[Centraal] Routers en Xbox Live [Deel 3]

Discussie in 'XBW Gaming' gestart door Arjan, 27 aug 2006.

  1. Mika Kimi

    Mika Kimi McLaren Mercedes

    Berichten:
    1.507
    Leuk Bevonden:
    0
    Als ik er meer verstand van had dan zou ik graag helpen, maar helaas weet ik er ook niet zoveel vanaf.

    Ik had mijn probleem ook op een Linksys forum gezet en daar kreeg ik o.a. de volgende reactie:

    "wel..i don't personally don't feel that it would make any kind of difference....try out the following settings on the router....
    ti should have the latest firmware , change the MTU settings to 1364 , and try out Port Trigerring for the ports of the X-Box ...."


    Dus dan moet ik MTU Enable'en en het blijkbaar verkleinen (staat nu op Disable maar zie wel 1500 bij Size staan), iemand een idee?
     
  2. okkie1

    okkie1 Active Member

    Berichten:
    150
    Leuk Bevonden:
    0
    Hi,
    ik ben hier nieuw op dit forum heb al een half jaar een 360 maar wou nou toch is een keer proberen op internet,
    alleen we hebben internet via de buren komt dat bij ons naar binnen en zit bij me thuis weer een verdeelkast die naar de computer beneden en een computer naar boven gaat,

    kan ik ook een draadlose verbinding maken met de xbox de router wat de buren hebben is een siemens Gigaset SX551 WLAN DSL

    alvast bedankt
     
  3. toxito

    toxito Active Member

    Berichten:
    679
    Leuk Bevonden:
    0
    Welke Router kopen?

    Ik zit een beetje met een raadsel.
    Op dit moment heb ik een Edimax BR-6104K Router Maar ik krijg het maar niet voor elkaar om hierbij mijn NAT op open te krijgen.
    Het resultaat is dat ik nu wel op xboxlive kan,maar online gamen (waar het allemaal om draait) nog steeds niet mogelijk is.
    Aangezien ik alles al geprobeerd heb (ports openzetten 3074 en 88 etc). Wat in mijn ogen mogelijk is, ga ik het nu maar proberen met een nieuwe router.

    Aangezien ik echter een totale n00b ben op het gebied van routers wou ik jullie hulp vragen voor het vinden van een geschikte router.

    Mijn eisen

    - 100% zekerheid dat de router geschikt is voor xbox live!
    - Makkelijk installeerbaar zodat ook ik hem goed kan installeren.
    - Online bestelbaar, zodat ik niet naar een of andere vage winkel toemoet om het ding te kopen (tenzij het omgeving Tilburg is!)
    - Hij moet nog een tijdje meekunnen!
    - Niet al te duur (zat zelf te denken aan een prijs rond Euro 50,-)
    - Ik hoor uit verschillende hoeken dat Linksys een goed merk is en zat er dan ook aan te denken om een van hun routers te kopen.

    Alvast bedankt!
     
    Laatst bewerkt: 14 mrt 2007
  4. Speurneus

    Speurneus Active Member

    Berichten:
    795
    Leuk Bevonden:
    0
  5. Mika Kimi

    Mika Kimi McLaren Mercedes

    Berichten:
    1.507
    Leuk Bevonden:
    0
    Die heb ik ook. Ik kan niet met zekerheid vertellen of die werkt want ik heb er ook nog een Switch tussen maar als het goed is moet die lukken.

    Sorry voor de dubbelpost maar ik heb nog een korte vraag.
    Bestaan er ook verlengstukjes voor internetkabels? Dus niet een Switch maar bijvoorbeeld een blokje waar je de internetkabel instopt en aan de andere kant ook eentje stopt die het verlengt?

    -Edit-
    Blijkbaar geen dubbelpost, vaag. :)

    -Edit 2-
    Gevonden, het bestaat dus. :)
     
    Laatst bewerkt: 15 mrt 2007
  6. Ravebeast

    Ravebeast Active Member

    Berichten:
    188
    Leuk Bevonden:
    0
    MTU staat op auto of manual ;)
    ff op manual zetten en dan manueel op 1364 zetten
     
  7. DiaL

    DiaL XBW Senior

    Berichten:
    2.606
    Leuk Bevonden:
    21
    Ik ben eigenlijk van plan een nieuwe wireless router te kopen, en meerbepaald dan een pre 802.11n router. Nu vind ik op de xbox360 site geen enkele n router in de router compatibility lijst. Ook de verkoper kon me daar eigenlijk geen uitsluitsel over geven. Ik dacht zelf aan een Linksys wireless router (WRT330n) of de Netgear (rangemax240 WPNT834), maar zijn er hier mensen met een wireless n router die al dan niet problemen hebben ondervonden met xbox live?
    Ik kan natuurlijk nog altijd aan de winkel vragen of ik het eerst mag uitproberen, maar mocht er iemand al voor dezelfde vraag hebben gestaan bij een eigen router aankoop hoor ik het graag.
    Alvast bedankt
     
    Laatst bewerkt: 22 mrt 2007
  8. Ravebeast

    Ravebeast Active Member

    Berichten:
    188
    Leuk Bevonden:
    0
    Is meestal zo als ik er zelf niet uitkom dan weten andere dat ook niet of ze komen met een 1ste lijn helpdesk antwoord :lol:

    ik ga de wifi adaptor kopen en prob. ik dat wel :)

    thx anyweg
     
  9. Dusky Demon NL

    Dusky Demon NL Daan

    Berichten:
    5.436
    Leuk Bevonden:
    213
    ik wil in de private chat met SneakySnake Eye maar dat lukt niet... hij en ik kunnen allebei wel met onze andere friends chatten. Weet iemand hoe het zit?
     
  10. Eelceau

    Eelceau Chilled Beer

    Berichten:
    85
    Leuk Bevonden:
    0
    2 routers

    Ik heb sinds vandaag de KPN Experia box naar de kelder getyft (daar komt namelijk alles binnen), dit in verband met internetplusbellen. Maar mijn 360 + twee computers staan op zolder wat ertoe heeft geleid dat er een netwerkkabel naar boven loopt en daar via een tweede router (experiabox is dus ook een router) de 360+PC's bediend. Nou internet op de PC's is geen probleem, alleen de 360 zit te janken dat hij geen IP Adres kan vinden. Hij erkent wel dat er een Network Device in de buurt van hem zit, maar de rest is dus te moeilijk voor hem.

    Nu is het locale ip adres van beide routers verschillend. Namelijk de Experia heeft 192.168.2.1 en de router boven (van Asus) heeft 192.168.1.1. Dus ik heb zo'n beetje het idee dat het hierdoor komt... maar zeker weten doe ik niet dus vraag ik aan mijn mede Xbox Live gebruikers: hoe fix ik dit? :confused:
     
  11. DiaL

    DiaL XBW Senior

    Berichten:
    2.606
    Leuk Bevonden:
    21
    Om op mn eigen vraag te antwoorden mocht iemand dezelfde vraag ooit hebben, ik ben uiteindelijk voor de Belkin N1 wireless router gegaan en die werkt zonder problemen met xbox live.
    Ik had eerst wel moderate NAT settings, maar na het volgen van dit artikel was ook dat verholpen.
     
  12. okkie1

    okkie1 Active Member

    Berichten:
    150
    Leuk Bevonden:
    0
    heb een siemens router Gigaset SX552 kan ik daarmee ook op xboxlive ??

    alvast bedankt
     
  13. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    ja hoor de gigaset geeft geen problemen

    asus weg doen en alleen de experia gebruiken 2 routers geeft problemen. IPV een router een switch gaan gebruiken
     
  14. okkie1

    okkie1 Active Member

    Berichten:
    150
    Leuk Bevonden:
    0
    oke bedankt maar nou wil ik hem graag draadloos aansluiten,
    omdat de router bij de buren zit ivm samen internet,
    maar zit er bij mij naast de computer een 5 poort apparaat waar je internet stekkers in kunt doen waar er nu 3 van bezet zijn daar kan ik dan de draadloose in doen en ook 1 bij de xbox360 en dan moet het ook werken????
    alvast bedankt!!
     
  15. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    ehm ik ben bang van niet dan is eht signaal te zwak voor live .. je kan het proberen ...
     
  16. okkie1

    okkie1 Active Member

    Berichten:
    150
    Leuk Bevonden:
    0
    oke bedankt maar ja proberen volgensmij kost dat toch zo rond de 60 euro en niemand die ik zo ken heeft het draadloos dus...:mad:
     
  17. LaZZ

    LaZZ Lord of the Rings

    Berichten:
    1.450
    Leuk Bevonden:
    0
    Een vriend van mij kan geen enkele sessie joinen waar ik in zit en ik geen enkele sessie waar hij in speelt.. Iemand enig idee hoe dit komt en hoe ik dit kan oplossen? Erg jammer als ik niet tegen hem kan spelen...

    Ik heb het ooit al eens voorbij zien komen, ik heb het met meerdere games geprobeerd dus het kan niet aan 1 specifiek spel liggen...
     
  18. baszs

    baszs Active Member

    Berichten:
    1.842
    Leuk Bevonden:
    6
    hallo allemaal
    ik heb net thuis een draadloze router gekregen van UPC met usb receiver..
    mijn vraag is werkt deze met mijn xbox360 en kan zo'n receiver ook aan de voorkant of is het vereist om hem aan de achterkant te plaatsen

    het is een netgear router
     
  19. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Nee die receiver werkt niet ... alleen de ms receiver werkt
     
  20. 3Kings

    3Kings pG Beta

    Berichten:
    1.349
    Leuk Bevonden:
    0
    Hey vraagje:

    Ik heb een paar dagen terug een 2e xbox gekocht, deze xbox heb ik net als de vorige op de wanadoo livebox (me router dus) aangesloten. Nu is het zo dat de NAT van de xboxen op Moderate en Strict zijn komen te staan.

    Deze moeten dus op 'open' komen. Heb met de helpdesk van microsoft gesproken en ze vertelden mij dat ik de volgende poorts open moet zetten:
    • udp 88
    • udp 3074
    • tcp 3074

    Dit heb ik inmiddels gedaan. Het probleem is dat ik deze ports slechts voor 1 ip adres open kan zetten. Als ik hetzelfde invul met het ip adres van m'n andere xbox krijg ik: "deze poort is al in gebruik, kies een andere".

    Nu heb ik de NAT van beide xboxen al 30x gecheckt en het blijkt dat als de ene xbox op 'open/moderate' staat de andere op 'strict' komt te staan.

    Zijn er mensen die 2xboxen op een wanadoo livebox aangesloten hebben zonder problemen? Of weet iemand toevallig of het wel mogelijk is?
     
    Laatst bewerkt: 21 apr 2007

Deel Deze Pagina