De HDTV Thread [Deel 11]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Melbuuln, 18 mrt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. beuker(sr)

beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

Leuk Bevonden:
    3
    das ook maar weinig..............................:+

geintje :):

2. Cybercon

Cybercon Guest

Kijken naar het type model doet veel wonderen: LE32R81

Dus ja :)

3. Gerjan

Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    221
    Heb nu de 360 via vga aangesloten, kleur is idd minder, en heel veel tweaken kan ik niet in mijn tv (contrast/helderheid & R G B) bij de vga stand....

Scherper is het wel, maar als ik niet aan de wat fletsere kleuren kan wennen ga ik mooi weer terug naar component...

Mijn LG 32lc3r staat nu op 1360x768 (ipv 1366x768) omdat de 360 dat uitstuurd.

4. Ravebeast

Ravebeast Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik zeg niet dat het geluid beter is van een TV :x
    I kzeg dat ik liever het geluid van de TV hoor dan die bart smit audio setjes :)
    En al je goed leest naar mijn onderschrift dan zie je ook wat mijn eisen een beetje zijn qua audio.

En een dikke installatie zeggen en daarna zeggen 7x150w RMS snap ik niet helemaal.
    Vermogen zegt niks over de kwaliteit van je audio.
    Beter geef je aan wat voor eindversterker je hebt en speakers.
    Dan weet ik ook meteen je smaak ;)
    JBL, Sony en pioneer of dat spul heeft dat vermogen ook wel, maar kwalitatief :lol:

De TVs hebben 2 * 10w RMS

2Arjan,

Een TV koop je ook voor het beeld, maar ik heb wel eens een TV gehoord die een stuk beter geluid heeft dan zo'n blikkerige bart smit setje.
    B&O bv.
    En asl ik dan toch de keus heb wat ik wil horen dan weet ik het wel.
    Ik irriteer me nogal snel qua audio

5. MacDennis

MacDennis Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    En in dat geval heb je niets aan HDMI 1.3 waar het volgens mij om ging en wat Arjan al aangaf. :)

6. Xwon

Xwon het is wat het is.

Leuk Bevonden:
    1
    HDMI 1.3 is erg leuk maar je dient diep in de buidel te tasten voordat je ook alle functies daadwerkelijk kunt gebruiken. Hieronder een lap tekst die wat meer licht op de zaak zal werpen (lees dit aandachtig voordat je klakkeloos wat schrijft zonder na te denken... De info is namelijk erg handig in het HDMI 1.3 gebeuren ;) )

Why you don't need HDMI 1.3

There is a lot of interest in HDMI 1.3, especially in this forum. This summary explains why you can live without HDMI 1.3 and still take advantage of the latest high definition audio formats and the best video quality. I appreciate the feedback I have gotten, and have edited this summary to reflect corrections people have made.

This thread will (hopefully) clarify some points on why you don't necessarily need to wait for HDMI 1.3 in an AV receiver.

* You don't need HDMI 1.3 to take advantage of Dolby True HD
    * You don't need HDMI 1.3 to take advantage of Dolby Digital Plus
    * You don't need HDMI 1.3 to take advantage of DTS-HD Master Audio
    * While you do need HDMI 1.3 to take advantage of Deep Color, there are no imminent sources for Deep Color
    * Sony appears to be releasing xvYCC camcorders and a TV with HDMI 1.3 and xvYCC; I suspect the number of people in the market for this is limited (The TV Sony announced was a 70" LCD that's supposed to cost $30k USD)
    * Even if you did want to wait for HDMI 1.3, there are limitations with passing on the bitstream from the player to the AVR
    * 1080p is supported in HDMI 1.1; Some receivers simply did not implement it

If you want to take advantage of any of the new "high definition" audio formats encoded in HD DVD or Blu-ray soundtracks, your receiver needs one of two options. It either needs multi-channel analog inputs, or the ability to properly handle multi-channel PCM. Not all receivers with HDMI inputs handle HDMI audio. Some apparently don't handle multi-channel PCM properly. Of those that handle multi-channel PCM, some won't boost the LFE channel by 10Db which is needed for a proper LFE level. Hopefully all newer receiver models advertising HDMI audio handling will properly handle 5.1 PCM for 5-channel models, and 7.1 PCM for 7-channel models. In the meantime, please read the stickied Future Proof Receiver thread.

Some people have said that they are waiting for HDMI 1.3 as they want the decoding done in the AVR. There is no evidence that could improve the sound in any way. Even if it did, according to Dolby, it may not be possible on all discs:

"To decode these bitstreams, the A/V decoder will need to support the updated data protocols, as well as incorporate these new decoding algorithms. In addition, it will be necessary to select HD discs in which the content maker has permitted the core 5.1 or 7.1 audio bitstreams to bypass the player’s mixing process and be sent directly to the digital outputs of the player. We expect that certain HD discs will permit this, but they may represent a minority of titles. In the end, the sound quality will be essentially the same as that of audio decoded within the player as PCM signals and transported through a current-generation HDMI connection to the A/V receiver." (See this Dolby article )

Deep Color is not present in any current source. Some people have speculated that it would first appear in video game consoles. Waiting for an HDMI 1.3 receiver to pass Deep Color information makes little sense until there are Deep Color sources, and displays with Deep Color.

Most people seem to know the situation with 1080p and HDMI. Just to clarify though, HDMI has always supported 1080p in the spec. In the future most or all HDMI 1.1 compliant receivers should handle it. An increasingly large number of mid level HDMI receivers are handling 1080p.

HDMI 1.3 includes a feature designed to correct lipsynch issues. I don't know when receivers will be made that take advantage of this. Here is a quote from a FAQ at hdmi.org:
    Quote:
    Q: Why is lip sync important?
    In a DTV, typically the video processing takes more time than the audio. As a result, lip sync can become an issue where it’s noticeable to the viewer, creating an effect similar to that of a badly-dubbed movie. HDMI 1.3 provides a method whereby the audio processing times in devices can be automatically adjusted to remove lip sync.

What about HDMI 1.2 and 1.2a? HDMI 1.2 adds the ability to send DSD(the Super Audio CD format) as a bitstream. I know of no current players which support this, nor receivers/processors which have DSD decoders. HDMI 1.2a adds the "HDMI Compliance Test Specification (CTS)". The HDMI.ORG FAQ says "Significantly, CTS 1.2a contains additional cable and connector testing and Authorized Testing Center (ATC) submission requirements. " Its unclear whether the CTS impacts buyers of devices with HDMI connections.

Bron: AVS Forum (het word gezien als het belangrijkste AV forum voor info en veel industrie insiders posten er ook dus mag gezien worden als een zéér betrouwbare bron.)

7. Ravebeast

Ravebeast Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    PSX3 heeft toch 1.3 :)
    Dus als het goed is heb je dan mooiere en meer kleuren.

8. Gerjan

Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    221
    Lees dat stuk nou eens 8)

Er is nog geen content welke bijv. deep color ondersteund...

9. MAX3400

MAX3400 Virtualization...

Leuk Bevonden:
    0
    Je moet gewoon gelijk krijgen he, als is het maar op 1 of 2 woordjes... Tuurlijk, de PS3 geeft meer kleuren over HDMI 1.3. Vooral omdat geen enkele TV zoveel kleuren kan weergeven. Ik ken geen TFT-technologie of plasma-technologie die 48-bits kleurdiepte kan weergeven.

Laatst bewerkt: 11 apr 2007
  10. Ravebeast

Ravebeast Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb ook gelijk de psx3 ondersteund 1.3.

me maat had ik net aan de foon en die heeft de full hd van sony en die gaat hem inruilen voor de samsung, omdat die 1.3 heeft en mooier beeld weer geeft.
    Ga jij maar uit van cijfers dan ga ik wel uit wat onze ogen zien en me oren horen _0/

11. Xwon

Xwon het is wat het is.

Leuk Bevonden:
    1
    Heb je bovenstaande tekst gelezen??
    Er zijn nog geen tv's die deep colour ondersteunen kerel... Dat de ene tv mooier beeld geeft dan de ander heeft op dit moment nog niks met HDMI 1.3 te maken...

Ik wacht wel op HDMI 2.0 trouwens aangezien dat begin 2008 op de markt komt.8)

12. MacDennis

MacDennis Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik krijg de indruk dat jij niet begrijpt of wil begrijpen wat verschillende mensen je hier duidelijk proberen te maken.

Heel leuk en aardig dat een apparaat zoals de PS3 HDMI 1.3 / Deep Color ondersteunt maar doen de games dat ook? Films in ieder geval niet. Ik denk dat je niet begrijp dat elke schakel van content tot tv dit moet ondersteunen.

Heel leuk en aardig een Samsung HDTV met HDMI 1.3 maar een tv hoeft maar 1 functionaliteit van HDMI 1.3 te ondersteunen om die titel te dragen. Als het kan lip syncen is het al voldoende bij wijze van spreken.

Dus staar je niet blind op 'HDMI 1.3', helaas zegt dat in de praktijk helemaal niets, je zal dieper in de specificaties moeten duiken om erachter te komen of je tv geschikt is voor de toekomst.

Laatst bewerkt: 11 apr 2007
  13. Ferry34

Ferry34 games/gadgets addict

Leuk Bevonden:
    66
    Toch bedankt voor deze reacties!
    Ik vond het namelijk vreemd dat de nieuwe xbox360 Elite, een hdmi had van 1.2. Dacht dat dat n stuk slechter zou kunnen zijn in vergelijking met 1.3, maar dat schijnt dus niet zo te zijn. De apparatuur om dit te kunnen waarnemen is er niet of is nauwelijks te betalen.
    (je moet het allemaal maar weten hè?)

14. MAX3400

MAX3400 Virtualization...

Leuk Bevonden:
    0
    Mag ik dan subtiel opmerken dat dat geld weggegooid is? Ondanks dat het er beter uit kan(!!) zien dan de huidige TV's met HDMI1.1 of 1.2...

Volgens mij waren we er namelijk achter dat de games op de PS3 allemaal via de NV70-chip worden weergegeven. Nou ben ik niet heel erg handig met Google maar het maximaal aantal kleuren wat een (of meerdere) NV70's kunnen weergeven is nog steeds 32-bits. HDMI1.3 heb ik je al eerder voorgerekend (en een link naar gegeven) doet 30, 36 en 40 bit kleuren doorsturen; aangezien de PS3 hier dus de zwakste schakel is, kom je dus nooit boven de 32-bits kleuren uit wat kan worden weergegeven.

Het jammere is dan ook meteen dat dit ook geldt voor alle andere materialen die je met een PS3 kan afspelen voornamelijk als je weet dat BluRay (die drive die in de PS3 zit) gecertificeerd is op 30-bit. Dus al zou de GPU van de PS3 128bits kleuren kunnen doorsturen over HDMI1.3, BluRay doet niet meer dan 30-bits. En hetzelfde geldt voor HD-DVD.

Dus eigenlijk komt het erop neer dat die maat van je een TV gaat kopen (wat trouwens zijn goed recht is) die de komende 5 tot 10 jaar, vanwege de onlangs geintroduceerde BluRay en HD-DVD, nooit meer dan 30-bit kleuren kan weergeven?

Wens hem succes met zijn aankoop maar uitspraken over "voorbereid op de toekomst" en dergelijke; ik hou mijn geld wel op de bank en koop tegen die tijd wel een volledig nieuwe home-cinema volledig afgestemd op de dan geldende standaarden van media, spelers en interfaces.

Laatste hint: vanwege de booghoek van het menselijk oog, is het al bijna onmogelijk om het verschil te zien tussen 720P en 1080P, laat staan dat je dan ook nog eens het verschil kan zien tussen 24-bits kleur en 30-bits kleur wat met 60fps veranderd bij snelle spellen.

15. Rebel8319

Rebel8319 XBW Addict

Leuk Bevonden:
    0
    Ik lees hier dat sommige mensen op hun hdtv de VGA kabel hebben aangesloten ...?!

is dat mooier dan of scherper ?? het lijkt mij dat je met de componenten kabel beter beeld krijgt dat met een VGA kabel op je HD ready Scherm ....?

kan iemand dit misschien uitleggen ?

16. Arjan

Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Het verschilt eigenlijk een beetje per tv (mijn ervaring dan). Over 't algemeen lees je dat de VGA kabel scherper beeld geeft, maar dat de kleuren minder zijn dan met component.

17. Rebel8319

Rebel8319 XBW Addict

Leuk Bevonden:
    0
    tis dus net was je zelf het mooiste vind .. ik hou zelf meer van de kleuren die eruit springen met HD.. en opzich vind ik het ook wel scherp genoeg mert 720P

maar het is dus niet zo dat een VGA kabel beter beeld geeft dan een Componenten kabel .. ik heb trouwens een JVC 32 Inch

18. Ravebeast

Ravebeast Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    _O_ kijk dit vind ik nou een post waar ik op wachte.
    Mijn eerste post was alleen om duidelijk te maken dat er ook verschillende soorten HDMI zijn.
    En niet om aangevallen te worden, omdat ik niet alles van 1.3 weet.

Hij geeft al aan dat hij wat aan de info is die meerdere gegeven hebben.
    Als ik niks had gezegt dan waren er niet zoveel handige google mensen die de info hier neer hebben kunnen zetten.

Get my point?

En het geld weggooien wat me maat doet ben ik het mee eens hij heeft in het laatste jaar 4 verschillende schermen gehad omdat de ander wat beter was 8)

19. Cube

Cube Speed Junky...

Leuk Bevonden:
    0
    Yes, morgen komt me Samsung LE40M86BD voor 12 uur _O_ \o/
    Hopen dat ik vrij kan krijgen O-)

20. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Ik lees vaker dat het verschil tussen 720p en 1080p nauwelijks waarneembaar is. Iemand met een leuke en informatieve link?

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina