Xbox 360 vs. Playstation 3 vs. Nintendo Wii [deel 10]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Matrix, 26 mrt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MacDennis

MacDennis Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    De forums zijn weer in rep en roer! :)

Dit zijn de cijfers van vorige maand ..
    Nintendo DS 485,000
    Wii 335,000
    PlayStation 2 295,000
    Xbox 360 228,000
    PlayStation Portable 176,000
    Game Boy Advance 136,000
    PlayStation 3 127,000
    GameCube 24,000
    Xbox 480

Let wel, de NPD van vorige maand ging over een periode van 4 weken. De NPD cijfers van maart gaan over een periode van 5 weken, ook een deel van april.

Reken je de laatste verkoop cijfers om naar 4 weken dan zijn dit de resultaten ..

DS: -16%
    Wii: -39%
    PS2: -24%
    360: -30%
    PSP: -18%
    GBA: -13%
    PS3: -18%

De DS is niet te stoppen en blijft domineren. Voor de Wii moeten snel nieuwe en kwalitatief goede titels verschijnen. De 360 hardware verkopen zijn deze keer teruggelopen, aankondiging van elite? De 360 software verkopen maken echter een hoop goed met 4 plaatsen in de top 10. Guitar Hero werd pas in
    de laatste paar dagen van deze NPD periode verkocht! En dan zulke cijfers behalen is een bijzondere prestatie. De PS3 blijft vechten voor zijn bestaansrecht. Maart top titels als Motorstorm en Oblivion hebben de verkopen niet in de lift gekregen.

Ik sluit af met weer eens een hilarische PR reactie van Sony .. Damage control FTW!

:lol:

2. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Wel een leuk filmpje: klik. De top 10 beste consoles volgens gametrailers.

3. DulleNL

DulleNL I'm a little teapot Magic Member

Leuk Bevonden:
    313
    Waarom is die zo leuk? Er staat geen Xbox tussen.:+

4. mattiejj

mattiejj Registered Muser

Leuk Bevonden:
    15
    omg, check die reactie.. wat een bedroevend laag niveau|:-

5. MacDennis

MacDennis Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    De wekelijkse Japanse verkoop cijfers ..

1. NDS: 133,471
    2. WII: 75,759
    3. PSP: 24,850
    4. PS2: 12,872
    5. PS3: 11,948
    6. 360: 2,900
    7. GBA: 1,297
    8. NGC: 167

Ninentendo lacht zich dood met de DS en de Wii. De PS3 heeft voor de 3e week op een rij een nieuw dramatisch dieptepunt bereikt. Als dit onder de 10K zakt dan verwacht ik dat meer en meer publishers en developers hun aandacht zullen verschuiven. Met dit soort cijfers wordt het ook steeds minder interessant om Westerse games uit te brengen in Japan. Lokalisatie en promotie kost natuurlijk ook geld. De 360 probeert als laatste nog altijd te roeien met de riemen die het heeft.

6. Mikkel NL

Mikkel NL OldskoolNL.nl

Leuk Bevonden:
    3
    Zeg eens eerlijk; je neemt hem toch niet mee naar bed heh...

;)

7. harryvos

harryvos Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb net mijn ps3 verkocht ben blij dat ik er vanaf ben, was toch wel de miskoop van het jaar voor mij persoonlijk. het is een leuk apparaat hoor maar voegt absoluut niks toe als je al een boeing 360 heb. O-)

8. Shinobi of the Wind

Shinobi of the Wind I'm Good Money

Leuk Bevonden:
    0
    Nice, ik hoop hem volgende week binnen te halen. :thumbs:

9. Cybercon

Cybercon Guest

Waarvoor heb je 'm gehaald dan? En het voegt wel degelijk wat toe als je een Xbox 360 hebt, maar op dit moment niet (wat ook logisch). Het is wachten op killer-apps als MGS 4, White Knight Story, Ratchet and Clank Future: Tools of Destruction, God of War III en vele andere grote titels.

@NPD
    God of War II heeft 830.000 exemplaren verkocht :eek: :thumbs:

Laatst bewerkt door een moderator: 20 apr 2007
  10. rikkel

rikkel Umm Kulthum

Leuk Bevonden:
    1
    Is best weinig als je zijn usebase bekijkt. Hoeveel ps2 zijn er nu? 100.000.000? GoW verkocht 4 mil met een userbase van 'maar' 11 mil.

11. Cybercon

Cybercon Guest

Beetje een kortzichtige opmerking. Als je 830.000 exemplaren verkoopt in een maand tijd is dat gewoon netjes. Daar komt ook nog eens bij dat het spel iedere next-gen titel de vloer aanveegt (en dan te bedenken dat de 360 titels als een tiet lopen), dus 830.000 alleen voor Amerika is het zeker netjes. Overigens is een groot deel al overgestapt naar de next-gen generatie, dus ja de verkopen nemen dan sowieso af vergeleken met voorheen.

Ik had de PS2 tóch op de nummer 1 positie verwacht, maar ja de 4e plek is ook erg netjes. PS1 en PS2 zijn toch wel de meest vermakelijke consoles van de afgelopen 10 jaar.

12. rikkel

rikkel Umm Kulthum

Leuk Bevonden:
    1
    Hoe bedoel je? Grafisch? Of gameplay? Gameplay is gewoon smaak. En grafisch kunnen we kort over zijn.

Oblivion, Gow, PGR3, Kameo Graw 1 en 2

13. Cybercon

Cybercon Guest

Waar hebben we het nou over? De sales ja, op dat gebied was God of War II dé best verkochte titel in de maand maart. En ik heb hier GRAW 1 en Kameo liggen en God of War II is in mijn ogen zeker gelijkwaardig aan elkaar, al helemaal Kameo want zó indrukwekkend is het zeker niet op de grote veldslag na. Over de gameplay kan ik helemaal kort over zijn, want GoW II > Oblivion, Gears of War, Kameo en GRAW. Maar voordat we beginnen te flippen, wil ik even zeggen dat ik dit persoonlijk vind :+

PS.: God of War heb je zeker niet gespeeld?

14. rikkel

rikkel Umm Kulthum

Leuk Bevonden:
    1
    Dan is het toch cool ;9 Ik vond kameo best wreed op het slechte verhaal na :+

15. Cybercon

Cybercon Guest

Ik vond het ook een vermakelijke game hoor :), wil alleen zeggen dat het spel niet echt indrukwekkend was. Erg kleurrijke platformer, maar niet iets wat op de vorige generatie consoles niet mogelijk was.

16. wesleyX

wesleyX Sword From Heaven

Leuk Bevonden:
    0
    PR Sony is leugentje om bestwil O-) 8) :x

17. rikkel

rikkel Umm Kulthum

Leuk Bevonden:
    1
    Daar ga je te ver. Kameo is wel degelijk next gen en is zeker niet mogelijk op xbox laat staan ps2. De veldslagen de textures die erg diep zijn zijn gewoon next gen

18. Cybercon

Cybercon Guest

Ik zei ook, op de 'veldslagen' na ;) Maar jij mag het next-gen vinden, in mijn ogen was het ook mogelijk op de Xbox of (eventueel) de PS2. Voor een game die ruim 5 jaar in ontwikkeling was had ik grafisch toch iets meer verwacht.

19. MacDennis

MacDennis Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Hij is dan ook geruime tijd voor de XBOX in ontwikkeling geweest, totdat hij voor 80% af was en men de overstap waagde naar de 360.

20. MrX

MrX Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Inderdaad PS3 is een belofte voor de (verre) toekomst, Xbox360 geeft nu en in 2007 al hele vette games: Oblivion, CoD2 en 3, Graw 1 en 2, RB6LV, SC4 en SC5, GoW, Forza 2, PGR3 en 4, Mass Effect, BioShock, Blue Dragon, Lost Oddessey, Viva Pinata, Guita Hero II, Halo 3, GTA4, AC, PES en Fifa, etc.

en dat allemaal tegenover

AC, Ratchet en Heavenly Sword in 2007 op PS3.

En ja, ik noem geen Resistance en MotorStorm, want dan kan ik ook PDZ en Kameo gaan noemen, leuk maar geen sigaar.

O ja, voordat ik het vergeet, geen GTA4 genoemd, maar eignelijk ben je zot als je die op de PS3 koopt, aangezien er geen downloadable copntent op komt (laat staan uberhaupt online ondersteuning)

En er komt heus wel MGS 4 en GT5 en Killzone 2 en all the rest, allemaal als je nu nog minimaal een jaar wilt wachten.

Kortom PS3 verkoopt een belofte, Xbox360 verkoopt games.

Laatst bewerkt: 20 apr 2007
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina