Xbox 360 vs. Playstation 3 vs. Nintendo Wii [deel 10]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Matrix, 26 mrt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Cybercon

Cybercon Guest

Een beetje verder kijken dan je neus lang is aub. De PS3 heeft dit jaar echt wel meer te bieden dan de titels die jij noemt. Wat te denken van Ninja Gaiden: Sigma, Lair, SingStar, Uncharted: Drake's Fortune, The Eye of Judgement en nog een aantal. Tuurlijk is de line-up niet zo indrukwekkend als die van de Xbox, maar 'maar' 3 PS3 titels noemen is lulkoek. Overigens heb je een leuk lijstje gemaakt hoor met vele grote titels Blue Dragon en Mass Effect, maar de vetgedrukte titels zijn allemaal vorig jaar verschenen. En daar ging het niet over.

En ja je geeft met PES en Fifa wel twee leuke voorbeelden aan moet ik zeggen. Beide titels die beduidend beter waren op de current-gen consoles. Uhu Microsoft owns football inderdaad :emo:. Maar wat de line-up voor dit jaar betreft, ben ik het met je eens dat de Xbox 360 de betere keuze is. Vanaf 2008 zal de PS3 op stoom komen met als grootste systemseller GT 5. Voor de duidelijkheid een titel die samen met Halo en GTA de best verkochte titel was afgelopen generatie.

2. Xwon

Xwon het is wat het is.

Leuk Bevonden:
    1
    Ja maar, ja maar, PS 3 kan 1080p :mad:

;)

3. rikkel

rikkel Umm Kulthum

Leuk Bevonden:
    1
    Ninja gaiden sigma? Een game die al 4 jaar oud is? Met wat extra levels? Ik vind de line up van de 360 toch wat beter dan de ps3. Rachenent and clacnk kan je toch niet opnoemen als een AAA game?

1. SC5,
    2. Forza 2,
    3. PGR 4,
    4. Mass Effect,
    5. Bioshock,
    6. Blue Dragon,
    7. Lost Oddessey,
    8. Halo 3,
    9. Alan Wake,
    10. Huxley,
    11. Too Human,
    12. Fable 2.

Best een sterke line-up. Dit zijn allemaal exclusice die AAA zijn. ps3 heeft bij lange niet zo'n line-up. Assasin's creed en Devil Macry 4 en GTA 4 komen ook op de 360.

Kotor verkocht beter op de xbox dan GTA ;) En fable 2 had je nog en ninja gaiden :eek:

4. MrX

MrX Active Member

Leuk Bevonden:
    0

SingStar? de mensen die dat kochten, kochten de PS2 toen die 149 euri was. Ik heb weinig verwachtingen voor SingStar als de PS3 600 euri is, helaas, helaas, ander type doelgroep. " Kom, laten we nu naar de winkel hollen, want SingStar is uit. Lappen we ff 700+ euri en kunnen we lekker gaan karaokien"

Ninja Gaiden Sigma is domweg NG Black, een current gen game met wat opgepoetste graphics, lijkt me ook sterk dat daardoor nu het dak er van af gaat.

Lair wordt door Sony zelf niet betiteld als must have titel dat betekent of dat het geen grote titel wordt, of, en dat denk ik, hij komt niet in 2007.

Drake's Fortune was ik inderdaad vergeten en Eye of Judgement ken ik niet (zal wel dom van me zijn)

Pes en Fifa kunnen dan wel beter zijn op current gen, maar ze zijn er iig niet op de PS3 tot wellicht eind dit jaar. Dus wil je next gen voetbal spelen right now, dan kan dat enkel op de 360. Geen reden om een PS3 te kopen dus, eerder om een PS2 te kopen.

En zelfs in het voor jou gunstigste geval komen er 5 extra goede titels bij voor de PS3 tegenover minstens 10 blockbusters op de 360 en zeker net zo veel goede titels. Trouwens je zegt het zelf al in 2007 is 360 de beste keus en 2008 laten we nog maar zien>>> iig Fable 2, Alan Wake en GoW2. Overigens ben ik het met je eens dat GT5 absoluut een topper van jewelste is. Maar ervaring leert mij dat Polyphony niet altijd deadlines haalt ;)

Laatst bewerkt: 20 apr 2007
  5. Cybercon

Cybercon Guest

Ratchet and Clank mag je zeker wel een AAA titel noemen, want op het laatste deel na waren ze geweldig. Overigens is de serie ook een groot succes geworden. En ja ik zeg toch dat ik de line-up voor de Xbox 360 voor dit jaar toch beter vind? Dat Ninja Gaiden al 4 jaar oud is staat buiten kijf, want de game is en blijft imo een geweldige game. De extra's die ze hebben toegevoegd zijn toch zeker wel aantrekkelijk, ik koop het spel zo nog een keer als ik de PS3 straks heb.

Op alle platformen, Gran Turismo, GTA en Halo zijn de best verkochte franchises ;).

Overigens is het voor mij erg lastig om maar constant aan te geven dat de genoemde titels (God of War en Ratchet and Clank) van uitmuntende niveau zijn, maar men dat niet beseft simpelweg omdat ze geen PS hebben. Maar mensen die in het bezit zijn van deze consoles weten waar ik het over heb ;).

Laatst bewerkt door een moderator: 20 apr 2007
  6. Burnfout

Burnfout Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind de PS3 en 360 allebei heel veel uitstekende titels krijgen, hier nog eens mijn lijstje:

Playstation 3

1 - Heavenly Sword
    2 - Ninja Gaiden Sigma
    3 - Devil May Cry 4
    4 - Metal Gear Solid 4
    5 - Uncharted: Drake’s Fortune
    6 - Lair
    7 - Grand Theft Auto 4 (of 360)
    8 - Gran Turismo 5 + Prologue
    9 - Ratchet & Clank Tools of Destruction
    10 - Killzone 2
    11 - Warhawk
    12 - Little big Planet
    13 – Final Fantasy XIII
    14 – Final Fantasy Versus XIII

Xbox 360

1 - Halo 3
    2 - Mass Effect
    3 - Bioshock
    4 - Blue Dragon
    5 - Too Human
    6 - Alan Wake
    7 - Army of Two
    8 - Half life 2 Orange
    9 - Assasin’s Creed
    10 - Lost Odessey
    11- Grand Theft Auto 4 ( of ps:cool:

Allebei de consoles hebben is altijd beter dan 1 van de twee \o/

7. MrX

MrX Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb ze en ik ben het met je eens hoor, zowel Ratchet als God Of War zijn absolute Triple A's waar ik, eerlijk is eerlijk, strontjaloers op ben. Maar volgens mij komt er nog geen God of War naar de PS3 in 2007? Ratchet wel en die noemde ik dus ook.

8. MacDennis

MacDennis Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Wat hebben we nou van Drake's Fortune al gezien? Een trailer en een paar screenshots, 3x niks dus. Net zoals Killzone2. Games worden momenteel erg gehyped omdat de PS3 gewoon AAA top titels nu nodig heeft. Hoop doet leven nietwaar?

En de Eye of Judgement? Dat is dat kaartspelletje dat met de nieuwe Eye Toy gaat werken. Ik zie niet in waarom zo'n spel de huidige doelgroep gaat aanspreken, ik zie dat zeker niet als een AAA top titel.

Van Lair heb ik tot op heden voornamelijk nog tech demo's gezien. Indrukwekkende technologie maar de gameplay weet mij nog niet te overtuigen. En dat moet in juli verschijnen? Doubt it.

En vergeet ook niet dat vele PS3 titels aan de lopende band uitgesteld worden. Sommige titels kunnen net zo goed in 2008 gaan verschijnen ..

9. Cybercon

Cybercon Guest

Nee God of War III komt niet dit jaar inderdaad, 2008 naar alle waarschijnlijkheid :b: Volgende week kunnen de PS2 bezitters met deeltje 2 aan de gang \o/.

Voor nu ga ik even pitten, want morgen moet ik erg vroeg mijn nest uit :{

Was een leuke discussie jongens :b:

10. MrX

MrX Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb even eruit gehaald wat niet komt in 2007 of niet exclusief is. Dan hou je dit over. En ik twijfel of Lair wel komt dit jaar.

Dus uiteindelijk moet je beide hebben ja, maar niet nu en niet voor 600 euri. En weet je wat het mooie is, hoe minder mensen nu de PS3 kopen, hoe sneller hij omlaag gaat in prijs. Dus als we nu allen subiet stoppen dan zakt hij echt wel voor de kerst hoor en behoorlijk ook.

11. Burnfout

Burnfout Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Aangekondigd voor dit jaar zijn eigenlijk:

Heavenly Sword
    Uncharted: Drake’s Fortune
    Lair
    Ratchet & Clank Tools of Destruction
    Warhawk
    Little Big planet ( PSN Versie )
    MGS4 ( er is altijd 2007 beweerd, en tot anders vernomen is dat het dus ook)
    Gran Turismo 5 proloque

Als je de PS3 kant aanvalt moet je ook LO, Alan Wake en Too Human eruit halen aan de 360 kant.
    Samen met de exclusives eruit hou je dit over:

1 - Halo 3
    2 - Mass Effect
    4 - Blue Dragon
    7 - Army of Two
    10 - Lost Odessey

12. rikkel

rikkel Umm Kulthum

Leuk Bevonden:
    1
    Ben je gek Alan Wake is echt dope. Bioschock, fable 2 Sc5, forza 2, PGR 4 zijn geen toppers wil je zeggen?

13. MrX

MrX Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Alan Wake en Fable 2 komen niet dit jaar en de rest is zijn smaak niet of zo.

14. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Ach, om geen een game te missen heb ik ze maar gewoon alledrie gekocht. :+

Of een line-up van games sterk is hangt af van persoonlijke smaak. De een vind titel A wel leuk en de ander niet. Voor mij komen er persoonlijk op de PS3 genoeg toffe games dit jaar (even wat titels uit mijn hoofd, zijn er er nog wel meer). Volgend jaar word het echt helemaal top!

Heavenly Sword
    Uncharted: Drake’s Fortune
    Lair
    Ninja Gaiden Sigma
    Gran Turismo 5 Prologue
    Ratchet & Clank Tools of Destruction
    Killzone 2
    Little big Planet
    Formule 1
    Tekken 6
    Virtua Fighter 5 (straks ook op 360)
    Socom (de laatste tijd doen de geruchten dat deze dit jaar nog komt, nog niet zeker)

Daarnaast komen er ook zat multiplatformtitels die erg tof zijn.

Op de 360 komen dit jaar persoonlijk voor mij wat minder titels:

Halo 3
    Bioshock
    Blue Dragon
    Alan Wake
    Lost Odessey

Nogmaals, mijn smaak mijn mening. :)
    De beste game van dit jaar lijkt voor mij overigens een PS2 titel te worden, namelijk God of War 2.

De een vind het wel een topper, een ander niet. Het is een persoonlijke smaak.

15. 9Huntelaar9

9Huntelaar9 PSN: Ch1merA1989

Leuk Bevonden:
    0
    ik ben schuldig:D
    hij word alleen zo kleverig ;)

16. Burnfout

Burnfout Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Alan wake komt niet dit jaar
    Bioshock is niet exclusief, maar is echt een topper ga ik halen voor de 360!
    Fable 2: Ik vond Fable een kutgame dus ja...
    SC5: Ik moet DA nog halen, vind het geen AAA serie nee, ik zal SC 5 wel halen als hij goedkoper is, 2008 dus.
    Forza 2, ik vond Forza niet echt goed, ben meer een Gran Turismo fan, maar misschien kan de Forza 2 demo mij overtuigen.
    PGR4: Wie weet als ik geld over heb, ik vond PGR3 wel goed!

17. MrX

MrX Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Van jouw lijstje op de PS3 komen er maar 4 in 2007 uit, Kameo. Althans dat is wat ik hoor uit de wandelgangen. En BioSHock is wel degelijk exclusief, althans hij komt op de PC uit, maar niet op de PS3.

18. Burnfout

Burnfout Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Daarom staat hij ook in mijn 360 lijst..ik heb geen game PC.

19. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Volgens de laatste bronnen/nieuwsberichten:

Heavenly Sword => herfst 2007
    Uncharted: Drake’s Fortune => herfst 2007

Lair => zomer / herfst 2007
    Ninja Gaiden Sigma => zomer 2007
    Gran Turismo 5 Prologue => herfst/winter 2007
    Ratchet & Clank Tools of Destruction => herfst 2007
    Killzone 2 => winter 2007
    Formule 1 => al uit
    Tekken 6 => herfst 2007
    Virtua Fighter 5 (straks ook op 360) => al uit
    Socom (de laatste tijd doen de geruchten dat deze dit jaar nog komt, nog niet zeker) => gerucht 2007
    MGS4 => eind 2007/begin 2008, is nog niet helemaal zeker.

Kan er misschien naast zitten, maar de dikgedrukte zijn zo goed als zeker.

20. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    @ Kameo: Assasin's Creed en Too Human niet?

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina