Gamen met een Beamer [Deel 2]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Occisor, 17 dec 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 2005simoens

2005simoens Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    TX300 of epson700 welk is jullie voorkeur ?

2. titan1980

titan1980 Bruce Springsteen

Leuk Bevonden:
    33
    ik heb nu een kleine 2 maand de Epson TW700, 150 lampuren verder en zoals je hem binnenkrijgt vanuit de doos mee gebeamd :D

Afgelopen zaterdag de beamer toch maar eens laten calibreren (ISF) en DAMN homey! Je herkent je beamer niet meer terug. Veel meer kleur, diepte, contrast en de zwartwaarden zijn ook veel mooier. Ik ben zeer tevreden naar huis gegaan. Even voor de kenners.. ik heb Component, VGA en HDMI port laten calibreren zodat ik ook strakkies op de PS3 een mooi plaatje heb\o/

Enneh... ik heb het ook gezien met een gecailibreerde tw700... Gamen & DVD's kijken via de VGA HD Kabel is duidelijk scherper dan component! Dus ik laat die component kabel wel ff liggen nog O-)

3. hacktic

hacktic PSN ID: hacktic

Leuk Bevonden:
    0
    @2005simoens

Ik kies voor de tx300.. mede doordat hij net iets kleiner is dan de TW700.
    Ik denk dat de beamers niet ver van elkaar liggen mbt prestaties.

4. Karll2

Karll2 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    jah heb je gelijk in ;) ik kies iets meer voor de TW700, ik moet nog iets van 200 euro en dan kan ik hem kopen de TW700 , zal niet lang meer duren ;) ( 15jaar,ik)

5. hacktic

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb zojuist een offerte gekregen voor de TX300 met daarbij direct een offerte voor de Sanyo PLV-Z5.. nu begin ik toch te twijfelen welke ik zal nemen... De Z5 heeft een extra HDMI aansluiting en is net iets stiller.

Sanyo PLV-Z5 of een Hitachi TX300?

6. chilly willie

chilly willie Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb vorige week dinsdag de tx300 besteld. Ik ga dr vanuit dat die vanmiddag binnen is :). 't paasweekend zal wel wat vertraging hebben opgeleverd, op de site stond namelijk 1-2 leverdagen.
    Inmiddels hangt t schermpje al, de surround is geïnstalleerd...t wachten is dus op de beamer...

7. hacktic

Leuk Bevonden:
    0
    Sanyo PLV-Z5 + Projecta SlimCinema 200 x 117 besteld! :D

8. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983

Zijn er hier nog meer ervaringen met calibreren? Want ik heb de lamp nu op 1500 uren staan en vond het eerst niet waard om hem daarvoor te laten calibreren. Maar als ik dit enthousiasme zo hoor :+

9. JKI

JKI Ik wil bolletje

Leuk Bevonden:
    0
    Als ik ooit nog eens een nieuwe lamp koop, ga ik m'n beamer zeker laten calibreren. Maar ik denk dat het op 1000 of 1500 uur niet zo heel veel zin meer heeft omdat de lamp dan sterk in kwaliteit achteruit gaat.

10. hacktic

Leuk Bevonden:
    0
    wat kost een callibratie?

11. JKI

JKI Ik wil bolletje

Leuk Bevonden:
    0
    Ik dacht zo'n 80 euro.

12. hacktic

Leuk Bevonden:
    0
    en dat is niet zelf uit te voeren?
    Ik weet dat ze een laptop aansluiten enzo.. maar neem aan dat de instellingen die zij doen ook gedaan kunnen worden door jezelf. (neem aan dat ze geen functies aanspreken in je beamer die er normaal niet opzitten)

13. dynamike

dynamike i love astrid

Leuk Bevonden:
    0
    Toch wel. Ze komen vaak (maar niet altijd) in een speciaal service menu, en doen ook ingewikkelde gamma curve instellingen die je alleen perfect kan instellen met specifieke meetapparatuur op je scherm. Zelfde voor kleurwaardes.

14. JKI

JKI Ik wil bolletje

Leuk Bevonden:
    0
    ...en voor alle projectoren zijn de uiteindelijke instellingen weer anders, dus overnemen van instellingen heeft ook geen zin.

15. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    zou het geen zin meer hebben? Mijn lamp zit op 1500 uur, maar daarmee suggereer je dat een calibratie halverwege de duur niet meer of nauwelijks meer zichtbaar is.

16. JKI

JKI Ik wil bolletje

Leuk Bevonden:
    0
    Tja, fabrikanten geven aan dat een lamp 3000 uur mee kan. Maar de manier waarop ze dat halen wordt niet verteld. Op 2000 uur heeft zo'n ding denk ik echt niet meer de lichtsterkte van een lamp met 50 uur... De lamp van m'n vorige projector gaf al te weinig licht om nog fatsoenlijk naar te kijken bij 1200 uur.

17. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Zoals je al hebt gezien heb ik de vraag op het ht-forum gezet. Ik zal het antwoord hier ook nog wel even neerzetten.

18. JKI

JKI Ik wil bolletje

Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben benieuwd wat ze daar antwoorden (maar ik denk hetzelfde als ik hierboven zei:)). Bij ongeveer 1500 uur denk ik dat ik de lamp ga vervangen (die dingen kosten nog geen 200 euro, dus dat valt heel erg mee). Met een calibratie hoop ik dan nóg mooier beeld uit m'n beamertje te krijgen:).

19. titan1980

titan1980 Bruce Springsteen

Leuk Bevonden:
    33
    Een lamp voor de TW700 kost geen 200 euro, eerder tussen de 350- 450 euro. Ik heb het zelf gevraagd bij ISF. OK mss kan t goedkoper ik zou niet weten waar.

Calibratie kan je niet zelf doen, zijn maar een handjevol mensen in deze wereld die dat kunnen, is een speciale opleiding voor nodig. Je kunt het wel gaan proberen maar je haalt nooit het maximale eruit.

Het kost je idd 80 euro bij 200 uur. Daarna na elke 1000 uur weer 80 euro.

bij 1800-2000 uur is je lamp aan vervanging toe, ik denk dat calibratie nog wel degelijk kan! Gewoon even informeren, mss dat ze t afraden maar theoretisch zou het moeten kunnen!

succes!

20. JKI

JKI Ik wil bolletje

Leuk Bevonden:
    0
    Ik bedoelde ook niet een lamp voor de TW700, maar voor de Hitachi TX100. Die is een stuk goedkoper dan de gemiddelde beamerlamp.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina