Gamen in Surround/Dolby Digital [Deel 10]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door dynamike, 2 jan 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SjoerdV NL

SjoerdV NL Hardcore Poster?

Leuk Bevonden:
    2
    Je kan ze inderdaad op stands zetten, of misschien (het is toch maar tijdelijk) ophangen. Zal je geluid niet ten goede komen, maar als je toch op korte termijn je kamer wil veranderen valt er misschien best mee te leven.

Mijn laatste upgrade (over de eennalaatste mega upgrade komen nog wel wat pics, maar eigenlijk heeft het niet met audio te maken O-) ) zijn graniettegels onder mn fronts. Naar mijn mening is het laag strakker geworden (had ik niets over te klagen hoor :) ) maar het klinkt nu heel erg goed. Kan ook tussen de oren zitten natuurlijk.
    Plus dat het er erg mooi uitziet. Hieronder 2 mindere foto's, de overige die ik heb verklappen mn hierboven staande upgrade :p )

Mvg Sjoerd

2. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Waar heb je de graniettegels gekocht.
    Zocht ze een tijdje geleden ook.

Heb toen maar een gladde stoeptegel gepakt en deze vervolgens zwart gespoten !!

3. Rembrandt

Rembrandt Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Toevallig ben ik sinds vrijdag overgestapt van een € 12.- kostende optische kabel 0,5 meter naar een € 34.- kostende optische Monster THX certification kabel 1,2 meter voor mijn Logitech Z-5500. Geluidsbeeld klinkt iets ruimtelijker en de zuiverheid heeft een klein stapje winst geboekt. Verschil is in ieder geval niet baanbrekend. Je zal er met dure high-end versteker/ boxen wel meer verschil horen, maar niet met een budget systeempje als de Z-5500. Feit blijkt wel dat de Monster-kabel die ik nu heb veel steviger is (kabel is 2× dikker) en kan dus beter tegen een stootje. Zou je de goedkope kabel die ik eerst had 3 keer doorbeugen, dan kan je ’t wel vergeten. Doe je dat vervolgens bij de Monster kabel, dan zal je nog goed geluid hebben (dat verwacht ik, don't try this at home :+ ). De reden voor de aanschaf voor een Monster kabel was dat ik gewoon 100% zeker wou zijn dat ik mijn huidige set nu optimaal gebruik, met de goedkopere kabel had ik daar mijn vraagtekens bij.

4. SjoerdV NL

Leuk Bevonden:
    2
    Deze granieten platen komen van de Hornbach af. Mn pa had nog een stukje nodig, en ik 2 van deze grootte dus hadden we aan een plaat van 25 bij 88 genoeg. Deze in 3 delen gezaagd. Ik geloof dat ze als vensterbankplanken worden verkocht. Prijs was een euro of 40, maar pin me er niet op vast.

@ Rembrandt:

Ik denk dat je inderdaad met de interlink de meeste winst kan halen uit een Z5500. Met betere speakerkabels haal je dit ook wel, maar dan wordt het allemaal te duur. Wel fijn dat je blij bent met die interlink van Monster.

Sjoerd

5. gompy

gompy Tropilatakroba

Leuk Bevonden:
    0
    Wij hebben graniet in onze keuken zitten. Misschien dus ook te bestellen bij keukenwinkel oid. Die zullen het wel voor duurder verkopen denk ik. Wij hadden zoiezo een apart stuk als tafelblad besteld. Of je kleinere stukken kan bestellen weet ik niet. Het is maar een tip.

6. dynamike

dynamike i love astrid

Leuk Bevonden:
    0
    Graniet is hier in de buurt ook erg moeilijk te vinden. Stoeptegels bij mij ook ftw! ;)

7. SjoerdV NL

Leuk Bevonden:
    2
    Powerbuy graniettegels?O-)

8. Romius

Romius Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Een LCD heeft geen last van magnetisme, alleen de aloude CRT volgens mij. En ik denk eigenlijk niet dat je Xbox er last van heeft, in die setup.

9. gompy

gompy Tropilatakroba

Leuk Bevonden:
    0
    Weet je dat zeker? Straks is mijn LCD verrot na een paar weken.

10. SjoerdV NL

Leuk Bevonden:
    2
    Hmm, ik zal toch maar eens je handleiding erop na slaan. Lijkt me ook niet zo veel werk trouwens.

Mvg,

Sjoerd

11. Arjan

Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Merken jullie nu veel verschil door een speaker/sub op een stoeptegel o.i.d. te zetten?

12. SjoerdV NL

Leuk Bevonden:
    2
    "Naar mijn mening is het laag strakker geworden (had ik niets over te klagen hoor ) maar het klinkt nu heel erg goed."

Gisteren War of the Worlds gekeken, en vloer trilde veel minder dan normaal. Ziet er ook nog eens veeeel mooier uit. Probeer het gewoon eens, niet al te veel werk.

Mvg,

Sjoerd

13. Romius

Romius Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ja LCD weet ik zeker, het is namelijk zo dat magnetisme de electronen die uit het electronenkanon komen laten afbuigen. LCD heeft hier geen last van. Je kan eventueel eea op tweakers.net nog opzoeken, daar staat ook wat uitgelegd erover.

14. Arjan

Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Oké thx! Dan ga ik morgen even wat stoeptegels lenen :+

Voor de B&W fans, de nieuwe 600 S4 serie:

15. Karll2

Karll2 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
  16. dynamike

dynamike i love astrid

Leuk Bevonden:
    0
    Startpost.

Het verschil bij mijn sub is echt ENORM. Dat komt denk ik omdat mijn vloer van hout is, en best dun en oud. Een goede ondergrond is wel belangrijk, zeker bij een downfiring sub als de mijne. Als je al beton hebt liggen is het denk ik niet echt heel nodig, zeker als je er gewoon al spikes eronder hebt zitten. Bij mijn speakertjes was het verschil icm de stands niet enorm, maar dan komt denk ik ook meer omdat het wat opgewaardeerde satelietjes zijn. Het werd er allemaal wat losser van, iets meer 3D. Maar weer omdat ze eerder gewoon op vloerbedekking stonden, en daarna gewoon strak op een tegel op een stand op spikes. Lijkt me duidelijk dat daar verschli in zit ;)

Zeker wel iets om mee te experimenteren, stoeptegels vind je overal ;) Ik ben zelf nog steeds bezig met kijken hoe ik mijn sub nou het beste kan zetten. Lekker klooien met spikes, tegels, rubber. Lekker bezig blijven :9

B&W'tjes ziet er weer ietsje strakker uit, nice. Wel een klein subje :9

Laatst bewerkt: 1 mei 2007
  17. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Het is verschil is hier ook ENORM !!!!

Heb een normale gladde stoeptegel gepakt.
    Vervolgens een dikke priemer erop en afgewerkt met zwarte verf.
    Heb alleen voor de spuitbus verf betaald 2x € 1,99 bij de Action.

Wat dynamike ook zegt , stoeptegels vindt je overal.

18. gompy

gompy Tropilatakroba

Leuk Bevonden:
    0
    Fijn, net 2 speakers van de oude serie gekocht :+

19. Marx

Marx Active Member

Leuk Bevonden:
    18
    LOL, niet zeuren gompy. Heb de 602s3 zelf mogen beluisteren, zowel in de winkel als bij pimmy thuis. Een woord voor nodig. Fantastische speaker. Zowel qua klank als qua uiterlijk. Wanneer krijg je je marantz eigenlijk?

Mvg Marc

20. Benson

Benson Kriepkriep

Leuk Bevonden:
    7
    Hebben ze nu niet meer de 2.5 oid (de anderhalve boekenplank speaker / halve vloerstaander zegmaar)? Die vond ik wel leuk :)

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina