Xbox 360 vs. Playstation 3 vs. Nintendo Wii [deel 10]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Matrix, 26 mrt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ralfje

Ralfje Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    2 versies van de 360.

2. Cybercon

Cybercon Guest

Bron aub.

3. EgYoWns

EgYoWns 7

Leuk Bevonden:
    0
    Core
    Premium

Laatst bewerkt: 4 mei 2007
  4. mortalexe_29

mortalexe_29 fun !

Leuk Bevonden:
    0
    Zou jammer zijn. Maar het was ook zo dat sommige spellen op een 360 met harddisk beter liepen dan xboxen zonder, misschien zal dat het geval zijn.

Misschien was het toch handig van microsoft geweest om een klein vast geheugen in de core te bouwen. Gewoon een halve gig die alleen door spellen gebruikt kan worden of iet dergelijks.

We horen er nog wel het fijne van...

5. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Er zijn toch al games voor de 360 die een HDD vereisen ? Misschien gaat dat met GTA IV ook het geval wezen. Voel je je als Core gebruikertje toch wel weer een beetje genaaid, maar goed.

6. Shinobi of the Wind

Shinobi of the Wind I'm Good Money

Leuk Bevonden:
    0
    Ik zie idd het probleem ervan niet. Ik kan me nog goed herinderen dat er in de GMR (gametijdschrift) stond dat er één of andere voetbalmanagementgame was die ook een HDD vereiste. Niets nieuws onder de zon.

7. MacDennis

MacDennis Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Voordat we met zijn allen voorbarige conclusies gaan trekken, laten we eens kijken wat er daadwerkelijk in het blad over GTA IV en DVD werd gezegd ..

Bron: http://i109.photobucket.com/albums/n78/dmflinn/Grand%20Theft%20Auto/IV/OPMIVPage10.jpg

Het is weer eens typisch om te zien hoe vele nieuws sites zo hun eigen draai geven aan deze quote.

"Xbox 360 komt te kort voor GTA IV?"
    "'Xbox 360 een obstakel voor GTA IV'"
    "Rockstar: Xbox 360 versie GTAIV gelimiteerd tov. PS3 editie"
    "Xbox 360 zorgt voor limitaties bij Grand Theft Auto IV"

:emo:

Bij het DVD formaat zal er meer gebruik gemaakt moeten worden van compressie technieken. Ik zie het Blu Ray kamp (met hun trage drive) regelmatig het argument gebruiken dat data/video/audio/etc ongecomprimeerd op de disk kan staan. Tegelijkertijd zie ik dat de Blu Ray games niet uitblinken in laad snelheid (15 sec. voor 1 auto in Motorstorm?). Wat blijkt nu, het comprimeren van data geeft juist een flinke snelheidswinst! Het verwerken van gecomprimeerde data gaat sneller dan ongecomprimeerde data.

Bron: http://entland.homelinux.com/blog/2006/10/25/reading-files-as-fas-as-possible/

Ook een leuk artikel: http://www.gamesfirst.com/index.php?id=1132

Peter Moore over de keuze om voor DVD te gaan:
    En daar ben ik het mee eens, niet arrogants aan. De tactiek die Microsoft hanteert is anders dan die van Sony. Microsoft wil zijn vingers niet branden aan deze format war en legt de keuze bij de eindgebruiker. Bijkomend voordeel is natuurlijk het feit dat ze hierdoor eerder konden launchen.

HD-DVD voor games vind ik niet direct een logisch keuze als je bedenkt dat ..
    a. dit de kosten van de console zal verhogen
    b. de kosten van de discs hoger zullen zijn
    c. het feit dat je niet direct bestaande dvd fabricage methoden kunt hergebruiken
    d. het een onbewezen formaat is, riskant dus (zie het blu ray diode fiasco)
    e. het deel uitmaakt van een video format war waarbij de winnaar nog lang op zich zal laten wachten
    f. de verhoogde prestaties van de console het mogelijk maken om in real-time data te decomprimeren
    g. er in de nabije toekomst een verschuiving zal plaatsvinden naar online distributie

Natuurlijk zal men HD-DVD ook overwogen hebben. Ik denk echter dat men tot de conclusie gekomen is dat het DVD voor een GAME console de betere keuze is.

Laatst bewerkt: 3 mei 2007
  8. Burnfout

Burnfout Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Dat is een voorbeeld van slechte laadtijden, Oblivion PS3 laad daarentegen weer sneller op de PS3 t.o.v de 360. Het voordeel van een harde schijf in elke PS3 is dat de developers hier altijd gebruik van kunnen maken. Ik hoop dat ze het voor de 360 versie ook gewoon verplicht stellen, ook al hadden ze beloofd om dat niet te doen..

Het enige wat ik hoop dat de ene versie van de game niet onder de andere komt te lijden, om zo een gelijkwaardig product te creeren. Als iets op andere hardware beter werkt moet daar volop gebruik van gemaakt worden.

9. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Heb zojuist de laadtijden van MotorStorm even opgemeten. Het switchen van een voertuig kost 3 a 4 seconden, geen 15 seconden.
    Ookal zou er een game zijn met langere laadtijden, dan is dat niet representatief voor de console. TDU en PGR3 hebben ook langere laadtijden, maakt dat de 360 gelijk langzaam? Nee.
    Heb inmiddels 5 PS3 games en heb geen last van lange laadtijden.

10. MacDennis

MacDennis Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Dit snap ik niet helemaal. Als developer kan je toch kijken of de 360 een HDD bevat en indien dit het geval is deze gebruiken voor caching en dergelijke?

IF Premium THEN UseHDDCache()

Een Core gebruiker zal het dan moeten doen met wellicht langere laadtijden. Ik zeg wellicht aangezien de techniek niet stil staat en dat de developers van GTA over een paar maanden misschien wel in staat zijn om alles zonder problemen de streamen van de disc. Deels is dit alles natuurlijk afhankelijk van de developer. En dit is hun eerste next-gen console game, natuurlijk loop je dan tijdens de ontwikkeling tegen uitdagingen aan ..

Over Oblivion, de 360 versie heeft onlangs ook enkele verbeteringen op o.a. grafisch en framerate gebied gekregen door middel van een patch. Zo zie je maar dat we sommige tekortkomingen niet direct moeten toeschrijven aan de hardware maar aan de expertise en beschikbare tijd van een developer.

11. Arjan

Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Bron

Heb hier zowel de Xbox 360 als de PS3 versie liggen, zit onderling nog best veel verschil tussen! Blijft een geweldig spel Oblivion, zelf nu ik hem weer opnieuw speel. :cool:

12. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Lees zojuist het volgende:

13. boss

boss Stay frosty people!

Leuk Bevonden:
    2
    Weet je wat ik bullshit vind. Dat men zich nu moet inhouden met third party games. Op de vorige pagina las ik dat dan van gta 4. Dat xbox 360 een obstakel is. Maar ergens is dat ook wel zo. Als men zich niets van de 360 zou aantrekken en volle bak voor de ps3 zou ontwikkelen, zou men serieus gebruik maken van de power van de ps3 en van de HDD, blu-ray,... Grote maakt niet uit dan. Nu er zo weinig exclusieve third party games komen, krijg je altijd maar zaken als dit(echt irritant, gta4 gaat dus al niet kunnen laten zien wat de ps3 kan bij wijze van spreken...). En bijna altijd worden ze gebouwd voor de 360 en gepoort naar de ps3(meestal nog slecht gepoort). Gelukkig zijn er nog die er niet bij meedoen zoals Hideo Kojima. Begrijp me niet verkeerd, ik heb niets tegen games die op alle platformen uitkomen. Maar ik wil dat men power uit de ps3 haalt. Zoals de first party games dat zullen gaan doen.

14. MacDennis

MacDennis Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Lees ook eens deze pagina ..

Met andere woorden, ook de PS3 kent zo zijn uitdagingen en problemen. De vraagstelling betrof puur de 360, Rockstar geeft in zijn antwoord aan dat OOK de PS3 zo zijn problemen kent.

Nergens geeft men echter aan dat deze obstakels niet te overwinnen zijn. Ze stuiten tegen uitdagingen tijdens de ontwikkeling, een hele normale gang van zaken. Bethesda had dezelfde problemen tijdens hun PS3 development, daar is het toch ook goed gekomen?

15. Ralfje

Ralfje Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Waarom laat Sony Gta4 niet gewoon schieten? Ze hadden er toch geen belang bij? *)

16. Shinobi of the Wind

Shinobi of the Wind I'm Good Money

Leuk Bevonden:
    0
    Ik zie eigenlijk niet echt een reden waarom Sony GTA IV zou moeten laten schieten. Jij wel? :{

17. Gryphon

Gryphon FritsmaN

Leuk Bevonden:
    1
    Zie je geen reden? Je hebt in je post zelfs een reden gequote. ;)

18. Ralfje

Ralfje Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Sony had toch zelf gezegd gta4 niet te hoeven hebben, de ps3 verkoopt toch wel.

19. Cybercon

Cybercon Guest

Waar haal jij altijd die nonses vandaan als ik mag vragen? En maar constant dingen gaan roepen die negen van de tien keer niet eens waar zijn.

20. MacDennis

MacDennis Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Niet geheel nonses ..

Sony: GTA? We Don't Need GTA, We're Sony
    http://www.1up.com/do/newsStory?cId=3151639

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina