De HDTV Thread [Deel 11]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Melbuuln, 18 mrt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bo-Lo

Bo-Lo The DopeStar

Leuk Bevonden:
    0
    Jongen die staat tog niet op die site, ik ga een abonement halen voor mijn telefoon en ik heb de keuze uit die LCD die daar staan. Ik heb je al aangegeven dat ik een 26 inch wil en dat ik ook al zelf een keuze had gemaakt.

Ik had zelf al aangegeven dat ik de samsung le 26 s81 wou en ik had daarover 1 simpele vraag.

IS HET EEN GOEDE KEUZE GEWEEST OF NIET ? HAD IK EEN BETERE KEUZE MOETEN MAKEN ?

hoop dat je het nu eindelijk eens snapt en ophoud met de slimme jongen te spelen op my maak je echt geen indruk op deze manier.

2. Ashavan

Ashavan Guest

Heb je gedeeltelijk gelijk in. Informatie verzamelen kan op het internet, maar voor de daadwerkelijke aanschaf dien je toch echt naar de winkel te gaan om de beelschermen in actie te zien.

Een maand geleden heb ik een HD lcd tv aangeschaft en het is niet zo complex als dat het lijkt. Zorg dat de reactie snelheid 8ms of minder is. Zorg dat er voldoende aansluitingen op zitten die je nodig denkt te hebben voor je dvd speler, reciever, xbox etc. Zorg dat het FULL HD Ready is en dat het 1080P(rogresief) aan kan. Dan zit je wel goed. De overige functies zullen pas echt nuttig worden op het moment dat de randapparatuur het ook daadwerkelijk gaat benutten en dat duurt nog wel een jaartje of 2. En aangezien de randapparatuur de beperkende factor is maakt het geen ruk uit of je het nieuwste hebt aangezien het er toch nog niet uitgehaald wordt.

Tegen die tijd zul je ook wel genoeg geld gespaard kunnen hebben voor een nieuw scherm als je echt top of the bill wilt. Maar al dat geneuzel wat hier voorbij komt is alleen als je een audio- videofiel bent. Een leek zal de nuances nauwelijks op vallen.

De reden dat je naar de winkel zelf moet is... ondanks dat de specificaties vaak een duidelijk beeld scheppen is er enorm verschil tussen de fabrikanten en beelschermen. Loop maar eens rond en je zult zien dat de een scherper oogt en de ander doffer qua kleur.

Laatst bewerkt door een moderator: 12 apr 2007
  3. MAX3400

MAX3400 Virtualization...

Leuk Bevonden:
    0
    Denk aan je hart....

Of iets wel of niet een goede keuze is, is persoonlijk en dus jouw mening. Als ik daar een andere mening over geef zonder jou te dwingen op merk X en type Y aan te schaffen, is het blijkbaar in jouw ogen niet goed genoeg.

Nou, goed, die Samsung is ruk... Wil je dat horen? Ikzelf zou zo'n scherm met die specificaties nooit en te never neerzetten als je volledig wil genieten van je PS3, 360 en andere HD-apparatuur. Sterker nog; op dit moment, met de huidige technologieeen en prijsontwikkelingen zou ik geen van alle genoemde LCD's op die GSM-pagina in huis halen. En dat is mijn mening, mijn persoonlijk inzicht op alle genoemde TV's op die pagina en afgezet naar mijn persoonlijke wensen, eisen en budget!

Laatst bewerkt: 12 apr 2007
  4. MacDennis

MacDennis Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Voor meer geld koop je grotere en betere schermen. Ik denk dat het zinvol is om een maximaal budget voor jezelf vast te stellen anders ga je er nooit uitkomen.

Zover ik heb begrepen wilde je een 26" scherm als cadeau bij je GSM abonnement. Dan kom je terecht bij de volgende opties:

Philips 26 PF 3321: 215,-
    Philips 26 PF 5321: 273,-
    Philips 26 PF 7321: 351,-
    Samsung LE 26 R71: 199,-
    Samsung LE 26 R72: 199,-
    Samsung LE 26 R82: 193,-
    Samsung LE 26 S81 134,-

Ik zou als eerste eens de ervaringen bekijken van anderen op kieskeurig.nl. Dat leert dat de 26 PF 3321 en 26 PF 5321 alweer vrij oude modellen uit 2005 zijn, die zou ik dan al schrappen. LCD technologie gaat namelijk razendsnel. De Philips 26 PF 7321 stamt ook uit 2005 maar staat nog wel op de Philips website en krijgt ook vrij goede reviews op kieskeurig. Wel een vrij dure optie.

De Samsung modellen zijn allemaal wat recenter. De R82 en S81 zijn nieuwe modellen dus hier zal je nog weinig gebruikerservaringen of reviews van tegenkomen. De R71 en R72 verschillen zover ik weet alleen cosmetisch van elkaar.

De R serie geeft een beter beeld dan de S serie. De R82 is ook een nieuwer model dan de R72. Aan de hand van deze snelle analyse zou ik persoonlijk gaan voor de Samsung LE 26 R82. Maar aangezien smaken verschillen zou ik zeker de beeldkwaliteit van al deze modellen eens in een winkel met elkaar vergelijken.

5. Sen

Sen Active Member Hoofdredacteur

Leuk Bevonden:
    378
    Voor mensen die er verstand van hebben, help alsjeblieft.
    Mijn vader wil voor in de huiskamer een lcd (hd-ready) tv kopen van ongeveer 1000 euro. Ik wil hem ook gebruiken voor mijn 360 op aan te sluiten. We hebben even in winkels zitten kijken maar komen er totaal niet uit. Prijsverschillen zijn groot, maar we konden in de winkel absoluut geen beste aanwijzen.

Heeft iemand een aantal tips voor toestellen(liefst in matzwarte niet te opvallende kast) of waar ik zelf op kan letten?

Viel me op dat de meeste hdtv's maar 2 scart ingangen hebben, is dat normaal, of zijn er ook wel met 4 ofzo?

Ik heb trouwens analoge kabel, is dat een groot nadeel? Kan ik beter op digitale tv overschakelen? Ik lees daar wel een boel nadelige dingen over (digitale tv)...

BEDANKT

6. Ashavan

Ashavan Guest

De meeste HD tv's tegenwoordig hebben 2 scart aansluitingen, 1 of 2 hdmi's en dan nog 1 voor componenten en 1 aan de zijkant voor rand apparatuur zoals videocamera's. As far as I know anyway.

Als je meer scart apparaten wilt aansluiten kun je altijd een scart manager aanschaffen.

Een analoge kabel, neem aan dat je de COAX kabel bedoeld is geen probleem. Je hebt er wel 2 soorten de standaard en de ietwat dikkere en duurdere coax kabel. Ik zelf gebruik de dikkere/duurdere aangezien die betere kwaliteit geeft. Digitale TV van UPC heb ik geen problemen mee. In het begin wel aangezien de verbinding wegviel met de toenmalige standaard coax kabel.

Tussen de 1000-1400 euro kun je een hele goede 94cm breedbeeld full HD ready aanschaffen met een mooie zwarte rand. JVC en Philips hebben beide mooie modellen. Heb zelf ook een philips met een dunne zwarte rand van dat kaliber.

7. MacDennis

MacDennis Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Wat is de minimale en maximale gewenste beeldgrootte? Wat is het maximale budget? Heb je nog voorkeur voor bepaalde merken?

Het hangt er een beetje af welke aanbieder je hebt. Tegenwoordig zijn veel kinderziektes onderhand wel opgelost en biedt de kabel afhankelijk van de aanbieder zelfs een betere beeldkwaliteit als satelliet. Ook met mijn normale CRT tv geeft digitale tv een duidelijk beter beeld in vergelijking met analoge kabel.

8. Ravebeast

Ravebeast Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik raad je ook zeer zeker aan de dubbel shielded coax te nemen en goeie pluggen heeft van der hull ze niet?
    Ik heb zelf ook via de coax en ben gaan testen met digitaal tv en het beeld van mijn coax was mooier dus geen digi shit in mijn huis \o/

alleen dat full hd ready klopt geloof ik niet helemaal :b:
    HD ready of full hd :+

9. Xwon

Xwon het is wat het is.

Leuk Bevonden:
    1
    Misschien moeten de mensen die op zoek zijn naar een tv eerst zelf eens wat uitzoeken op het internet (google bijvoorbeeld het type nummer eens met "review" erachter, er gaat dan een wereld voor je open....)

Mensen komen hier op het forum en verwachten dat als ze een vraag stellen als: "wat is voor mij een goede tv" men hier een passend antwoord op kan geven....

Doe eerst eens wat onderzoek, maak een lijstje met je keuzes en vraag dan eens naar een MENING ipv "wat moet ik kopen??"

Misschien werkt het zo bij sommige mensen thuis maar kom op zeg, duik eens ergens in, je gaat een groot bedrag uitgeven aan iets nieuws en je wil dat andere zeggen wat je moet gaan kopen.....:confused: :confused:

10. Bo-Lo

Bo-Lo The DopeStar

Leuk Bevonden:
    0
    ok thanks hier kan ik tenminste iets mee :)

11. Bo-Lo

Bo-Lo The DopeStar

Leuk Bevonden:
    0
    Ok bedankt voor je reactie, ik zal je advies opvolgens en eens een kijkje nemen in de winkel om verschillende types LCD te bekijken :)

12. Bo-Lo

Bo-Lo The DopeStar

Leuk Bevonden:
    0
    Dan gaat er bij my inderdaad een wereld voor me open met allerlei moeilijke termen waar ik de betekenis niet van weet.

13. MAX3400

MAX3400 Virtualization...

Leuk Bevonden:
    0
    Klik: Betekenis van heleboel termen

14. Xwon

Xwon het is wat het is.

Leuk Bevonden:
    1
    Dus dien je er wat onderzoek naar te doen zodat je de kennis kunt krijgen.
    Je kunt niet verwachten dat andere mensen je alles op een presenteer blaadje voorleggen terwijl je lekker afwachtend zit verder te surfen...

Voor iedere term is een makkelijke uitleg te vinden dus doe er eens wat moeite voor. Iedereen hier wil je met raad en daad bijstaan maar het is makkelijke als je zelf ook iets opzoekt voor ons.

15. mattiejj

mattiejj Registered Muser

Leuk Bevonden:
    15
    volgende keer edit Bo-Lo :)

en trouwens, zijn er goede HDTV's voor 400-600 euro,, ik hoef niet groot, 56-68 cm is groot genoeg.

16. Xwon

Xwon het is wat het is.

Leuk Bevonden:
    1
    Grapjas |:-

17. Sen

Sen Active Member Hoofdredacteur

Leuk Bevonden:
    378
    Bedankt voor je reactie so far. Oveigens heb ik wel degelijk op het net info gezocht, ik kom er alleen nog steeds niet uit. Dus daarom maar eens op deze manier vragen.

Beeldgrote het liefst rond de 80 cm, 90 kan ook wel. Heb geen voorkeur voor bepaalde merken. Budget is maximaal ongeveer 1000 euro, het komt niet op 100 meer of minder, als er maar echt iets goeds tegen over staat. En dat is juist mijn probleem, ik kijk in de winkel en zie ze van 600 en van 1500 en ik weet gewoon niet wat te kiezen. Heb het idee dat je het pas echt weet nadat je hem een tijd gebruikt en niet zo eventjes in de winkel.
    Het moet trouwens wel een LCD tv zijn, plasma gebruikt me veel te veel energie.

Ik hoorde over digitale tv dat je alleen op kunt nemen (via mijn (of andere) hdd-dvd recorder op de zelfde zender als je op dat moment kijkt, klopt dat?

Thanks again.

18. MacDennis

MacDennis Active Member

Leuk Bevonden:
    0
  19. mattiejj

mattiejj Registered Muser

Leuk Bevonden:
    15
    hoezo grapjas??

@macdennis

dankje

20. Bo-Lo

Bo-Lo The DopeStar

Leuk Bevonden:
    0
    als je er zo over denkt zeg je dat gewoon tegen me, dan zal je van my geen last meer krijgen.

maar bij deze dan

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina