Xbox 360 vs. Playstation 3 vs. Nintendo Wii [deel 10]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Matrix, 26 mrt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Intraxz

Intraxz Ja!

Leuk Bevonden:
    0
    ja, maar als je bijvoorbeeld naar review video's kijkt. die zijn niet representatief (is te hopen). natuurlijk is het beter om ze in het echt te vergelijken, maar het hoeft niet. ga pdz maar eens met GoW vergelijken aan de hand van review video's. dat gaat makkelijk.

2. Ralfje

Ralfje Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    We waren toch GoW en Motorstorm aan het vergelijken qua graphics?
    Ga een paar pagina's terug.

Veel mensen waren lyrisch over de graphics van GoW. Je hoorde weinig lyrisch over graphics van Motorstorm.

Maar ja een spel is persoonlijk, dat geef ik toe. Maar ik ben deze discussie niet begonnen.

3. Cybercon

Cybercon Guest

Kijk eens een paar pagina's terug en lees mijn reactie eens...

4. Nitram

Nitram BiA!

Leuk Bevonden:
    0
    Ach, waarom bestaat er eigelijk zon topic? Het zal altijd een kwestie blijven van welles/nietes

5. Matrix

Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.471
    Deze thread heeft ook niet als doel dat we een winnaar uit de bus krijgen, het gaat om de discussie zelf. En om allerlei nieuwsberichten te verzamelen over deze consolewar.

6. RogierM

RogierM Active Member

Leuk Bevonden:
    31
  7. wesleyX

wesleyX Sword From Heaven

Leuk Bevonden:
    0
    http://www.evilgamerz.com/index.php?action=fullnews&showcomments=1&id=10302

In amerika kan je de oude Xbox 360 om ruilen voor een te goedbon.
    Premium 250 dollar korting
    Core 200 dollar korting

480-250=230 230+400=630
    630-480= 150

Uiteindelijk heb je voor een Elite 150 dollar teveel betaald. Maar als je een Xbox 360 bij de launch hebt gehaald 1,5 jaar gelden dan moet dit de 150 dollar dekken.

1,5 jaar gamen op een premium 150 dollar waard?

Grotere hardeschijf is mogelijk voor de PS3, al wordt niets veranderd aan Cell Blue-ray of HDMI.
    Ben benieuwd wanneer deze zal komen. En hoe groot de HDD zal zijn. Verwacht een 160GB hardeschijf einde van het jaar.
    http://www.insidegamer.nl/hardware/...-over-grotere-harde-schijf-PlayStation-3.html

Laatst bewerkt: 18 apr 2007
  8. Technoob

Technoob You're depressing

Leuk Bevonden:
    4
    En dat was dan eigenlijk ook een van de weinige dingen waarover je lyrisch kon zijn bij GoW. Het ziet er geweldig uit en het cover systeem werkt goed. Daarnaast is het gore gehalte ook ten top. Daarna blijft er niet zoveel over. Gameplay is oudbollig, verhaal slecht, AI is ook niet je van het.

Een vergelijking met Resistance; Fall of Men is ook beter lijkt me. Voor wat ik heb begrepen is die game ook alles behalve vernieuwend. Alleen is de MP bij Resistance: FoM wel 40 man. En eerlijk is eerlijk, ik heb nog van geen Xbox360game gehoord die daarbij in de buurt komt.

9. Cybercon

Cybercon Guest

Re-spect! _O_

Laatst bewerkt door een moderator: 18 apr 2007
  10. Burnfout

Burnfout Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Dit blijft een vreemde zaak, misschien moet dit gebeuren om niet minder te lijken naast Microsoft, maar je kan ELKE USB HARDE SCHIJF aan je PS3 hangen. Ik heb zelf een 150 gig schijf met muziek, trailers, foto's noem maar op er aan zitten. Grotere hardere schijf op een PS3 is niet echt iets waar Sony zich druk over zou moeten maken.

11. wesleyX

Leuk Bevonden:
    0

Ja, ik zie het als een stukje service. Kan je ook PS3 spellen op een externe hardeschijf zetten? Zodat ze sneller laden. En kan iedereen het OS overzetten op een grotere 2,5" schijf.

Maar als dat met een externe HD allemaal kan dan is het niet nodig natuurlijk.

Ik vind 60GB best krap. Als je eenmaal een collectie spellen hebt. Ongeveer 5GB per spel, om sneller te laden. 8 spellen gaat wel lukken. Dan houdt je wat voor Home over en Cache MP3 enz. Nu is het nog niet nodig maar over een jaar of 2 is het misschien wel handig.

Als ze een beetje een trend maken met grotere hardeschijven, dan raakt de consument ook beter gewend aan downloable films en spellen. Alvast warm maken voor de volgende generatie consoles.

12. Burnfout

Burnfout Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik weet niet of deze cijfertjes al eens besproken zijn, maar ik vind ze wel aardig voor ons VS draadje:

SOURCE: NEOGAF

De hele cijfertjes:
    http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=111003

De winst van de drie bedrijven van de afgelopen jaren:

Cumulatieve cijfers:

Interessante feitjes:

- Nintendo heeft nog nooit verlies gedraait
    - Sony heeft in deze 10 jaar cumulatief 4 miljard verdient, maar boekt tot nu toe in 2007 al een miljard verlies!
    - MS heeft na 6 jaar 5,2 miljard verloren

Laatst bewerkt: 18 apr 2007
  13. Nitram

Nitram BiA!

Leuk Bevonden:
    0
    is dat de winst van het hele bedrijf? of alleen het console gedeelte? anders betekenen ze vrij weinig aangezien zowel sony en microsoft enorme bedrijven zijn die veel meer doen naast consoles. zelf vind ik die cijfers wel interessant, aangezien ik een economische studie volg. na een half uur eindelijk dit bericht af. best lastig met een controler.

14. Gerjan

Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    221
    Kan ook bij de 360 met diezelfde content (muziek/film/foto).

Saven en dergelijk kan je niet op een externe HD

15. Burnfout

Burnfout Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Alleen de gedeeltes van de bedrijven waar de consoles inzitten.. Dus bij MS zit hier ook de Zune in en bij Sony de PSP, PS2, PS3 enz enz.

16. sanderSJE

sanderSJE Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    wat is een zune? van microsoft?:eek:

17. Cybercon

Cybercon Guest

Klik

Bron

Dat Games for Windows zal volgens mij niet van de grond komen op de PC :emo:

18. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Waarom niet ? Zoals gezegd wordt, heb je al een Xbox Live Account....dan is er niks aan de hand want dan profiteer je met Vista op de PC automatisch ook van dingen als Achievements, Gamerscore en de mogelijkheid om cross-platform tegen Xbox gamers te spelen. Puur voor het online spelen van PC games (die al dan niet ook op 360 verschijnen, maar dus gewoon buiten het hele Live gebeuren om) hoef je niet te betalen natuurlijk. Je betaalt voor cross-platform (360 vs PC en andersom), Achievements, Gamerscore, en al die meuk. Je betaalt voor Live als service, of dit nu op de PC of op de 360 is.

Draai het verhaaltje gewoon om. Stel jij koopt als eerste een game PC met Vista en de hele rotbende erop. Je registreert je op Windows Live omdat bovengenoemde dingen je wel leuk lijken. Later besluit je om ook een 360 te kopen. Dan gaat je gamertag, gamerscore, achievements en noem het allemaal maar op die je op de PC al behaalt hebt ook automatisch door naar je Xbox Account.

Laatst bewerkt: 19 apr 2007
  19. capullo

capullo Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Laatst bewerkt: 19 apr 2007
  20. wesleyX

Leuk Bevonden:
    0
    Microsoft zal in totaal 6 miljard verlies hebben aan het einde van het jaar. Maar ze zijn ook terecht gekomen op een punt waar ze geen verlies meer maken. Dus aan het einde van het jaar kunnen ze beginnen met de 6 miljard terug te verdienen. Een lang levensduur (360) zou erg fijn zijn.

Nintendo maakt winst maar zal door de lageprijs toch met een nieuwe console komen. Zal maximaal 6/7 jaar duren. Zou leuk zijn als er een Wii voor €59,- in de winkels ligt. Dan halen ze de 8/9jaar wel.

Sony maakt nu verlies en ook nog wel in 2008. Daarna zal het matig gaan. Een prijsverlaging levert niet echt veel op. De verkopen zullen nooit echt superhoog worden. Door prijsverlagingen van de 360 en Wii vlak na een PS3 prijsverlaging.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina