De HDTV Thread [Deel 11]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Melbuuln, 18 mrt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Cube

Cube Speed Junky...

Leuk Bevonden:
    0
    Goed gezegd heb het zelf ook gedaan en loop al een jaar naar een LCD Full HD te kijken en in de winkel zie je pas echt goed verschil. Trouwens elke dag duur vier keer zo lang nu ik maar moet wachten op me Samsung LE40M86BD :'-(

Nee man naar kieskeurig gaan en daar bij de goedkoopste kopen MM is duur alleen als ze een aanbieding hebben in het krantje dan zijn ze goed koop :D

2. BigSyke

BigSyke Active Member

Leuk Bevonden:
    1.199
    In Bergen op Zoom wordt deze week een mediamarkt geopend.

daarom hebben ze openings aanbiedingen.

Ik zag de Sony KDL 26 U 2000E erin staan voor €499,-

Is dit een goede HD TV om mee te xboxen? en zoja is dit duur of is hij elders goedkoper te krijgen?

3. diemario

diemario Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Wat is nou het verschil tussen de samsung r81b, r81wdx, r82b, r83b en r84b
    ik heb het hier over de 32" modellen

4. Ferry34

Ferry34 games/gadgets addict

Leuk Bevonden:
    66

Ik weet niet alles hoor, maar volgens mij zijn de verschillen alleen optisch.
    De b staat voor black, dus de 81 w is gewoon een witte uitvoering.
    De 81 heeft een soort zilveren rand onder met de ronde aan-knop (transparent deco)
    en de 82 heeft een zwarte rand met chromen randje met ronde aan-knop (chrome deco center circle)
    De 83 heeft een soort blauwe rand (blue acryl deco) en geen ronde aan-knop (candle light)
    de 84 heeft een doorzichtige rand (transparent deco) en weer wel de ronde aan-knop.

Waarom eigenlijk zoveel keuze's? :):

5. Ravebeast

Ravebeast Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Tip van de dag.

Als je nu naar een nieuwe Full HD LCD gaat kijken.
    Let dan op de HDMI aansluiting of hij 1.3 is en niet 1.1 of 1,2.
    1.3 geeft meer kleuren weer en beter geluid.
    En let op of de componenten aansluiting ook 1080P kan weergeven.
    De Sony die nu uit is de full HD kan max 720P weer geven via componenten.

De nieuwe samsung die net utizijn hebben HDMI 1.3 en compo is 1080P.
    Alleen is de motion weer wat minder.

Kijk maar wat je met deze tip doet :)

6. MAX3400

MAX3400 Virtualization...

Leuk Bevonden:
    0
    Tip van de dag 2: een slimmerik laat het geluid niet via zijn TV lopen ondanks het wel/niet gebruiken van HDMI. Waar nodig splits je je geluid op je receiver, hetzij via HDMI of SPDIF. :b:

7. MacDennis

MacDennis Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Alle extra zaken die in HDMI 1.3 zitten zijn helaas OPTIONEEL. Dus als je tv een HDMI 1.3 ingang bevat wil dat niet automatisch zeggen dat je ook volledig alle nieuwe mogelijkheden benut.

En over de meer kleuren, je doelt waarschijnlijk op 'Deep Color'. Voorlopig zullen er geen video bronnen (films/tv uitzendingen en dergelijke) verschijnen die daadwerkelijk hier gebruik van maken. De eerste game console die deze technlogie ondersteunt is de PS3 maar of de spellen het ook ondersteunen?

8. MAX3400

Leuk Bevonden:
    0
    HDMI 1.3: http://www.hdmi.org/resourcecenter/index.asp

Ik denk dat je nog wel minimaal 2 jaar moet wachten totdat er een (afspeel)-apparaat volledig gebruikt maakt van HDMI 1.3 in de communicatie met een ander (weergave)-apparaat. Vooral het geluid zal een interessante ontwikkeling worden; men moet dus eerst de volledige indeling van een BluRay-disc moeten herzien voordat er uberhaupt DTS-HD wordt meegeleverd, puur en alleen vanwege de hoeveelheid data die dat in beslag neemt.

No offence maar als je 1 en 1 optelt, kom je op een setje van tegen de 7 ruggen voor TV, speler en receiver waarvan je nog niet eens de helft aan mogelijkheden zal benutten.

9. Ravebeast

Ravebeast Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Hoeveel slimmerikken hebben wel niet een bart smit audio setup staan.
    Die kunnen beter het geluid alsnog over de TV laten gaan :lol:

Je kan het nog niet 100% benutten vandaag, maar als je toch gaat inversteren waarom dan een scherm kopen met "veroudere" opties en niet meteen naar de toekomst kijken?

1.3 kan geloof ik 1 miljard kleuren weergeven.

Beter voorbereid de toekomst in \o/

10. BigSyke

BigSyke Active Member

Leuk Bevonden:
    1.199

zou iemand hier antwoord op kunnen geven? morgen gaat die MM open en het is veel geld voor mij, dus wil zeker weten dat ik het goed besteed

11. MAX3400

Leuk Bevonden:
    0
    Ach, gezien je eerdere commentaren in het topic, zal ik het maar niet al te serieus nemen. Maar om je toch inzicht te geven in de implicaties:

DTS-HD (ondersteund via HDMI 1.:cool: levert maximaal 7.1 surround sound. Nou ben ik misschien heeeel erg Bart Smit aangelegd maar zou je me dan alsjeblieft een TV aan willen wijzen die 7.1 certified is? Of uberhaupt 5.1 certified? Of THX-certified? Of zou het, heeeel misschien, toch beter zijn om er een receiver tussen te hangen, al dan niet via HDMI of SPDIF om het geluid van het beeld te splitsen?

En dan over de toekomst; niet iedereen heeft "nu" geld voor een HDMI 1.3 FullHD TV en eerlijk gezegd lijkt me het ook niet echt handig aangezien verschillende bedrijven al bezig zijn met QuadHD terwijl de kosten daarvan niet "net zoveel keer hoger" zijn als gewoon FullHD.

*edit*
    HDMI 1.3a doet trouwens maximaal 48-bit kleuren en dat is 281.474.976.710.656; een factor 256000 meer dan jouw genoemde 1.3 miljard kleurtjes...

Laatst bewerkt: 11 apr 2007
  12. Arjan

Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Dat is 't hem nu juist, HDMI 1.3 op een tv of andere apparaten betekent niet dat ook alle features van HDMI 1.3 aanwezig zullen zijn. Het is aan de fabrikant om te bepalen welke features ze opnemen in 't product. :eek: Kortom, veel onderzoek verrichten wanneer je een apparaat wilt kopen voorzien van HDMI. Aan de HDMI specificatie kan je niet zien wat 't apparaat daadwerkelijk ondersteund.

13. Ravebeast

Ravebeast Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik wist niet meer precies hoeveel daarom zei ik ook geloof 1 miljard kleuren.

Onderin me reply staat ook kijk maar wat je ermee doet.
    Ik raad dit de mensen aan die vandaag opf morgen een scherm gaan kopen en een full HD willen hebben.
    QuadHD is nog niet te koop zover ik weet.

14. Ravebeast

Ravebeast Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik ken alleen de 40" full HD van Sony en die geeft mooier beeld weer dan de samsung.
    De kleuren vind ik mooier, maar dta is persoonlijk MAX3400 zal het waarschijnlijk niet met me eens zijn.
    Neem je xbox mee en sluit hem aan op die tv bij de MM.
    Neem een game mee die lekker druk is.

15. MAX3400

Leuk Bevonden:
    0
    QuadHD is wel te koop alleen nog niet gebruikt voor consumenten-doeleinden (evenmin als HDMI 1.3 en DTS-HD). En waarom roep je maar wat over specificaties? Als je dan mensen toch wil adviseren, doe het dan goed. Waarom beantwoord je mijn vragen over surround-specificaties en TV's niet?

*edit*
    Ik zie namelijk nog steeds nergens een goede reden om geluid over je TV te laten lopen ipv van een versterker. Zelfs setjes van Creative van 100 Euro geven beter geluid dan 90% van de televisies.

De kleinere Sony's vallen wat tegen. Naar wat ik weet zitten daar andere processoren in voor de beeldkwaliteit. Mijn broertje heeft een 40" van Sony en die vond ik wel erg mooi, ten opzichte van de kleinere modellen.

16. Ravebeast

Ravebeast Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    HDMI 1.3 zit nu in de nieuwe samsung full hd schermen en zijn wel te koop :) MM heeft ze nog niet.....iig afgelopen weekend nog niet.

Niet?
    Legt eraan wat jij wel of geen goede reden vind.
    Creative iets of wat veel van dat spul nogal blikkerig klinkt hoef ik niet te horen.
    Dan heb IK liever het geluid van de tv aanstaan.
    Of vind jij het al een stuk beter, omdat je rear speakers hebt?

Denk jij nou echt dat iedereen al weet dat je hdmi 1.1, 1.2 en 1.3 hebt?
    ALs iemadn dit leest en wist hier niks van en die gaat kijken in de winkel en vraagt naar het verschil daarvan dan heeft mijn post toch al nut gehad?
    Ik weet zelf niet eens alle PROs en cons, maar daarom kan ik het nog wel opnoemen.

En jij weet er alles van en je reageert er ook op dus dan zijn er al mensen die er meer van opsteken :thumbs:

Goeie post geweest :D

17. Arjan

Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Het grote voordeel van HDMI is o.a. dat 't nu mogelijk is om ongecomprimeerde audio te transporteren. De winst die hier wordt behaald haal je er nooit uit door 't geluid over de tv speakers te laten lopen! Kwalitatief zijn zulke speakers inferieur vergeleken bij 't gemiddelde Creative/Logitech geluidssetje. HDMI op een tv voor de betere beeldkwaliteit? Ja! Voor 't geluid? Nee...

18. MAX3400

Leuk Bevonden:
    0
    Ik lees of volledig verkeerd of constant hetzelfde maar ik gaf aan dat je beter HDMI over je receiver (!!!) kan laten lopen om het geluid te splitsen van het beeld. En jij vindt van niet want het geluid van je TV vindt je vaker beter.

Nou ben ik heel simpel maar mensen die een receiver kunnen betalen met HDMI-aansluitingen (input & output), hebben daarbij vaak ook speakers staan van redelijke kwaliteit waardoor de totale audio-set waarschijnlijk duurder is dan de TV. In dat geval zie ik persoonlijk geen reden om het geluid van je TV aan te laten staan of te gebruiken.

En ja, ik heb thuis een dikke installatie staan (7x 150W nominaal vermogen) en alles, van Nederland1 via de decoder tot en met de HD-DVD gaat over mijn receiver, puur omdat ik dan meer en beter met het geluid kan werken qua volume, ruimtelijke weergave etc, dan via een TV met 2 of 3 speakertjes van in totaal 50W (???)

*edit: He Arjan, blijf je nou constant eerder posten dan ik??O-)

19. Cybercon

Cybercon Guest

Inmiddels staat de opvolger van de R71, de R81, nu ook onder het juiste type model op de site van Progress. Overigens is de adviesprijs nu € 845,- in plaats van 945,- :cool:

20. Dusky Demon NL

Dusky Demon NL Daan

Leuk Bevonden:
    213
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina