Computer maakt onwijs veel geluid

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Choc, 11 apr 2007.

1. Choc

Choc member

Leuk Bevonden:
    0
    Hoi iedereen, ik zit nogal met een probleem..

Ik wil mijn Pc verkopen maar hij begint opeens rare geluiden te maken!
    Ik kan niet echt uitleggen waar het precies is maar ik heb gehoord dat het de voeding is.. : [​IMG]

Het geluid is.. tja hoe beschrijf je het.. ronkend ik heb ook gezien dat daar een ventilator zat.
    Klinkt allemaal mischien een beetje vreemd maar ik kan het niet beter uitleggen en geld voor een monteur
    heb ik ook gewoon niet, ik hoop dat jullie er iets van weten ..?

Laatst bewerkt: 11 apr 2007
  2. Brocade

Brocade Active Member

Leuk Bevonden:
    38
    Kan van alles zijn, fan van je voeding, fan van je processor etc. Geluid kan overal vandaan komen.

Heb je je kast al open gemaakt en toen gekeken waar het geluid vandaan komt?

Edit: zie dat je je post heb aangepast precies nadat ik mijn bericht poste..

Laatst bewerkt: 11 apr 2007
  3. Excess-Denied

Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    169
    Denk dat je de ventilators eens moet nakijken, en weet niet of je pc erg stoffig is van binnen want dat kan ook nog wel eens problemen opleveren. Ik maak de mijne ook welis open om de stof eruit te halen.

4. Choc

Choc member

Leuk Bevonden:
    0
    ja.. dat kan het zijn ik zag inderdaad een ongelofelijke hoop stof waar het geluid vandaan kwam. maar op de zijkant staat dat het gevaarlijk is om er aan te klooien en dat ik alleen profesioneel ernaar mag laten kijken ..:x

5. Excess-Denied

Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    169
    Nou ik maak mijne ook dus open om de stof eruit te halen, uiteraard moet je wel de stroom eraf halen he. ;) Ik gebruik zelfs de stofzuiger ervoor, die hang ik dan boven de printplaten/ventilatoren. Kan niks gebeuren zolang je de printplaten niet beschadigd.

6. Brocade

Brocade Active Member

Leuk Bevonden:
    38
    Maakt de computer ook zo een hard geluid als je de pc voor het eerst van de dag opstart? Dus dat de computer nog volledig koud en ongebruikt is? Zo ja, dan is het ongetwijfeld je voeding.

Kan best zijn dat de lagers niet goed zijn, of je voeding zelf heeft het begeven. Ik zou met je computer naar een computerzaak en er door een proffesioneel iemand naar laten kijken voor als je hetzelf niet aandurft ;)

7. Thomaskm

Thomaskm Active Member

Leuk Bevonden:
    32
    Lijkt me zeker je voeding als je het zo aanwijst. Deze kan ook aardig warm worden als je vens niet meer draaien, dus zet dat ding alsjeblieft niet meer aan totdatj e probleem verholpen is :').

8. SplinterCell

SplinterCell Guest

ventilators bij de voeding en op processor schoon spuite met compresser of schoon zuigen met stofzuiger. duw wel een pen ofzo tussen de ventilators zodat je ze niet kapot draait.

dit scheelt vaak al stukken..

9. MAX3400

MAX3400 Virtualization...

Leuk Bevonden:
    0
    Are you mentally ill? 99% van de stofzuigers genereert statische electriciteit vanwege de zuigmond i.c.m. tapijt-contact en dergelijke. Dus als het meezit is je PC wel netjes schoon maar start 'ie daarna niet meer op.

Ook pennen en dergelijke tussen fans duwen is niet de meest briljante oplossing; veel voedingen hebben juist fans vlak bij de capacitators zitten; even misprikken en je voeding is defect of je krijgt een fijne opdonder.

Hint: ga naar de electronicazaak en haal een busje gebakken lucht (oftewel; lucht onder hoge druk in een spuitbus).

Deel Deze Pagina