Windows Vista

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Vallandu, 13 dec 2006.

1. Taab

Taab man XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4.330
    Links onderin naast je Start button zit een knop waar je dan op moet klikken.

2. Pegas

Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    22
    Als ie de "snel starten" snelkoppelingen aan heeft. Windows-toets + tab gaat ook ;).

3. McSparkle

McSparkle Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    1.189
    Klopt het dat in Windows Vista Basic het zogenaamde "Aero-theme" niet beschikbaar is ?

Een vriend van mij kwam vanmiddag langs om zijn nieuwe notebook te laten zien. Hij had hem echter pas een paar uur, dus hij moest alles nog uitvinden en ontdekken in Vista. Ik heb er al ervaring mee dus wilde hem het mooie switchen tussen de verschillende vensters laten zien (via Windowstoets - tab) Maar dit werkte niet. Toen dacht ik "Misschien komt het omdat dit alleen beschikbaar is in het Aero theme. Toen ik dit in wilde schakelen kon ik dit nergens vinden ! Hij kon alleen kiezen uit een aantal standaart thema's enz. Dus, klopt het bovenstaande, dat het Aero theme niet beschikbaar is in Home-basic ? :9

/Edit: Heeft iemand het schema, waarin mooi overzichtelijk staat welke versie, wat bevat ? Kan het nergens op internet vinden :eek:

Laatst bewerkt: 28 mrt 2007
  4. MAX3400

MAX3400 Virtualization...

Leuk Bevonden:
    0
    Misschien is je internet stuk?

Want Google vertelt me: Resultaten 1 - 10 van circa 30.700.000 voor <mijn zoekterm> (0,15 seconden)

En de eerste link, alsmede de 3e, de 4e en de 6e geven een fijn overzicht.:x

5. kbskyline

kbskyline Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    hoe kan het als ik C&C 3 speel en ik maakt het spel klein en dan wilik weer groot dat ik een 3d error krijg?
    ik heb al meerdere mensen gevraagt en die hebben het ook met vista hom premium.

6. being-xboxed

being-xboxed Peace here!

Leuk Bevonden:
    85
    Als ik windows XP wil upgraden naar Windows Vista, moet ik dan alles formateren? Want wil liever niet dat ik alles kwijt ben :)

7. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Formatteren is wel het beste. Gewoon een back-up maken van al je belangrijke zooi die je wilt bewaren.

8. ErroX

ErroX Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Basic heeft geen Aero theme idd. Die zit erin vanaf Home Premium.

9. Gerjan

Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    221
    Update kan ook hoor :) Blijft er wel wat rotzooi van xp over, maar boeit opzich weinig. Al je programma's/instellingen van internet etc hou je dan ook gewoon, lekker makkelijk

10. ErroX

ErroX Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Zaterdag hadden we (@ zaak) wel "last" van. Buisiness upgrade gedaan. Geen probleem enzo tot dat aero niet werkt. Zoeken zoeken.. blijkt dat Acronis (Trueimage) een aantal processen aan heeft staan die niet volledig compatible zijn. Achja..:+

11. Gerjan

Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    221
    wat moet je dan ook met aero @ winkel ;)

12. ErroX

ErroX Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    mja om te proberen enzo:p. Die buisiness zit iig in het Partner pack.

13. MAX3400

Leuk Bevonden:
    0
    Vreemd, ik heb Business via ons Gold Partnership en gewoon Aero...

14. being-xboxed

being-xboxed Peace here!

Leuk Bevonden:
    85
    Hoeveel kost een upgrade voor home premium 64bit? Want ik vind zoveel verschillende... soms voor maar 89 euries ofzo. lijkt me niet dat zoiets klopt.

En Is het moeilijk om backups te maken? kheb namelijk paar dingen waar ik denk ik geen cd/serial meer van heb.... En van de meeste dingen zijn te wel drivers op internet te vinden?

Gaat het installeren+formateren makkelijk vanaf de cd?

15. MAX3400

Leuk Bevonden:
    0
    De upgrade is 190 Euro. Dat komt omdat je dan volledige support hebt van/via Microsoft indien duidelijk is dat het OS een defect heeft en niet je PC.

Die prijzen van rond de 90 geldt voor OEM versies. Eigenlijk zijn dat volledige versies en die mag iedereen gewoon los kopen maar het enige verschil is dat als jij vindt dat het OS defect is en niet je PC, dat je namelijk geen support bij Microsoft krijgt maar naar je PC-leverancier moet waar je de OEM hebt gekocht.

*support = binnen de regelgeving van Microsoft contact zoeken met ze als particulier.

16. being-xboxed

being-xboxed Peace here!

Leuk Bevonden:
    85
    Ok... Maar als je OEM hebt dan kan je dus ook geen updates krijgen en ook geen errors doorsturen?

En voor oem moet je eerst heel je pc leegmaken of dat niet?

17. MAX3400

Leuk Bevonden:
    0
    2 vragen, 2 antwoorden.

Voor ELKE versie van Vista geldt dat je recht hebt op de automatische Windows Updates. In sommige gevallen, zoals OEM, heb je geen recht op hotfixes (dit zijn aanpassingen door Microsoft op maat gemaakt voor jou in geval van hele specifieke errors). Indien een hotfix wereldwijd zeer vaak wordt aangevraagd, kan het zijn dat 'ie alsnog in WindowsUpdate terecht komt.

En wat je wel/niet kan upgraden: http://www.microsoft.com/netherlands/windows/products/windowsvista/buyorupgrade/upgradepaths.mspx (had je zelf ook wel kunnen vinden, vermoed ik).

*edit*
    OEM is in veel gevallen inderdaad leegmaken en opnieuw beginnen; IT Pro's en andere Microsoft Partners kunnen hierom heen.

18. being-xboxed

being-xboxed Peace here!

Leuk Bevonden:
    85
    Ok... ik ga denk ik maar gewoon voor de upgrade... bedankt iig :)

19. MAX3400

Leuk Bevonden:
    0
    Waarvandaan ga je upgraden? Welke Windows heb je nu, bedoel ik?

20. being-xboxed

being-xboxed Peace here!

Leuk Bevonden:
    85
    Windows XP Pro. Moet dus even kijken of dat gaat lukken. Kga trouwens wel Formateren tijdens de installatie

Deel Deze Pagina