Gamen in Surround/Dolby Digital [Deel 10]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door dynamike, 2 jan 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Yuri_Ehv

Yuri_Ehv Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Ik heb erg weinig verstand van deze dingen,dus stel nu waarschijnlijk een hele stomme vraag,maargoed...

Kan ik de Logitech z-5500 ook gewoon als home cinema set gebruiken?

http://www.kieskeurig.nl/product/13316C81D223BB64C125721E0048C3E2.htm

Achterkant : http://img.presence-pc.com/dossiers/comp_logitech/connect_pod_z5500.jpg

(wil hem gebruiken voor gewoon tv kijken,films kijken,gamen (x360),en evt. ook voor cd's luisteren).

Ten eerste,is dit mogelijk? En ten tweede,is ie daar krachtig genoeg voor of is ie toch eigenlijk meer bedoeld voor alleen de PC?

Als receiver heb ik de Panasonic sa-he7 :

http://www.kieskeurig.nl/product/83733B52D1AC0103C1256B1C0067C00B.htm

Achterkant : http://i5.tinypic.com/166wvg9.jpg

als tv de Samsung LE-37r72b :

http://www.kieskeurig.nl/product/626FB20DA5A3C0DAC125716300431F7E.htm

(Of zou ie aangesloten moeten worden op mn UPC Digitale ontvanger ipv op mn tv?)

En als dvd speler de LG DV9800H :

http://www.kieskeurig.nl/product/9247F61DB33AEA28C12570BA0038A913.htm

Laatst bewerkt: 17 apr 2007
  2. Rembrandt

Rembrandt Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Het is inderdaad mogelijk. De Logitech Z-5500 heeft 3 analoge pluggen waarmee je tegelijkertijd op één mp-3 speler, op één TV of één CD-speler kan aansluiten. Alle 3 de analoge pluggen kan je ook gebruiken voor je PC, voor als je bijvoorbeeld geen optische of coaxiale uitgangen hebt in je PC geluidskaart. Heb je daar ook gelijk surround geluid voor. De Z-5500 heeft ook één optische en één coaxiale ingang. Met de eerste kan je bijvoorbeeld een Xbox, Xbox 360, PlayStation 2, PlayStation 3 of een DVD-speler met een optische uitgang mee aansluiten. De tweede genoemde (coaxiale) kan je weer gebruiken voor je PC geluidskaart of DVD-speler/ receiver die dat ondersteund.

Met de Z-5500 ben ik heel erg tevreden. Die € 300.- die ik er vorig jaar in heb geïnvesteerd zijn het zeker waard en ik raad hem ook aan als je iets zoekt in die prijsklasse. Het design, geluidskwaliteit, vermogen en mogelijkheden maken het voor mij compleet. En je kan hem zeker als home cinema set gebruiken. :)

3. Towel

Towel Guest

Heeft niks aante vullen om rembradt, top setje! heb um ookal 2 jaar nu, nog steeds tevreden:)

4. Yuri_Ehv

Yuri_Ehv Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Bedankt voor je reactie!
    Maar is het ook de moeite waard om dit setje te kopen,puur om te gebruiken als home cinema setje? (wil hem verder dus niet aan de pc aansluiten!)
    Of zou ik beter een speakersetje zoals de JBL SCS 178 kunnen aanschaffen om aan mn receiver te hange?

http://kieskeurig.nl/product/422A443E14076D18C1256CDB004199DB.htm

5. SjoerdV NL

SjoerdV NL Hardcore Poster?

Leuk Bevonden:
    2
    Welke receiver heb je? Die jbl set icm een instap receiver geeft voor zn geld een hele goede kwaliteit.

6. Yuri_Ehv

Yuri_Ehv Active Member

Leuk Bevonden:
    1
  7. SjoerdV NL

Leuk Bevonden:
    2
    Ok, die post heb ik dan even gemist, mijn excuses. Als ik jou was zou ik de JBL speakerset kopen en deze aan je Pana receiver hangen. De kwaliteit zal hoger liggen dan een logitech setje terwijl de prijs niet eens zo heel veel anders zal zijn. Ben je van plan om het hierbij te laten hangen of wil je op termijn voor wat beters gaan?

Mvg,

Sjoerd

8. Yuri_Ehv

Yuri_Ehv Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Ok,en dan zou ik dus mijn X360,dvd speler en tv aan mn receiver moeten aansluiten,kan dit eigenlijk wel? Vooral de 360 dan,kan die aan de receiver aangesloten worden?

Heb ik mijn receiver eigenlijk nog nodig,mocht ik voor het Logitech setje gaan?

Overigens ben ik van plan het hierbij te laten voorlopig idd.

9. SjoerdV NL

Leuk Bevonden:
    2
    Haha waarom heet het een receiver denk je ;) Je xbox sluit je gewoon optisch aan, je dvd speler ook, al kan dit ook via coax.
    Met de logitech heb je inderdaad geen receiver meer nodig...

10. Yuri_Ehv

Yuri_Ehv Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    hehe ok bedankt...oja nog iets,hoeveel dingen kan k nou tegelijk aansluiten (dus zonder te verwisselen van kabeltjes) aan die Logitech? 3 toch? Als ik het verhaaltje van Rembrandt goed begrijp?

http://img.presence-pc.com/dossiers/comp_logitech/connect_pod_z5500.jpg

Die 3 linkse voor bijv. de tv,die coax voor de dvd speler en de optical voor de 360...right?
    Sorry voor de onnozele vragen maar wil vanavond mn keuze kunnen maken zodat ik morgen kan gaan bestellen :)

11. SjoerdV NL

Leuk Bevonden:
    2
    Dat klopt.

12. Yuri_Ehv

Yuri_Ehv Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Oh ik wou net vragen,moeten aan die 3 linkse niet de boxjes worden aangesloten?
    Of waar moeten die eigenlijk in...pff zucht

13. Rembrandt

Rembrandt Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben gisteren naar de Correct geweest, maar geen Monster kabel was daar te vinden. Elders in Rotterdam waarschijnlijk wel, maar ik wil hem nu via internet bestellen. Iemand die een goed online adresje weet voor 1,5 meter Monster optische kabel? Voor zo’n € 35.- euro. :)

Je kan 2 modes instellen voor de analoge uitgang: alle 3 afzonderlijk voor de TV, mp-3, CD-speler of DVD--speler óf alledrie tegelijk voor je moederboard/ geluidskaart van je PC. En de optische uitgang voor je Xbox 360 en de coaxiale uitgang voor de DVD-speler klopt inderdaad.

Nee, achter de subwoofer zitten de ingangen voor de boxen. ;)

14. Pjotrski

Pjotrski Army of One

Leuk Bevonden:
    0
    Hallo.

Hier even een audio newb die wat advies nodig heeft.
    Ik zit me de laatste tijd steeds meer te ergeren aan het slechte geluid van mijn tv boxen en het feit dat we geen goede radio in de woonkamer hebben staan.
    Dus ik dacht, waarom koop ik geen leuk setje om dit op te lossen.

Mijn budget is niet heel erg hoog en ik wil eigenlijk ook geen surround, dus een stereo reciever met 2 vloerstaande speakers leek mij een goede keuze.

Wat wil ik precies: Ik heb dus een 32” BenQ DV3251 LCD en xbox360 .
    Ik wil dat geluid van mijn kabel TV en van mijn xbox360 (games en films) via de 2 speakers + reciever gaat ipv via de tv-speakers.

Ik kwam via kieskeurig op deze stereo receiver. Ik heb alleen geen verstand van de (video-)aansluitingen en of deze component of composiet zijn oid. Kan ik deze receiver op mijn TV of xbox (ik weet niet eens waarmee en welke van de twee, of allebei) aansluiten?

Speakers moet ik nog zoeken.

Ik weet dat er veel betere merken/receivers zijn, maar ik wou toch even jullie mening vragen over dit budget receivertje.

Laatst bewerkt: 18 apr 2007
  15. White Dragon

White Dragon Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Hier kan je goedkope optische kabels kopen: http://www.elektronica-online.nl/

Het is dan wel geen Monster kabel, maar je bent veel goedkoper uit. De professionele 1,5m kabel is slechts €8,-.

16. dynamike

dynamike i love astrid

Leuk Bevonden:
    0
    Wat is je budget dan? :9 Toch vrij belangrijke info als je onze hulp zoekt ;)

Het is wel cool, een stereo setup, maar waarom geen surround?

17. Pjotrski

Pjotrski Army of One

Leuk Bevonden:
    0
    Omdat ik daar nu geen plek voor heb. Maar op de toekomst gericht, kan ik toch beter voor surround gaan denk ik. Het aanbod surround receivers is ook veel groter en die kan je ook gebruiken als je maar 2 speakers aansluit.

Mijn budget is ongeveer 250 euro voor de receiver. Liefst minimaal 3 audio ingangen (tv, xbox, dvd).

Welke van deze drie zou je aanraden? Die JVC RX-5062 heeft wel erg goede specs voor die prijs.

18. Schumi The Best

Schumi The Best Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Hey,
    Ik ben van plan om een speakersetje van Logitech aan te schaffen.
    De Z-5500. Maar is dat makkelijk om zon setje aan te sluiten of moet ej dna allerlei apparte kabels hebben?
    Ik wil hem gewoon aansluiten op mijn xbox en dan gebruiken voor te gamen en TV te kijken en natuurlijk voor films :D
    Alvast bedankt!

19. gompy

gompy Tropilatakroba

Leuk Bevonden:
    0
    optische digitale kabel
    ook wel TOSlink

20. Schumi The Best

Schumi The Best Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Is dat wat ik nodig heb, of is dat antwoord op een andere vraag:{