Internetsnelheden vergelijken. Heb hulp nodig!

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Kevf, 7 mei 2007.

1. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Ik heb nu al een aantal maanden gelazer met Tele 2. Ik heb een verkeerd pakket gekregen en daardoor een te lage snelheid. Na tientallen telefoontjes en zoveel fouten dat ik die geeneens begin te noemen zegt de pipo van vandaag dat (nadat ik hem vertelde dat ik op 900kB down zit) de verbinding die ik nu heb 20 mbit is.

Ik vertelde hem dat 20 mbit nog altijd 2,5 megabyte per seconde is en dat ik op op nog geeneens 1 uitkom.....

Zou door de afstand komen etc etc. Oeverloos geneuzel. Nu ben ik erg benieuwd naar jullie abo op papier en de daadwerkelijke prestaties volgens speedtest.

op speedtest:
    http://www.speedtest.nl/TestSuite/TestController.asp

Kan je je snelheid meten en die via een clipboard functie hier neerzetten. Vermeld er ook je abo bij, zodat ik weet waar ik evt heen moet overstappen :b:

Mijne

Tele 2 Compleet
    2 jaar
    eerste half jaar 19,95 daarna 29,95
    20 mbit down, 4 mbit up

Volgens speedtest

Download
    931.3 KByte/sec

Upload
    80,3 KByte/sec

Connection
    364.0 Conn/min

Ping test Nederland
    33.0 ms

(edit: hmmm clipboardfunctie werkt niet)

2. Cookie

Cookie #TaylorSwift XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    528
    Weet eigenlijk niet eens precies welke we hadden maar dacht deze.

Download: 478.8 KByte/sec (=3830 kbps)
    Upload: 76.4 KByte/sec (=611 kbps)
    Connection: 317.0 Conn/min
    Ping test Nederland: 63.0 ms

Vind mijn i-net snel zat zo, gamen gaat goed online, evenals de downloads :)

Laatst bewerkt: 7 mei 2007
  3. MAX3400

MAX3400 Virtualization...

Leuk Bevonden:
    0
    Ja hoor...

Je snelheid is afhankelijk van de afstand van jouw huis tot de telefoon- of kabel-centrale, de kwaliteit van de gebruikte kabels onder de grond, de ruis-verhouding op de lijn, de kwaliteit van routers, switches en overige meuk. Oftewel; het oeverloos geneuzel van je provider is dus correct. Ben je het er niet mee eens, kan je op eigen kosten een lijnmeting aanvragen. Heb jij gelijk, dan moet je provider het aanpassen en terugbetalen. Heeft de provider gelijk, dan ben je een paar honderd Euro verder.

Het heeft niet zoveel zin om hier dus iets te gaan vergelijken; juist op Speedtest staan die vergelijkingen al, op postcode, woonplaats en type abbo. Ik ken mensen die een 20Mbit hebben afgesloten bij een provider en nog lager zitten dan jij.

Maar voor jouw info: ik heb Tiscali T12; down 1.4MB en up 143KB (soms zelfs hoger dan de gekochte specificaties).

*edit*
    Je kan dus overstappen wat je wil maar zolang jij het oeverloos geneuzel voor jouw woonplaats&postcode in de wind slaat, is/blijft je snelheid tot het einde der dagen waarschijnlijk 100% ruk!

4. xboxgangsta

xboxgangsta Reëel

Leuk Bevonden:
    2
    Vooral de afstand is van groot belang. Ikzelf woon in een nieuwbouwwijk waar de dichtsbijzijnde adsl-centrale bijna 4 km. verder ligt. Hierdoor is het niet rendabel om een hoger abbonement als bijv. 6Mbit te nemen.

5. punisher007

punisher007 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
  6. Darkon 83

Darkon 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Speedtest zegt down: 114kb terwijl ik met nieuwsgroepen 800 kan halen (soms zelfs 1000) en ik heb een 600 abbo? Ik zit wel goed dus :9

7. Banjy

Banjy It's getting closer

Leuk Bevonden:
    0
    Lijnafstand en de kwaliteit van het koper zijn juist wel heel belangrijk. Zoek eens in je modem de Downstream attenuation (dB) op vul deze in in dit excel bestand

Wij hebben een TweakDSl 20mbit abbo en halen rond de 1600 KByte/sec

Edit: @hierboven speedtest zal wel serverproblemen hebben en eigenlijk is speedtest ook niet zo heel betrouwbaar voor deze hoge snelheden. Het is beter om een groot bestand van een supersnelle server te downloaden. Bijvoorbeeld de BBned testfile.

8. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Voor de duidelijkheid (had ik er misschien bij moeten zeggen): Ik zeg niet dat die reden niet legitiem is, ik zeg dat ik het belachelijk vind dat mij 20 mbit beloofd is en dat niet krijg.

Mijn verstand van ADSL ging zover dat ik wist dat je een dedicated line hebt naar de centrale. Daardoor zou je dus een meer constante snelheid hebben en minder storingen ed. Feit is dat mijn kabelabo precies gaf waar ik voor betaalde en deze verbinding dus niet.

9. MAX3400

MAX3400 Virtualization...

Leuk Bevonden:
    0
    Bullshit!

Kijk maar in de kleine letters; die 20Mbit is een streefsnelheid waarbij al mijn eerder genoemde factoren worden ondervangen. Kabel is stabieler maar ook niet gegarandeerd en hetzelfde geldt voor ADSL. Je bent een consument en in geen geval zal een provider jou garanderen, zwart op wit, dat de snelheidsvermelding die je afneemt ook daadwerkelijk gehaald zal worden. Sterker nog; elke verbinding heeft 2 tot 10% overhead dus al zou je naast de telefooncentrale wonen (dus de KPN-kast tegen jouw huis aangebouwd) en een 40Mbit aan laten leggen, dan mag je blij zijn dat je 37Mbit haalt.

Jij zal nooit voor minder dan 100 Euro in de maand een kabel of ADSL-verbinding dedicated kunnen aanschaffen noch aanspraak kunnen maken op de snelheden!

Wil je 100% de snelheden waarvoor je betaalt, dan mag je je inschrijven bij de KvK en een SDSL-aansluiting neerleggen. Fijn 2 tot 10.000Mbps up en down, afhankelijk van de provider, tegen een prijs waarvan je ook wel snapt dat er garanties aanhangen van de provider. Dat is pas dedicated.

*edit*
    Uit de algemene voorwaarden van Tele2:
    7.10. Tele2 spant zich in om de Dienst zo ongestoord mogelijk te laten
    verlopen maar verstrekt ter zake geen garantie. Tele2 verstrekt eveneens
    geen garanties ten aanzien van de beschikbaarheid, ononderbroken levering,
    inhoud, samenstelling, de kwaliteit en/of de snelheden van de Dienst. De klant
    handelt derhalve geheel op eigen risico indien hij de Dienst desondanks voor,
    bijvoorbeeld, commerciële, zakelijke of bedrijfsmatige doeleinden, zoals de
    uitoefening van beroep of bedrijf gebruikt.
    7.11 De kwaliteit, beschikbaarheid en snelheid van de Dienst is onder andere
    afhankelijk van de door de Klant gebruikte Breedband Verbinding en de
    randapparatuur (waaronder het aantal en type telefoontoestellen en toebehoren
    en de door de Klant gebruikte pc). Verder kan (gelijktijdig) gebruik door de Klant
    van de Breedband Verbinding voor verschillende toepassingen van de Dienst
    (bijvoorbeeld tegelijkertijd bellen, downloaden en Content bekijken) invloed
    hebben op de kwaliteit en de beschikbaarheid van de Dienst.

10.4. Tele2 is van derden afhankelijk voor de beschikbaarheid en snelheden
    van de Dienst en geeft geen garanties ten aanzien van de beschikbaarheid en
    snelheden van de Dienst.

10. Michael_T

Michael_T XLink KaI: Michael_T

Leuk Bevonden:
    0
  11. Freezing Aaron

Freezing Aaron Registered member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik zou een snelheid van 20... (weet niet wat het is) moeten hebben maar hij haalt hier maar 5 en verderop vlakbij ons is het 15!!

12. Gerjan

Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    221
    20mbit moet je delen door 8 om het aantal MB te krijgen, dus 20mbit is ongeveer 2,5mb per seconden (dus in 2sec een mp3tje van 5mb binnen)

Mensen denken vaak dat die 20mbit gelijk staat aan 20mb maar dat is dus zeker niet zo.

mijne:

Klopt wel heb max 500kbps up en 40kbps down. Aangepaste versie van Chello Classic doordat we hier nog steeds(!!!1!1) een com21 modem hebben en ook nooit een nieuwe krijgen...

Op de HU daarentegen gaat het 80mbit 8) Compenseert weer wat ;)

In jouw geval is 900kbps wel erg weinig idd wanneer je toch gemiddeld bij 20mbit wel 1,5mbps moet kunnen halen

13. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62

Hebben wij,

Met een 4Mb/s van versatel/tele2 ( is allemaal door elkaar gegaan en weet ik het allemaal)

14. Excess-Denied

Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    169
    upload hoger als download.

en

download hoger als upload.

Zo zie je maar het kan per keer erg verschillen, jammer dat ik er een router tussen heb, zonder router zat ik tussen de 30 en 50mbit is trouwens van XMS.

Edit: ik heb trouwens wel heel raar vaak lag in online games...maarja dat zal wel ergens anders aan liggen.

Laatst bewerkt: 8 mei 2007
  15. Sushi

Sushi Niet eetbaar

Leuk Bevonden:
    0

Klopt aardig hier.:) Kan 512kb/s zou het hier moeten zijn(download meestal met 412/kb/s).

Ook al zou ik sneller internet eigenlijk wel willen...

16. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983

Ik heb van dezelfde provider internet als Gdzr, alleen een pakket wat 5x zo snel moet zijn. Echter mijn internet is slechts een dikke 2x zo snel :mad:

17. Shcaap

Shcaap Liev Gastje

Leuk Bevonden:
    4
    OP school haal ik dit :)

zo dra ik vanaaf thuis ben probeer ik het ook wel even :)

18. Cookie

Cookie #TaylorSwift XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    528

Verschilt idd erg van dag tot dag

19. Excess-Denied

Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    169
    Dat niet alleen maar ook de browser waar je in werkt, FireFox zorgt er bij mij voor dat mijn upload onder de 3000kb blijft. Terwijl hij in IE7 de 20000kb upload haalt. :)

Beetje verschil maar 8)

IE7

FireFox

Oftewel die tests zijn dus ook browser gevoelig, zelfs hoe slomer je pc is hoe slechter de tests zijn, dus daar moet ook nog eens rekening mee gehouden worden.

20. NeonovA

NeonovA XBW VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    14
    Zelf test ik via speedtest (IE7).

Resultaten van http://www.speedtest.nl
    (Overgenomen op Tue May 8 2007 om 17:20:58 UTC+0200)

Download : 1454.3 KByte/sec
    Upload : 104.7 KByte/sec
    Connection : 1632.0 Conn/min
    Ping test Nederland: 5.0 ms

Ik heb ADSL-Ultra van XS4ALL.
    Net zo duur als ADSL-Fast. Haal misschien dan wel niet de mogelijke 20 MB/s download maar dat kan liggen aan de afstand van de centrale naar je huis en de kwaliteit van de koperlijn, de bekabeling in je huis enz.

Om te weten wat de afstand tussen jou huis en de adsl-centrale is en welke snelheid je daar ongeveer zou kunnen behalen:
    http://www.speedtest.nl/adsl

LET OP: Dit zegt dus niet precies welke snelheden je kan halen. Bij mij zeiden ze daar ook 20 tot 16 MB/s maar haal de 14/15 MB/s. Ga altijd van iets lager uit.

Laatst bewerkt: 9 mei 2007

Deel Deze Pagina