Het Probleem
Wat is het probleem (korte omschrijving)?:
Krijg geen verbinding met mijn router/internet. Draadloos
Welke provider?:
@Home
Wat voor soort (kabel, adsl, sdsl, etc)?:
Kabel
Wat zijn je up en download snelheden (Kbits/sec) ?:
Volgens
www.snelheidstest.nl:
Download: 863kb/sec - 911kb/sec (5x getest)
Up: 136kb/sec - 141kb/sec (5x getest)
Modem
Welk merk modem heb je?:
Motorola
Modem type?:
SB5100E
USB/ Ethernet?:
Ethernet
Internet Delen / ICS
Werk je net ICS (Ja/Nee)?:
nee?
Ik heb Modem> Ethernet naar router.
Vanuit Router> Ethernet naar PC
Vanaf router> Draadloos naar Xbox
Welke Firewall heb je (Zone Alarm/Mc Afee/ Windwos/ Norton/ etc)?:
Windows
Router
Welk merk router heb je?:
Linksys
Welk router type?:
WRT300N
Welke firmware?:
2.00.18
Hoe is je xbox aangesloten (Ethernet/Draadloos)?:
Draadloos
De Foutmelding
Wat is de exacte foutmelding?:
Als ik Xbox Live test doe, krijg ik bij het 2e vakje: Not Connected
Wat heb je geprobeerd?:
Ik heb sinds 2 dagen een Linksys WRT300N.
Ik heb samen met de helpdesk van Linksys een half uur lang alle instellingen langsgekeken, en hij zou het gewoon moeten doen.
De Poorten die ik open gezet heb zijn 88 en 3074
- Met een ethernetkabel doet hij het gewoon.
- Mijn PSP (binnenkort test ik ff met een laptop) doet het gewoon (draadloos),
Mn Wireless Adapter van Xbox is rood licht gekleurd.
Ik kan naar netwerk zoeken, hij vind hem.
Hij staat er als *naam* #alle balkjes groen# met daarboven Connected.
Dan kies ik hem, voor de WEP in (ik weet zeker dat dit de juiste is, heb het ook al zonder beveiliging geprobeerd)... Doe de Xbox live test.
1e balkje zegt ie: USB Wireless
2e balkje, denkt ie eerst en dan: Not Connected.
Heb al met microsoft gebeld (1e keer 25min wachten, toen maar opgehangen.. 2e keer kreeg ik bijna gelijk medewerkster). Ook alles op mn Xbox geprobeerd, na lang proberen dachten we toen dat het aan mn wireless adapter zou liggen.. Dus ik deze gister omgeruild. Weer geprobeerd > Doet het niet.
Toen weer met Microsoft gebeld, krijg weer dezelfde medewerkster.
Ze wist het volgens mij ook niet meer, wat er nou precies fout kon zijn. Dus zegt ze: Stel maar even een WEP key in, en probeer het dan weer. Als het niet lukt bel je weer.
Ik WEP key instellen (blijkbaar was t druk, want ze kon niet even wachten tot mn router gereboot was), doet het weer niet.
Teruggebeld> Andere kerel.
Deze keer afspraak gemaakt, ik wordt truggebeld dor hun '2e lijn', het 'technical support team'. Moet ik alleen wel even wachten, in de loop van volgende week pas...
Waar stopt de test?:
Het 2e vakje.
Wat zijn de suggesties van de xbox 360? (zie more info):
Dichter bij de router plaatsen.. > Hij staat er nu 2m vanaf, normaal gesproken boven maar nu met het instellen heb ik hem ff beneden gezet.
Objecten weghalen> Zit niets tussen
etc
Alvast bedankt!
Klik om te vergroten...