Problemen met je Xbox 360? Defect? Bekraste DVD? Kassa[deel 6]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door BLACE, 14 apr 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Is niet de keuze van MS geweest maar van Samsung ... samsung maakt de drive niet MS ... tevens geeft Harware.info aan dat ook instabiele disc uit hun tests geen krasjes kregen ...

     
  2. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Microsoft heeft niet bezuinigd op de viltjes maar TSST (Toshiba Samsung Storage Technology ).

    Fardo was me net voor :b:
     
  3. Eagle-Bird

    Eagle-Bird Active Member

    Berichten:
    22
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat weet je natuurlijk niet zeker of TSST dat op eigen houtje heeft gedaan. Of heb je een bron?

    Normaal gesproken werkt dat ook niet altijd zo in het bedrijfsleven, een onderaannemer heeft heus niet altijd zoveel vrijheid om alles naar eigen goedkeuren te doen. Uiteindelijk zal er vast vanuit Redmond een handtekening onder het ontwerp zijn gezet en dan kan het best dat die viltjes begrijpelijkerwijs over het hoofd zijn gezien.

    Maar als je kan aantonen of aannemelijk maken dat dit puur de 'fout' van TSST is ben ik een luisterend oor.
     
  4. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    TSST is de producent van de drives en heeft een opdracht gekregen om drives te leveren en moeten dus een product leveren voor een bepaald bedrag ... en dat hebben ze ook gedaan. Ik heb trouwens ook een samsung drive en ik heb nog steeds geen problemen(de originele xbox drives hebben ook geen kussentjes) ... dus het is geen fout, maar een keuze ... hardware.info heeft niet kunnen aantonen dat bij normaal gebruik de drive schade kan veroorzaken aan de discs
     
  5. EgYoWns

    EgYoWns 7

    Berichten:
    1.235
    Leuk Bevonden:
    0
    Maar nu wordt er iets gedaan? Want nu weet zeg maar iedereen dat de 360 krassen KAN maken op een 60 euro disc. Als MS niks doet, gaan er veel minder mensen nu de 360 kopen vanwege het onbetrouwbaardheid. En bij de volgende generatie zullen minder mensen die kopen omdat ze waren genaaid bij de 360 (de 10.000.000 die de 360 hadden gekocht).
     
    Laatst bewerkt: 17 apr 2007
  6. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Dat heeft MS in iedergeval niet gezegd. Maar goed heb jij problemen dan? Of ben je bang dat jou Xbox straks krassen KAN maken? Als de xbox 360 daadwerkelijk problemen geeft dan zal Microsoft inderdaad acie ondernemen, maar ik denk dat ze nu alleen de individuele gevallen netjes op lost (ronde krassen).

    Waarom zijn de mensen genaaid? Ik heb nog geen problemen en ik heb 2 xbox 360's sinds de launch .. Waarom zijn ze onbetrouwbaar? Omdat kassa 30 machines heeft getest (waar men van zij die veroorzaken krassen) en ze 1 klein krasje gevonden op 1 disc (welke nog steeds speelbaar is) ....de andere 29 consoles gaven geen problemen ... ondanks dat men dat beweerde?
     
  7. EgYoWns

    EgYoWns 7

    Berichten:
    1.235
    Leuk Bevonden:
    0
    Hmmm, geen 1 game van mij is echt beschadigd of dergelijk. Hoe vaak ik ook tegen me bureau knal (verticaal staan). De krassen die ze laten zien zijn aan de buitenkant en diep. Gears of war van mij heeft een vage preciese ronde kras in het MIDDEN van de disc en een half CM eromheen nog een vage preciese ronde kras. Maar disc doet gewoon goed.
     
  8. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Die ronde circel heb ik ook dat geeft het begin einde van de disc aan (is dus normaal).. Multipalyer gedeelte volgens mij, als je goed kijkt zie je dat dat geen kras is . Maar wat moet MS dan doen om betrouwbaar te zijn?
     
  9. Hunterr

    Hunterr Active Member

    Berichten:
    36
    Leuk Bevonden:
    0
    Mijn xbox is nu inmiddels al 5 weken weg richting microsoft. Heb dit via de mediamarkt gedaan omdat microsoft het niet wou aanemen. (Ik had de console niet stabiel staan lag aan mij) Heb een verhaal bij de mm vertelt dat schijfjes niet goed of niet gelezen worden, over krassen heb ik niks gezecht.

    Als ik de console over 1 week niet terug krijg, krijg ik een nieuwe uit de winkel. Deze word gefactureerd aan microsoft. Dit omdat "het reparreren" maximaal 4 weken mag duren is de afspraak tussen mm en microsoft.

    Ik vraag me af of dit wat met het nieuwe beleid van msoft te maken heeft. Ik heb het s/n van mij xbox immers wel geregristeerd daar toen ik belde over krassen. Zouden ze mijn xbox aan het onderzoeken zijn ofzo?
     
  10. michael31

    michael31 Active Member

    Berichten:
    13
    Leuk Bevonden:
    0
    toch blijft het feit dat er discs zijn die sporen vertonen die er bij normaal gebruik niet behoren te komen.....
     
  11. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    Ik denk dat mijn 360 zeer spoedig kapot gaat. Had een download aangegooid en ben daarna even wat anders gaan doen. Toen ik terug kwam en de TV weer aangooide zag ik een heel vaag beeld. Leek wel zo'n testbeeld. Allemaal grijze balken en strepen met groene vlakken en groene stippen. Toen ik de console uitdrukte hoorde ik een soort lichte knal. Dit geluid heb ik overigens ook als ik van een game naar mijn dashboard ga. :confused:
    Heb de console daarna weer aangezet en hij deed het (voorlopig) gewoon weer. Echter, bij mijn vorige overleden 360 begon het ook met dit soort beelden. Een ding weet ik wel, als hij nu weer kapot gaat (daar lijkt het wel op) dan verkoop ik echt mijn 360. Heb het dan wel een beetje gehad met het apparaat, zou inmiddels de derde al zijn.
     
  12. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Heb jij zo'n disc .. dan wil ik ook graag een foto zien .. want dan kunnen wij ook oordelen ... niet meer niets minder
    Oei dat is niet zo best ... ik ga je straks missen op Live, als dat het geval is :eek:


    Kassa vs Microsoft

    • 23-02-2007 In Kassa zaterdag aandacht voor het volgende: In een serie van de populaire spelcomputer Xbox lijkt een productiefout te zijn geslopen: de spel-cd's komen er met krassen weer uit, en zijn daarna onbruikbaar. Kassa toont aan wat de fout in de Xbox is.
    • 24-02-2007 artikel Hardware info
    • 04-04-2007 In februari meldden ongeveer tweehonderd Xbox 360-gebruikers zich bij het tv-programma Kassa over krassen die tijdens het spelen op de computerspellen waren ontstaan.

      In eerste instantie verklaarde Microsoft dat de schuld bij de gebruikers lag. Volgens Microsoft raakten de spellen beschadigd doordat gebruikers de Xbox 360 tijdens het spelen bewogen. In enkele gevallen werd een Xbox omgeruild, maar Microsoft weigerde toen de spellen te vergoeden.

      Microsoft heeft op de officiële Xbox-website een bericht geplaatst waarin wordt aangegeven dat beschadigde schijfjes vervangen worden voor de Xbox 360. Voorwaarde is wel dat de games zijn uitgegeven door Microsoft. De games moeten tevens op voorraad zijn bij Microsoft. Webwereld.

      Zie Kassa-uitzending waarin de Xbox klachten worden behandeld:
    • 12-04-2007 De problemen treffen volgens het tv-programma waarschijnlijk tussen de een en twee miljoen apparaten. Deze zijn van mei tot en met december vorig jaar gemaakt door de Amerikaanse producent Microsoft, zei eindredacteur Renzo Veenstra donderdag.

      Microsoft verklaarde in een reactie dat schijfjes alleen beschadigd kunnen raken als de console bijvoorbeeld niet stabiel staat. Er is echter geen sprake van een ,,systematische productiefout'', aldus een woordvoerder. Het concern zou graag de geteste consoles van Kassa inzien.

      Negen bezitters van een Xbox 360 hebben het apparaat voor Kassa getest. Na vijf uur gamen op de eerste dag verscheen er al een kras op een dvd, aldus Veenstra. Op twee daarop volgende testdagen veroorzaakte de dvd-speler van de spelcomputer opnieuw krassen. Uit eerder onderzoek van Kassa zou blijken dat de dvd-speler een aantal kleine stootkussentjes ontbeert, waardoor de schijf tegen de lens kan aanbotsen.

      De Xbox 360 is volgens Kassa een ondeugdelijk apparaat. Microsoft moet de apparaten terugroepen en repareren, aldus het programma. ANP
    • 13-04-2007

      Opnieuw aandacht voor de Xbox360. De spelcomputer van Microsoft zou krassen veroorzaken op de spelletjes. Inmiddels hebben 1.000 mensen zich bij Kassa gemeld die dit probleem hebben. Microsoft stelt dat de Xbox 360, indien stabiel geplaatst, niet kán krassen. Of die harde stelling van Microsoft klopt, ziet u zaterdag in Kassa.
    • 14-04-2007 Leslie versus Microsoft en BOL.com
      Advocaat Richard de Lange startte namens één van de gedupeerde gamers de procedure om een kort geding aan te spannen tegen zowel Microsoft als BOL.com. Leslie had zijn xbox namelijk bij deze winkel gekocht. Zover kwam het niet, want BOL.com reageerde direct met een coulanceregeling en gaf Leslie zowel een nieuwe Xbox, als nieuwe spellen. Daarmee erkent de winkelketen geen aansprakelijkheid, maar biedt wél een oplossing die geldt voor álle mensen die hun Xbox en spellen bij BOL.com hebben gekocht.

      Garantie?
      Helaas gedragen niet alle winkeliers zich zo voorbeeldig als Bol.com. De meesten lossen het niet zelf op, maar verwijzen naar de helpdesk van Microsoft. Daarmee handelen ze dus niet volgens het consumentenrecht, waarin staat dat je als consument terecht moet kunnen bij de winkel waar je je product hebt gekocht. De eerste zes maanden hoef je zelfs niet eens te bewijzen waar de fout ligt. Als een defect binnen 6 maanden optreedt, is het aannemelijk dat het om een fabrieksfout gaat. De consument hoeft niet te bewijzen dat het artikel normaal gebruikt is (dat heet `een wettelijk vermoeden`). De winkelier moet het kosteloos repareren of vervangen voor een ander exemplaar en als dat niet mogelijk is geld teruggeven.

      Hoe gaan winkels om met krassen?
      Bij de Bijenkorf, Intertoys en de Music Store krijgen klanten een nieuwe Xbox of hun geld terug, als ie binnen 30 dagen na aankoop kapot gaat. Is het langer dan een maand geleden, dan wordt ie keurig door de winkel opgestuurd naar Microsoft. Ook kunnen spellen kosteloos geruild kunnen worden als ze door de Xbox bekrast zijn. De uitgebreide lijst reacties kunt u onderin dit artikel aanklikken.

      De Kassa Krassen Test
      Ondanks de duizend klachten, en de vele berichten hierover op internet, hield Microsoft vast aan haar verklaring: “indien stabiel geplaatst kan de Xbox geen krassen veroorzaken op discs”. En dus ging Kassa aan de slag: gedurende drie dagen testten we met negen gamers eerst in een laboratoriumsituatie*, en later in een huiskamersetting**, de krasbestendigheid van de Xbox. Met als resultaat dat zelfs wanneer de Xbox stabiel geplaatst is, deze wel degelijk (cirkelvormige) krassen veroorzaakt op meerdere spellen

      Uit de gegevens die bij Kassa bekend zijn, blijkt dat de problemen zich vooral voordoen bij Xboxen die eind vorig jaar zijn geproduceerd, met de beruchte TSST-drive. We stuurden Microsoft daarom een lijst met specifieke vragen, waarop we graag antwoord willen. Op deze vragen kregen we geen antwoord. Wel kwam het bedrijf uiteindelijk met een verklaring. En die is opmerkelijk:

      Verklaring Microsoft
      Aangezien we niet betrokken zijn geweest bij het experiment van Kassa en weinig inzicht hebben in de methoden die zijn toegepast, is het niet mogelijk in detail te reageren op de bevindingen. Als gevolg van regelmatig gebruik is het mogelijk dat er krassen op discs kunnen ontstaan. Echter, wij hebben geen indicatie dat de bevindingen uit de test van Kassa zich op grote schaal voordoen.

      Uiteraard is het belangrijk voor ons dat onze klanten de best mogelijke game ervaring hebben en deze testresultaten nemen we dus zeer serieus. Xbox bezitters die menen dat hun discs op dezelfde manier zijn bekrast als aangegeven door Kassa, kunnen het beste contact met ons opnemen. We zullen dan de console onderzoeken en indien nodig repareren naar volledig werkende staat. Bovendien zullen wij de Xbox bezitters informeren hoe zij vervangende discs kunnen verkrijgen mochten zij die nodig hebben.

      Telefonische ondersteuning:
      0800 023 3894
      of +31 202036606 als je mobiel belt. Slechthorenden (teksttelefoon): 0800 023 3895
      De service is bereikbaar op:
      maandag - vrijdag: 09:00-22:00
      zaterdag: 09:00-20:00
      zondag: 09:00-17:00
      De belangrijkste zin uit de verklaring van Microsoft is natuurlijk deze:

      “Als gevolg van regelmatig gebruik is het mogelijk dat er krassen op discs kunnen ontstaan.”

      Dat betekent dus dat Microsoft nu eindelijk voor het eerst toegeeft dat het apparaat, bij regelmatig gebruik, wel degelijk krassen kan veroorzaken. Verder belooft het bedrijf alle Xbox bezitters met het krasprobleem te zullen helpen, en dat geldt voor zowel de spelletjes als de Xboxen zelf. Wij zijn erg benieuwd hoe Microsoft dit afhandelt. Hou ons op de hoogte via het speciale mailadres: xbox@vara.nl


      * Studio 3, Mediapark Hilversum, betonnen vloer (20 cm dik), met een maximale belasting van 1000 kilo per m2, de vloer is helemaal separaat gefundeerd. Xboxen staan verdeeld over drie tafels met houten tafelblad van ca. 3 cm dik, 4 ijzeren poten met platte rubberen noppen aan onderkant. Xboxen zijn allemaal liggend geplaatst, dit zou de meest stabiele positie zijn volgens Microsoft. Voor de volledigheid zijn de Xboxen ook in staande positie getest. Waterpas gebruikt bij plaatsen; Gamers zaten in banken vóór het rood/witte lint, zodat er geen contact mogelijk is tijdens het gamen. Alles is natuurlijk vastgelegd op camera.

      ** redactieruimte Vara net3 gebouw, met een normale, niet separaat gefundeerde vloer en aan één zijde ramen (noordzijde van het gebouw). Opnieuw in zowel liggende als staande positie geplaatst op houten tafels en gamers in banken vóór een rood/witte lint.

      Klik hier voor de uitzending van 24 februari over de Xbox, en hier voor de aansluitende Verlenging over de Xbox van die dag.
     
  13. PanaromicTiger

    PanaromicTiger Active Member

    Berichten:
    197
    Leuk Bevonden:
    0
    Ben ik even blij dat ik bij Bol.com gekocht heb:9
     
  14. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Hehehe jij hebt zeker geluk gehad :) ... heb jij nog foto's van je disc;s PanaromicTiger .. zover ik weet had jou xbox 360 inderdaad als enige dit probleem
     
  15. Ashavan

    Ashavan Guest

    En hoe willen ze bij punt 1 tot de conclusie komen dat het ook daadwerkelijk door het apparaat is gekomen? Welke maatstaven worden daar gehanteerd? Zoals het nu staat is het ene loze kreet die erg ruim geinterpreteerd kan worden en net zo makkelijk afgewimpeld door de winkeliers e.d.

    Bij punt 2..tja...duh... Er is nog geen 1 apparaat geweest die niet van tijd tot tijd krassen bezorgd. Bij de Playstation, PS2, muziek cd's, dvd films...allemaal krijgen ze in de loop der tijd wel krasjes. Zeggen dat de Xbox na veelvuldig gebruik ook krassen kan veroorzaken is logisch. Nergens zeggen ze dus het probleem te erkennen dat er een gebrek aan kussentjes zit in de discspeler. En daarvoor moet je bij de fabrikant van Toshiba e.d. zijn. Dan moet MS de bal weer doorspelen naar die fabrikant om te zorgen dat die kussentjes er wel komen.
     
  16. Eagle-Bird

    Eagle-Bird Active Member

    Berichten:
    22
    Leuk Bevonden:
    0
    Volgens BOL heeft 1% van de Xbox'en hier last van. Het is het volste recht van Kassa om te klagen dat Microsoft die klachten negeert. Punt.

    Bovendien is het nogal makkelijk om één van de onderaannemers de schuld ervan te geven, uiteindelijk is het Microsofts apparaat en is het ontbreken van die kussentjes bewust gedaan (dat noemen we een ontwerpfout).

    Ik kan me niet voorstellen dat Microsoft nooit dat ontwerp/prototype whatever heeft ingezien (en daar een handtekening onder een contract heeft gezet), het zou net zoiets zijn als dat Sony niet de details zou weten van de Cell-chip, dat kán gewoon niet. Dat Microsoft het misschien over het hoofd heeft gezien kan gebeuren, maar dan hadden ze gewoon meteen moeten toegeven dat ze wat aan die 1% gaan doen.

    Dat deze website niet zo kritisch is kan ik begrijpen. Het is niet voor niets een Xbox-only website en uiteindelijk is deze website natuurlijk ook voor een klein deel afhankelijk van Microsoft (jullie krijgen denk ik toch gratis betá schijfjes opgestuurd om te kunnen (p)reviewen? Zo niet, dan heb ik niets gezegd :x )

    Dus ja, de suggestie dat de 360 een gammel kut-apparaat is (wat Kassa eigenlijk zegt) is onjuist maar service kon/kan beter. Ik ben ook wel benieuwd naar de mensen die al gebeld hebben naar Microsoft, wat hebben ze gezegd?
     
    Laatst bewerkt: 18 apr 2007
  17. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Heb je 't artikel op de frontpage over die krassen al gelezen?

    Link naar artikel

    Zoals je kan zien geeft Mirik (eigenaar Xboxworld.nl) gewoon zijn eigen mening over deze zaak ;)

    Het is een serieus probleem die krassen...Alleen schetst dit topic ook een scheef beeld, omdat hier in principe alleen mensen posten die problemen ondervinden met hun Xbox 360. Mensen die nergens geen last van hebben hoor/zie je hier nauwelijks. Zo nu en dan zie je hier wel eens berichten van mensen die de schuld bij de gebruikers leggen, en niet bij MS. Dat zijn in de regel gewoon de fanboys.

    Edit:

    Bij Media Markt (R'dam centrum) hebben ze een bordje opgehangen bij de X360: 'horizontaal plaatsen op een stabiele ondergrond om krassen op schijfjes te voorkomen'
    Lekkere reclame :x
     
  18. Eagle-Bird

    Eagle-Bird Active Member

    Berichten:
    22
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat is natuurlijk gedaan om hunzelf in te dekken. Logisch ook, het is na de uitzending in ieder geval vast komen te staan dat het schuiven/bewegen van de console tijdens het spelen schadelijk is.

    Is ook niks mis mee, vast niet iedereen zal op de hoogte zijn van de bevindingen van Kassa en in de handleiding staat het ook niet duidelijk (alleen dat je moet zorgen dat de Xbox niet valt). Prima dus dat ze waarschuwen :thumbs: Voorkomt een hoop ellende.

    Dat zouden andere winkels ook moeten doen :)

    Helaas zie ik hier staan (je moet naar onder scrollen en klikken op "Lijst reacties.doc" dat MediaMarkt één van de winkels was die niet wilde reageren en doorverwees naar Microsoft.

    Dus toch maar bij BOL kopen dan denk ik.
     
  19. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Maar jij hebt toch nog geen problemen? Waarom klaag je dan? Wat voor onrecht is jou aangedaan?
     
  20. Matrix

    Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.643
    Leuk Bevonden:
    1.471
    Dat meen je toch niet. |:- Dat een verkoper dat zegt, maar bordjes... Dat doet de winkel kwa verkopen toch ook niet goed?
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina