De HDTV Thread [Deel 12]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Melbuuln, 29 apr 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. vsus

    vsus UEC... je weet togh!

    Berichten:
    455
    Leuk Bevonden:
    0
    dat is het juist. Als hij in de scartkop de pinnen doet, krijgt hij raar beeld of geen geluid en er zijn ook niet de openingen voor de pinnetjes (wel rood, geel, wit).

    Hij doet trouwens de pinnen in de scartkop waar hij de gele, witte en rode ook in deed. Moet hij een andere scartkop hebben ofzo?
     
  2. Striker NL

    Striker NL Gaming = Living

    Berichten:
    2.269
    Leuk Bevonden:
    6
    melbuuln, heb je de advertentie in de krant gezien van de DVD recorder/player bij de Aldi? Deze heeft ook DV/HDMI interface. Wil dat zeggen dat het upgescaled word?
    Niet dus ofwel?

    @vsus:
    je moet het helemaal niet in de scartkop doen. gewoon los in de achterkant van de tv pluggen. (niet de gele)
    of tewel: 4 kabeltjes in totaal.

    edit:
    dat zijn de specs van die tv. er is geen componente ingang, waardoor het ook niet mogenlijk is om die kabels aan te sluiten.
    Hij kan de MS HD AV VGA kabel kopen, dan wel.
     
    Laatst bewerkt: 9 mei 2007
  3. vsus

    vsus UEC... je weet togh!

    Berichten:
    455
    Leuk Bevonden:
    0
    ok dankje man! Ik dacht al :confused:
    Is het trouwens een beetje een goede tv?
     
    Laatst bewerkt: 9 mei 2007
  4. Sato

    Sato Sato NL

    Berichten:
    1.229
    Leuk Bevonden:
    0
    Is er geen Component to VGA kabel bij de tv geleverd dan?

    (In de ene kant de rood groen en blauwe plug van de xbox kabel erin en de andere kant in de D-sub/pc ingang van de tv)
     
  5. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Heb de folder ook in handen gehad , maar vond nergens informatie over het upscalen van het beeld.
     
  6. Striker NL

    Striker NL Gaming = Living

    Berichten:
    2.269
    Leuk Bevonden:
    6
    Tv kan beter, maar hij is niet slecht ofzo.

    Oh, ik dacht jij weet vast wel of deze goed of slecht is :p8)
     
  7. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Ga liever naar de Lidl.

    Je krijgt veelste weinig informatie van de Aldi , ook op de dozen (Behalve pc/laptop) staan altijd minimale infomatie.

    Voor dat je naar de winkel huppeld voor een VGA-kabel , kijk eerst even in de manual wat de minimale/maximale pc-resolutie van de LCD is.

    ---

    Kwam de volgende info tegen in een Duiste forum.

    Zur Zeit bekannt Panel Arten im Samsung LE32R71B ( Im Service Menü unter Table - Panel )

    1.) AMLCD_INT = Samsung S-PVA Panel (Active Matrix / Default).
    2.) AUO_AMVA = AU Optotronics A-AMVA Panel.
    3.) SCMO_INT = CMO S-MVA Panel.
    4.) CMO = CMO MVA Panel.
     
  8. Striker NL

    Striker NL Gaming = Living

    Berichten:
    2.269
    Leuk Bevonden:
    6
    Newly Developed Real 16 WXGA 1366 x 768 HD-Panel
    Dus dat lijkt me de max. resolutie. maarja heb ik ook maar van een of andere poolse site afgerukt. Over deze tv was geen een nederlandse site te vinden :confused: zelfs op kieskeurig kenden ze hem niet. Lijkt me niet zo goed, wel ?
     
  9. vsus

    vsus UEC... je weet togh!

    Berichten:
    455
    Leuk Bevonden:
    0
    Weet ik niet, ik heb dat ding helemaal nog niet gezien, die gast woont in Groningen en hij wist niet hoe het moest. Dus ik dacht laat ik ff op xboxworld kijken!

    nja, kieskeurig zegt ook niet alles. Over sony ericsson k750i (vrij bekende telefoon) stond daar ook bijna niets.
     
    Laatst bewerkt: 9 mei 2007
  10. Mastat

    Mastat Active Member

    Berichten:
    2.159
    Leuk Bevonden:
    10
    Maar ik heb het nu echt over de 360 en daar is maar 1 hdmi kabel voor. Is dat dan ook de beste keus, of verslechterd de kwaliteit ook? Wat heb jij?
     
  11. MacDennis

    MacDennis Active Member

    Berichten:
    1.223
    Leuk Bevonden:
    0
    Alleen de xbox 360 elite heeft HDMI. In alle andere gevallen maak je gebruik van VGA of Component, ja gewoon in HD en 720p dus. De gemiddelde consument ziet het verschil niet. Scart en S-VHS zijn weer een heel ander verhaal.
     
  12. Mastat

    Mastat Active Member

    Berichten:
    2.159
    Leuk Bevonden:
    10
    Dus het verschil tussen vga en component is amper te zien? Als ik dus de kabel ga kopen kan ik wel tussen die 2 kiezen, dus dat is wel moeilijk :)
     
  13. Romius

    Romius Active Member

    Berichten:
    290
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik vond het verschil op mijn LCD wel groot eigenlijk, ten gunste van de VGA kabel.
     
  14. MacDennis

    MacDennis Active Member

    Berichten:
    1.223
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb zojuist het verschil bekeken op mijn LCD. Het is allemaal deels persoonlijk natuurlijk en zal ook zeker afhankelijk zijn van je LCD.

    Scherpte
    Als ik met mijn neus bovenop het scherm ga zitten zie ik dat VGA een iets scherper beeld geeft, het verschil is echter in mijn geval minimaal. Op een normale kijkafstand lijkt de scherpte gelijk maar ik zie wel dat bij VGA de zogenaamde jaggies eerder opvallen. Getest met PGR3 en Gears of War.

    Kleur
    Ik maakte altijd gebruik van Component omdat ik het VGA beeld maar 'dof' vond, ik vond de kleuren niet mooi en zwart was niet echt zwart. Met de laatste 'spring update' is dit echt vele malen beter geworden. Toch geef ik nog iets de voorkeur aan Component. Bijkomend voordeel is dat ik alle beeldinstellingen op mijn LCD kan gebruiken, bij VGA is dat niet het geval.

    Eerlijk is eerlijk, de verschillen zijn zeker na de spring update minimaal. Het beeld is met beide aansluitingen schitterend. Ik denk dat ik het vanwege de jaggies en de kleuren het toch bij Component houd.
     
  15. Romius

    Romius Active Member

    Berichten:
    290
    Leuk Bevonden:
    0
    Maar je kunt nu na de update ook de kleurlevels aanpassen bij de scherminstellingen als je VGA gebruikt.
     
  16. MacDennis

    MacDennis Active Member

    Berichten:
    1.223
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik dacht al, er is 'iets' anders. Dat dus! Maar ik kan nog lang niet alles instellen zoals ik dat bij Component wel kan zoals kleur, kleur tint, geavanceerde instellingen, etc. Ik had al met deze nieuwe instellingen lopen spelen.
     
  17. f4TaLNL

    f4TaLNL Marcus

    Berichten:
    1.160
    Leuk Bevonden:
    0
    Oke ik ga de LE32R8 kopen, heb bij de EP het verschil gezien tussen de R7 & R8 en je zag echt duidelijk verschil.
    De R8 heeft meer kleuren en veel scherper en ook soepeler beeld door de nieuwe Wide Color Enhancer en Movie Plus techniek.
    De R8 heeft ook 3 HDMI-aansluiting en een HDMI-CEC daar mee kan je alle aangesloten HDMI-apparaten met één afstandsbediening bedienen dus voor de toekomst beter :)

    Moet nog even kijken waar ik hem ga kopen en welke model.
    Ik heb een samsung boekje gepakt bij de EP en daar in staan verschillende modelen in 1B/2B/3B/4B

    Omdat je het verschil niet goed kan vinden op internet heb ik de bladzijde even gescand :)

    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 10 mei 2007
  18. Zyklon

    Zyklon XFNL Zyklon

    Berichten:
    441
    Leuk Bevonden:
    0

    iemand die een adviesje heeft.... ookal ist een kleintje
     
  19. Striker NL

    Striker NL Gaming = Living

    Berichten:
    2.269
    Leuk Bevonden:
    6
    LE32R81B, daar zo8u ik voor gaan
     
  20. Aquilas

    Aquilas Active Member

    Berichten:
    382
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb een Samsung LE26R71B en heb een vraagje. Via DVI -> HDMI kabel vanaf mijn PC kan ik geen goed beeld krijgen op mijn TV, en ik heb gelezen dat dit idd blijkbaar niet kan.

    Maar wat nu als ik een videokaart met HDMI uitgang koop? Werkt PC in via HDMI dan wel?
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina