HD DVD vs Blu-Ray

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door forza katwijk, 8 aug 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jackie brown JR

jackie brown JR Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    tja, daarna zegt hij dat er bijna nog niets op hd uit is, je maakt mij niet wijs dat er maar 7 films op hd uit zijn. Als ze meer hd films hadden had ik zeker de hd dvd speler mee genomen maar dat kan nu nog wel een tijd wachten.

2. Arjan

Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    In de startpost van deze thread staan een aantal links naar winkels waar je import HD DVD's kan kopen. :) Als het gebrek aan NL ondertiteling geen probleem is, dan is het zeker de moeite waard! Veel groter assortiment :cool:

De Free Record Shop heeft ook wel een aardig assortiment, op de website tenminste.

3. jackie brown JR

jackie brown JR Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ik zie het nog wel, ik wacht nog wel even af met het kopen van een hd dvd speler.

4. Darkon 83

Darkon 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Dat over die menutjes vraag ik me ook af, kan je nu nog betere menutjes maken ofzo?

EDIT: De gene die als eerste The Up In Smoke Tour uitbrengt in HD formaat (HD-DVD of Blue-Ray), voor dat formaat ga ik dan :)

Laatst bewerkt: 17 apr 2007
  5. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Gaat wel lekker met Blu-ray:

6. Cybercon

Cybercon Guest

'Blu-ray Discs have been outselling HD DVD by more than two to one since the beginning of the year and the gap is steadily widening.'

Zo zo :eek:

7. Xwon

Xwon het is wat het is.

Leuk Bevonden:
    1
    Wal-Mart luidt prijsdoorbraak hd-spelers in

Wal-Mart heeft twee miljoen hd-spelers besteld, om die vanaf een nog onduidelijk moment voor minder dan 300 dollar van de hand te doen. Het lijkt om hd-dvd-spelers te gaan, maar de kwaliteit van de Chinese vertaling van de berichtgeving maakt dat onzeker.

hd-dvd/blu-ray-schijfjes De Amerikaanse retailer wil geen commentaar leveren op de berichten, die verder melden dat de spelers afkomstig zijn van de Chinese Great Wall Corporation en onderdelen bevatten van het Taiwanese bedrijf Fuh Yuan en het Japanse TDK. Aanvankelijk werd door verschillende sites gemeld dat het om hd-dvd-spelers gaat - en werd het nieuws dan ook gebracht als boost voor het hd-dvd-kamp. Op de prijsstelling afgaande lijkt dat het waarschijnlijkst, maar volgens DailyTech kan dit in twijfel worden getrokken naar aanleiding van nauwkeurigere vertalingen van de oorspronkelijke Chinese berichtgeving. Die maakt gewag van 'blauw licht'-spelers, wat een vertaling van blu-ray zou kunnen zijn, maar ook zou kunnen verwijzen naar de door beide technologieën gebruikte blauwe lasers. Ook het feit dat TDK bekend staat als producent van blu-ray-spelers is reden om in twijfel te trekken dat het om hd-dvd-spelers zou gaan.

De spelers zouden voor 150 dollar per stuk worden ingekocht, waardoor een prijsstelling onder de 300 dollar wel zeker lijkt, maar ook minder is denkbaar. Toshiba verlaagde onlangs de prijs van zijn goedkoopste hd-dvd-speler naar 399 dollar. Van stand-alone blu-ray-spelers wordt door Sony verwacht dat die dit jaar onder de $500-grens zakken, waarmee het toch wel erg opmerkelijk genoemd zou mogen worden indien blijkt dat de Wal-Mart-spelers met het blu-ray-logo getooid zijn. Over de releasedatum wordt echter ook druk gespeculeerd, met schattingen die uiteenlopen van eind dit jaar tot ergens in 2008 - waarbij moet worden opgemerkt dat het waarschijnlijker geacht mag worden dat het om blu-ray-spelers gaat al naar gelang de releasedatum verder in de toekomst blijkt te liggen.

Ach tja, zo'n succes als DVD zullen beiden formaten niet worden voorlopig is het wat heen en weer gegooi van cijfertjes...
    http://tweakers.net/nieuws/47233/Wal-Mart-luidt-prijsdoorbraak-hd-spelers-in.html

8. ValsSpeler

ValsSpeler Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Even een vraagje. Klopt het dat als ik een ps3 in Nederland koop dat ik dan geen (goedkopere) BR films kan afspelen als ik die koop via engelse en amerikaanse websites?

En is dat wel mogelijk met de HD-DVD speler van MS?

9. Arjan

Leuk Bevonden:
    3
    HD DVD is (nog) regiovrij, Blu-ray echter niet:

Blu-ray films uit de UK kun je dus wel afspelen, maar films uit de US niet.

10. ValsSpeler

ValsSpeler Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Bedankt Arjan. Best wel jammer want in Nederland zijn de BR films duur.

11. MacDennis

MacDennis Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Helemaal mee eens.

http://www.highdefdigest.com/news/show/Hardware/Industry_Trends/Toshiba/Hardware_Sales:_HD_DVD_Stand-Alone_Players_Reach_100,000_Milestone/581

Deze 'oorlog' stelt nog helemaal niets voor. Blijkbaar zijn er nu in totaal minder dan 100.000 Blu Ray spelers tot op heden verkocht, de PS3 niet meegerekend. Ik snap dan ook wel waarom bepaalde studio's nog niet staan te springen om mee te doen met deze format war.

12. Arjan

Leuk Bevonden:
    3
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina