1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Vragen over nieuwe pc en/of onderdelen [Deel 10]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Arjan, 25 mrt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. C4SP3R

    C4SP3R Active Member

    Berichten:
    74
    Leuk Bevonden:
    0
    hey,
    ben nog wat aan het rommelen met die samenstelling van mij,
    maar weet iemand of een asus 8800Gts in een antec lifestyle sonata 2 past met als mobo p5n32-e sli +?
     
  2. xboxgangsta

    xboxgangsta Reëel

    Berichten:
    1.981
    Leuk Bevonden:
    2
    Dat gaat wel passen. Hier word er ook gewoon een 8800GTX aangeraden in dezelfde kast.

    [Edit] "Om plaats te maken voor de GeForce 8800 GTX moet echter wel de optionele fan bij het hardeschijvenrek achterwege gelaten worden."
     
    Laatst bewerkt: 11 apr 2007
  3. C4SP3R

    C4SP3R Active Member

    Berichten:
    74
    Leuk Bevonden:
    0
    dus dan kan er nog wel een 92 mm in?
     
    Laatst bewerkt: 11 apr 2007
  4. xboxgangsta

    xboxgangsta Reëel

    Berichten:
    1.981
    Leuk Bevonden:
    2
    Dat ligt eraan.. als de 8800GTS even lang is als de GTX dan kan dat niet.
     
  5. janter

    janter Active Member

    Berichten:
    1.682
    Leuk Bevonden:
    568
    Hey guys mijn computer doet het gelukkig weer :D alleen nu wil mijn zus haar computer opnieuw instaleren omdat ze denkt dat er een hacker in haar computer heeft gezeten :confused:. Nou nu geef de computer aan dat er een nieuwere versie op zit, maar hoe kan ik dan die niet geinstaleerde versie wel instaleren. MVG Janter
     
  6. xboxgangsta

    xboxgangsta Reëel

    Berichten:
    1.981
    Leuk Bevonden:
    2
    Een nieuwe versie waarvan?

    "Hoe kan ik dan die niet geïnstalleerde versie wel installeren"?

    |:-
     
  7. MAX3400

    MAX3400 Virtualization...

    Berichten:
    1.210
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik gok dat het over een Windows-versie gaat. Het simpelste is om goed te lezen tijdens de setup van XP want dan kan je 'm ernaast zetten (wel op een andere partitie) en kan ze daarna eenvoudig documenten en zooi kopieren.

    En anders is het format c:\

    *hele dikke edit*
    Kunnen de vragen in dit topic nou eindelijk eens vaker gaan over Vragen over nieuwe pc en/of onderdelen [Deel 10] en niet constant wat er kapot is???
     
  8. xboxgangsta

    xboxgangsta Reëel

    Berichten:
    1.981
    Leuk Bevonden:
    2
    *hele dikke edit*
    Kunnen de vragen in dit topic nou eindelijk eens vaker gaan over Vragen over nieuwe pc en/of onderdelen [Deel 10] en niet constant wat er kapot is???[/QUOTE]

    Ik baal van die gedaalde geheugenprijzen!
    Ik had 4/5 maanden geleden 1GB voor 119 euro, nu heb je 2GB voor bijna 90 euro!

    Is er nog iemand die de nieuwe R600 gaat kopen?
     
  9. MAX3400

    MAX3400 Virtualization...

    Berichten:
    1.210
    Leuk Bevonden:
    0
    Ligt eraan wat voor geheugen je hebt gekocht; goed/snel geheugen voor de C2D-reeks is nog steeds rond de 150Euro per 2GB.

    En die R600; er wordt al veel over geroddeld maar ik heb nog geen benchmarks gezien. Even afhankelijk van de hoeveelheid geld die ik eind mei aftik op mijn loonstrookje, ga ik zelf waarschijnlijk 8600GT in SLI draaien.
     
  10. janter

    janter Active Member

    Berichten:
    1.682
    Leuk Bevonden:
    568
    Ik denk dat ik gewoon eens ook nog een 1 gb bij doet:D want ik wil denk ook wel eens Vista erop draaien :p
     
  11. MAX3400

    MAX3400 Virtualization...

    Berichten:
    1.210
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja, doet dat... Vista is cool...

    No offence hoor maar als ik naar het gemiddelde niveau van je vragen kijk tot op heden, kunnen we na jouw Vista installatie nog een hele berg vragen verwachten want Vista werkt op heleboel vlakken anders en een aantal programma's werken zelfs helemaal niet meer!
     
  12. xboxgangsta

    xboxgangsta Reëel

    Berichten:
    1.981
    Leuk Bevonden:
    2
    Kingston 2x512MB pc4200 t.o.v. Kingston 2x1GB pc4200.
    2x 8600GT? Zonde! Die dingen hebben maar 32 unified shaders. Wacht dan op de tweede generatie DX10-kaarten.

    Persoonlijk vind ik Vista bagger! Je krijgt meldingen om je oren geslingerd bij elk programma wat je wilt openen etc. en ik zie nog bijna geen toegevoegde waarde t.o.v. van XP.

    Ik denk dat ik pas echt overstap als de eerste service pack uit is.
     
  13. MAX3400

    MAX3400 Virtualization...

    Berichten:
    1.210
    Leuk Bevonden:
    0
    Het aantal shaders boeit me niet echt; ik speel weinig games en als ik ze speel, neem ik ook wel genoegen met alles een detail-setting lager.

    En wat je zegt over die meldingen; die kan je eenvoudig uitzetten in Vista maar het is inderdaad een van de vervelendste dingen die "een gewone gebruiker" tegen zal komen. Evenals de nieuwe DRM-settings voor WMP, de firewall en conflicten omtrent IPv6 en VPN's.

    *edit*
    Zelf ben ik ook bezig met Vista en ondanks dat ik systeembeheerder ben, heb ik ook een aantal keer zitten vloeken over bepaalde features. Ach, life sucks en ondertussen kunnen we niet zonder Vista.
     
    Laatst bewerkt: 12 apr 2007
  14. TheProf82

    TheProf82 Geen pr0, geen 25 8)

    Berichten:
    1.273
    Leuk Bevonden:
    0
    En waarom zou je snel geheugen kopen als de Core 2 Duo hier nauwelijks baat bij heeft? AMD heeft juist baat bij snel geheugen, vandaar dat ik voor PC 5300 ben gegaan een maand of 8 geleden...maar nu is dat blijkbaar de standaard:)
     
  15. MAX3400

    MAX3400 Virtualization...

    Berichten:
    1.210
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb het al eens uitgelegd maar daar gaan we nogmaals. Als je een snelle CPU hebt en daar iets mee doet met overklokken (en veel moederborden kunnen dat zelf vaak al een tiental procent voor je regelen), gaat je geheugen asynchroon lopen aan je CPU. Dat betekent bijvoorbeeld dat als je elke seconde 1000 bewerkingen naar het geheugen doet op standaard-snelheden, je er nu nog maar 996 kan doen vanwege de timing tussen CPU en geheugen.

    Neem je sneller geheugen, zoals PC6400 of hoger en zet je dat achter een C2D E6600 of hoger, heb je altijd snel genoeg geheugen t.o.v. de CPU en kan je altijd minimaal die 1000 bewerkingen per seconde doen en door te "oefenen" misschien zelfs 1100 bewerkingen per seconde.

    Ik geef toe: stervelingen merken dat niet eens maar mensen die er verstand van hebben kunnen door goed afstemmen van onderdelen makkelijk 5 tot 10% sneller systeem realiseren.

    Voor AMD is het juist anders; die hebben vaste cycles in de CPU en hoeven maar 1 type geheugen met uitzondering van de FX-modellen.
     
  16. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    Om te overclocken? Ik heb in de tijd nog €325-350 betaald voor m'n setje :'-(. Ach ja, zo is de computerwereld nu eenmaal en om eerlijk te zijn: het was het waard :D.
     
  17. janter

    janter Active Member

    Berichten:
    1.682
    Leuk Bevonden:
    568
    ja maar ik zou wel graag halo 2 willen spelen en dan heb je vista nodig :D
     
  18. MAX3400

    MAX3400 Virtualization...

    Berichten:
    1.210
    Leuk Bevonden:
    0
    You & me both, sir...

    Over anderhalve maand komt hier ook een C2D-opstelling te staan. Maar daar moet minimaal 4GB in... $$$$:mad:

    Dan mag je eerst wel je videokaart gaan vervangen want volgens mij is Halo2 namelijk het eerste spel wat specifiek functies van DX10 gaat gebruiken onder Vista.
     
    Laatst bewerkt: 12 apr 2007
  19. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    4GB... inderdaad $$$$, maar handig :).


    Als Halo 2 ook zo goed geprogrammeerd word als Halo 1 zal je zeker een nieuwe grafische kaart mogen aanschaffen. Heb jij trouwens geen Xbox (360)? Ik zou zeggen speel het daar op (bovendien is die game daarop veel goedkoper).
     
  20. xboxgangsta

    xboxgangsta Reëel

    Berichten:
    1.981
    Leuk Bevonden:
    2
    Een E6600 werkt ook perfect met PC4200 geheugen. Het grote gedeelte van de pc-gebruikers clockt niet over.
    Dat bijv. PC5300 a-synchroon loopt heeft maar een 2 à 3% nadelig effect.

    Koop dan één 8800GTS/GTX, dat is meer dan genoeg voor af en toe een game.
     
    Laatst bewerkt: 12 apr 2007
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina