Guitar Hero II

Discussie in 'Algemeen' gestart door Zeroine 83, 17 okt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. s0kkie

    s0kkie Nicolas Corbin

    Berichten:
    919
    Leuk Bevonden:
    0
    gewoon met je pink de blauwe aanleren :b:
     
  2. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    bij welk nummer heb je die 500streak gehaald? (en welk niveau)
     
  3. s0kkie

    s0kkie Nicolas Corbin

    Berichten:
    919
    Leuk Bevonden:
    0
    ergens in 2e groep nummers op Easy, weet niet meer welke 2

    je hoeft niet in 1 nummer te halen, dat dacht ik eerst namelijk maar dat hoeft niet
    gewoon zorgen dat je 2 of 3 nummers achter elkaar 100% hebt :p
     
  4. karf

    karf Real Fake Blood

    Berichten:
    1.459
    Leuk Bevonden:
    0
    Nu ik dit zo lees is het echt een vette game.
    Misschien ga ik hem ook wel kopen (na me examens)

    En als ie wireless is en multiplayer heeft.
     
    Laatst bewerkt: 9 apr 2007
  5. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    niet wireless, alleen offline multiplayer voorlopig.


    Maar in het echt zijn el. gitaren meestal ook met kabel ;)
     
  6. Un4

    Un4 Active Member

    Berichten:
    254
    Leuk Bevonden:
    0
    Crap, zit nu nog op Easy en wil erg graag Sweet Child Of Mine spelen maar dat gaat voorlopig nog niet door dus.. :{

    Blijft een vette game, maar m'n handen en polsen vinden het iets minder. Moest net gewoon na een aantal uurtjes noodgedwongen stoppen. :p
     
  7. Smok3y

    Smok3y Dark Souls!

    Berichten:
    3.670
    Leuk Bevonden:
    277
    woei zojuist psychobilly freakout op 100% uitgespeeld en free bird op 99 procent op medium met hyperspeed aan! :D

    Heb de eerste 6 nummers van hard nu op 5 sterren uitgespeeld.
    Ben nu bij "cherry pie" maar damn die word al aardig lastig op hard. allemachtig!
     
  8. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    shit he, heb anti slip matten nodig @ knoppen 8) Dingen zijn glad...

    Merk wel dat het vingerwerk steeds meer vanzelf gaat :)
    Zelfs 0% last van vingers/polsen oid.

    Wanneer je dat wel krijgt hou je de gitaar toch verkeerd/ te krampachtig vast denk ik...
     
  9. TSquares

    TSquares Pionier

    Berichten:
    1.299
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb vandaag eens van alles gelezen over dit spel en ik ga hem morgen halen!

    Dit is vetter dan ik dacht. Altijd al eens een rockster willen voelen :p
     
  10. BDT

    BDT Tony Montana

    Berichten:
    174
    Leuk Bevonden:
    0
    Heb de game ook sinds zaterdag, maar star power lukt me niet om te gebruiken. Heb alles al geprobeerd, van gitaar rustig vertikaal brengen, tot heel snel in 1 ruk, maar niets werkt. Ook activeer ik geen star power als ik BACK indruk of ingedrukt houd, terwijl dit wel in het boekje beschreven staat.

    Heb de X-plorer ook aan mijn laptop gehangen en de Y-as(whammy bar) doet het perfect, de X as echter niet(tilt sensor) alle knoppen doen het gewoon goed.

    Verder heb ik wel de zogenaamde defecte versie, maar geen problemen met whammy bar dus. knap klote dat star power niet werkt :mad: Elk nummer heb ik de hele balk vol

    Iemand dezelfde problemen?
     
  11. Joene90

    Joene90 Active Member

    Berichten:
    3.970
    Leuk Bevonden:
    1
    Het verschilt heel erg of je wel eens een gitaar in handen hebt gehad of niet.. Ik weet nog toen ik begon met gitaar spelen dat ik ook na een uurtje of 2 niet meer dat ding kon vasthouden.. Sommigen zijn gewoon een 'natuurtalent vasthouden' en krijgen geen last, dat zal bij dit gitaartje dan ook niet anders zijn.

    Nee, geen problemen met Star Power.. De Whammy Bar is makkelijk op te lossen, maar dat van Star Power lees ik nu voor het eerst.. Ik zou er mee terug gaan naar de winkel, hopen dat je er een hebt waarbij Star Power het wel doet en evt. de Whammy Bar repareren :+


    Ik ben nu zelf bezig met alle nummers op Medium 5 sterren (ben net pas begonnen, dus niet heel ver O-) ). Gaat me redelijk goed af, in ieder geval beter dan de 3e set op Hard 8). De practice mode is echt geweldig, je wordt steeds beter als je dat gebruikt, en kan het tempo zélf bepalen en opschroeven totdat je het echte tempo hebt behaald. Net als in het echt oefenen :9 Wat hou ik van dit spel *)

    De rest van de familie trouwens ook, de enige die ik nog niet aan het spelen heb gekregen is m'n hond, maar m'n ouders, zusjes en broertje hebben het allemaal al geprobeerd... Met Gears of War zijn ze nog nooit zo enthousiast geweest :+
     
  12. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    Ja ik heb idd wel een gitaar, maar die is wel iets groter dan dit mini ding ;) Iig langer.

    Ik ben ook bezig met medium 5 stars. Hard is me nog wat te moeilijk :9 Dacht eerst dat je voor 5 stars ook bijna alle note moest raken, maar valt reuze mee, het gaat tenslotte om je score.
    Enige extratje als je alles raakt is dat je gouden sterren hebt 8)

    Helaas zijn lang niet alle nummers naar mijn smaak, vind er maar 10 echt leuk. Hou ook niet echt van die zwaardere rock. Nummers zoals "Hush" "Crazy on You" en de betere encore nummers zijn wel zwaar vet :D
     
  13. karf

    karf Real Fake Blood

    Berichten:
    1.459
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb nu nog wat beelden bekeken en het lijkt me best moelijk.
    Alles gaat echt razend snel. Leer je het een beetje in de eerste paar levels?

    Dus gewoon 1/3 knoppen
     
  14. Joene90

    Joene90 Active Member

    Berichten:
    3.970
    Leuk Bevonden:
    1
    Die X-ploder is inderdaad maar klein, maar het gevoel dat je een gitaar vast hebt is wel aanwezig.. En als je een gitaar vast kan houden kan je dat hierbij ook.

    Ik vind trouwens de nummers heel erg positief meevallen. Ik kende hooguit 5 van de nummers van tevoren (bij naam), na het spelen herinnerde ik me wel wat melodieën maar het meeste waren wel nieuwe nummers voor mij.. Maar wel echt geweldig! De coverbands zijn ook waanzinnig goed, je hoort soms echt het verschil niet tussen echt en cover (wat bij Sweet Child of Mine positief is.. Zo goed zijn Guns 'n' Roses niet meer)

    Op Youtube vind je ook geen filmpjes van Easy waarschijnlijk, alles op Expert en Hyper Speed aan 8)
    Op IGN staat wel 1 filmpje waarin ze Easy laten zien, dat valt reuze mee. Speel je zelf (een beetje) gitaar? Want dan kan je eigenlijk meteen op Medium beginnen (na 1 of 2 nummers Easy te proberen)
     
    Laatst bewerkt: 10 apr 2007
  15. karf

    karf Real Fake Blood

    Berichten:
    1.459
    Leuk Bevonden:
    0
    Ok, ga zo even kijken.
    heb een tijdje gitaar gespeelt. Maar volgens mij werkt dit heel anders.

    Het si dus niet allen de knoopen indrukken... maar ook met dat ding open neer. Hoe werkt dat precies?
     
  16. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    Strumbar? of die whammy bar? (die hendel)

    Strumbar gewoon "aan slaan" zoals met een plectrum, of met duim-wijsvinger heen en weer doen.

    Whammy bar, van en naar de body vd gitaar toebewegen wanneer je star power wil krijgen bij "lange star noten".

    Maargoed je moet dus eerst de juiste kleur knop indrukken (lees de snaar/fret) en dan aanslaan met die strumbar.
    Ook meerdere knoppen tegelijkertijd etc

    @ joene, als er bij een nummer stond: "As made famous by..." was het toch het originele nummer?
    En wanneer er "as performed by" staat is het door een coverband volgens mij.
     
  17. Joene90

    Joene90 Active Member

    Berichten:
    3.970
    Leuk Bevonden:
    1
    Natuurlijk werkt het heel anders, maar je hebt het gevoel al een beetje, je bent niet bang om je hand over de hals heen te bewegen (op veel sites lees je vragen hoe je je vingers moet neerzetten, dat 'probleem' had ik iig niet).

    Hoe het precies werkt: Net als bij een echte gitaar druk je de fret in waarmee je het geluid wil krijgen, en op het moment dat je die noot wil spelen sla je hem aan met de strum bar, alsof je de snaar aanslaat. Voor lange noten houd je de fret ingedrukt, en voor Hammer-ons en pull-offs sla je de eerste noot aan om de volgende noot alleen door je vingers over de naastliggende fretten te verplaatsen (dat is best lastig, maar je leert het snel terwijl je speelt). Ten slotte heb je de Whammy Bar, als die werkt is het net als op een elektrische gitaar dat je hem heen en weer moet bewegen om je klank te laten vervormen.. Alleen met Guitar Hero raakt je gitaar niet ontstemd als je dat doet \o/

    Zou ik niet weten.. Het verschil was me nog niet opgevallen :+ Aan de hand van de naam zou je andersom zeggen... *gaat opzoeken op internet*

    /Edit:
    As made famous by is dus een cover, as performed by is van de echte band
     
    Laatst bewerkt: 10 apr 2007
  18. karf

    karf Real Fake Blood

    Berichten:
    1.459
    Leuk Bevonden:
    0
    Ok ik heb nu het filmpje gezien en dat ziet er dus wel wat simpeler uit :)

    Dus als ik het goed begrijp:

    Je druk de kleur in die er staat.
    Die knop druk je in + dat je de Strumbar aanslaat.

    Wil je er extra effect aan geven... of langere noot dan gebruik je de Whammy bar. Opzich cool :D

    En de mzueik is ook ngo eens mijn smaak.
    Ga hem over een paar weken kopen want me Xbox 360 gaat vandaag/morgen naar Duitsland voor een reperatie.
     
    Laatst bewerkt: 10 apr 2007
  19. Joene90

    Joene90 Active Member

    Berichten:
    3.970
    Leuk Bevonden:
    1
    Goed begrepen :)
    Je gaat er geen spijt van krijgen, en er is geen betere manier om je 360 weer thuis welkom te heten :+

    Vraagje voor de rockers in deze thread: Sta je of zit je als je GHII speelt?
    Ik zelf sta, dan kan ik me beter concentreren en het ziet er veel vetter uit... Voor zover nep gitaar spelen er vet uit kan zien 8)
     
  20. karf

    karf Real Fake Blood

    Berichten:
    1.459
    Leuk Bevonden:
    0
    Whahah ik ga zeker staan.
    Heb net weer een filmpje bekeken wara in 2 mensen het spelen. het ziet er echt te vet uit. Volgens mij kan je hier echt veel lol mee hebben.

    En in het filmpje hoor je ook goed dat wat je speelt dat je dat ook echt hoor. Master! Ik hoop dat er snel zo'n Guitar Hero Xbox 360 bij de MM komt te staan want dan kan ik het alsvast testen.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina