Gamen met een Beamer [Deel 2]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Occisor, 17 dec 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ValsSpeler

ValsSpeler Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Is er hier ook een beamerbezitter die ook ervaring heeft met plasma TV's (bij voorkeur iemand die ook een plasma heeft gehad)?

Kan die persoon mij vertellen hoe de beeldkwaliteit van een goede beamer zich verhoudt tot die van een goede plasma (of desnoods LCD?).

En ik begrijp dat het voordeel van een beamer is dat je voor minder geld een enorm groot beeld hebt maar zijn er verder nog voordelen? En wat kost een goed scherm (als je zelf geen zin hebt om 1tje te maken)?

Alvast bedankt.

2. hacktic

hacktic PSN ID: hacktic

Leuk Bevonden:
    0
    - extreem groot beeld voor relatief lage prijs. (leuke HD-ready beamer 1000/1500 euro)
    - Beamer kun je wegwerken en een scherm ophangen waar je wil. Scherm rol je in en je ziet er niets meer van (Plasma hangt er altijd)
    - lamp raakt op (dus je moet op een gegeven moment een nieuwe kopen van zo'n 250 tot 500 euro)
    - opzich is een beamer mee te nemen... een plasma wordt wat lastiger.

schermpje heb je vanaf zo'n.. 180 euro voor een goede.

Plasma met HD-ready resolutie kost je een stuk meer. (dubbele)
    Hangt altijd aan je muur en is niet echt klein natuurlijk.
    Verder is het gewoon wat je mooi vindt.

3. chilly willie

chilly willie Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    tx300 is in gebruik genomen en hij werkt prachtig! ! ! Het beeld is echt super strak, en dat terwijl ik gewoon op een strak laken projecteer. Weet iemand of de tx300 een spaarstand heeft? waardoor de lamp minder snel op is. Ik heb daarover bij andere beamers wel eens iets gelezen.

4. SjoerdV NL

SjoerdV NL Hardcore Poster?

Leuk Bevonden:
    2
    Jazeker, volgens mij heeft elke beamer dat zelfs. Als het goed is zit deze ergens in het menu verstopt. Even doorbladeren :)
    Wanneer foto's? En kreeg ik van jou bericht of de beamer schuin kon staan op live?

Mvg,

Jazeker, volgens mij heeft elke beamer dat zelfs. Als het goed is zit deze ergens in het menu verstopt. Even doorbladeren :)
    Wanneer foto's? En kreeg ik van jou bericht of de beamer schuin kon staan op live?

Mvg,

Sjoerd

5. chilly willie

Leuk Bevonden:
    0
    dat bericht kreeg je van mij ja! In de instructie stond namelijk niet schuin of onstabiel neer zetten. Maar goed, als ik m dus toch in de nok van het dak wil hangen, hangt ie een stuk hoger als de bovenkant van mn scherm, het beeld kan ik dan met de verticale lens shift niet op het doek krijgen, dan zou ik de beam vervolgens schuin voorover moeten laten hellen. Hierdoor krijg ik een beeld dat van boven smal, naar onder breed weg loopt.

Ik heb de spaarstand nog niet kunnen vinden in de verschillende menu's. Hoe zal dit aangegeven moeten staan?

Ik zal straks eens een paar mooie kiekjes maken

hoihoi

6. Occisor

Occisor Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Dit kan je oplossen met key-stone, zodat je beeld alsnog recht is. Alleen leert de praktijk dat dit ten koste gaat van de beeldkwaliteit.

PS: ik weet niet zeker of je beamer over de key-stone beschikt, maar vrijwel alle beamers doen dat wel.

7. JKI

JKI Ik wil bolletje

Leuk Bevonden:
    0
    Als je keystone gebruikt, dan verdeel je het beeld over een minder aantal pixels. Je gebruikt dan bijvoorbeeld aan de bovenkant van het beeld 1280 pixels, terwijl het er aan de onderkant door de keystone maar 1100 zijn.

8. chilly willie

Leuk Bevonden:
    0
    ik zou het jammer vinden om de kwaliteiten van mijn beamer om deze manier te knijpen. Ik ga liever op zoek naar een beter plekje

9. ValsSpeler

ValsSpeler Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Thanks voor de reactie. Maar ik vroeg me dus eigenlijk meer af of een beamer puur qua beeldkwaliteit voordelen biedt ten opzichte van plasma of LCD.

10. dynamike

dynamike i love astrid

Leuk Bevonden:
    0
    Dat ligt ook voor een groot deel aan wat je wilt. Wil je overdag ook heel mooi beeld, in een kamer die je niet zo goed kan verduisteren, dan kun je beter een plasma nemen. Als je echt een bioscoop sfeertje wilt maken, dan moet het natuurlijk sowieso redelijk donker zijn voor de beste kwaliteit en contrast, en dan is een beamer natuurlijk de beste keuze.

edit: test :)

Laatst bewerkt: 19 apr 2007
  11. JKI

JKI Ik wil bolletje

Leuk Bevonden:
    0
    Het lijkt wel of mijn beamer met de hitte van de afgelopen dagen meer geluid maakt. Hebben jullie daar ook last van (het wordt trouwens ook wel erg heet op mijn zolderkamertje).

12. JAGUAR

JAGUAR xbox

Leuk Bevonden:
    0
    is toch logisch:
    hoe warmer het word hoe harder de ventilator moet draaien hoe meer geluid.
    Een beamer opzich maakt bijna geen geluid, je hoort alleen de ventilator.

13. JKI

JKI Ik wil bolletje

Leuk Bevonden:
    0
    Ja, dat klopt, maar 't is wel storender. Al is er nog niets qua geluid in de buurt gekomen van mijn 360, die blaast echt alles en iedereen weg:+ .

14. JAGUAR

JAGUAR xbox

Leuk Bevonden:
    0
    haha daar heb je een punt!

15. hacktic

hacktic PSN ID: hacktic

Leuk Bevonden:
    0
    Daar komt bij dat het nooit goed is om zonlicht op je scherm te hebben. Ook bij plasma heb je daar dan last van.

16. robvoets

robvoets Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ik wil zelf ook lekker op een beamer gamen en dacht aan deze beamer:

is dit een goeie beamer om op 5 meter afstand op een maximale scherm hoogte van 125cm te gamen?(op een 360 dan he)
    die 800 euro is ook mijn budget
    mzzl

Rob

Laatst bewerkt: 17 apr 2007
  17. SjoerdV NL

SjoerdV NL Hardcore Poster?

Leuk Bevonden:
    2
    Ik zelf zie geen plaatje, weet niet of meer mensen er last van hebben?

18. The Bolster

The Bolster --

Leuk Bevonden:
    0
    Klik - Dit is hem volgens mij :)

19. dynamike

dynamike i love astrid

Leuk Bevonden:
    0
    Grappig ding. Nooit gezien :) Cheapste 720p beamer tot nu toe :9

Ik zou even kijken of je reviews kan vinden of hem zelfs ergens in werking kan zien. Ik heb er iig nog nooit van gehoord, deze Acer. Specs zijn wel in orde, beetje weinig ansilumen maybe, maar ik een donkere kamer geen probleem.

20. ValsSpeler

ValsSpeler Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Waarom is in een donkere kamer de beamer natuurlijk de beste keuze, afgezien van de omvang van je beeldscherm?

Omdat je dus in een donkere kamer met een goede beamer een hogere beeldkwaliteit en een hoger contrast krijgt dan dat je in diezelfde donkere kamer een goede plasma/LCD neerzet?

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina