Media Center Extender op Xbox 360 [Deel 2]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Arjan, 27 aug 2006.

  1. Crist

    Crist Active Member

    Berichten:
    61
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoi,
    Standaard ondersteund de X360 een beperkt aantal codecs (ook via MediaCentre)
    maar via het programma http://www.runtime360.com/ kan je wel on-the-fly fillms transcoderen naar het juiste formaat.

    C.
     
  2. cheelio

    cheelio Active Member

    Berichten:
    9
    Leuk Bevonden:
    0

    Ik had eerst hetzelfde probleem. Bij mij was het probleem dat de 'Internet Connection Sharing (ICS) Service gestart was. Deze heb ik gestopt en toen werkte het wel. Dit kan je doen via Start -> 'services' intikken in het zoekvak, enter, ICS service zoeken in de lijst, eigenschappen klikken, Startup type op disabled zetten, Services stoppen.

    Succes.
     
  3. cheelio

    cheelio Active Member

    Berichten:
    9
    Leuk Bevonden:
    0
    Uitzending gemist voor de XBOX360

    Hoi allemaal,

    Zoals vele XBOX 360 bezitters vond ook ik het jammer dat de Online TV dienst Uitzending Gemist via de XBOX 360 als extender niet werkt.
    Transcode 360 zou een oplossing zijn, maar omdat die via het "Uitzending Gemist"-menu niet geactiveerd kan worden, werkt dit ook al niet.

    Daarom heb ik een programma'tje gemaakt die dit wél mogelijk maakt!
    Het programma werkt tot nu toe alleen maar met Windows Vista omdat ik geen MCE2005 tot mijn beschikking heb waarop ik dit kan testen.

    Je kan hem downloaden op http://www.cheelio.nl/downloads/ug360setup.msi.

    Instructies:
    1. Zorg dat Transcode 360 werkt.
    2. Installeer de VLC360 Plugin http://transcode360.co.uk/files/folders/t360/entry114.aspx.
    3. Installeer mijn programma'tje (Uitzending Gemist voor de XBOX360)
    4. Pas eventueel het configuratiebestand aan. (C:\Program Files\Cheelio\Uitzending Gemist voor de XBOX 360\UitzendingGemist360Service.exe.config). Het enige dat je momenteel kan veranderen is de Temporary Internet Files-map van de XBOX360 Extender Account. Standaard is dat "C:\Users\Mcx1\AppData\Local\Microsoft\Windows\Temporary Internet Files".
    5. Start de UitzendingGemist360Service. (via Services of met het commando "net start UitzendingGemist360Service" vanaf de command prompt)
    6. Behalve de Windows Service heeft de setup ook een AddIn voor Vista Media Center geïnstalleerd. Deze is direct vanuit het Media Center Menu te starten (Hij heet UitzendingGemist360). Ga nu naar de XBOX 360 en start Media Center op.
    7. Ga naar Online TV en naar Uitzending Gemist.
    8. Zoek en start de stream die je wilt bekijken en je ziet de bekende melding "Cannot play video".
    9. Druk op de Media Center-knop en kies "UitzendingGemist360".
    10. De stream wordt nu gestart.

    Op zich vind ik dit wel een mooie workarround. Ik ben benieuwd naar jullie reacties/problemen/vragen.

    Succes!
     
  4. Roborob

    Roborob Active Member

    Berichten:
    9
    Leuk Bevonden:
    0
    Hey, dat is mooi man, denk dat heel veel mensen hier wat aan hebben ik ben er iig heel blij mee, zal het morgen eens gaan testen. IIG bedankt voor de moeite en tijd die je erin hebt gestoken, en zolang MS nog geen ondersteuning heeft lijkt me dit een hele mooi workarround. :thumbs:
     
  5. Black Bullet

    Black Bullet Registered Joezer

    Berichten:
    412
    Leuk Bevonden:
    0
    Bij stap 2 gaat het al fout.
    VLC Plugin is geïnstalleerd en Transcode360 werkt goed en staat aan.

    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 19 apr 2007
  6. cheelio

    cheelio Active Member

    Berichten:
    9
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik had User Account Control uitstaan tijdens het testen. Dan krijg je de error niet. De service werkt trouwens wel prima met UAC aan. Het probleem doet zich alleen voor tijdens de installatie.

    Je hebt twee opties:
    1. UAC tijdelijk uitschakelen (msconfig -> tools -> Disable UAC), nogmaals installeren, UAC weer aanzetten.
    2. setup.exe downloaden op http://www.cheelio.nl/downloads/setup.exe. Deze in dezelfde directory als de .msi file zetten. Vervolgens de setup starten door met de rechtermuisknop op setup.exe te klikken en te kiezen voor 'run as administrator'.

    Ik ga in de tussentijd kijken of ik de setup-package zo kan maken dat hij goed onderweg kan met UAC.

    Succes!
     
  7. cheelio

    cheelio Active Member

    Berichten:
    9
    Leuk Bevonden:
    0
  8. Roborob

    Roborob Active Member

    Berichten:
    9
    Leuk Bevonden:
    0
    Gisteren Uitzending plug-in getest, werkt perfect hier. :thumbs:
     
  9. cheelio

    cheelio Active Member

    Berichten:
    9
    Leuk Bevonden:
    0
    Goed om te horen! De Nederland 4-kanalen zouden het opzich ook moeten doen, maar dat gaat niet helemaal perfect als je al een paar kanalen hebt afgespeeld, daar moet ik nog even naar kijken...
     
  10. pietlut

    pietlut Active Member

    Berichten:
    881
    Leuk Bevonden:
    0
    Wat kan je dan allemaal? Met dat geval?
     
  11. cheelio

    cheelio Active Member

    Berichten:
    9
    Leuk Bevonden:
    0
    Je kan er de Uitzending Gemist streams in Media Center op je XBOX 360 mee kijken. Hij werkt momenteel alleen als je Windows Vista op je 'normale' computer hebt draaien...

    Ik zal kijken of ik ook een versie kan maken die werkt met de XBOX 360 in combinatie met Windows XP Media Center.
     
  12. pietlut

    pietlut Active Member

    Berichten:
    881
    Leuk Bevonden:
    0
    Hehe wat bedoel je met normale computer?:{
     
  13. ALojan

    ALojan Active Member

    Berichten:
    170
    Leuk Bevonden:
    0
    :thumbs: @cheelio
    Geweldige workaround, ik ga hem morgen direct proberen!
    Bedankt voor je tijd en inspanning.
    Ik laat nog wel ff weten of het werkt.
     
  14. Black Bullet

    Black Bullet Registered Joezer

    Berichten:
    412
    Leuk Bevonden:
    0
    De installatie werkt nu wel! Bedankt!
     
  15. cheelio

    cheelio Active Member

    Berichten:
    9
    Leuk Bevonden:
    0
    Als je Media Center op de XBOX 360 gebruikt, zal er ergens in je huis een computer met Windows Media Center erop moeten staan. Als je dat niet hebt, is dit waarschijnlijk niks voor jou..
     
  16. Bluze

    Bluze Active Member

    Berichten:
    17
    Leuk Bevonden:
    0
    Het Media Center gedeelte wil bij mij tot zover niet echt lukken. Wat ik heb gedaan:

    * Windows Media Center Edition 2005 en Rollup 2 vers geïnstalleerd.
    * Windows Firewall uitgeschakeld, firewall op de Experia Box uitgeschakeld.
    * uPnP op de Experia Box ingeschakeld.

    Het enige wat ik bij mijn weten nu nog zou kunnen doen is poorten open gooien, maar ik weet niet of die dan voor de XBOX 360 of de PC open moeten. Ik kan namelijk geen range instellen, moet dat voor een ip-adres doen. Lijkt me ook niet dat dat nog veel uitmaakt nu ik de Firewall heb uitgeschakeld, toch?

    Zijn hier meer mensen met een Experia Box? Bij voorkeur mensen waarbij het Media Center gedeelte wel werkt, hoewel iedereen die me verder kan helpen welkom is om zijn bijdrage te leveren... :thumbs:
     
  17. cheelio

    cheelio Active Member

    Berichten:
    9
    Leuk Bevonden:
    0
    Heb je toevallig de Internet Connection Sharing (ICS) service aan staan?
    Ik weet niet of dat ook bij Windows XP voor problemen kan zorgen, maar dit was bij mij (Vista) in ieder geval het probleem.
     
  18. Bluze

    Bluze Active Member

    Berichten:
    17
    Leuk Bevonden:
    0
    ICS stond aan. Heb hem daarnet even uitgezet via services.msc, maar bij de installatie van XboxMCE05Lite-nld.exe krijg ik dan vervolgens de melding dat poorten niet open kunnen worden gezet in Windows Firewall (die overigens gewoon uit staat :emo:). Bedoelde je dat hij aan hoort te staan of moet ie uit?

    Dan had ik nog een vraag: Ik wil dus in de Experia Box de benodigde poorten open gaan gooien en nu heb ik hier een handige site gevonden: *klik* Probleem is nu echter dat ik niet weet of ik deze poorten moet forwarden naar het IP van de Media Center PC of de XBOX 360 (wellicht erg dom, maar help me even :9)
     
    Laatst bewerkt: 23 apr 2007
  19. Towel

    Towel Guest

    Hey jongens k wil tv kijken op mn 360, maar met mn oldskool pctv rave/stereo krijg k um nie aan de praat. Media center geeft aan dat de tv tuner niet correct is geinstalleerd (instal werkt niet onder vista), hoewel bij apparaat beweer wel staat dat ie correct werkt. Wat moet ik doen boys?:{
     
  20. Roborob

    Roborob Active Member

    Berichten:
    9
    Leuk Bevonden:
    0

    Bij mij hielp het om PowerDVD van Cyberlink te installeren wie weet bij jou ook
     

Deel Deze Pagina