Grand Theft Auto IV [deel 2]

Discussie in 'Algemeen' gestart door Arjan, 2 apr 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. AntraXxX

AntraXxX Bruce Springsteen

Leuk Bevonden:
    214
    Ragdoll zou erg gaaf zijn bij deze game, want het neerknallen van hoertjes en drugsdealers was niet altijd even realistisch. :D Altijd super lijp als je bijvoorbeeld zo'n been er met 1 kogel kon afschieten met een sniper en dan je dan zo'n bloedstraal er uit zag komen. XD

2. sanderSJE

sanderSJE Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    er komt wel een speciale engine erin was al langer bekent tog?

3. Matrix

Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.471
    Euphoria engine. :cool: Dat is zeker niet de minste, check gametrailers.com voor een techodemo met de nieuwe Indiana Jones.

4. AntraXxX

Leuk Bevonden:
    214
    Euphoria en Ragdoll zijn erg gaaf, en het lijkt me vooral erg super in GTA: IV!!
    Want voorheen waren de phsycics niet zo realistisch wanneer je iemand beschoot.

5. mattiejj

mattiejj Registered Muser

Leuk Bevonden:
    15
    nee, dan schoot je hem in zn been, en dan rende hij weg..

6. PineaPPle JOE

PineaPPle JOE Registered Abuser

Leuk Bevonden:
    74
    dat is wel goed bij crackdown... ik schoot hem in ze been en hij probeerde weg te kruipen8) net zielige insecten:emo:

7. pietlut

pietlut Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Nieuwe GTA IV info en een nieuwe personage! Reageer op dit item
    Gepost door XSamu op vrijdag 27-04-2007 20:18 Bron:
    De nieuwe sexy Elizabeta wordt getoond.

In de laatste Playstation Magazine werd een nieuw personage getoond en werd er nog wat info vrijgegeven. Om het overzichtelijk te houden zal ik alle belangrijke informatie op een rijtje zetten.

* De ster van de game is Liberty City zelf, nog nooit heeft iemand geprobeerd een stad van dit formaat te maken en met zoveel details.
    * De nieuwe Liberty City die gebasseerd is op New York bevat wijken die gebasseerd zijn op de volgende vijf echte locaties: Queens, Brooklyn, Manhattan, the Bronx en New Jersey.
    * De game heeft echte gebouwen zoals de Empire State Building.
    * Ze zijn aan de game begonnen in november 2004, zodra San Andreas uit was gebracht.
    * De game wordt onwikkeld door de Rockstar teams in Edinburgh, San Diego en New York.
    * De speelbare personage, Niko Bellic, is zojuist gearriveerd uit een nog onbekend Oost-Europees land. Niko was verleid door z'n neef Roman die een taxi bedrijf bezit. Roman beloofde Niko de American dream: makkelijk geld en makkelijke dames. Maar Niko komt er al snel achter dat het toch iets anders is dan Romar hem vertelde, Romar zit diep in de schulden en in de problemen.
    * De nieuwe sexy Elizabeta zal pas later in de game een rol gaan spelen.

Klein beetje meer info, er was al wel wat bekend.

8. AntraXxX

Leuk Bevonden:
    214
    Leuk dat die Elizabeta ook een rol gaat spelen, zo krijg je ook wat afwisseling met een vrouwelijk character in de game.

Net zoals die Carolina (of zoiets dergelijke) in GTAIII.

Denk ook dat je die Neef Roman vaak zult moeten helpen en dergelijke omdat hij dus in de problemen en in de schulden zit.

9. Dusky Demon NL

Dusky Demon NL Daan

Leuk Bevonden:
    213
    Waar dan? Wie is dat dan?

10. Heartbeat

Heartbeat Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Wojooo. Maar ook wel logisch.

Ik wacht met fokkin smart.

11. Crifox

Crifox Crifox.nl

Leuk Bevonden:
    0
    er stond ook ergens op een site (volgens mij uit OPM geplukt) dat je geen gebouwen kon kopen, dat vind ik wel erg jammer, vond het altijd wel leuk om dan een mooi huis te hebben :)

12. Martijnn

Martijnn Disco disco, good good!

Leuk Bevonden:
    764

Nondeknetters!! Was net altijd zo cool om zo'n groot huis te hebben met een garage park.

13. sanderSJE

sanderSJE Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ik vond het altijd juist leuk om met slecht 1 gastje te spelen maar met een vrouw kan ook wel leuk worden.
    ik ben trouwens benieuwd wat voor missies ze bedenken waren altijd tog wel orgineel

14. AntraXxX

Leuk Bevonden:
    214
    Ik bedoelde er niet echt mee dat je dan met een vrouwelijk character speelt. Want ik vind het ook leuker om met Niko alleen te spelen. Maar het is wel leuk voor de afwisseling dat een vrouw ook een rol speelt later in de game.

De missies zijn vaak altijd wel erg toppie en origineel dus dat denk ik nu ook gewoon. De afwisseling in missies was ook altijd super!

15. AntraXxX

Leuk Bevonden:
    214
    Hier een hoop nieuwe info: Bron: xbox360only.nl

Zaterdag 28 april 2007 - Na de langverwachte trailer van Grand Theft Auto IV was iedereen natuurlijk razend benieuwd naar meer informatie. Toch bleven er nog veel vragen onbeantwoord en wisten we eigenlijk nog steeds niet veel van de game. Gelukkig druppelen langzaam meer details binnen en vandaag hebben we weer een hele hoop nieuwe interessant feitjes, die voortkomen uit een preview van het Official Playstation Magazine.

De belangrijkste details kun je hieronder lezen.

- De bruggen in de stad zullen de verschillende stadsdelen Algonquin, Broker en Dukes met elkaar verbinden.
    - De game zal geheel Pop-up vrij zijn. Bovendien is de draw-distance meerdere kilometers lang!
    - De hoofdpersoon Niko Belic is ongeveer midden 30 en kwam naar Liberty City via een schip.
    - Voetgangers zullen niet allemaal op elkaar lijken maar veel verschillende dingen doen. De één zal met tassen met gekochte spullen rondlopen, de ander zal aan het bellen zijn een ander aan het roken. Er is veel variatie.
    - Werkzaamheden aan Grand Theft Auto IV begonnen in November 2004, vlak nadat GTA: San Andreas werd gereleased. De game heeft dus ongeveer drie jaar productietijd gehad, als het de release in oktober 2007 haalt.
    - Grand Theft Auto op de Playstation 2 waren de games die alles uit de hardware van de Playstation 2 haalde. GTA IV zal het begrip ‘High Definition’ een nieuwe betekenis geven met niet alleen prachtige graphics maar ook de design aspecten zoals sound en het verloop van de missies zullen uitblinken.

- Rockstar heeft diverse politiemensen en rechercheurs geïnterviewd, om de passende sfeer van New York City over te nemen in GTA IV.
    - Bij het wisselen van een stadsdeel zullen er geen laadtijden zijn, zoals bij de eerdere GTA games wel was.
    - De maffia zal als één van de gangs in GTA IV meespelen.
    - Er zullen geen personages uit eerdere Grand Theft Auto games terugkeren in GTA IV. Volgens Rockstar zouden de meeste al dood zijn of zouden ze niet passen in de stijl van deze nieuwe Grand Theft Auto IV.
    - De auto’s in GTA IV zullen er uiteindelijk (grafisch)zo goed uit zien dat ze zelfs in een eigen racegame zouden kunnen meespelen.
    - In een demo was te zien dat Niko tegen een voetganger aanliep, die hem vervolgens boos aankeek en hem een duw gaf.
    - In GTA IV kun je ook geldautomaten gebruiken.
    - Aan de soundtrack wordt momenteel nog hard gewerkt maar volgens Dan Houser zal deze ‘modern’ zijn.
    - In het stadsdeel Alonquin zullen de meeste winkels, winkelcentra en toeristen zijn.
    - Of het stadsdeel Alderney al vanaf het begin van de game bereikbaar zal zijn is nog onduidelijk.
    - De metro die in de trailer te zien was is een reproductie van de ‘Roosevelt Island Tramway’.

- Staten Island, een stadsdeel uit GTA III, zal niet in GTA IV terug te vinden zijn. Het zou bijvoorbeeld wel het deel van Liberty City kunnen zijn waar Niko Belic vandaan kwam.
    - Het enige wat GTA IV en de eerdere GTA games met elkaar gemeen hebben zijn het ‘free-roamen’ door de stad en het spelen van missies. Al het andere is helemaal vanaf de grond af aan opnieuw opgebouwd. Zo zal het schieten bijvoorbeeld heel anders aanvoelen dan in andere GTA games.
    - De politie zal harder optreden dan in eerdere GTA games.
    - Hoeveel mensen er uiteindelijk door de straten zullen lopen zal afhangen van hoe zwaar de console belast wordt.
    - Op de Xbox 360 zorgen DVD en het missen van een harde schijf (alleen bij Core gebruikers) voor bepaalde beperkingen, waar de Playstation 3 echter Blu-Ray heeft voor meer opslag en op elke console standaard een harde schijf. Grafisch zijn beide versies echter aan elkaar gelijk.
    - Uiteindelijk zullen beide versies hun voor- en nadelen hebben. Rockstar is hier echter al op voorbereid en heeft een team in San Diego klaarstaan die zich enkel concentreert op technische dingen.
    - De bewegingsensoren in de SIXAXIS-controller zullen alleen benut worden wanneer het ook nut heeft en het leuk is.
    - Er zullen meerdere multiplayer modes in de game zitten!
    - De missies zullen meer levensecht zijn. Personages zijn ‘ronder’ en er zullen meerdere manieren zijn om met ze om te gaan. Dan Houser wil echter geen details hierover geven.
    - Het is nu ook mogelijk om van buiten naar gebouwen binnen te kijken.

- Het is niet mogelijk om in alle gebouwen naar binnen te gaan.
    - In vorige GTA-games kon je enkel gebeld worden op je mobiel, in GTA IV is het nu ook mogelijk om zelf mensen op te bellen. Ongeveer vergelijkbaar met Saints Row.
    - Of het ook mogelijk is om MP3’s die op de harde schijf van je console staan te beluisteren in de game, antwoordde Houser met ‘‘Misschien’’.
    - De missies in GTA IV zullen langer en gevarieerder zijn. Bovendien kunnen meerdere verschillende resultaten behaald worden.
    - In het verleden zal waarschijnlijk ook romantiek zitten, om het meer overtuigender te maken.
    - Het kopen van gebouwen of het opbouwen van een Imperium, zoals in GTA: Vice City, zal niet mogelijk zijn in GTA IV. Het zou voor het verleden geen zin hebben om Niko in eens miljonair te maken die allerlei gebouwen en huizen kan kopen. Hierdoor zou het verleden absurd worden.
    - In elk stadsdeel zullen er een grote hoeveelheid verschillende planten en bomen zijn, zodat je elk stadsdeel kunt herkennen.

Er zitten erg veel goede top details in!

16. Gamer

Gamer PS3 - 360 Verslaafde

Leuk Bevonden:
    1
    New Jersey is een staat en geen stadsdeel van New York (Jersey City en New Ark liggen wel tegen NYC aan , maar horen bij NJ) :+

17. FuriousFreak

FuriousFreak April 29

Leuk Bevonden:
    0
    Klinkt alsof je er geweest bent ;)

18. Gamer

Gamer PS3 - 360 Verslaafde

Leuk Bevonden:
    1
    nee dat niet , maar ik wist dat uit me hoofd :9 ;) :)

19. Heartbeat

Heartbeat Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben wel blij dat het schieten anders aan gaat voelen.

20. LuGu

LuGu Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    dat je geen gebouwen kunt kopen en geen taxibedrijven, autogarages etc. vind ik een GROOT minpunt, maar ik haal hem zeker

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina