor schade aan het imago van het merk/model voor deze massa geproduceerde auto's heel erg groot. De merken zijn erg afhankelijk van de verkopen (en het imago) van de goed lopende modellen dus kan de schade écht heel groot worden wanneer een auto minder goed rijdt of onveiliger lijkt dan bijv. de concurrentie. Zo is BMW bijvoorbeeld een heel erg lastig merk om licenties voor te krijgen omdat de modellen zwaar afhankelijk zijn van het "a driver's car" imago met sportief (en betrouwbare) rijgedrag.
    Daarnaast zullen er weinig mensen zijn die de aanschaf van een Ferrari laten afhangen van spelletje ;)

Wat schade betreft is het ene merk wat gevoeliger dan de ander maar zolang alle merken dezelfde schade hebben en de veiligheid van de bestuurder niet in gevaar komt (dus vervorming aan met name de kabine/rijpositie) is dat niet het grootste probleem voor het krijgen van licenties voor nieuwe modellen.

Laatst bewerkt: 10 apr 2007
  13. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    Ik sluit me geheel bij bovenstaande verhaal van Benson aan! :)

14. Astennu

Astennu Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Zit wel wat in ja. Heel veel zelfs.

Maar toch..... Ik vind dat je dus een game zou moeten kunnen maken. En een game zal nooit het zelfde zijn als the real thing het kan er alleen op lijken. En dan moeten ze ook maar goede auto's maken. Anders kom je er bij de proefrit wel achter :) ( als je de auto in het echt gaat kopen. ) En zo i zo meeste mensen racen niet met echte auto's op straat :).

15. Benson

Benson Kriepkriep

Leuk Bevonden:
    7
    Daarom heeft een spel als NFS:U er ook geen probleem mee de licenties te krijgen want die bootsen het weggedrag niet nauwkeurig na en de speler weet dit natuurlijk dondersgoed.
    Wanneer je zegt een simulatie te zijn wordt de lijn tussen echt en gesimuleerd vager. Mensen kunnen denken dat (negatieve) eigenschappen echt in het model zitten en zullen kunnen geloven dat het daarom een onveilig model is dat slecht weggedrag heeft.

En, als je eens wist wat een moeite een merk/dealer ervoor moet doen om iemand in de showroom te krijgen en die proefrit te laten maken... De auto is dan in de meeste gevallen al zowat verkocht ;) Daarom zit er ook een enorm budget in reclames etc. die er allemaal op gericht zijn om mensen naar de dealer te lokken. Het imago is voor een automerk daarbij het belangrijkste dat er is.

Edit; Vetrouwen in het weggedrag/veiligheid van een auto is zeer belangrijk op de 'gewone' markt, niet dat je ermee gaat racen natuurlijk maar in een noodsituatie of bij slecht wegdek moet je auto natuurlijk wel veilig reageren. Dat soort eigenschappen is niet in een proefritje te testen (iig niet als de verkoper mee rijdt :+)

Laatst bewerkt: 10 apr 2007
  16. AntraXxX

Leuk Bevonden:
    214
    Dat geval over licenties etc heb je echt super onder woorden gebracht Benson! :)
    En eigenlijk is een (massa) game ook een soort vorm van reclame omdat super veel mensen dit spel waarschijnlijk zullen kopen. Dus als daar een wagen niet veilig is (zoals Benson hierboven al vertelde) brengt dit dus een slecht imago met zich mee voor het merk en het model.
    Daarom heeft toch ook een game zoals Burnout, zowat alleen maar van die zelfbedachte auto's, want er zal niet snel een merk zijn die het goed vind als hun auto in .... (vul maar zelf in :9) stukjes word geramt.

Maar de schade bij Forza 2 zal denk ik wel van goede kwaliteit zijn, dat was ook al het geval bij deeltje 1.

17. LuGu

LuGu Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Hee,
    Is er al bekend met welke type xbox 360 sturen en pedalen je Forza 2 kunt spelen?

18. LuGu

LuGu Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    En nog een vraagje:
    Weet toevallig iemand wanneer de demo komt?

19. Flavourlicious

Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

Leuk Bevonden:
    1.409
  20. Benson

Benson Kriepkriep

Leuk Bevonden:
    7
    Wat de impact van een spelletje als Forza zal zijn valt dan natuurlijk nog te bezien, ik denk zelf dat dat nog wel mee zal vallen. Dit is echter de visie die de marketeers van de diverse merken erop na houden. Die denken wel meer dan twee keer na voordat ze het zorgvuldig opgebouwde imago te grabbel gooien in een spelletje.

En de schade is imo super verbeterd, alleen al door één punt: Het is in FM2 namelijk mogelijk om je auto echt totall loss te rijden, dus zoveel schade dat de race gewoon wordt gestopt :eek: Ook daar kun je uit afleiden dat schade uiteindelijk niet het grootste probleem is voor het verkrijgen van nieuwe licenties, als alle auto's maar hetzelfde model gebruiken. Al hebben ze hier imo wel een hele grote slag geslagen en dat hebben ze toch érg knap voor elkaar gekregen!
    Tevens zei Dan dat ze het Sim damage model een behoorlijk stukje pittiger hebben gemaakt dus ik ben benieuwd :9

Zucht... :emo:

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina