Gamen in Surround/Dolby Digital [Deel 10]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door dynamike, 2 jan 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Yuri_Ehv

    Yuri_Ehv Active Member

    Berichten:
    235
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik heb de Logitech Z-5500 ook besteld,krijg hem morgen of overmorgen.

    Maar moet ook even weten wat voor kabels ik moet hebben...
    Voor de 360 dus een optische digitale kabel (TOSlink),en wat voor mn dvd speler en mn tv? Moet ik hem trouwens aan de tv aansluiten of aan mn digitale tv ontvanger van UPC?
     
  2. Raven Shield

    Raven Shield Active Member

    Berichten:
    543
    Leuk Bevonden:
    0
    voor dvd speler moet je achter effe kijken wat voor aansluitingen je hebt.Als je ronde ingang heb dus digitale coax en vierkante blokje is natuurlijk toslink.Je kan beste aan je digitale tv sluiten.Tv heeft meestal geen digitale ingang.En voor digitale kastje heb je als goed is toslink nodig(hier iederval @home digitale tv)Maar ik denk dat 1 probleem voordoet.De logitech heeft maar 2 ingangen.De optische en digitale coax.Heb je daar al over nagedacht?

    Iederval suc6 ermee.

    [​IMG]
    Onderste rechts onder.
     
    Laatst bewerkt: 18 apr 2007
  3. Yuri_Ehv

    Yuri_Ehv Active Member

    Berichten:
    235
    Leuk Bevonden:
    1

    Idd,de optische voor de 360 en de coax voor de dvd speler.
    Aan die 3 linkse ingangen (zie link hieronder) sluit ik mn tv/digi ontvanger aan...
    Tv kijken doe ik gewoon in stereo.Dan klopt t,toch?

    http://img.presence-pc.com/dossiers/comp_logitech/connect_pod_z5500.jpg
     
    Laatst bewerkt: 18 apr 2007
  4. Daimler Freak

    Daimler Freak Active Member

    Berichten:
    158
    Leuk Bevonden:
    0
    @ Pjotrski: Op een Dolby Surround receiver kun je ook gewoon stereo speakers aansluiten. Dus als je nu echt geen plek hebt kun je er misschien voor kiezen om wel een surround receiver aan te schaffen in combinatie met stereo luidsprekers.
     
  5. Schumi The Best

    Schumi The Best Active Member

    Berichten:
    127
    Leuk Bevonden:
    0
    Als ik een Logitech Z-5500 besteld heb ik dan alleen maar zon TOSlink kabel nodig om het te laten werken?
    Ik wil gewoon gamen en films kijken met dat setje. Ik kijk mijn films ook op de 360 dus niet nog een apparte DVD-speler ofzo.
     
  6. dynamike

    dynamike i love astrid

    Berichten:
    2.702
    Leuk Bevonden:
    0
    Oke, ik zou gaan kijken naar de meest moderne receiver die je kan vinden voor die prijs. Op kieskeurig staan een hele berg oude, stoffige modellen, die je echt niet wil hebben. Een modernere receiver die gewoon beter om kan gaan met dolby en dts, en gewoon nog een goede voeding heeft is gewoon relaxer. Het uiterlijk zou voor mij ook nog een puntje zijn.

    Check ook even hoe je je tv, xbox, en dvd aan wil en kan sluiten, en of deze receivers dan over deze ingangen beschikken.

    Die types die he geeft ken ik niet echt, dus ik zou er niet echt een oordeel over kunnen vellen.
     
  7. Schumi The Best

    Schumi The Best Active Member

    Berichten:
    127
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik zet mijn vraag ff hier neer, omdat ik bang ben dat er anders overheen gekeken word ;)
    Want als ik weet wat de extra kosten zijn ga ik hem misschien morgen bestellen:cool:
     
  8. Rembrandt

    Rembrandt Active Member

    Berichten:
    210
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik zoek specifiek een Monster kabel, omdat die de beste zijn voor € 30.-. Nu heb ik een redelijk goedkope optische kabel tussen mijn Z-5500 en de Xbox 360 hangen, maar ik wil graag er meer uit halen. Een kwestie van ‘goed’ naar ‘beter’ dus. Ook zoek ik een nieuwe omdat degene die ik nu heb wat aan de kleine kant is (50 cm) en deze te klein is om met mijn 2e Xbox 360 te verbinden. :)

    Met de standaard Xbox 360 Premium kabel (zie starter post (pagina 1) voor meer informatie) kan je de optische kabel verbinding maken van je Xbox 360 naar je decorder van de Z-5500. Meer heb je niet nodig.

    [​IMG]

    Optische kabel inderdaad. :) Je DVD-speler zal waarschijnlijk met een coaxiale uitgang werken, maar dat zou je het beste nog even na kunnen kijken (zie de screenshot van Raven Shield).
     
    Laatst bewerkt: 18 apr 2007
  9. Yuri_Ehv

    Yuri_Ehv Active Member

    Berichten:
    235
    Leuk Bevonden:
    1
    Weet iemand hoe hoog de sub van de Logitech Z-5500 is? Kan het nergens vinden en is voor mn opstelling van essentieel belang :)
    En ik zou ook graag willen weten hoe lang de kabel is die van de sub naar de bijbehorende decoder loopt.
     
    Laatst bewerkt: 18 apr 2007
  10. gompy

    gompy Tropilatakroba

    Berichten:
    1.525
    Leuk Bevonden:
    0
    Heel erg hoog zoiezo niet. Denk zelf zo'n 30cm. Zit nu op school, thuis staat er 1 in mijn broers kamer. Zal straks voor je kijken als ik thuis ben, dan weet ik het zeker.
     
  11. Yuri_Ehv

    Yuri_Ehv Active Member

    Berichten:
    235
    Leuk Bevonden:
    1
    Welke games (online) zijn vet om met DD Surround te spelen?
     
    Laatst bewerkt: 20 apr 2007
  12. Schumi The Best

    Schumi The Best Active Member

    Berichten:
    127
    Leuk Bevonden:
    0
    Test Drive Unlimited denk ik wel :D
    Gears of War zal ook wel lachen zijn ;)
    Ik zal het binnekort weten, want ik ga hem vanaaf bestellen en hop het setje dan maandag of dinsdag binnen te hebben :D

    Ik heb al een TOSlink kabel aangeschaft bij de plaatselijke elektrozaak.
    Ik heb nog een vraag.
    Als ik hem dus aansluit aan mijn 360 heb ik alleen DD bij het spelen van games en het kijken van films op de 360, maar is het ook mogelijk dat ik DD heb tijdens het kijken van een film op TV, dus als mijn 360 uit staat?
     
  13. Rembrandt

    Rembrandt Active Member

    Berichten:
    210
    Leuk Bevonden:
    0
    34 cm.

    1,5 meter.

    Alle Xbox 360 games ondersteunen Dolby Digital. En welke vet zijn, dat moet je zelf bepalen. Wat ík vet vind zijn de geluiden die uit bijvoorbeeld Project Gotham Racing 3 of Gears of War komen. Het motorgeluid is bij eerst genoemde game erg goed en bij de tweede het geluid van de wapens en ontploffende granaten.

    Als je optische kabel naar je Xbox 360 loopt (wat blijkt uit je verhaal) en deze ook nog een uit staat, dan heb je geen Dolby Digital bij het bekijken van een film. Als je iets uitgebreider antwoord wilt moet je iets specifieker zijn. :)
     
  14. Schumi The Best

    Schumi The Best Active Member

    Berichten:
    127
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb een TOSlink kabel lopen van uit mijn subwoofer naar mijn Xbox360.
    Dan heb ik Dolby Surround bij het gamen en bij een film kijken op de 360.
    Als ik mijn Xbox uit heb staan en wil toch het geluid via mijn speakers hebben kan dat ndus niet met alleen de TOSlink. Of vergis ik me nu?
    Dus ik wil weten wat voor kabel ik dan nog nodig heb.
     
  15. Dusky Demon NL

    Dusky Demon NL Daan

    Berichten:
    5.436
    Leuk Bevonden:
    213
    wat voor kabel is dat eigenlijk die van de Z5500 control center naar de subwoofer gaat?

    en de Z5500, is dat ook gewoon iets voor in de woonkamer, dus voor je tv op aan te sluiten en je dvd speler? Want de tv kun je gewoon met een koptelefoonkabel (kweenie hoe die heet) aansluiten en de dvd speler met een optische kabel...
     
    Laatst bewerkt: 20 apr 2007
  16. Rembrandt

    Rembrandt Active Member

    Berichten:
    210
    Leuk Bevonden:
    0
    Omdat ik de exacte naam niet weet (het heeft het uiterlijk van een VGA kabel); hier een snel genomen foto:

    [​IMG]

    De onderste dikke kabel is het dus die naar mijn Z-5500 decorder toe gaat.

    De Z-5500 kan je voor alles gebruiken als het maar aansluit op de eerder genoemde mogelijkheden. Voor de rest lijkt het mij meer een kwestie van smaak (Past het bij de inrichting? Wil ik liever niet (duurdere) losse high-end onderdelen voor in de woonkamer? etc.).
     
  17. Dusky Demon NL

    Dusky Demon NL Daan

    Berichten:
    5.436
    Leuk Bevonden:
    213
    Ja, dat wist ik al, ik heb namelijk de Z5400. Maar ik vroeg me af wat voor kabel het was. Ik vond hem namelijk ook op een VGA kabel lijken.

    Ok, thanx ;) Ik dacht het al, maar wilde het even zeker weten.


    Nog even 2 vraagjes:

    Heb je ook een Logitech Z5550, met draadloze achterspeakers? En ik bedoel niet de Z5450, want ik wil het design van de Z5500. Het moéten namelijk draadloze achterspeakers zijn, maar het design van de Z5450 past niet in onze woonkamer. EDIT: Ik heb al even gezocht en hij bestaat dus wel, maar op kieskeurig vind hij geen winkelprijzen. :{

    Zou iemand even een foto kunnen maken van de subwoofer van de Z5500, of meerdere? In ieder geval waar hij helemaal opstaat en ik de voor-, zij- en achterkant kan zien. Alvast bedankt.
     
    Laatst bewerkt: 21 apr 2007
  18. Towel

    Towel Guest

    MEt een beetje googlen vind je wel plaatjes van de z5500. Ben wel bewust dat je verschillende versies hebt van de 5500. Ik heb de oldskool, die gebruikt maakt van component aansluitingen voor de speakers. De nieuwe gaan gewoon met aansluitdraad. Dat schijnt beter te zijn voor de kwaliteit. Ik merk er niks van, maja misschien is het wel te merken met andere setjes...
     
  19. JeePee

    JeePee Guest

    Van alle games die ik heb vind ik Ghost Recon en MotoGP'06 het vetste klinken. Je hoort echt perfect vanuit welke hoeken geluiden komen. Gears of War vind ik een beetje soft, al klinkt het aftellen in Annex wel leuk. Project Gotham Racing 3 is ook niet echt iets om over naar huis te schrijven, tenminste, de meeste auto's dan. De Cebera Speed 12 klinkt bijvoorbeeld wel weer heel bruut :)
     
  20. Schumi The Best

    Schumi The Best Active Member

    Berichten:
    127
    Leuk Bevonden:
    0

    Upje :p
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina