[PC] Lord of the Rings Online: Shadows of Angmar

Discussie in 'Games' gestart door kevin_16, 2 mei 2007.

1. kevin_16

kevin_16 Active Member

Leuk Bevonden:
    0

Geplande release: 24 april 2007

Dit spel is al meerdere jaren in ontwikkeling en staat pas sinds (relatief) korte tijd in de aandacht van de pers en fans van zowel de Lord of the Rings boeken + films en gamers. Voorging het spel door onder de naam Middle Earth Online, maar sinds ongeveer het laatste jaar van de ontwikkeling van de game is de naam veranderd in Lord of the Rings Online
    Het spel is gebaseerd op de verhalen van J.R.R. Tolkien, dus niet op de films. Het wordt niet door EA gemaakt, maar door Turbine (oa. van Asheron's Call) en de maker heeft niet de rechten om de overbekende beelden uit de films en daarbij behorende muziek te gebruiken. (Helaas) is dat punt van herkenning weg en ik denk niet dat Turbine het budget heeft om nog betere muziek voor de game te maken, dus op dit gebied kan het je misschien tegenvallen.

- Je kunt je eigen hobbit, elf, dwerg of mens creeëren en deze een van de volgende classes geven: Champion, Minstrel, Guardian, Loremaster, Burglar, Hunter of Captain. Bovendien kun je het uiterlijk van je personage naar hartelust aanpassen.

- Je kunt de tegenstanders die voor de Fellowship of the Ring al een pain in the ass waren, tegenkomen. Je vecht dus onder andere tegen de: Uruk-Hai, Nazgûl, Orcs, Trolls, Goblins, Draken en misschien Balrog

- Je kunt door Middle-Earth je eigen weg nemen en de wereld ontdekken. Je kunt verrassingen tegenkomen zoals sterke wapens die door de oude Numénorianen zijn achtergelaten, echter is de wereld zo groot dat Turbine het in al die jaren nog niet heeft klaargespeeld om heel Middle-Earth te creëeren en het ook nog enige kwaliteit mee te geven, dus tijdens de release zul je alleen het gebied Eriador kunnen verkennen.
    De speelbare gebieden tijdens de release (ingame kaart)

- Maak kennis met de personages uit de Lord of the Rings, onder andere Frodo, Aragorn, Gandalf, Bilbo, Elrond, Boromir, Tom Bombadil, en vele anderen.

De graphics kunnen niet tegen het geweld van bijvoorbeeld Oblivion opboksen, maar voor een MMORPG ziet het er erg goed uit, met name water is een lust voor het oog. IGN durft zelfs te beweren dat dit de mooiste MMORPG tot nu toe is. Sommige van deze screens zijn door mij gemaakt en de anderen zijn ook vrij representatief voor de graphics in het echte spel (op very high tenminste).

Tekst en afbeeldingen van Tweakers.net

Laatst bewerkt: 2 mei 2007
  2. kevin_16

kevin_16 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Heeft er iemand hier misschien nog een buddy key voor mij. Zou graag het spel wille proberen.

3. tmffirework

tmffirework Willem II Tilburg!

Leuk Bevonden:
    0
    was hier nog geen draadje over.....
    Al zo lang bekend deze game. Willen opvolgers WoW worden :D

4. Dr Zoidberg

Dr Zoidberg WuWuWuWuWu

Leuk Bevonden:
    0
    Het spel lijkt wel veel op WoW qua interface en ingame zaken. Alleen grafisch gezien is LOTRO toch wel een stuk mooier.

Ik denk dat deze game vooral opgepikt zal worden door fans van LOTR, mensen die WoW nu wel gezien hebben en iets anders willen en nieuwkomers binnen het MMORPG genre.

Ik heb jaren Lineage 2 gespeeld en tussendoor ook enkele maandjes WoW, wat mij overigens niet zo kon boeien. LOTRO speel ik nu een week en tot nu toe vermaakt ik mij prima. Het hele Middle-Earth sfeertje spreekt mij erg aan. Je voelt je echt onderdeel van een bestaande wereld en de druk om zo snel mogelijk te lvlen en de beste gear te hebben is minder aanwezig. Ook is het spel net uit, waardoor de servers niet volzitten met lvl 50 mensen met hele goede gear. Dus voor iedereen die fan is van LOTR, WoW zat is of eens een MMORPG willen gaan spelen, pak dit spel op.....

5. Syzigy

Syzigy Active Member

Leuk Bevonden:
    28
    Deze game komt niet eens in de buurt van WoW, ik vind het een slechte mmorpg maar misschien wel leuk voor de lotr fans.
    Het einige pluspunt vind ik de graphics maar dan heb je het ook wel zo'n beetje gehad met de goede punten^^

Laatst bewerkt: 3 mei 2007
  6. Dr Zoidberg

Dr Zoidberg WuWuWuWuWu

Leuk Bevonden:
    0
    Ieder z'n eigen mening, denk ik zo. Het spel hoeft ook niet een betere WoW te zijn/worden. Elke MMORPG heeft zijn positieve en negatieve punten.

Ik snap alleen niet dat je zo kan oordelen als het spel pas een week uit.

7. Furies

Furies XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    6
    Ik speel al heel lang World of Warcraft, dus waarschijnlijk is mijn mening niet zo objectief over dit spel.

Maar wat mij wel opvalt in filmpjes die ik gezien heb. De characters zien er zo persoonlijkheid-loos uit. In World of Warcraft is het leuke dat je character iets "uitstraalt". Zo wordt de game levendig.
    Maar dat saaie grijze, uitdrukkingloze gedoe van LOTR kan mij echt niet boeien. :{

8. Dr Zoidberg

Dr Zoidberg WuWuWuWuWu

Leuk Bevonden:
    0
    Wederom een kwestie van smaak denk ik. Toen ik overstapte van Lineage II naar WoW ergerde ik mij aan de cartoony characters van WoW. Wat wel zo is, is dat de armors en wapens bij LOTRO op lage levels er niet zo speciaal uitzien.

Ik denk dat de wereld van LOTRO goed te vergelijken is met de wereld van Oblivion. Ik zou de characters niet grijs, saai en uitdrukkingloos willen noemen, maar eerder realistischer. Je kan veel soorten /emote dingen doen. Ook kan je zelfs instellen met wat voor uitdrukking je op je gezicht wil lopen, boos, vrolijk etc etc.

Ik kan goed begrijpen dat mensen die al heel lang WoW spelen, slechte dingen zien in LOTRO. Maar je moet denk ik niet vergeten dat ondanks dezelfde interface en opties ingame dat het toch een ander spel is.

9. M_Master

M_Master Active Member

Leuk Bevonden:
    3
    Ik vond de instances echt veeeeeeel te snel gaan. Ik kon amper de tekst lezen en je moest alweer doorrennen om iemand te beschermen bijv. Ook had je maar weinig aanvallen en zijn de meeste quests heel erg makkelijk. Ik speelde een dwarfen guardian en bent tot de cap gekomen van level 15. Het reizen naar een andere stad kost trouwens ook veel te veel geld. Vond het voor de rest wel een leuk spel, maar helaas niet leuk genoeg om maandelijks er voor te betalen.

10. Syzigy

Syzigy Active Member

Leuk Bevonden:
    28
    Kheb de beta gespeeld ;)

11. Zyklon

Zyklon XFNL Zyklon

Leuk Bevonden:
    0
    ik vind het ook een erg leuk spel maar op welke server spelen jullie kunnen we een keer een instance doen...

12. Dr Zoidberg

Dr Zoidberg WuWuWuWuWu

Leuk Bevonden:
    0
    Beta is natuurlijk niet de uiteindelijke versie. Ik verwacht ook dat LOTRO steeds beter wordt de komende tijd via updates. Codemasters luistert naar de community.

Ik speel op Eldar en zit al in een Nederlandse Kinship: The Dutch Peacekeepers

13. Elendill2003

Elendill2003 For those who gave

Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind dit spel niet interessant gezien het geen world pvp bevat. Dat is imo echt te gaar voor woorden.

Verder lijkt het me wel lachen, alleen jammer als je al die mensen hebt die hun chars naar chars uit de boeken gaan vernoemen.

Edit: @ Furies, ik vind juist dat in WoW iedereen er hetzelfde uitziet en je totaal geen opties hebt tot het verpersoonlijken van je char.

Ja kan maar een paar gezichten kiezen, en de high lvl armors heeft iedereen na een tijd. Nee, WoW is zeker geen game met veel visuele opties.

Laatst bewerkt: 4 mei 2007
  14. kevin_16

kevin_16 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Maar niemand heeft een eventuele buddy key voor mij om het eens uit te proberen.

15. Ebrithil

Ebrithil Active Member

Leuk Bevonden:
    39
    Jawel, lol, EU Beta's zijn bijna altijd de uiteindelijke versies ze hebben alleen nog fine-tuning nodig, hierdoor kan je dus al wel je oordeel klaar hebben, mijn oordeel is dat het doodsaai is en ze kunnen te weinig met de lore doen omdat het allemaal door Tolkien bedacht is en dat kunnen ze natuurlijk niet teveel verbuigen |:-

16. Dr Zoidberg

Dr Zoidberg WuWuWuWuWu

Leuk Bevonden:
    0
    Maar via updates zal er nog wel het een en ander getweakt worden. Ze luisteren goed naar de community.

Tot nu toe vermaak ik mij prima en juist omdat het door Tolkien bedacht is deze wereld zo mooi.

In principe kan je ook zeggen dat WoW en elke andere fantasy indirect van Tolkien komt.

17. Nitram

Nitram BiA!

Leuk Bevonden:
    0
    Dat slaat nou echt nergens op, alsof Tolkien fantasy heeft bedacht.

18. Elendill2003

Elendill2003 For those who gave

Leuk Bevonden:
    0
    Ik kan je alleen maar gelijk geven als je zegt dat Tolkien de blauwdruk voor de huidige fantasy heeft gemaakt. Tolkien is zelfs indirect heel belangrijk geweest voor de ontwikkeling van alle computer games. Gezien de makers van D&D enorm door hem geïnspireerd waren en D&D weer de grootvader is van zo'n beetje alle video games.

En het is puur persoonlijk hoor, maar ik vind Lotronline minder vet omdat ik niet op jacht kan gaan naar andere spelers :p.

/salute

Edit: Nitram, Tolkien heeft zo ontzettend veel invloed gehad op fantasy. Dankzij hem is fantasy vandaag de dag wat het is. Hij heeft alle volks mythen en sagen samengevoegd in één grote fantasy wereld. Via de boeken werd deze wereld super beroemd en werd het beeld van deze fantasy wereld verspreid.

Laatst bewerkt: 4 mei 2007
  19. Nitram

Nitram BiA!

Leuk Bevonden:
    0
    Ja ok, maar er zijn ook genoeg andere fantasy boeken van voor zijn tijd.
    En hij heeft het genre naar het "grote publiek" gebracht. Maar er zijn genoeg andere boeken.

20. C H i L

C H i L Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    8)

Deel Deze Pagina