Xbox 360 vs. Playstation 3 vs. Nintendo Wii [deel 10]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Matrix, 26 mrt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Burnfout

Burnfout Active Member

Leuk Bevonden:
    0
  2. mattiejj

mattiejj Registered Muser

Leuk Bevonden:
    15
    eerlijk is eerlijk,.. ik vind GTHD er mooier uitzien..

3. Burnfout

Burnfout Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Veel mooier inderdaad. Veel betere lighting, kijk maar naar de schaduw van de spiegel, de details van de deur en de velgen. En dan te bedenken dat dit nog maar een demo is, eerst nog GT5 proloque in de herfst, en in 2008 komt pas echt GT5.

Laatst bewerkt: 12 apr 2007
  4. Metal Mark

Metal Mark VIP Dino XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    454
    GT HD ziet er wat echter uit. Ik heb zelf ook al mogen aanschouwen/spelen op de Spac3 en vond het er ook echt super uitzien. FM2 heb ik nog niet echt goed bekeken (PGR3 (L)) maar als die demo uit is kunnen we gaan vergelijken. Die plaatjes zeggen meestal niks, zie PGR3 die er ook opeens 8x mooier uitziet in PhotoMode

5. EgYoWns

EgYoWns 7

Leuk Bevonden:
    0
    Forza maakt ook de auto's veels te fel gekleurd dat ze er onrealistisch uitzien. Maar ik wacht zelf op PGR4 want die wordt volgens mij mooier dan GTHD.

6. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Vind GT HD er ook mooier uitzien. Het oogt wat echter, wat minder klinisch. Best knap aangezien het GT4 is in HD mode.
    Ben heel benieuwd naar GT5. :)

7. DaanM

DaanM Solid Snake

Leuk Bevonden:
    0
    Bij die filmpjes van GTHD zie je soms het verschil tussen echt en nep haast niet. Grafisch is het vrijwel perfect, toch knap dat de ps3 in dit stadium al zulke graphics kan maken.

8. Gryphon

Gryphon FritsmaN

Leuk Bevonden:
    1
    Van wat ik mij kan herinneren van GTHD is dat de achtergronden van dat spel er heel erg plastisch en nep uitzagen. Het leken wel gewoon foto's ofzo.

9. Goiz

Goiz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    38
    Boeie! Racegames zijn toch waardeloos! :+

Hehe.. Maar eerlijk is eerlijk; De beelden zien er erg goed uit. Ben toch wel benieuwd naar de nieuwe generatie games die mij wél boeien. Op beide machines that is..

Cybercon heeft iig weer even een blij moment denk ik :+

10. Metal Mark

Metal Mark VIP Dino XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    454
    Neem dat terug :+ Wow is waardeloos.... :9

11. Goiz

Goiz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    38
  12. Insane/Erret

Insane/Erret If in doubt.. Flat out

Leuk Bevonden:
    108
    ja veel echter idd, dat mis je heel erg bij forza, ook ik ben heel benieuwd naar GT5, maar GThd is nu al veel mooier als pgr3 vind ik..

13. Cybercon

Cybercon Guest

Ik zie anders een prachtig landschap :)

You dirty bastard :cool: :+

Oké... en wie ben jij om dat te bepalen?

Laatst bewerkt door een moderator: 12 apr 2007
  14. MacDennis

MacDennis Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    In GTHD komt maar 1 wagen voor en het is van de replay mode waarvan al duidelijk is geworden dat men verschillende grafische effecten toepast om het beeld te verbeteren, zaken die je dus NIET in-game ziet. Hetzelfde trucje werd al toegepast in GT1, 2 en 3.

De Forza2 afbeelding is genomen uit een photo mode. Sommige afbeeldingen zijn direct uit photo mode geupload waarbij extra compressie wordt toegepast (jaggies). Al met al is nog een beetje vroeg om ze te gaan vergelijken.

Replay/photo modes geven een verkeerd beeld van wat je in-game mag verwachten. Vrij nutteloos om aan de hand van dat soort beelden games te gaan vergelijken.

PGR3 .. photomode:

Laatst bewerkt: 13 apr 2007
  15. JeePee

JeePee Guest

En dan? Als het beeld gewoon vloeiend beweegt, je precies hetzelfde ziet als wat jij daarvoor gereden hebt, en het er door een bepaalde techniek geweldig uitziet is dat toch alleen maar mooi? Zoiets is niet te vergelijken met een photomode. Bij photomode neemt de console bij elke frame even de tijd om het beeld te renderen, maar die replays van GTHD spelen gewoon met 60 fps af. Daar komt nog eens bij dat de photomode in de GT reeks nog vele malen mooier is dan de replay. De photomode wordt namelijk pas écht gerenderd. Overigens is een replay voor mij ingame. De console maakt namelijk al die beelden zelf zonder voorbewerkt te zijn, zoals CGI ofzo.

Vind ik niet. Zoals nu is ook al goed te zien dat GTHD meer detail heeft, betere belichting en een realistischer kleurenfilter. En over die achtergrond die nep zou zijn? Niet dus:

En dan mag GTHD wel maar een paar auto's hebben en maar één baan, het is en blijft een spel dat draait op een PS2 engine!!!

16. MacDennis

MacDennis Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Gameplay van GT-HD is 60 fps, de replay loopt op 30 fps. De reden? Men voegt o.a. motion blur en aanvullende grafische effecten toe. Wat ik vaak zie is dat ze screenshots vrijgeven van een replay mode, men is snel geneigd om te denken dat het er dan ook zo tijdens gameplay uit ziet wat lang niet altijd het geval is.

En elk beeld wat je op je scherm ziet wordt gerendered, ook gameplay. De hoeveelheid grafische toeters en bellen die men echter kan toepassen tijdens gameplay is afhankelijk van de kracht van de console. Ooit zal je de photomode beelden ook tijdens gameplay gaan zien.

17. xb0x36o

xb0x36o Guest

Stelletje langs harige kansloose gasten met brillen en Ps3's !

/Mod Beste xb0x36o / LaZar, oftewel LeZe.
    Sowiezo worden beide accounts xb0x36o en LaZar gebanned vanwege hun taalgebruik en omdat het kloonaccounts van elkaar zijn. Echter, beide accounts zijn van het account LeZe. Aangezien je op je LeZe account momenteel een ban hebt staan, en je al meerdere malen gedurende een ban terug bent gekomen onder een kloonaccount, ontvang je bij deze op al je accounts een permaban + IP ban. -/-Kameo

18. MrX

MrX Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind het knap dat je een replay van het ene spel gaat vergelijken met een screenshot van een ander spel.

Het enige dat me erg opviel is dat zelfs in de replay de PS3 duidelijke framerate problemen had en dat lag niet aan mijn pc of het filmpje, het was duidelijk een framerate probleem van de game zelf. Dat baart mij zorgen over de framerates in-game bij GTHD. Die auto in GTHD schokte vooruit in plaats van dat die reed en het is notabene een opgekalefaterd PS2 spel .

Laten we maar wachten todat beide games speelbaar op de markt zijn en dan bepalen welke beter is.

(Overigens vond ik de auto op de screenshot er beter uit zien dan de auto in de movie. De omgeving was wel heel mooi in GTHD, maar die auto vond ik niet spectaculair)

19. tasso

tasso de gamer

Leuk Bevonden:
    0
    Hoe zit het trouwens met gt.
    Koop je nu een lege game en moet je de auto's online erbij kopen of krijg je nu wel een gewone game

20. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    De framerate ingame is prima in GTHD, zonder ook maar één schokje. En bij de replay heb ik er ook niet zoveel last van gek genoeg. Bij mij loopt ie prima in realtime. Heb zojuist de volgende foto's even genomen, zal vanmiddag betere maken.

GT HD gameplay:

GT HD replay:

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina