Xbox 360 vs. Playstation 3 vs. Nintendo Wii [deel 10]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Matrix, 26 mrt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Xwon

Xwon het is wat het is.

Leuk Bevonden:
    1
    Omdat Kameo aanhaalt dat er hier altijd zo negatief over de Wii en PS 3 gedaan word... Dit gebeurt meestal alleen tov de PS 3 (Sony) dan de Wii aangezien Sony gewoon vaker het (negatieve) nieuws haalt... (dit door de meerdere fuck ups die ze hebben gehad de laatste jaren....) Mensen reageren daarop maar dit zijn vaker gewoon reacties op nieuwsberichten (bronnen etc.) waar ik en anderen mensen op reageren....
    Ik probeer het ff in perspectief te zetten ;)

Bedankt, en zoals je in mijn eerdere post van gisteren ook kon lezen had ik al aangegeven dat ik me niet voor kon stellen dat de scans van gisteren van de laatste build waren :)

Laatst bewerkt: 11 apr 2007
  2. Brazemoog-NL

Brazemoog-NL Guest

Ik denk dat de PS3 misschien aan het begin goede verkoop cijfer's' heeft gehad, onder andere omdat Sony gewoon het geleverde aantal heeft genoemt als het aantal verkochte consoles.
    Veel winkeliers in NL hadden nog een ruime helft van hun PS3 voorraad over na de launch, terwijl de 360 was wel gelijk helemaal uitverkocht was.
    Dus misschien hheft de 360 in werkelijkheid wel beter verkocht als de PS3 tijdens de launch.

3. wesleyX

wesleyX Sword From Heaven

Leuk Bevonden:
    0
    UK
    17000/29700=0,57 Dus de verkopen zijn gedaald met 43%.
    Als de verkopen stabiel blijven in UK dan verkoopt de PS3
    17000*4 = 68.000 per maand

Europa
    108.000*0,57 = 61.560 per week
    61.560*4 = 246.240 per maand

Ik denk dat de PS3 verkopen nogwel 20% zullen dalen.
    Dan zouden de maandelijkse verkopen voor Europa 196.992 units zijn.

4. MacDennis

MacDennis Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Sony: The PS3 20GB is Dead

http://kotaku.com/gaming/top/sony-the-ps3-20gb-is-dead-251567.php

5. Burnfout

Burnfout Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Hmm lijkt me niet echt een slimme zet, ik vermoed dat er toch wel zat mensen zijn die de 20 gig zouden willen hebben.

Dit betekent waarschijnlijk ook wel dat Europa de 20 gig ook niet hoeft te verwachten.

6. Xwon

Xwon het is wat het is.

Leuk Bevonden:
    1
    ;) (kleine aanpassing in de tekst :) )

Inderdaad... De hardcore fans kopen je console toch wel, ik denk dat ze zich met deze move nog sneller diep in de vingers snijden dan dat ze denken...
    Nu komen ze nog verder van de casual gamer af te staan en kunnen ze gewoon niet meer concureren (op prijs) met de Wii60....

Er domme move van Sony mijn inziens.

7. Nitram

Nitram BiA!

Leuk Bevonden:
    0
    Denk niet dat het veel uit zal maken aangezien de meeste mensen de 60gb versie kopen. 10:1 ratio las ik ergens.

8. MacDennis

MacDennis Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Dat is een uitspraak van Sony ja. Als ik zo de forums bekijk is er wel degelijk vraag naar de 20GB versie. Echter, retailers maken op dit model minder marge en Sony minder winst op dit model. De 20GB versie was nauwelijks te vinden de afgelopen maanden. Dus wat moet je als gamer? Je gaat dan uiteindelijk toch maar voor de 60GB variant. Langer wachten geeft je immers de gelegenheid om door te sparen. Zo onstaat er meer vraag naar de 60GB versie door het simpele feit dat de 20GB versie niet te vinden is. Retailers blij, Sony blij.

9. Xwon

Xwon het is wat het is.

Leuk Bevonden:
    1
    Stel dat dit echt waar is dan is het inderdaad NU het geval... NU koopt de hardcore fan als het goed is (altijd aan het begin van een console cyclus).
    Om echt door te groeien heb je de casual gamer nodig (Playstation 2 ging pas echt goed verkopen toen hij ongeveer $ 200,- en €200,- was).
    Het is dus zaak voor Sony (en MS) om zo snel mogelijk richting die 200 grens te gaan willen ze bij de massa aanspreken.
    Nu heeft Sony het voor zichzelf dus veel moeilijker gemaakt en het verschil met de 360 (directe concurrent) is nu dus twee keer zo groot.... Meer dan 660 ouderwetste guldens is dat...... Leg dat maar eens uit aan de casual gamer die straks Halo 3 én GTA4 wil gaan spelen....

10. ericr

ericr Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Microsoft moet het gat met de PS3 toch ook wel iets groter maken dan nu het geval is, zo goed verkoopt de Xbox360 de laatste tijd ook weer niet. Trekt waarschijnlijk wel weer aan als er een hele rits aan goede games uitkomt, maar er liggen te grote gaten tussen belangrijke releases. Dat er games uitkomen die je binnen 10 uur uitspeelt helpt ook niet echt.

11. Cybercon

Cybercon Guest

12. Arjan

Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Weinig 'versus' aan maar goed:

Nu weer ff lekker buiten zitten :cool:

Edit:

Game verkopen Xbox 360, Wii en PS3 crashen na 2009?

13. wesleyX

wesleyX Sword From Heaven

Leuk Bevonden:
    0
    Ik had ook liever de € 500,- versie. Vooral omdat ik geen draadloos internet heb. Al had ik dan nog een prijsverlaging afgewacht. De € 500,- versie is een gestripte versie voor als je toch een PS3 wil hebben, maar het nogal duur vindt. Het probleem is alleen dat € 500,- nog steeds te duur is. Wat er gebeurd is dat als je € 500 kan betalen, dan is € 600,- ook te doen. De € 500,- euro versie is gewoon een te slechte optie.

Het heeft dus niet veel zin om nu met een Core versie te komen die onbetaalbaar is voor de casual gamer. Ik zie wel mogelijkheden voor 2 versies van de PSthree. Voor € 200 en € 300 maar dat duurt nog wel even.

14. Cybercon

Cybercon Guest

Bron

Gaat lekker zo... :emo:

15. Ashavan

Ashavan Guest

Hoop dat ik niet in de groep zit die hier last van krijgt :confused:
    Het is natuurlijk niets nieuws onder de zon, maar toch gaat me hartje er weer sneller van kloppen uit angst.

Theoretisch gezien zou er geen gevaar moeten zijn als je hem gewoon plat neerlegd lijkt mij.

Maar wel vreemd dat MS niet karakter toont door te accepteren dat het probleem er is en dat het bij de fabrikant van de speler ligt. Er moeten gewoon "stootkussentjes" aanwezig zijn.

Hier doelde ik in een eerdere reactie op. Betalen voor content, niet Dashboard gerelateerd. Maar goed ik maak hoogstwaarschijnlijk weinig gebruik van live.

Laatst bewerkt door een moderator: 12 apr 2007
  16. tasso

tasso de gamer

Leuk Bevonden:
    0
    Wat een gezeur allemaal.
    Tuurlijk zal er wel iets van waarheid inzitten maar er zijn zat gasten die terwijl de xbox draait hun 360 even willen neerleggen of rechtopzetten en ja dan beschadigd de schijf.
    Deze gasten proberen dan de schuld op ms af te schuiven en zeggen dat ze echt niks deden tijdens het spelen.
    Ik heb mijn 360 vanaf de launch en nog nooit problemen gehad laatstaan een kras.
    Maar goed wat nog niet is kan nog komen.
    De garantie is volgens mij verlopen en ga dan in ieder geval geen nieuwe meer halen.

17. ericr

ericr Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Dat er DVD's zijn met krassen ontken ik niet, maar toch opvallend dat Kassa er mee komt je in de USA bijvoorbeeld nog niet zo'n actie ziet. Je zou in claimland nummer 1 nu toch wel enige beweging verwachten. Lijkt me eerder op een opgeblazen probleem dan op een werkelijke wijd verspreid probleem.

18. Xwon

Xwon het is wat het is.

Leuk Bevonden:
    1
    Hoe zit het eigenlijk met de software verkopen van de 3 nieuwe consoles...??
    In Japan heeft de 360 net als de PS 3 in iedergeval niets om trots op te zijn.

19. Cybercon

Cybercon Guest

De PS2 en DS heersen....

Wat de next gen titels betreft is het inderdaad bedroevend gesteld =(

20. EgYoWns

EgYoWns 7

Leuk Bevonden:
    0
    Merendeels heeft nog gewoon last-gen.

offtopic: Je bent bijzonder actief Cybercon...Take a rest.

Laatst bewerkt: 12 apr 2007
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina