[Films] Meningen, reviews, previews, etc! [Deel 4]

Discussie in 'TV, Film & Series' gestart door Michael_T, 29 mrt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. *NERAZZURRI*

*NERAZZURRI* Active Member

Leuk Bevonden:
    12
    Gister Donnie Darko gezien. Wat een geweldige film zeg :thumbs:

2. Hoosie

Hoosie The Race is ON!

Leuk Bevonden:
    1.295

Hier sluit ik me helemaal bij aan. had hem na 45 minuten al bijna uitgezet, omdat ik het allemaal maar vaag en saai vond. Gelukkig niet gedaan, want er kwam nog behoorlijk wat actie in het 2e deel.

3. Robby Bobson

Robby Bobson Die rapper.

Leuk Bevonden:
    0
    Hot Fuzz 9.0
    Geweldige film, droge humor, ijzersterk!

Wild Hogs 7.0
    Had niet zulke hoge verwachtingen na de 6.0 van IMDB, maar ook weer een geweldige film. Ben sowieso fan van Lawrence, en Travolta, Tim Allen en die 4e mafkees vulde het geweldig aan. Heel veel gelachen tijdens die film

Flight 93 9.0
    Zelden een film gezien die me zo aangreep. Werd echt helemaal meegesleurd door het verhaal, leefde echt mee met die mensen.

Nachtrit 7.5
    Nederlandse film over de taxioorlog. Erg goede film! Voor een nederlandse productie echt kwaliteit!

The Departed 8.5
    Volgens mij heb ik deze al besproken, maar was een hele goede film! brute actie, verhaallijn was super!

Lucky Number Slevin 9.0
    Wat een idioot verhaal, maar wat een super film! Echt, het plot was echt super! Genoten van deze film

4. mattiejj

mattiejj Registered Muser

Leuk Bevonden:
    15
    hoe kan het verhaal slecht, zijn maar het plot goed ?

5. Hoosie

Hoosie The Race is ON!

Leuk Bevonden:
    1.295
    Idioot is wat anders als slecht;) Idioot is zoiets als krankzinnig, dus totaal onvoorspelbaar.

6. *NERAZZURRI*

Leuk Bevonden:
    12
    The Fountain

Dramatisch. Mijden als de pest. Wannabe intelligente film van Anorofsky. Net als Requiem For A Dream puur kotsvoer.

Jekh.... :mad:

7. Robby Bobson

Robby Bobson Die rapper.

Leuk Bevonden:
    0
    Hij snapt het ;)

8. NapoleJon

NapoleJon Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ja hoor, net als Requim for a Dream puur kotsvoer. Overdrijven is ook een vak.
    Ik heb the Fountain nog niet gezien, en schijnt ook niet echt een meesterwerk te zijn, maar daar kan ik niks over zeggen. Ik kan wel zeggen dat Requim for a Dream gewoon een goede film is. Daar hoef je 't niet mee eens te zijn, maar kotsvoer slaat nergens op. Misschien omdat je misselijk werd vanh de gare shots.

9. *NERAZZURRI*

Leuk Bevonden:
    12
    Onder andere ja. Ik heb er zo mijn redenen voor maar ik heb geen zin om die discussie weer te gaan voeren (al op verschillende fora ellenlange discussies over gehad).

Bottomline is dat de stijl van Aronofsky mij totaal niet ligt. En dat kan, ieder zo z'n ding. Ik vond Requiem For A Dream een vehikel en The Fountain zo mogelijk nog erger. Pretentieuze rotzooi. Wannebe intelligente en experimentele onzin.

Afijn, misschien dat Pi nog wat aan mijn beeld kan veranderen.

10. Robby Bobson

Robby Bobson Die rapper.

Leuk Bevonden:
    0
    ve·hi·kel (het ~, ~s)
    1 [scherts.] voertuig

Die nieuwe film he, die is echt vet auto! 8)

:+

11. NapoleJon

NapoleJon Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Die discussie zou je niet aan hoeven te gaan als je je mening 's wat genuanceerder bracht. Zoals je het nu plaatst beledig je mensen die het wel een goede film vonden.

12. PoPgamer

PoPgamer Registered User

Leuk Bevonden:
    1
    Net terug van "Sunshine" . Ik had er eigenlijk al niet zo'n hoge verwachting van, en dat was maar goed ook want het was ook niet veel. "t was echt zon standaard "ruimtefilm". mensen in een shuttle met een missie, schip gaat kapot, zuurstof raakt op enz enz. Special effects waren wel ok though.
    maja ik geef deze film een 6.5
    :)

13. *NERAZZURRI*

Leuk Bevonden:
    12
    Wat ik er over schreef op dvd.nl:

The Fountain (Aronofsky, 2006)

Het ligt ongetwijfeld aan mij maar ik snap werkelijkwaar niet waar alle positieve geluiden door komen. Wat een misbaksel. De hele Aronofsky tragedie van RfaD kwam weer voorbij; mega-irritante extreme close-ups van huid, gezichten, voorwerpen, enz. Dat oh zo interessante gefluisterpraat tussen de twee geliefden, van die kansloze zinnen in het niets 'you will die now but you will forever live on' en dat soort tergend irritante bullshit, het herhalen van dingen die de hoofdpersonen zeggen, het huilen en praten tegelijk om maar zoveel mogelijk fake emotie in de film te proppen.

Echt, ik word zo kotsmisselijk van de hele stijl van die Aronofsky... Het is allemaal quasi-intelligente, wannabe-snuggere rotzooi. Interessant doenerij.

Weg er mee.

Niet erg uitgebreid maar you'll get my point.

14. Excess-Denied

Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    169
    Holycrap jij moet bij imdb gaan werken man! :thumbs:

15. *NERAZZURRI*

Leuk Bevonden:
    12
  16. Excess-Denied

Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    169
    Nou niet verkeerd opvatten hoor, maar daar kom ik ook vaak waardeloze revieuws tegen met veel gescheld en gezeur, wat laterhand best meevalt na het kijken van de betreffende film.

Wat ik niet snap, je kijkt naar een fantasie/sci-fi film en vind dat gefluister raar ik denk juist dat dat helemaal in die fantasie setting past. Let wel ik heb alleen even de trailer gezien, moet de echte film nog zien. Maar zo negatief als jij over die film praat kan ik me niet voorstellen dat die film is. Kijk laatst had ik de Butterfly Effect 2 ook gezien, staat een pagina terug ofzo die film is idd een misbaksel aangezien ie afbreuk doet aan een film die erg goed in elkaar was gezet. Maar bij deze film heb ik dat niet...maargoed ik zal hem eens kijken. :)

Laatst bewerkt: 26 apr 2007
  17. *NERAZZURRI*

Leuk Bevonden:
    12
    En je mag niet kritisch zijn en zeuren op een film? Wat een onzin. IMDB moet je sowieso niet serieus nemen. Leuke site om wat algemene info te vinden maar voor het niveau moet je er niet komen. Alhoewel het bij de wat betere films best boeiend is hoor.

En dat gefluister heeft niks met sci-fi te maken. Het is zo'n typisch Hollywood middel om een scène een dosis emotie mee te geven. Ik heb zo'n hekel aan dat soort dingen. De films die ik heb gezien van Aronofsky zitten vol met van die mega-irritante geforceerde kwijlstukjes en middelen om een film intelligent te doen lijken. Vooral in The Fountain.

Maar dit is zo'n typische film die je helemaal geweldig vind of niet. Een gevoelsfilm pur sang. En ik ging dus echt bijna over m'n nek.

18. Elgee

Elgee Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Vandaag Cinderella Man nog eens gezien. Had hem al in de bios gezien, nu op DVD. Het blijft een prachtfilm. Ik heb net even wat op internet gezocht naar James J. Braddock en Max Baer.

Leuk om te zien dat de film toch aardig waarheidsgetrouw is, ook de personages lijken erg goed op de personen waarop de film gebaseerd is. Wat alleen niet klopte was dat Baer in de film echt als een bullebak wordt gezien, maar in het echt was hij dat totaal niet. De familie van de man die hij in de ring doodde heeft hij altijd gesteund en de kinderen een opleiding gegeven. Hij zat er helemaal doorheen na de dood van Campbell en de beschuldingen voor de dood van Ernie Schaaf: Schaaf kwam in een coma (6 maanden na het gevecht met Baer) na een lichte tik in een gevecht met Carnera. De pers gaf de schuld aan Baer. In de film lijkt het net of Baer dit allemaal niks interesseerde. Beetje jammer.

Op deze site kun je filmpjes (originele met geluid!) zien van het gevecht met Lewis en Baer van James J Braddock, maar ook vele foto's:
    www.jamesjbraddock.com

19. Burnfout

Burnfout Active Member

Leuk Bevonden:
    0

Ik snap precies wat je bedoelt met sommige van die films.. Alleen ik vond Requiem wel erg sterk, Mulholland Drive daarentegen, dat is pas een waardeloze pretentieuze rotfilm :mad:

20. Elendill2003

Elendill2003 For those who gave

Leuk Bevonden:
    0
    Dingen zoals die worden pas irritant als je er op gaat letten en dat is jammer want soms zijn zelfs cheesy hollywood tricks wel geschikt voor een bepaalde scene.

Wat ik echt een melodramatisch prul vond was Crash. Een paar goede scene's die helemaal teniet werden gedaan door de super neppe stukken.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina