De HDTV Thread [Deel 11]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Melbuuln, 18 mrt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. NecroSadistic28

NecroSadistic28 Redeemed In Flames

Leuk Bevonden:
    5
    Als ik nu niet zo'n gigantische DVD collectie zou hebben was dit geen probleem, maar ik heb veel DVD's van andere regio's die dus niet door mijn 360 worden geslikt. Maar ik hoor steeds meer dat het 360 beeld via VGA scherper is en met de kleuren zijn vast wel te werken. Dus, ik zegt de 360 gewoon op VGA, DVD speler op component en mijn laptop via VGA naar HDMI met een verloop stekkertje.

Dat zou moeten lukken, toch? 8)

2. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Veel merken ondersteunen geen DVI-I of DVD-D via HDMI.
    Dit komt namelijk door de HDCP beveiliging op de HDMI-poort.

Als het moet kan je andere regio's gewoon afspelen via de Sony DVD/SACD speler.
    Ontdekte toevalig dat deze speler regio-vrij was.

Zelfs nog nooit van gehoord.

Je hebt de mogelijkheid om de LCD persoonlijk op te halen.

Let op!
    Afhalen is gratis en het is mogelijk met PIN te betalen.

3. NecroSadistic28

NecroSadistic28 Redeemed In Flames

Leuk Bevonden:
    5
    In m'n eerste post zei ik dat ik een geweldige Yamaha speler heb die regiovrij is, dus dat is het probleem niet. Denk je dat VGA via HDMI werkt met mijn S71?

4. Melbuuln

Leuk Bevonden:
    4
    In de Manual van mijn LE32R71B staat het volgende.

- Probeer niet om de HDMI/DVI-aansluiting aan te sluiten op de grafische kaart van een pc of latop.
    (Dit zal resulteren in een weergave van een leeg scherm ).

5. Nitram

Nitram BiA!

Leuk Bevonden:
    0

Mjah, ik heb bij tweakers even dit bedrijf opgezocht en het blijkt niet echt een goed bedrijf te zijn.

Ik denk dat ik toch maar even in de stad ga kijken bij de BCC en Mediamarkt, ook al kost het hier misschien wat meer geld het scheelt wel heel veel moeite :b:

6. Cybercon

Cybercon Guest

Strakke tv hoor :9 Wat heb je ervoor moeten neerleggen als ik mag vragen? En Full-HD? :)

7. Cube

Cube Speed Junky...

Leuk Bevonden:
    0
    Ja Full HD :9
    En heb 1759,- euros betaal en normaal kost hij 2199,- en het is gewoon een Nederlandse Samsung 8)

8. Cybercon

Cybercon Guest

Nice, maar hebben ze die ook in een 32'' model? :)

9. Speedy NL

Speedy NL Guess Who's Back ?

Leuk Bevonden:
    0
    Ik dacht van niet..

EDIT:

wel dus, http://www.samsung.com/nl/products/tv/lcdtv/le32m86bd.asp

ik ben toch niet zo tevreden met de LE27S71B die ik had en ik ga waarschijnlijk deze 32' LCD kopen:

De LE32R81B

ik heb hem even in het echt bekeken bij de Media Markt en ik was meteen verkocht, ben alleen nog aan het kijken waar ik hem het goedkoopst kan bestellen want de Media Markt leek me nou niet bepaald goedkoop.. 999,- was ie daar.. moet wel iets goedkoper kunnen lijkt me.

De LE27S71B gaat dan naar de woonkamer beneden als ik deze LCD heb.

Laatst bewerkt: 14 apr 2007
  10. Cybercon

Cybercon Guest

Haha die ik heb dus ook al lange tijd op 't oog :D Maar kan je er wat over vertellen? Hoe was het beeld, design etc. etc. Maar 999 euro is echt veels te duur, bij Progress ben je € 820,- kwijt dus dat scheelt je dik 120 pleuros :eek:

Ik ben 'm dus ook van plan te halen, dit gaat em zeer waarschijnlijk worden :9 Het enige verschil zit hem in de kleur van behuizing(zwart met een blauwe lat).

11. Speedy NL

Speedy NL Guess Who's Back ?

Leuk Bevonden:
    0
    180 pleuros, hombre :D

Het design is meteen hetgeen wat meteen in het oog springt, hij is als ie uit staat al een plaatje.. het beeld was mooi zuiver en helder (standaard Samsung HD demo)

ik heb ook even mijn 360 erop mogen aansluiten (component) en het beeld was werkelijk :eek: geen ghosting, mooie heldere kleuren. De MM had er een PS3 op aangesloten en het beeld was idem dito als de 360.. prachtig. in mijn ogen veel beter als de LE27S71B die ik thuis heb staan!

maar ik zou als ik jou was ook ff zelf ernaar gaan kijken, want tja een mening is toch erg persoonlijk ;)

Laatst bewerkt: 14 apr 2007
  12. Cybercon

Cybercon Guest

Thnx voor de info! :)

Vorige week hadden ze 'm nog niet als showmodel, deze week maar nog een keer proberen :9

13. Melbuuln

Leuk Bevonden:
    4
    Hoor meer negatieve reacties over de S71B van Samsung.
    Veel personen hebben op aan raden de winkel deze LCD gekocht ipv de R71B.
    De S71 zou nieuwer zijn en beter , wat in de praktijk helemaal niet waar blijkt te zijn.

Hoorde van een paar personen dat zelfs de LE32S81 al van een mindere kwaliteit is dan de oude LE32R71B.

Bij de R71/R72 serie's waren de verschillende beeldformaten bijna technisch 100% gelijk aan elkaar.
    Maar bij de R8 serie is dit niet meer van toespassing.
    Wil je alle mogelijke opties hebben dan zal je toch voor de 40" versie moeten gaan.

Mijn voorkeur gaat nu uit naar de LE46M86B.

14. Pegas

Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    22
    Heeft er iemand ervaring met de Samsung LE26R71B? Ik heb al wat gezocht en niet veel gevonden, maar bij het gene wat ik vond was de mening gemiddeld tot goed. Best normaal voor een HDTV in die prijsklasse lijkt me, maar wat meer meningen zou zeer leuk zijn :).

Nu een vraagje dat hier misschien niet goed staat, maar goed. Hoe is de kwaliteit van een gewone DVD met de 360 als speler op zo'n HDTV? Want het enigste dat ik heb gevonden is al iets redelijk oud en daar kwam ie er wel zeer slecht uit. Maar misschien dat dat al ondertussen verholpen is?

EDIT: Ik lees net dat voor een afstand van ongeveer 2 meter (ik zit tot 1.50 tot 2 meter af van de tv) 32" beter is, maar is 26" nog doenbaar op die afstand?

Laatst bewerkt: 15 apr 2007
  15. Cybercon

Cybercon Guest

Check Melbuuln's signature, hij kan er alles over vertellen. MELBUULN?! :+

16. Nitram

Nitram BiA!

Leuk Bevonden:
    0
    oh, ik zie net dat jij de R71B heb, hoe bevalt ie?
    Want ik zit er toch hevig aan te denken om er een aan te schaffen.

17. Melbuuln

Leuk Bevonden:
    4
    Klikspaan ;)

Ben zeer tevreden met de LE32R71B.
    Het beeld is vele malen beter dan van zijn jongere broertje de LE32S71B.

Iedereen die hier over de vloer komt staat mijn zijn/haar mond open naar de LCD te kijken.
    Zelfs als de LCD staat is het een juweeltje in de kamer.

Dit komt natuurlijk de Zwarte hoogglans kleur.
    Hoewel de LCD een beeldformaat van 32" heeft , lijkt het scherm door de verborgen speakers gigantisch.

Xbox360 > VGA- aansluiting , Wii > Component , HD-decoder > HDMI.

Analoog tv kijken is een ramp wanneer je een zwakke analoge-signaal hebt.
    Maar dit heb je bij elke HDready LCD.

18. Cybercon

Cybercon Guest

Ja wij zitten dus bij UPC, verhuren zij ook een 2e kastje denk je?

19. Speurneus

Speurneus Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    echt waar? en van wie, mensen die je persoonlijk kent of van forums?

20. gompy

gompy Tropilatakroba

Leuk Bevonden:
    0
    Das juist klote van UPC digital TV. Ze leveren maar 1 kast per woning of zoiets. Wou ook een 2e kast bestellen voor mijn LE32R71B. Analoog beeld is echt niet aan te zien... Helaas stond er op de site dat je geen 2e kast kon bestellen.

------------------------

Hier nog een leuk fototje van de LE32R71B. Gemaakt met de N73 van Nokia, niet enorm goede kwaliteit dus. Xbox360 is nu bij Microsoft. Hoop hem ergens volgende week terug te zien. Sinds kort is ook mijn Logitech Z-5400 verkocht. Die word vervangen voor een Marantz reciever met speakers. Over de speakers ben ik nog niet helemaal uit.

TV met Marantz DVD speler die upscaled naar 720p. Beeld is echt prachtig. Zit hier een gekke oorlogsfilm te kijken waarvan de beeldkwaliteit over het algemeen maar slecht was. Zo'n goedkope film was het, dus.

Laatst bewerkt: 15 apr 2007
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina