Xbox 360 vs. Playstation 3 vs. Nintendo Wii [deel 10]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Matrix, 26 mrt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. D i c K (ie)

D i c K (ie) Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Klein beetje onzin dan... :cool:

Vind het ook beetje erover om te zeggen dat de hardware van de 360 lachwekkend is t.o.v. de ps3. Op tweakers.net was er een gamedevoleper die idd melde dat de consoles ongeveer hetzelfde presteren grafische, maar dat het moeilijker was om te programmeren voor de ps3.
    Het verhaal dat de volledige capaciteit van blue ray al gebruikt wordt is ook maar half waar. Ik las hier op 't forum al eerder dat je zonder de 1080P HD content alles ruim op een dual layer dvd schijfje krijgt... Die HD content kan evengoed ingame berekend worden om dus minder plaats in te nemen op het medium. Blue ray is zuiver marketing...
    Heb zelf de xbox 360, vind de ps3 er veel mooier uitzien en denk ook dat na verloop van tijd de ps3 meer verkocht zal worden dan de xbox 360, maar om te zeggen dat de 360 hardware lachwekkend is t.o.v. ... :{

Laatst bewerkt: 16 apr 2007
  2. Cybercon

Cybercon Guest

Als je nou eens in de juiste context leest:

Oftewel: de titels van nu geven die ervaring nog niet, maar de aankomende titels zullen dat wel realiseerbaar maken. En ja welke console de betere keuze is moet iedereen maar lekker zelf maar gaan uitmaken. Voor mij is de PS3 gewoon onmisbaar simpelweg omdat ik pareltjes als God of War III, Gran Turismo 5, MGS 4, FF XIII en vele andere wil spelen. PS360 voor mij dus :thumbs:

En wat klopt hier niet aan dan? We zijn nu bijna 1,5 jaar later en nog steeds wordt diverse fora overspoelt met enorme klachten. Hardware gezien is de Xbox 360 gewoon dikke stront. Die van mij is nu tweemaal naar de klote gegaan, hopelijk volgt er géén derde keer.

Laatst bewerkt door een moderator: 16 apr 2007
  3. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Ten eerste, doe even normaal.

Als je zijn post goed leest, dan zou je zien dat hij zegt dat door de hoge prijs van de Blu-ray branders en van de lege Blu-ray discjes het illegaal kopieren momenteel een heel stuk minder aantrekkelijk is. Verder niks.

Die zogenaamde unieke ervaring slaat wel ergens op, namelijk op zijn persoonlijke mening! Een aantal PS3 games biedt wel degelijk een unieke ervaring, voor mij persoonlijk in ieder geval wel. Heb je trouwens al die shitspellen zelf weleens gechecked?

Hij heeft beide consoles in zijn bezit, dus hij heeft best wel een aardig goede mening voor zichzelf kunnen vormen over beide apparaten.

4. Ralfje

Ralfje Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik snap ook niet dat de ps3 in vergelijking met de 360 een unieke ervaring is. Er zijn amper spellen op de ps3. De ps3 is veel duurder. En blu-ray is niet nodig voor spellen. De ps3 is gewoon een console met veel gimmick-achtige dingen. Bijvoorbeeld muziek delen met je psp. Of weet ik veel wat voor een andere dingen die niks met gamen te maken hebben.

Okay, de 360 heeft veel mankementen. Heb er zelf gelukkig geen last van.

5. Nitram

Nitram BiA!

Leuk Bevonden:
    0
    Betere hardware, sixaxis, internet browser, Linux, HDMI. Deze dingen hebben misschien niet allemaal met gamen te maken maar geven wel pluspunten.

Ik heb zelf ook een 360 en een ps3 en qua hardware/uiterlijk/geluid etc is de ps3 gewoon veel beter. Hij is 10x stiller, ziet er mooier uit. De graphics zijn ongeveer gelijk en de ps3 is pas net uit. Ja de games zijn nu wat minder, maar als je naar de releaselijsten kijkt zie je dat er gewoon heel veel toppers aankomen. Xbox360 heeft natuurlijk ook toppers.

Maar uiteindelijk gaat het allemaal om een mening. Iedereen moet gewoon spelen wat hij zelf wilt.

6. Ralfje

Ralfje Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik weet niet of de ps3 qua hardware veel beter is dan de 360. Heb tot nu toe nog niks jaw-droppings gezien. De ps2 had ook een snellere CPU dan de xbox. De xbox was beduidend sneller (laadtijden & meerdere animaties op een scherm).

Okay, de ps3 is misschien sneller. Maar om dan te zeggen dat de ps3 harwarematig veel sterker is. :confused:

Met sneller bedoelde ik stiller. Sorry |:-

Laatst bewerkt door een moderator: 16 apr 2007
  7. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Hoe zit het nu trouwens met linux op de ps3. Is dat er nou gemakkelijk op te zetten?

8. Nitram

Nitram BiA!

Leuk Bevonden:
    0
    Ik doel meer op de kwaliteit van de hardware :9

9. Cybercon

Cybercon Guest

FOK!Games

Kom er nou gewoon vooruit dat de fout bij de drivers licht, in plaats van constant het hardnekkig te gaan ontkennen :{ Echt trieste zaak dit, ben wel benieuwd wat Paul Naber te zeggen heeft...

10. Xbox_360

Xbox_360 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Xbox 360..:thumbs:

11. Cybercon

Cybercon Guest

Duidelijke taal :emo:

12. Goiz

Goiz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    38
    @ Cybercon; Nou ja, het is in elk geval een stap in de goede richting toch? Neemt niet weg dat ze het te lang hebben ontkend hoor, zeker niet.

Ik ben in elk geval blij dat mijn 360 het weer doet (vooralsnog ;) ). Nog even over de PS3 vs. de 360.. Ondanks dat er problemen zijn met de hardware van de 360 maken de games nog steeds de console voor mij. En wat dat betreft blijf ik nog steeds liever bij de 360. Het enige wat ik van de PS3 écht zou willen checken is een nieuwe God of War (Racegames en platformgames boeien me niet), maar aangezien die er voorlopig toch niet is... :)

13. Nitram

Nitram BiA!

Leuk Bevonden:
    0
    groot gelijk, je moet gewoon kijken op welke consoles jij de games het leukste vind. Want ik denk dat het verschil in graphics en dergelijke te verwaarlozen valt. Het verschil is zo klein

14. tasso

tasso de gamer

Leuk Bevonden:
    0
    Is dit niet hetzelfde gezeur als toen met die psp echt heel slechte service.
    Je kreeg pas een nieuwe psp als je 4 dode pixels had en anders had je gewoon pech dat stond in de handleiding.
    Maar dat kan je pas lezen als je er gekocht en geopend had.
    Ik had toen ook de pech en de service die je toen kreeg van sony was echt heel slecht en pas nadat radar er bekenheid aan had gegeven werd er door sony wat aan gedaan.
    Dus de meeste bedrijven proberen er niet teveel op te reageren en hopen dat het overdrijft.

15. Gallardo

Gallardo De vrolijke strijder

Leuk Bevonden:
    0
    Over die unieke ervaring. Heb je dat eigenlijk niet met elke nieuwe console? Toen ik de Nintendo DS kocht had ik echt zo iets van oh wat geweldig. Maar nu 2 jaar later heb ik het wel weer gezien met dat ding. Net zoals ik ongeveer 4 jaar geleden met mijn PS2 had. Eindelijk super realistisch. Mooier dan The Getaway kon het toch niet? Dat is inmiddels ook al lang veranderd. Ik heb niet echt meer van ow de PS2 geeft me een unieke ervaring. Dat heb ik nu met mijn 360. Die heb ik kort geleden gekocht en die geeft me nu een unieke ervaring. Als ik nu misschien een PS3 zou kopen zou het best zo kunnen zijn dat de PS3 me weer een unieke ervaring geeft en de 360 mij dat niet geeft.

16. Cybercon

Cybercon Guest

Het is een goede stap in de richting, maar pardon mag dat ook wel na weken ellende omtrent dit fiasco? Het is gewoon ongepast dat MS de klanten zo heeft laten dumpen en dat men na een grootschalig onderzoek van Kassa pas tot actie is gekomen. Dit zal een grote impact hebben op het imago van MS en volgens mij kan dit zich wel eens verder doorwerken.

En ja de Xbox 360 is voor jou de console, dat weten we inmiddels wel :+ ;)

17. Ralfje

Ralfje Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Beide bedrijven moeten gewoon een keer een tik op de vingers krijgen. Sony heeft die met de psp gehad. MS heeft er één nodig. Ik denk niet dat Amerika zich rustig na het horen dat de Europese gamers wel van alles terug krijgen.

Wat een apparaat behoort gewoon te werken na behoren.

18. Buckket

Buckket Gamertag=Buccket

Leuk Bevonden:
    0
    Ja voor de klanten is het zeker niet leuk, maar het is heel 'normaal' dat grote bedrijven als MS dit soort problemen ontkennen en wachten tot het overwaait. Het gaat namelijk om een klein percentage van alle consoles met een bepaalde dvd-drive (al lijken het er heel veel als je de fora leest, maar daar komen natuurlijk bijna alleen mensen naartoe die ook het probleem hebben).

Heel logisch dus eigenlijk dat MS dit gedaan heeft. Maar nu Kassa er zo veel aandacht aan besteedt en met duidelijke bewijzen komt kun je twee dingen doen. Of je doet er niks aan en blijft volhouden dat het de schuld van de consument is. Scheelt in de kosten, maar shaadt het imago. Of je kiest ervoor om het probleem te erkennen en de consumenten te helpen. Het zal ze veel geld gaan kosten om die discs te gaan vergoeden (bij de dvd-drive is het vaak een kwestie van kussentjes aanbrengen of een andere drive) maar levert wel weer tevreden klanten op.

Dus we kunnen wel doorgaan met MS bashen omdat ze het ontkent hebben, maar wees nu blij dat je je spullen vergoed krijgt.

19. Nitram

Nitram BiA!

Leuk Bevonden:
    0
    Tjah, erg triest inderdaad.
    En zoals iemand al zei, ik denk dat microsoft gewoon hoopt dat het overwaait. Maar als steeds meer landen er aandacht aan besteden kunnen ze er niet meer omheen.

20. Cybercon

Cybercon Guest

Gamed

Een impressie van een tech-demo, ach ik wacht toch liever op de eerste bewegende beelden voordat ik ga conclusies ga trekken. Neemt niet weg dat ik toch wel benieuwd ben naar Killzone :) Desondanks het eerste deel van redelijke niveau was.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina