Pro Evolution Soccer 6 [Deel 10]

Discussie in 'Algemeen' gestart door Matrix, 14 apr 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ashavan

    Ashavan Guest

    Ik kijk altijd naar degene die de bal ontvangt en dan ren ik met de dichtsbijzinde man er heen. Eer ik er ben heeft is de bal al doorgespeeld. Ren me het apenlazerus en moet wachten tot de tegenpartij op doel geschoten heeft of een fout maakt want anders kom ik zelden aan de bal.

    Scoren is nog zo'n probleem. Loop constant in allerlei mogelijke manieren op het doel te raggen, maar gasten zoals v.Bommel en Babel (speel voornamelijk met Nederland/Ajax) schieten alleen maar over. Kunnen die idioten niet over de grond schieten? Dus dan wordt ik al gedwongen om hen alleen te gebruiken om acties te maken en assists te geven. De meeste goals vallen ook vanuit vrije trappen, corners of voorzetten van de zijkanten want anders wil die bal er nauwelijks in. Zelfs als je voor doel staat en een zacht tikje geeft schiet die idioot hem nog over.

    Ondanks dat verdedigen waardeloos is in deze game ben ik wel in staat om weinig tot geen doelpunten tegen te krijgen. De enige 3x dat ik met 6 en 7 doelpunten tegen verloor was online tegen iemand met een veel hogere rating.

    Ik probeer ook niet alles voetballend op te lossen. Soms ram ik de bal gewoon zover mogelijk weg als het te druk is. Maar als ik op het middenveld of in de aanval sta dan doe ik dit niet en probeer ik het wel voetballend op te lossen. Het lijkt me logisch dat je balbezit wil om een aanval op te kunnen zetten. En als je ver van het doel alsnog de bal verliest is het geen ramp want normaliter zou je het moeten terug kunnen veroveren. En ik weiger constant ordinaire tackles te maken welk vaak eindigen in gele en rode kaarten waardoor je in de loop der tijd met weinig spelers in het veld staat.

    Bah ik speel op 3 sterren en het staat gelijk als 5 sterren in PES 4.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 8 mei 2007
  2. Danny-DH

    Danny-DH Active Member

    Berichten:
    2.987
    Leuk Bevonden:
    26
    Ik had hier ook last van in het begin, want vond ik de 1e week PES6 kut. Nu is het me meest gespeelde spel ooit. Vind het geweldig, speel het bijna elke avond nog. Je leert vanzelf trucjes op de nadelen. Ik heb op het hoogste niveau heel snel altijd weer de bal terug. En soms moet je gewoon ff terug laten vallen en lekker gaan counteren. Werkt perfect
     
  3. Ashavan

    Ashavan Guest

    Heb me moeilijkheidsgraad naar beneden gezet en win nu met 6 en 8-0 :confused:
     
  4. LostBoyz

    LostBoyz JWT

    Berichten:
    274
    Leuk Bevonden:
    0
    Trust me, ELKE nieuwe PES is in het begin altijd ff doorbijten..
    Ik speel het sinds deeltje 2 en elke keer moet ik weer flink wennen

    Geef het een paar weken en je bent verkocht ;)
     
  5. tmffirework

    tmffirework Willem II Tilburg!

    Berichten:
    1.789
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik was binnen 1 uur verkocht :9
    Maar de bal afpakken met a lukt zeker wel, en slidings moet je iets voor de man doen, dan lukken die ook wel ;)
     
  6. YunSung

    YunSung Active Member

    Berichten:
    539
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja idd, gewoon in komen sliden alsof je hem doormidden wilt trappen. Verder kan ik alleen maar zeggen dat ik dat nog niet ken. Wat ik wel heb met van Bommel en wat ik had in PES 5 is dat je wel even met hem moet leren schieten. Hij heeft een hard, recht schot zonder krul. Je moet dus zorgen dat die er ook recht voor staat als die gaat schieten. Het best werkt door te rennen, het liefst nog dat die hem ver voor zich uit speelt en dan in 1 keer uithalen.

    Gasten met veel shotpower geven dan zo'n knal die vaak keihard op doel gaat. Denk aan Roberto Carlos, die schiet hem toch ook niet mooi met zijn binnenkant binnen.. Zo is het ook met Bommel..
     
  7. Impy42

    Impy42 Active Member

    Berichten:
    3
    Leuk Bevonden:
    0
    Beste mede Gamers, ik zit met een probleem..
    Sinds tijden starten ik weer eens een ML. Nou gebeurd het volgende, ik kies mijn team, wil ingedeeld worden en dan krijg ik allemaal pouls van 1 land, wat natuurlijk niet de bedoeling is.
    Voorbeeld Division 1/a De halve serie A. Als ik dan clear en weer Random doe werkt het weer niet en als ik hem opnieuw start ook niet. Hoe krijg ik de Default instellingen weer in me ML??
     
  8. Marco82

    Marco82 Active Member

    Berichten:
    428
    Leuk Bevonden:
    8
    Je kunt dat gewoon helemaal zelf instellen hoor. Begrijp ik het goed dat je zelf een competitie wilt bepalen? Dat kan dus. Inderdaad eerst via de Y-button de boel helemaal opruimen en dan kun je, club voor club, je eigen competitie samenstellen.
     
  9. Impy42

    Impy42 Active Member

    Berichten:
    3
    Leuk Bevonden:
    0
    Nee dat wil ik juist liever niet :D
    Als ik het niet verkeerd heb, dan was het toch zo de beste ploegen in de hoogste league en de minder goden in de rest??
    Dat wil ik de originele indeling, maar deze krijg ik niet meer
     
  10. YunSung

    YunSung Active Member

    Berichten:
    539
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat is niet de originele indeling, dus je zal hem echt zelf moeten maken..
     
  11. Impy42

    Impy42 Active Member

    Berichten:
    3
    Leuk Bevonden:
    0
    Wat is dan de originele indeling?
     
  12. YunSung

    YunSung Active Member

    Berichten:
    539
    Leuk Bevonden:
    0
    Al sla je me dood.. Meestal een zooitje door elkaar, van alles wat dus. Iig niet alleen maar topteams.
     
  13. Jan WoWter

    Jan WoWter Jungie!!

    Berichten:
    491
    Leuk Bevonden:
    0
    Je hebt 't spel duidelijk nog niet onder de knie. Dat is heel jammer, maar bal afpakken is heel makkelijk, wat je zelf zegt in je volgende post: dat je altijd naar de man rent die de bal ontvangt: niet doen bij de spits, je moet gewoon met de spits mee achteruit lopen, gewoon wachten op het juiste moment (zoals in het echt)

    Ook tackles zijn heel makkelijk, ik speel met vrienden, en maak zeer veel slidings, zelden een krijg ik in een wedstrijd een kaart. Gewoon op het juiste moment en juiste plaats sliden.

    Afmaken heb je nog niet in de vingers, of je hebt er geen gevoel voor, ik weet 't niet. Maar ik schiet echt zelden over.

    Ga trainen, gewoon de vrije training, handig om het schieten te oefenen.
    En 1tegen1 op de keeper, schiet ik eigenlijk nooit, loop bijna altijd om de keeper heen, of met schijnbeweging, maar ook zonder kan het heel makkelijk.

    Geef de moed niet op, het is echt een topspel!:)
     
  14. YunSung

    YunSung Active Member

    Berichten:
    539
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik word helemaal naar van PES6. Die klote 360 blijft maar krassen op mijn disc maken waardoor die steeds maar vast blijft lopen voordat die een wedstrijd laadt. Ik word er helemaal naar van, het is steeds vaker raak. Echt superasociaal, ik betaal godverdomme niet om naar een vastgelopen laadscherm te staren!
     
  15. Ashavan

    Ashavan Guest

    Gisteren hebben ik zo'n beetje de hele dag PES zitten te doen. Tja heb 2 weken vrij van me werk dus kan van alles doen naast de bouw klusjes in huis afmaken.

    Heb de game nu op 2 sterren staan om te oefenen. De slidings doe ik nu net voor de man en krijg zelden een gele kaart nu. In het begin verdedigde ik alleen om met de man mee te lopen tussen goal en hem zodat het schiet altijd via mij corner werd. Dus goals voorkomen is nooit een probleem geweest, het bal afpakken wel. Als ik de game dan weer op 3 sterren zet speelt de tegenpartij de bal zo snel rond dat ik weer achter iedereen aanloop en de bal niet vaak genoeg kan afpakken.

    Afmaken heb ik idd niet in de vingers en kansen creeren ook niet. In het begin is er veel teamplay en komen de kansen en vaak uiteindelijk ook goals. Maar naarmate ik de game vaker speel ga ik egoistischer spelen met meer individuele acties waar ik de bal bij verlies en blijf ik dezelfde aanvalspatronen hanteren waardoor het beetje eentonig wordt. Met 2 sterren is scoren geen zak aan, elk schot is wel een doelpunt of ik loop met Babel om de keeper heen en loop de bal letterlijk op me gemak in het doel.

    Als ik met 3 sterren of hoger op het doel ga schieten...forget it. De keeper is dan beter, natuurlijk. Elk schot zo'n beetje kan hij wel stoppen. Uit corners kan ik wel altijd een goal meepikken, maar als ik 1 op 1 er op af loop niet. Buiten het 16m gebied moet ik mazzel hebben dat een boel goed valt en voor de rest zijn het allemaal schoten op het doel die de keeper stopt en in de rebound alsnog gescoord kan worden. Oefenen in de training helpt ook niet aangezien dat net zoals met 2 sterren is en alles er in gaat.

    Zit me af te vragen of de opstelling wellicht niet goed past bij mij. Speel nu de Eredivisie uit om de achievent te krijgen en dan ga ik een andere league spelen op 3 sterren met bijv Barca of Real Madrid. Kijken hoe ik met zulke ploegen om ga. Heb sinds Pes 1 (behalve 5 aangezien ik die heb overgeslagen) eigenlijk alleen maar met Nederland of Ajax gespeeld en doe het nu weer. Wellicht tijd voor verandering.
     
  16. LostBoyz

    LostBoyz JWT

    Berichten:
    274
    Leuk Bevonden:
    0
    Moet je zeker doen!
    Ik heb onlangs de Spaanse League op niveau Top Player gewonnen met Real Madrid, iets van 20 ptn los van de nummer 2 en meer dan 100 doelpunten gemaakt.. Ronaldo & van Nistelrooy _O_

    Blijf ook kloten met je formatie, bij mij duurde het letterlijk maanden voordat ik een formatie had gevonden die bij mijn speelwijze past.
    Ik creeer trouwens ook veel kansen door veel 1-2tjes te gebruiken (LB + passen of na het passen op RT drukken)

    Succes :thumbs:
     
  17. Ashavan

    Ashavan Guest

    1-2tjes zijn inderdaad erg handig. Gebruikte het vroeger vaak en dan was het gewoon de driehoek van de Playstation controller. Nu moet je een L knop indrukken en dan loopt die gast mee om vervolgens naar toe te spelen. Vond het vroeger makkelijker en sneller gaan.

    Formaties pas ik zelden aan, alleen bij ML doe ik dat. Normaliter zijn de standaard formaties goed genoeg, maar in dit deel is zelfs dat knudde :confused:

    Op moment sta ik met 2 punten achter op PSV tweede. Ik win alles met 6 en 7-0 maar als PSV ook steeds wint met 1-0 e.d. dan kan ik niks inlopen. Zij moeten nog tegen Feyenoord en Vitesse als enige 2 lastige teams van de laatste 6. Hopelijk laten ze daar genoeg liggen.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 9 mei 2007
  18. Ashavan

    Ashavan Guest

    Ben aan de slag gegaan met wat adviezen nadat ik met 1 punt voorsprong op PSV de landstitel pakte.

    Heb in de training op het doel staan raggen en leerde dat je de analoge stick een bepaalde kant moet opduwen op moment van schieten. Dan scoor je geheid. Daarna met Real Madrid een paar keer een exibitie wedstrijd op 3sterren gedaan ter oefening en opstellingen uit te proberen. Speel met 4-4-2 met een ruit op het middenveld, variant A4 geloof ik aangezien c2 een te breed ruit had. Zo kan ik Raul als AMF en eventueel derde spits gebruiken en de vleugelverdedigers komen zo ook mee op met aanvallen om de via de vleugels voorzetten te geven. Ronalda en Nistelrooij voor in aangezien ik die andere spits niks vind. Beckham is ook rampzalig...zo traaaaaagggg. Staat Guti op zijn plek en Beckham is de derde keus voor die rechtsmid..wellicht dat ik Beckham af en toe gebruik op de plek van Raul vanwege zijn techniek.

    Nu is het nadeel nog dat ik te weinig kansen kan creeeren met de spaanse speelstijlen. Sommige spelen met 5 verdedigers en kom ik niet doorheen met normaal spel. Ben heel vaak aangewezen op individuele acties van mijn spitsen. 1-2tjes lukken niet aangezien de besturing daarvoor niet natuurlijk genoeg aanvoelt en dus niet werkt zoals ik het wel.

    Valt me ook op dat als ik een sliding maak met een mannetje en de tegenstander loopt er net langs dan selecteert de game automatisch een andere medespeler die ook meteen een sliding maakt waardoor de tegenstander nog meer ruimte en tijd heeft om te doen wat ie wil.
     
  19. Don Juan

    Don Juan Do The Moonwalk

    Berichten:
    3.475
    Leuk Bevonden:
    32
    Tja en als die game dan goed loopt krijg je pakkie na pakkie van Donnie.
     
  20. YunSung

    YunSung Active Member

    Berichten:
    539
    Leuk Bevonden:
    0
    Iedereen heeft wel is een off-day. Volgende keer is het weer raak hoor..
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina