Forza Motorsport 2 [Deel 3]

Discussie in 'Algemeen' gestart door Matrix, 9 mei 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Doelie

Doelie Ballin'

Leuk Bevonden:
    31
    Wat is je naam? Misshcien ken ik je wel. Mijn vader Frans Verschuur is erg betrokken bij het racen in nederland dus ik ben wel bekend in dat wereldje met namen ;)

2. Gangsterdwerg

Gangsterdwerg Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Na het positieve betoog van Marius hier mijn negatieve argumenten:

-Graphics
    Ik speel op een monitor met resolutie van 1360x768, gewijkwaardig dus aan 720p. We zijn het er over eens dat de game ten eerste te weinig Anti Aliasing heeft. Echt alle kanten van de auto heeft kartelrandjes. Verder lijkt het alsof er veel minder polygonen gebruikt worden per auto dan bij PGR3. Textures (en dan met name reclame) zien er onscherp uit en hebben een veel te lage resolutie. Ga eens rijden met de Ferrari 550 Maranello uit de R2 klasse en kijk eens naar die stickers op de zijkant, dat is gewoon lelijk.

-AI
    De AI in deze game is bagger. Dat ze te langzaam rijden komt omdat het medium is, daar hoor je mij niet over. Maar het lijkt wel alsof alle computergestuurde autos als 1 auto reageren: ze hebben helemaal geen onderlinge strijd. Ze rijden gewoon als een treintje achter me aan. Als ik de Corvette pak in de A klasse dan rijdt er standaard een Ford GT 2e en een Mercedes 3e. Altijd.

-Gameplay
    weinig op aan te merken. jammer dat je je tussentijden niet ziet zodat je ook over de races heen je tijden kunt vergelijken maar dat is een detail. Verders vind ik alles dik in orde en ga de game ook zeker halen. Maar mensen die bovenstaande punten ontkennen hebben gewoon een bord voor hun kop en zijn fanboys.

3. *NERAZZURRI*

*NERAZZURRI* Active Member

Leuk Bevonden:
    12
    Helemaal mee eens. Alleen vind ik graphics persoonlijk geen storend onderdeel, als ze maar niet zo lelijk zijn dat het echt storend wordt. Het gaat immers vooral om de gameplay bij racegames.

En de A.I. is gewoon kut. Daar kun je lang of kort over zijn.

En het geluid is ook niet optimaal en dat vind ik nou net wél een pré bij racegames omdat 't het realisme enorm bevorderd. Het geluid is niet slecht, beter dan in GT in ieder geval, maar ik mis de lage, volle klanken gewoon... Maar als ik eerlijk ben heb ik nog steeds niet via m'n stereo gespeeld, dus ik kan nog niet helemaal een eerlijke mening schetsen.

4. Benson

Benson Kriepkriep

Leuk Bevonden:
    7
    De AI heeft verschillende niveau's en de beste rijders met de snelste auto's rijden vooraan ja... En ik vind ze heel fatsoenlijk reageren op mij en de anderen. Lees de reactie van Marius eens terug (die heeft net zon bord voor zn kop als ik :x), die zei het heel goed. Wordt spannend op pro, weet ik zeker.

5. pacboyslim

pacboyslim jump for joy

Leuk Bevonden:
    10
    Ook ik ben na het langer spelen wat positiever. Blijf er ook bij dat het grafisch niet bijzonder. Besturing is lekker als je 'm doorhebt. Ik rij nu zonder hulpmiddelen, alleen met automatisch schakelen. Rijdt heerlijk als je die AI voorbij bent. Is ook wel iets waar ik in het volledige spel bang voor ben. Dat die AI op hard gewoon irritant is. Je ziet nu inderdaad al dat ze als een treintje hun ideale lijn rijden. Verder twijfel ik nog door het tunen. Dat je een Golf in principe net zo hard kan laten rijden als een Ferrari blijf ik nep vinden.

6. Martijnn

Martijnn Disco disco, good good!

Leuk Bevonden:
    764
    Waarom nep? Heb je weleens echte tuners gezien, niet normaal hoe hard die golfjes gaan.

7. Xwon

Xwon het is wat het is.

Leuk Bevonden:
    1
    Inderdaad!
    Vorig jaar reden we met een 540 knap een km of 180 in Duitsland en werden ingehaald door een Golfje 1 :thumbs:

8. Benson

Benson Kriepkriep

Leuk Bevonden:
    7
    Wat wil je dan? Dat ze aan de kant gaan als je er aan komt? Logisch dat ze de snelste manier over het circuit kiezen. Alleen als jij een goede, nette, inhaalactie doet rijden ze je niet van de weg af. Ook maken ze geen domme, veel te agressieve inahaal poging als jij ervoor rijdt. Reageert dus prima op je positie etc. en rijdt echt niet alleen maar precies op de lijn en beukt alles wat erop zit eraf...

Laatst bewerkt: 12 mei 2007
  9. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    Ahum..kijk en huiver! :)

http://www.motortrend.com/av/112_0610_2008_hpa_volkswagen_r32/

10. Insane/Erret

Insane/Erret If in doubt.. Flat out

Leuk Bevonden:
    108
    ik heb nieuw filmpie gezien van op de ring.. enne ziet er goed uit! omgeving mooi, autos GEEN kartels, gewoon mooi dus :thumbs:

11. De_Sint

De_Sint Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Hey

De Demo is best lekker rijden als je een stuurtje hebt, alle hulpmiddelen uit hebt en de tijd neemt om de auto's aan te voelen. Het is zeker geen GTR, maar de besturing is best uitdagend en dat is erg belangrijk.

Ik vraag me echter wel af, als GTR fan, of we veel zullen merken van de tyre sampling waar de makers van Forza2 zo over enthousiast over zijn. Dit vraag ik aangezien de races in forza1 altijd zo kort waren, en ik niet de indruk heb dat het hier anders zal zijn bij Forza 2.

In GTR moest je de eerste twee ronden gewoon rustig rijden om de banden op temperatuur te krijgen. kon je daar een half uur van genieten, om na die tijd de grip langzaam te zien weg kwijnen. Drift je teveel dan spin je makkelijker vanwege de hete achterbanden.

12. tricker

tricker Semper Fi

Leuk Bevonden:
    0
    kheb de demo ook gespeelt en die autos zien er echt wel wreed uit! En dat geluid is machtig :p Sturen is wel wennen ik bak er niks van 8)

13. AntraXxX

AntraXxX Bruce Springsteen

Leuk Bevonden:
    214
    Zie hier maar eens: ;)

http://www.youtube.com/watch?v=bpxmTgnF7J8&mode=related&search=

http://www.youtube.com/watch?v=rR3i2qIak_k&mode=related&search=

14. Flavourlicious

Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

Leuk Bevonden:
    1.409
    ik vind t ook leuk dat je bij alle auto's de aandrijving kan veranderen.
    dus je kan een mini supe tunen en dan achterwielaandrijving geven en dan drift je gewoon met een mini:):):):)

15. Jingga

Jingga Hand in Hand

Leuk Bevonden:
    139
    Dat met de banden was al wel degelijk te merken in Forza 1, in de endurance-races. Wat niet weg neemt dat ie endurance-races in Forza gewoon te kort waren=(

16. Martijnn

Martijnn Disco disco, good good!

Leuk Bevonden:
    764
    Ik mis eigenlijk nog een lage bumperview!

17. pacboyslim

pacboyslim jump for joy

Leuk Bevonden:
    10
    @Rivanov en AntraXxX

Okee, okee, ik heb niets gezegd...:x

18. BogaddE

BogaddE Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik krijg er steeds meer zin in door de demo!

Het racen is erg leuk, ik wordt wel vaak aangetikt door de AI maar dan kan ik weer mooi terugkomen met mooie inhaalacties.

Ik haalde net met de A class autos met de porsche in de laatste bocht de dodge nog in, driftend kwam ik binnendoor het rechte stuk op en ik bleef m net voor. De herhalingen zijn dan zelfs leuk om te kijken (was niet echt een nette actie maar wel zag erg wel erg goed uit).

Ik hoop wel dat het zo leuk blijft, want bij FM1 had ik ook vaak dat ik de auto maar zo goed mogelijk maakte en dan dik won terwijl een echte race rijden veel leuker is (dat ligt vooral aan mij zelf natuurlijk). Ook rij ik in demo maar niet te vaak met R wagens want dan wordt het straks zo wennen aan de langzamere wagens.
    Ik rij trouwens alleen met ABS aan, de rest is niet nodig al wordt het bij de R wagens wel tricky.

Ik heb trouwens gelezen dat de moeilijkheidsgraad in de demo medium is, ik had verwacht dat het easy zou zijn want erg moeilijk is het niet om te winnen.

19. kaasbever

kaasbever Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ik mis in-car view :eek:

20. Marius

Marius XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    11
    Ik probeer altijd een gemiddelde te nemen voordat ik een oordeel vel. Tegenover de karteltjes (die ik sowieso als ze er al zijn weinig zie, omdat ik meestel met de 'bonnet cam' race) staat dat de road texture superscherp is, mooie belichting tussen de bomen door, een superstrakke framerate, soepele reflecties (ookal zie je soms wat pop-in). Tuurlijk heeft het spel zo zijn uitschieters naar beneden. Maar ook naar boven. Ik heb allang geleerd om niet teveel op 1 ding te blijven letten, dat haalt je alleen maar uit de ervaring. Gemiddeld genomen heeft FM2 graphics die mij meer dan voldoende bekoren. Maar dat mag ieder voor zichzelf bepalen. Bij een racespel is dit voor mij toch van secundair belang. Ookal vind ik mooie beelden erg fijn :)

Bagger is echt een groot woord en sowieso kun je dat niet zeggen voordat je het spel op zijn volledige kracht kunt beoordelen. Dat kun je het beste als je het doet zoals community manager Che van Turn 10 dat doet; door een soort online lobby aan te maken met 7 A.I.'s, allemaal op Pro difficulty met allemaal auto's die niets voor elkaar onderdoen. Volgens mij wordt dat heel tof, en uit de 720p videos van de laatste weken en mijn eigen bevindingen (voor een A.I. auto gaan rijden en langzaam gas los laten. No way dat ze tegen je aan rijden) lijk ik op te kunnen maken dat de A.I. vele malen beter is dan van welke console racer ook.

Dat ze nu elke keer in dezelfde volgorde achter je eindigen is aan de ene kant best lame, maar misschien ook best te verklaren. De A.I. tegenstanders hebben in FM2 meer een 'eigen karakter', koppel dat aan de auto's die ze rijden en misschien is deze uitkomst dan wel logisch. 99/100 races zal Alonso van Albers winnen in de auto's die ze nu rijden. Zet ze echter in dezelfde auto en wie weet :) Maar dat kunnen we nu dus niet doen...

Volgens mij zit het wel goed met die A.I. al begrijp ik dat je uit deze zeer gelimiteerde demo wat twijfels kunt hebben (misschien is dat in jou begrip bagger :D).

Die tussentijden hoop ik met Time Trials wel te gaan zien en ook in online races etc. Ik zie nu wel hoeveel beter of minder het op intersecties gaat tov mijn snelste tijd, maar ik zie niet de laptimer even een tijdje stilstaan. Goed punt, en voor mij ook best belangrijk.

Ik heb zeker geen plaat voor mijn kop, ben ook niet blind van liefde voor FM(2) ofzo. Maar ben gewoon behoorlijk enthousiast en kan vrij makkelijk wat minpuntjes voor lief nemen (ik vind de replay camera's bv nogsteeds de focus leggen op totaal de verkeerde dingen), als de mix toch nog heel goed is. En ik denk dat dat voor mij in het geval van FM2 zeker zo is.

Bij Gran Turismo had ik dat ook in de eerste delen, GT1 en 2 waren fantastisch, maar vanaf deel 3 ging de concurrentie verder en bleef die reeks hangen. Zo heb ik GT4 Prologue, de speciale GT4 BMW demo, de Japanse versie behoorlijk kapot gespeeld, maar kon tegen de tijd dat de PAL versie uitkwam het spel me niet meer bekoren omdat er zoveel 'broken' is aan dat spel. Geen online, geen schade, A.I. uit het tijdperk van GT1 etc etc. Daar is de rij ervaring fantastisch, maar zijn de missende of minpunten zo erg aanwezig dat het me niet echt lang meer kan boeien. Forza en Forza 2 hebben zeker ook genoeg minpunten, maar een veel diepgaandere / uitgebreidere mix.

P.s. dit is geen GT bash want ik heb ontiegelijk veel respect voor PD. Alleen hoop ik dat ze met GT5 toch wel echt gaan vernieuwen. Wat dat betreft zijn de Forza 2, DIRT en GTR's een zegen, die zorgen ervoor dat PD wel vooruit móet gaan om bij te blijven..

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina