1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Vragen over nieuwe pc en/of onderdelen [Deel 10]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Arjan, 25 mrt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    De eerste stap is welk moederbord heb je? Merk/model? In de startpost staan een aantal links naar tooltjes die je kunnen helpen bij het vinden van deze informatie. Wat is je budget voor een nieuwe processor/voeding?

    Edit:

    M'n huidige PC is inmiddels afgeschreven dus ik ben weer in de markt voor een nieuwe :)

    Budget is maximaal €2.000 (excl. BTW), en ik ga 'm hoofdzakelijk gebruiken voor: AutoCAD, 3D rendering (3dsmax/Revit) en games. Ik zat zelf aan 't volgende te denken:

    • Cooler Master Stacker 830 Evo
    • Thermaltake Thougpower 850W
    • Intel Core 2 Quad Q6600
    • Asus P5N32-E SLI
    • 4 GB DDR2 PC6400
    • Western Digital RaptorX, 150 GB
    • 3x Seagate Barracuda 7200.10, 500 GB
    • Asus EN8800GTS, 320 MB SLi
    • Samsung SH-S183A DVD-brander
    • Samsung SH-D163A DVD-speler

    Iemand suggesties of opmerkingen?
     
  2. dave123

    dave123 Active Member

    Berichten:
    836
    Leuk Bevonden:
    0
    Hmm die driver boeit me niet zo heel veel ik heb er thuis ook nog een paar liggen en de hardeschijf is 400gig, en ik heb de 600w omdat ik misschien ooit ga SLIen. Owja en ik heb nog wat vragen:

    Zou ik op mijn nieuwe computer (die ik over een maand krijg) Windows Vista of Windows XP zetten, het wordt een game pc? Ik twijfel door al het gedoe met die drivers onder Vista.

    Een Intel Core 2 Duo E6600 2.4GHz Socket LGA775, 4MB, BOXED m/koeler is toch veel sneller dan een Intel Pentium D 925 ofniet?
     
    Laatst bewerkt: 23 apr 2007
  3. ...Magic_Man...

    ...Magic_Man... Active Member

    Berichten:
    176
    Leuk Bevonden:
    0
    Arjan,

    Budget 400a500e. Ik weet niet of ik ook memory moet kopen of een nieuw moeder bord. Want ik heb volgens mij echt een onbekende ilegalle moederbord|:-
    Ik heb even cupz helemaal ge printscreent, ik snap er zelf namelijk niet echt veel van :emo: Maar ik hoop dat je het wel snapt.

    plaatje:http://img115.imageshack.us/img115/3272/untitled1oj7.jpg
     
  4. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Kun je nog een keer een printscreen maken van alleen 't moederbord tabblad? Ik kan het zo niet lezen ghehe :D
     
  5. MAX3400

    MAX3400 Virtualization...

    Berichten:
    1.210
    Leuk Bevonden:
    0
    Het is echt niet te lezen; wat staat er precies in het schermpje wat helemaal linksonder staat? Kan je daar een apart printscreen van maken?
     
  6. ...Magic_Man...

    ...Magic_Man... Active Member

    Berichten:
    176
    Leuk Bevonden:
    0
    Laatst bewerkt: 23 apr 2007
  7. MAX3400

    MAX3400 Virtualization...

    Berichten:
    1.210
    Leuk Bevonden:
    0
    Goed, wat voor moederbord je hebt is inderdaad TokkieWokkie extra goedkoop.

    Chipset is een SiS964 en daar kunnen alleen P4's op met een FSB van maximaal 800MHz.

    Als je dus een DualCore-CPU wil, moet je dus ook een nieuw moederbord en nieuw geheugen en ook een nieuwe videokaart (want je kan je oude AGP-kaart vaak niet overprikken en als het wel kan, is dat meteen het langzaamste onderdeel van je PC).

    Totale kosten; zelfs als je nu aan de onderkant van de markt gaat zitten qua performance, schat ik al tegen de 400Euro.
     
  8. dave123

    dave123 Active Member

    Berichten:
    836
    Leuk Bevonden:
    0
    Zou iemand alsjeblieft willen antwoorden?

    ik dacht dat jullie er misschien overheen keken zo niet dan heb ik niks gezegt :p
     
  9. Eman

    Eman SuperCharged

    Berichten:
    303
    Leuk Bevonden:
    0
    Hey, de keuze is al 3/4 gevallen... De voeding wordt vanavond besteld. Modulair, goede koeling, sleeved kabels, vrij goede A's. (zie foto)

    [​IMG]

    Dit is de Be quiet! 550W Straight power voeding... Commentaar? Ik vind er geen nadelen aan (er zijn er aan elke, maar geen noemswaardige)
     
  10. ...Magic_Man...

    ...Magic_Man... Active Member

    Berichten:
    176
    Leuk Bevonden:
    0

    -Ik kan dus niet het ddr2 memory over nemen naar een nieuw moederbord?

    -(Als je dus een DualCore-CPU wil), reactie: niet persee, ik hoor/zie mensen het veel roepen, ik wil met preformance een stuk omhoog gaan.
    Ik weet niet over er nog nieuw p4 gemaakt worden?

    -ik heb net 3 maanden terug Geforce 7600gs gekocht, dus die ik niet mee nemen? aan gezien ik waarschijnlijk dan zou moeten over stappen op een PCI-E moederbord? of zie ik dat verkeerd.

    -Verder nog even een vraag tussen door: Ik wil ook 2 nieuwe 500gig harddisk hebben, moet ik daar bij ook opletten welk moeder bord ik wil in verband met sata en ide?

    vast dank!
     
  11. MAX3400

    MAX3400 Virtualization...

    Berichten:
    1.210
    Leuk Bevonden:
    0
    Core2 is inderdaad sneller; zie ook Google.

    Vista of XP; als je de driver-sites in de gaten had gehouden, is er bijna geen performance-verschil meer tussen de 2 OS'en.
     
  12. MAX3400

    MAX3400 Virtualization...

    Berichten:
    1.210
    Leuk Bevonden:
    0
    - Volgens mij kan je je DDR2 niet meenemen.

    - P4 is oude architectuur; wordt dus niet meer gemaakt en sowieso niet sneller dan de Core2Duo-CPU's.

    - Is je 7600GS AGP? Dan heb je een probleem want bijna geen enkel bord voor dualcore-CPU's bevat nog AGP.

    - Veel moederborden hebben nog wel een IDE aansluiting maar sowieos vanwege het kabelgekloot, kan je beter SATA nemen.
     
  13. ...Magic_Man...

    ...Magic_Man... Active Member

    Berichten:
    176
    Leuk Bevonden:
    0
    - Is je 7600GS AGP? Dan heb je een probleem want bijna geen enkel bord voor dualcore-CPU's bevat nog AGP. JAH:x |:-

    - Ik heb nog 2 ide hd's die ik er in wil zetten, maar werkt dat samen ide/sata??? als ik bv 2x 500gig sata er bij zet?

    -Maar hoe werk dat dual core precies ik heb namelijk nu single processort van 2.8 gighertz. Maar dan heb je er 2 van 2.6 dus bijna 2x zo snel? of zie ik dat verkeerd?


    Nieuw systeem:
    -Ik ga niet gamen op de pc, welke video bewerking, adobe programasss,
    dus het hoeft niet zo een hele goede te zijn?!?! of toch wel, want ik wil wel hd content kunnen afspelen.

    Budget is ongeveer 1000e? voor voeding, mobo, processor, memory , videokaart. is dit te doen???? of ga ik achteruit op mijn huidigen systeem?
    Wat raden julie me?

    dank!:)
     
  14. MAX3400

    MAX3400 Virtualization...

    Berichten:
    1.210
    Leuk Bevonden:
    0
    Check hier maar even; dan kan je altijd nog ergens geld aan overhouden.

    En nee; je gaat er niet op achteruit met je huidige systeem en IDE/SATA kan naast elkaar.
     
  15. ...Magic_Man...

    ...Magic_Man... Active Member

    Berichten:
    176
    Leuk Bevonden:
    0

    even over het moeder bord: sus P5B, P965 (ATX, PCI-e, Sound, LAN, SATA II, RAID) Kan ik niet beter de MSI P965 Platinum kopen? waarom weet ik niet:D

    ze zijden dat prijs kwaliteits verhouding hooger lag?

    De opstelling, is het een sterke proformance?
    Ik zou dan ook wel een nieuwe kast willen, aangezien, ik mijn huidigen pc probeer te verkopen. welke kunnen julie mij aanraden, met ruimte voor 6 sata hdd's?
     
  16. Occisor

    Occisor Active Member

    Berichten:
    1.000
    Leuk Bevonden:
    0
    ^ Goed advies van MAX.. ik wil er alleen 1 ding bij toevoegen/adviseren;

    Een van de eisen is HD-content afspelen..? nu wil ik dan wel weten wat voor hd content, like het aansluiten van een (xbox 360) HD-dvd drive* of het afspelen van h.264 bestandjes? (h.246 is het meest voorkomende formaat dat HD is)

    Voor het aansluiten van een HD-dvd drive en dus afspelen van hd-dvd's is het bij sommige films vereist dat je videokaart hdcp ondersteund, let hier dus goed op..!

    Voor het afspelen van h.264 raad ik een 8500/8600 GT(S) aan, deze maken namelijk gebruik van Pure Video HD techniek, wat het afspelen van h.264 bestanden vergemakkelijkt.

    De 8500/8600 GT(S) kaarten zijn bovendien erg goedkoop (alhoewel de duurste variant rond de 170 ligt), ondersteund hdcp en heeft ook nog eens Directx 10 ( niet dat het nog heel erg veel gebruikt wordt tho.. )

    *: Dat is toch een mogelijkheid..? Dat de HD-DVD drive van de xbox 360 gewoon via usb is aan te sluiten op een computer?
     
    Laatst bewerkt: 23 apr 2007
  17. ...Magic_Man...

    ...Magic_Man... Active Member

    Berichten:
    176
    Leuk Bevonden:
    0

    Jah, Namelijk voor TS. H.264 inderdaad, ik speel in VLC/Powerdvd. Maar mijn computer trekt de 720p wel maar hoger niet. welke kaart raad je me dan precies aan???

    HD-DVD drive van de xbox 360 gewoon via usb is aan te sluiten op een computer? Jah dat kan check : http://www.google.com/search?hl=en&client=safari&rls=nl-nl&q=xbox+360+hd+dvd++drive+on+pc&btnG=Searchonline
    over!




    edit: EDIT: GeForce 8600 Gts duhhh
    Maar voor welke moet ik kiezen er zijn zo veel merken club 3d, MSI, Gainward,etc.
    PS: Hoe komt dat eigenlijk??? Nvidia is toch de maker?
     
    Laatst bewerkt: 23 apr 2007
  18. MAX3400

    MAX3400 Virtualization...

    Berichten:
    1.210
    Leuk Bevonden:
    0
    Goed, of het nou over de videokaart gaat, het moederbord of whatever: ga eens LEZEN (zie ook Startpost of Google) naar de minimale verschillen tussen de merken! Een chipset komt op plaats 1 t/m 99 en het merk dan pas op plaats 100 (vind ik; want een middelmatig merk met een goede chipset en features heb ik liever dan een goed merk met een iets minder goede chipset en budget-cooling).

    *edit*
    Over lezen gesproken: je wil een nieuwe kast? LEES mijn vorige antwoord eens goed.
     
  19. Eman

    Eman SuperCharged

    Berichten:
    303
    Leuk Bevonden:
    0
    Jongens, sorry dat ik dit de 2e keer vraag... Maar heb nu eenmaal snel antwoord nodig. Morgen moet ik andere PSU teruggeven...

    De keuze is al 3/4 gevallen... De voeding wordt vanavond besteld. Modulair, goede koeling, sleeved kabels, vrij goede A's. (zie foto)

    [​IMG]



    Dit is de Be quiet! 550W Straight power voeding... Commentaar? Ik vind er geen nadelen aan (er zijn er aan elke, maar geen noemswaardige)
     
  20. janter

    janter Active Member

    Berichten:
    1.682
    Leuk Bevonden:
    568
    Ik zou wel eens zeggen wat ik van die 2gb vind wat ik er nu in heb zitten :D

    /Mod Niet de bedoeling van dit topic, dus gelieve on-topic te blijven
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina