Windows Vista

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Vallandu, 13 dec 2006.

1. FFWD

FFWD XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Waarom koop je geen OEM versie? Heb ik ook gedaan. Gewoon zeggen dat je recentelijk een notebook o.i.d. hebt aangeschaft. Ik heb zo zelf home premium aangeschaft via www.azerty.nl . Koste me zo'n 87 euro:) Gewoon volledige versie!

2. being-xboxed

being-xboxed Peace here!

Leuk Bevonden:
    85
    Zat ik ook aan te denken... maar ik ben zo bang dat er iets fout gaat.
    Ik weet namelijk al niet hoe ik mijn PC kan formateren. De schijf waar windows op staat that is. Miss kan je het me uitleggen? :)

3. Gerjan

Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    221
    formatteren kan je doen tijdens de installatie (wordt je "aangeboden"), echter dan doe je dus geen update maar een volledige installatie.

Echt het installeren is nog nooit zo simpel geweest, daarnaast staat het op een dvd wat het zo veel sneller maakt dan de oude xp op cd.

4. FFWD

Leuk Bevonden:
    3
    Met een OEM versie kan je niet je oude XP upgraden. Je moet echt formateren en een "schone" installatie doen:) Ik ben overgestapt en reuze tevreden. Werkt prima. Het zijn kleine dingetjes die het zoveel prettiger laten werken dan XP. Probleem is echter wel dat sommige veelgebruikte programma's, zoals NERO, nog niet 100% compatible zijn. Dat is dan ook echt het enige nadeel wat ik heb ondervonden.

5. Gerjan

Leuk Bevonden:
    221
    Hmm ik heb ipv nero 7 nero 6 weer geïnstalleerd en die doet het 100% bij mij.

Veel subtiele dingen zijn idd handig, zoals wanneer je wireless wegvalt ofzo de optie op vista het automatisch te laten repareren en dat soort dingen. En dan werkt het ook nog :)

Ben nog steeds erg tevreden met ultimate.

6. FFWD

Leuk Bevonden:
    3
    Het lijkt wel of er een memory leak in Nero 7 zit. Tijdens het branden is mijn hele pc zo'n beetje onbruikbaar...

7. ErroX

ErroX Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Nee is geen probleem. Je moet alleen geen ouwe service hebben draaie:+. Die uitzetten = werkend aero systeem.

8. being-xboxed

being-xboxed Peace here!

Leuk Bevonden:
    85
    Jah maar juist het formatteren zonder de CD vind ik zo moeilijk... Heb al wat gelezen maar dat is allemaal met bootbisk enzo en daar heb je me al.

Kan ik niet gewoon op de een of andere manier in dos format C: doen? en dat ik dan gelijk vanaf een DVD de OEM versie erop installeer? Iemand een (nederlands) FAQje? Want ik wil er morgen mee aan de slag.

9. Gerjan

Leuk Bevonden:
    221
    ... Je hebt tijdens (voor) het installeren de keuze om te formatteren! Hoef je niet eerst te doen.

10. being-xboxed

being-xboxed Peace here!

Leuk Bevonden:
    85
    Dus ik kan gewoon de CD/DVD de OEM versie in mijn XP Pro PC stoppen en vandaaruit de instalatie starten?

11. Gerjan

Leuk Bevonden:
    221
    ja, booten met dvd zeg maar (pc aan, dvd erin, pc restarten), en alles wijst zich vanzelf.

Kan volgens mij ook vanuit xp de setup starten, maar probeer het eerst maar gewoon op de boot manier.

12. being-xboxed

being-xboxed Peace here!

Leuk Bevonden:
    85
    Owk... Kga morgen eerst weleens langs de winkel :) kijken of ik een oem versie meekrijg :p

Bedankt allemaal iig

13. MAX3400

MAX3400 Virtualization...

Leuk Bevonden:
    0
    Ze mogen niet weigeren en als ze dat wel doen, gewoon naar de volgende winkel. Staat namelijk in de nieuwe licentie-voorwaarden van Microsoft!

14. being-xboxed

being-xboxed Peace here!

Leuk Bevonden:
    85
    Ondertussen OEM gekocht en geinstalleerd. Kon hem alleen niet opstarten zonder dat ik windows xp al had opgestart.

Nu dus een installatie gedaan vanuit XP. Daarbij gingen me oude bestanden naar een map genaamd Windows Old. Toen belangrijke bestanden vanaf die map naar Windows Vista toegesleept en windows old verwijderd. Super!

Heb nu allen nog wel wat moeilijk heden. Zoals mijn xfire. Die niet vanzelf op start. Ik moet er nu op klikken en dan nog een keer klikken op een venster... kan ik op een of andere manier die beveiliging uitzetten? Ook heb ik problemen met COD2 die ik graag opnieuw wil installeren. Ik kan heel de CD nie opstarten. Iemand die bekent is met dit probleem?

15. MAX3400

MAX3400 Virtualization...

Leuk Bevonden:
    0
    Handleiding?

Als ik jou was zou ik eens Googlen op die problemen want ik vermoed dat e.e.a. te maken heeft met UAC, de nieuwe firewall en backward-compatibility-modes.

16. being-xboxed

being-xboxed Peace here!

Leuk Bevonden:
    85
    Handleiding staat niks over in. COD2 is al voor een deel gelukt... andere deel is ligt vooralsnog niet aan vista.

Tot nu toe heeft het googlen over het blokkeren nog niks op geleverd. Ik lees alleen dat ik ze gewoon nog een keer moet openen... Maar dat is rete onhandig

17. basovich

basovich Guest

heb sinds vandaag Windows Vista Ultimate..vind het er hartstikke tof uitzien:). maar ik zou graag de taakbalk+msn willen veranderen in een andere kleur dan zwart, weet iemand misschien hoe dit moet?? heb al diverse dingen geprobeert. En ook dat je Uno kon spelen op Vista heb ik gehoord maar moet ik die dan nog downloaden wat bij ontspanning staat hij niet.

EDIT: en alles is zo fucking big, pictogrammen etc8).. kan dat niet wat kleiner;)?

en google doet het ook niet :confused:..echt raar, terwijl hij het bij iemand anders wel doet!

en ook meerdere sites doen het niet :confused:..hotmail.com etc. erg klote!! iemand die mij aub kan helpe:)?
    en afbeeldingen van live messenger site of bij apple.com krijg ik de hele tijd van die rode kruisjes, heb de nieuwste java:confused:..

EDIT: woeps dubbelpost..

Laatst bewerkt door een moderator: 24 apr 2007
  18. Doelie

Doelie Ballin'

Leuk Bevonden:
    31
    Je kan ze verkleinen door op je bureaublad CTRL + Scrollen ;)

19. basovich

basovich Guest

bedankt, maar daar was ik al ondertussen achter;)..heb alleen nog problemen met google enzo:confused:..

20. Gerjan

Leuk Bevonden:
    221
    Dat ligt denk ik niet aan vista... Heb er zelf iig geen last van. Misschien bij IE7 rechts bovenin:
    Tools --> delete browsing history --> delete all
    Tools --> pop-up blocker --> pop-up blocker settings nalopen
    Tools --> phising fiter--> phising fiter settings nalopen

Deel Deze Pagina