1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Vragen over nieuwe pc en/of onderdelen [Deel 10]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Arjan, 25 mrt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ErroX

    ErroX Active Member

    Berichten:
    5.059
    Leuk Bevonden:
    2
    Mja idd, je hebt wel uitzonderingen. Mja gewoon goed kijken is wel een feit. Bij geheugen zit die notch er niet voor niks. Ook die retail Intel 775 koelers. Dat zijn echt zulke hoerige dingen. Ben blij dat m'n Blue Orb geschroeft moest worden.
     
  2. xboxgangsta

    xboxgangsta Reëel

    Berichten:
    1.981
    Leuk Bevonden:
    2
    Zo, ik zit eens te kijken hoe ver ik m'n pctje kan overclocken. Ik draai al stock 1:1 met m'n PC4200 geheugen.

    Ik heb mijn E6300 @ E6400 gekregen, dus nog maar een winst van 270MHz. Dit betekent dus dat mijn geheugen van 266MHz naar 305Mhz gekregen. Zou er nog een wat hogere clock erin zitten met dit geheugen?

    Qua temperatuur loopt alles nog goed.

    [EDIT]: M'n E6300 loopt nu op 2.4GHz (hetzelfde als een E6600), dit is een overclock van bijna 30%. Dit alles bij een load-temperatuur van 59 graden met de stock-koeler.:)
     
    Laatst bewerkt: 7 mei 2007
  3. Majin

    Majin Bye bye~~

    Berichten:
    1.415
    Leuk Bevonden:
    0
    ik zou niet hoger dan 60 graden gaan
     
  4. xboxgangsta

    xboxgangsta Reëel

    Berichten:
    1.981
    Leuk Bevonden:
    2
    Hij loopt nu op 2791MHz, een overclock van 50%.\o/

    Maarja, als ik nu aan het stressen sla komt de temperatuur boven de 60 graden, dus ik stop er maar mee.

    Maar ik vind het dus best apart, een overclock behalen van 50% met aardig goedkoop geheugen (Kingston Valueram), dat standaard 1:1 loopt.

    CPU-Z Validation

    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 7 mei 2007
  5. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    Is je systeem nog wel stabiel (en dan doel ik vooral op het geheugen)?

    Link naar die validation werkt trouwens niet.
     
  6. xboxgangsta

    xboxgangsta Reëel

    Berichten:
    1.981
    Leuk Bevonden:
    2
    M'n systeem was nog wel stabiel, ik draai nu overigens weer @ stock. Binnenkort haal ik 2GB PC6400 en een Scythe Infinity, eens kijken hoe goed het dan gaat.

    De link is trouwens gefixed, thnx.
     
  7. Socks

    Socks a.k.a sokken

    Berichten:
    458
    Leuk Bevonden:
    0
    ey mensen
    ik vroeg hier laatst of het verstandig was om 1Gb corsair pc3200 bij mijn 2x 512 corsair pc3200 toe te voegen.
    daar werd aan getwijfeld i.v.m. dual channel. Nu zit ik net ff te googlen, zie ik tot mijn verbazing op een of ander forum dat mijn moederbord (tis een a7n8x-x) geen dual channel ondersteund :confused: :eek: (klopt dit trwns?)

    Dus dan zou ik zonder verandering in mhz gewoon 1Gb er in kunnen drukken of niet?

    bvd,

    socks
     
  8. Nightbringer

    Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.896
    Leuk Bevonden:
    556
    Ik ben ook van plan een nieuwe pc te kopen en tot nu toe heb ik ditte: (main ff geholpe Majin :D)
    [​IMG]

    En waarschijnlijk gaat ie uiteindelijk er ook zo uitzien.

    Ga trouwens niet met al die GTX blabla termen strooien want daar snap ik toch niks van 8).
     
    Laatst bewerkt: 7 mei 2007
  9. xboxgangsta

    xboxgangsta Reëel

    Berichten:
    1.981
    Leuk Bevonden:
    2
    - Waarom in godsnaam een voeding van 700Watt?
    - Waarom een brander van €45,- terwijl er al branders van €30,- zijn die net zo goed presteren?
    - Waarom €290,- betalen voor een 19" scherm wanneer je voor dat geld allang een top-20" of bijna een super 22" kan kopen?

    Waar wil je je pc voornamelijk voor gaan gebruiken?
     
    Laatst bewerkt: 8 mei 2007
  10. Eman

    Eman SuperCharged

    Berichten:
    303
    Leuk Bevonden:
    0

    -(zelfde als Xboxgangsta) Waarom in godsnaam 700 Watt? Met 600 Watt kan je al Quad, crossfire en nog 3 of 4 HDD's aan.
    - Die 2 grafische kaarten snap ik niet, maar ik weet nog niet alles :+
    DDR2 800 aan 150 euro? Ik vind er aan 120 euro...
     
  11. MAX3400

    MAX3400 Virtualization...

    Berichten:
    1.210
    Leuk Bevonden:
    0
    2GB Geheugen kan zelfs voor 100Euro... Heb je wel een hogere latency maar ik vermoed dat het voldoende is voor deze PC.

    Anyway, geen idee welke winkel je hebt bezocht maar je wordt vet geript voor zo'n systeem; dat moet minstens 150 goedkoper kunnen.

    *correctie*
    Ik kom op E. 1213,96 excl. assemblage & verzenden voor precies dezelfde onderdelen en het 800MHz geheugen; dat scheelt dus 300 Euro.
     
    Laatst bewerkt: 8 mei 2007
  12. Nightbringer

    Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.896
    Leuk Bevonden:
    556
    - MBram gaat mij om kwaliteit ik wil niet met een goedkoop merkloos dingus erin hebbe.
    - Die videokaart is die versie ofzo.
    - Die voeding is 1 van de beste stabiele voediingen op het moment. (dus dit zit wel goed)

    Ik haal het van www.alternate.nl, zelf kan ik die pc niet inelkaar zetten dus wil ik het liefst gewoon van 1 site halen. (misschien die monitor nog apart)

    Ja brander kan ik nog wel veranderen ja, alleen is deze wel sneller dan de gem. (iemand dan een goeie aanrader voor 1?)
     
  13. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    Goeie brander: pak die van rond de €30 van NEC of Samsung.

    700W is wel overkill. Aangezien je nooit SLI gaat gebruiken (en dan nog is 700W overkill voor die kaarten) zal je verbruik nooit aan 700W geraken. Ga maar voor een 500W voeding en als je denkt binnekort er een hoop HD's bij te steken ofzo, ga dan voor een 600W voeding.

    Ook is de Toughpower vanaf 700W al niet meer zo goed (maar nog steeds goed). Als je perse een Toughpower wil, ga er dan voor een van maximaal 600W.
     
  14. Nightbringer

    Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.896
    Leuk Bevonden:
    556
  15. Eman

    Eman SuperCharged

    Berichten:
    303
    Leuk Bevonden:
    0
    Hmm... ik heb al veel dingen gehoord van de Toughpower 600W... meestal langs de negatieve kant. Mensen die achter 2 maand 9.6 Volt haaden op de 12V en mensen waarbij de voeding er 4 uur inzat en het al begaf :)

    Maar... Alleen slechte reacties zullen natuurlijk neergezet worden. Zelf ga ik gaan voor de Zalman ZM-600HP... Kwestie dat ik er 6 jaar mee voortkan en quad kan draaien voor later. De 500W versie is slechts 3 euro goekoper.
     
    Laatst bewerkt: 8 mei 2007
  16. C4SP3R

    C4SP3R Active Member

    Berichten:
    74
    Leuk Bevonden:
    0
    (terug van weg geweest.....)

    je schrijft dat je geen 2 graka's wil maar je neemt wel een mobo met crossfire terwijl de p5b-e hetzelfde is alleen mist hij dan die extra pci-e slot en die HP

    btw, al je quadcore later gaat aanschaffen is het dan niet beter om dan ook een ander mobo te kopen...
     
  17. Nightbringer

    Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.896
    Leuk Bevonden:
    556
    :p dat zegt me helemaal niks wat je nu zegt.
     
  18. Eman

    Eman SuperCharged

    Berichten:
    303
    Leuk Bevonden:
    0
    PCI slot= plaats waar je je grafische kaart insteekt
    Als je maar 1 grafische kaart hebt (dus geen SLI(nVidia)/ crossfire(ATi)) dan heb je geen 2 PCIsloten nodig. Dan kan je ook een aardig bedrag besparen.
     
  19. Nightbringer

    Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.896
    Leuk Bevonden:
    556
    Dus ik zou beter eentje kunnen nemen met 1 pci slot ofzo?

    En welk moederbord is dat het beste voor een quad want hoe ik weet worden die in Q3 veel goedkoper niet?
     
  20. MAX3400

    MAX3400 Virtualization...

    Berichten:
    1.210
    Leuk Bevonden:
    0
    Oke... Ik denk dat het tijd is dat sommigen eens gaan lezen alvorens antwoorden te geven of vragen te stellen.

    Een PCI-slot stopte je ongeveer 10 jaar geleden je VGA-kaart in! Tegenwoordig is AGP nog redelijk bekend maar de nieuwere borden hebben allemaal PCI-e sloten voor de VGA-kaart (en andere kaarten). Dan heb je nog de snelheden 1x, 4x, 8x en 16x en wat mij betreft is 8x nog meer dan voldoende omdat grafische kaarten 16x nog niet eens volledig kunnen benutten.

    Goed, dan de moederborden; borden worden niet veel goedkoper. CPU's misschien wel maar de borden niet. Waar let je dus op? Inderdaad; welke chipset heeft een CPU nodig om te kunnen fungeren! Dat zoek je dus eerst op op de site van de CPU-fabrikant, daarna ga je kijken welke borden die chip aan boord hebben en daarna ga je lezen/Googlen welk van die borden het beste/fijnste is.

    Ondanks dat een moederbord alles verbindt, is het namelijk het onderdeel wat je pas als laatste uitzoekt. Waarom? Omdat je eerst gaat kijken welke kaarten, CPU, RAM en dergelijke je allemaal wil aansluiten en dan pas gaat kijken op welk bord dat allemaal past.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina