HD codec voor MP4 die werkt op vegas 6.0

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Aremas, 18 apr 2007.

1. Aremas

Aremas Kijk een Avatar

Leuk Bevonden:
    0
    Heb een vraagje is er meschien een HD codec voor MP4 die werkt op vegas 6.0?

Zodat ik mijn bestaande HD films kan converte naar HD MP4 kwalietijt. :)

2. MAX3400

MAX3400 Virtualization...

Leuk Bevonden:
    0
    Nee, en dat dat staat ook gewoon op de site van Sony aangezien MP4 van Apple is, copyright protected en niet mag worden geintegreerd noch gebruikt door Vegas.

3. Aremas

Aremas Kijk een Avatar

Leuk Bevonden:
    0
    Vaag waarom is het dan wel mogelijk met PSP fomaat? (AVC/AAC)

4. MAX3400

Leuk Bevonden:
    0
    Wat denk je dat het verschil zou zijn tussen MPEG-4 en MP4? Niet alleen wordt het anders geschreven maar misschien is het ook wel een andere codering.

Desondanks: mail/bel/bekijk Sony!

5. Aremas

Aremas Kijk een Avatar

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb het over de PS3 HD formaat dat is ook MP4.

6. MAX3400

Leuk Bevonden:
    0
    Ik snap je niet meer.

Wil je nou weten waarom je met Vegas wel iets kan converteren naar PS3-formaat? Of wil je weten waarom de PS3 wel MP4 kan afspelen?

In het laatste geval: dat is gelicenseerd en behoort bij de specificaties van de BluRay-drive.

Maar is het geen idee dat je misschien toch eens gaat lezen (!!!) want alle antwoorden tot op heden haal ik gewoon van de sites van Sony af.

7. Redtigerxx

Redtigerxx Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Wat is Vegas?

8. MAX3400

Leuk Bevonden:
    0
    Voor jou geldt hetzelfde: ga lekker lezen op de sites van Sony...|:- |:- |:-

9. Aremas

Aremas Kijk een Avatar

Leuk Bevonden:
    0
    Ik denk dat jij het niet snapt PS3 formaat MP4 is het zelfde princiepe als PSP formaat MP4. Heeft niets met Blu-Ray of quicktime te maken.

Het woord gebruikt voor video clips die je kan downloaden via PSS enzo.

10. MAX3400

Leuk Bevonden:
    0
    Ik denk dat jij niet snapt dat MP4 een codering is die door tientallen bedrijven wordt gebruikt om filmpjes te verspreiden op welke manier dan ook. Dit heeft dus niets specifiek te maken met "Sony apparatuur"; ik kan jouw PSP-MP4 filmpje ook afspelen op mijn PC of mijn MediaCenter of whatever.

Zie ook: http://en.wikipedia.org/wiki/MPEG-4_Part_14 en lees dan vooral History of MP4

11. MAX3400

Leuk Bevonden:
    0
    Aangezien ik ff problemen heb met mijn browser, kan ik mijn vorige post niet editten
    Dus gaarne geen discussie meer dat PSP een apart formaat heeft en niets met Apple/QuickTime te maken heeft; het staat zelfs op de site van Sony (ga maar eens kijken)!

Terugkomend op je vraagstelling van je allereerste post: MP4 en Vegas zijn geen combinatie die mogelijk is om naar/van/via elkaar te converteren!

12. Aremas

Aremas Kijk een Avatar

Leuk Bevonden:
    0
    Wacht dat is een goed idee ik speel het gewoon af op mijn PC en ik kom er zelf wel achter Welke codec ik nodig heb(Wat dus min of meer mijn punt is)

BTW het maakt geen fuck uit dat MP4 techniek die de PS3 gebruikt hetzelfde is als quicktime. Want als ik bijvoorbeeld .MOV extensie verander naar .MP4 zal het waarschijnlijk toch niet draaien op mijn PS3.

Laatst bewerkt: 20 apr 2007
  13. MAX3400

Leuk Bevonden:
    0
    Dat klopt want het renamen van een file is nog niet het veranderen van een file-type.

Succes ermee.

14. Aremas

Aremas Kijk een Avatar

Leuk Bevonden:
    0
    Oke jij wint maar ik vind het toch belachlijk dat Apple het niet vrij wil geven terwijl het voor de PSP al meteen was vrij gegeven.

En tel daar bij op dat sony een berg video bewerkings programmas heeft die dus eigenlijk niks met dat MP4 HD kunnen.

Laaten we wel duidelijk zijn dat MP4 het zelfde is voor sony als WMV voor Microsoft. (Behalve dan dat het door apple is gelicenceerd)

Laatst bewerkt: 20 apr 2007

Deel Deze Pagina