1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Xbox 360 vs. Playstation 3 vs. Nintendo Wii [deel 10]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Matrix, 26 mrt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Cybercon

    Cybercon Guest

    Neemt u mij niet kwalijk Dennis, ik wist niet dat men dit onder ''echte'' screens verstond :+.

    Maar next week de bewegende beelden dan ;).
     
  2. MacDennis

    MacDennis Active Member

    Berichten:
    1.223
    Leuk Bevonden:
    0
    Wat ik natuurlijk bedoelde zijn het daadwerkelijke gameplay screenshots maar dat was blijkbaar niet duidelijk genoeg. De huidige screenshots kunnen net zo goed van een trailer of cut-scene zijn, we weten het niet! Ja, het ziet er zeer goed uit maar waar kijken we naar?

    We worden namelijk zo vaak 'belazerd' met screenshots die puur ter promotie dienen, de zogenaamde 'bullshots'. Begrijp mij niet verkeerd, ik denk dat het met deze game allemaal wel goed komt.

    Maar hoe promoot Insomniac bijvoorbeeld Resistance op zijn website? Met 1080p screenshots zonder enige kartel terwijl het spel zelf toch echt maar 720p is. Ze zijn er dus blijkbaar niet vies van om zo af en toe een loopje met de werkelijkheid te nemen. Eerlijk is eerlijk, welke developer doet dat niet?
     
    Laatst bewerkt: 12 mei 2007
  3. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    De screens van Ratchet and Clank op de site van Insomniac zijn overigens gewoon in 720p.
     
  4. Cybercon

    Cybercon Guest

    Screenshots geven meestal een redelijk indicatie van wat je zoal grafisch kunt verwachten, maar je moet het inderdaad in bewegend beeld zien. Maar then again, dit zijn de gasten van Insomniac welke al een staat van dienst hebben. Dit hebben ze wel bewezen met de vorige delen en natuurlijk Resistance.

    Maar goed die 'ophef' over de grafische kwaliteiten is bij de nieuwe Ratchet and Clank in ieder geval nergens voor nodig, Bryan van 1UP heeft het spel behind closed doors mogen bewonderen en hij was zwáár onder de indruk. Klik.
     
  5. soepkoe

    soepkoe Active Member

    Berichten:
    358
    Leuk Bevonden:
    4
  6. Burnfout

    Burnfout Active Member

    Berichten:
    2.085
    Leuk Bevonden:
    0
    LOL ja want platformers zijn echt spellen waarin ALTIJD multiplayer zit.

    Mario, Conker, Jak, noem maar op nergens multiplayer.

    Ook de 360 heeft zat games zonder multiplayer, en ik heb nog altijd liever dat Imsomniac veel tijd steekt in de singleplayer. Ik hoef geen multiplayer in platformers.
     
  7. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Is gewoon de keuze van de developer geweest, niet van Sony. Daarnaast heb ik liever een goed uitgewerkt en 'langdurig' singleplayer spel, dan een spel waar je binnen 6 uur door de singleplayer mode heen bent, en de rest van de 'meerwaarde' in de multiplayer moet worden gezocht.
     
  8. soepkoe

    soepkoe Active Member

    Berichten:
    358
    Leuk Bevonden:
    4
    maar vorige deel had toch wel multiplayer? correct me if i am wrong.

    ik denk dat het voor sony heel goed zou zijn geweest dat ook zo'n toptitel online wat te betekenen had..

    bij xbox zie je dat er eigenlijk overal online iets te beleven valt, bij sony helaas nog niet altijd..
     
  9. MacDennis

    MacDennis Active Member

    Berichten:
    1.223
    Leuk Bevonden:
    0
    Misschien heeft dit er iets mee te maken ...

    PS3 Memory Footprint
    http://www.innerbits.com/blog/2007/05/09/ps3-memory-footprint/

    Het ondersteunen van de verschillende optionele (!) online mogelijkheden kost op de PS3 blijkbaar veel (kostbaar) geheugen.
     
  10. Cybercon

    Cybercon Guest

    Klopt inderdaad, maar toen was de singleplayer gewoon van bedroevende niveau. 80% non stop actie en maar 20% aan platform elementen. Het is kiezen of delen, maar de singleplayer in platformgames vind ik beduidend belangrijker.
     
  11. pacboyslim

    pacboyslim jump for joy

    Berichten:
    1.961
    Leuk Bevonden:
    10
    Wat een discussie weer....=(

    Alsof elk spel multiplayer moet hebben. Ik heb Oblivion en Dead Rising op de 360 en heb ik veel lol mee gehad. Zit ook geen multiplayer in. Beter dat ze het er gewoon uit laten, dan dat ze het er geforceerd instoppen (Saint Row?).
    Is ook met GTA. Van mij hoeft er niet persé multiplayer in...
     
  12. Cybercon

    Cybercon Guest

    Ach er zijn altijd wel Xbots die meteen opmerkelijke (lees: voorbarige) conclusies trekken, terwijl de werkelijkheid anders ligt.

    Zolang de ontwikkelaars uiterste zorg besteden aan de singleplayer en niet kiezen om een multiplayer mode in het spel te stoppen, heb ik daar absoluut geen problemen mee. Zo vond ik zowel de SP (té kort en niet van hoogstaande niveau) als de MP (weinig variatie, erg repetitief) van Gears of War teleurstellend. Het begint langzamerhand een gewoonte te worden dat de devs zich voornamelijk op de MP richten van een spel. De meeste gamers vinden de MP altijd zo belangrijk, maar ik behoor niet tot die groep. Het is eerder een leuke extra, maar een sterke SP is voor mij gewoon een pré.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 12 mei 2007
  13. MacDennis

    MacDennis Active Member

    Berichten:
    1.223
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik zie hier anders niemand voorbarige conclusies trekken.

    Mee eens, ik kies ook eerder voor een sterke SP. Multiplayer is een leuke extra maar dan moet het type spel zich daar wel voor lenen, bij een platform spel hoeft het voor mij niet zo. Lair is bijvoorbeeld een spel waarbij een multiplayer wel toegevoegde waarde zou hebben maar dat blijft ook een singleplayer game.
     
  14. Cybercon

    Cybercon Guest

    Reactie van onze grote vriend soepkoe over het hoofd gezien?

    Het is niet Sony, maar Insomniac die de keuze maakt. Overigens kun je hen niet eens hierop aanspreken aangezien Insomniac nog altijd een onafhankelijke studio is :+.
     
  15. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    Gisteren was de Square Enix Party 2007 in Tokio. Hier zijn beelden getoond van 2 Final Fantasy games en was er info over andere games.

    Oorspronkelijk bericht:

    Klinkt goed allemaal!
     
  16. Cybercon

    Cybercon Guest

    [​IMG]

    FANTASTISCH!

    Dit is nou een titel waarvoor je een Wii moet halen _O_.
     
  17. Metal Mark

    Metal Mark VIP Dino XBW.nl VIP

    Berichten:
    9.661
    Leuk Bevonden:
    454
    Super Smash Bros?

    *Krijgt herinneringen van de N64 :cool:

    *Pakt Pokeball op
    *Gooit pokeball
    *Mew....8)

    Blijft geweldig!
     
  18. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.476
    Leuk Bevonden:
    8.459
    Super Smash Bros Brawl is zeker een van die titels die je moet hebben, maar ik kijk eerlijk gezegd meer uit naar Super Mario Galaxy... Als die titels eindelijk uit zijn ga ik toch maar eens een Wii aanschaffen.

    Oh, en Metroid Prime 3 komt heeeel misschien in augustus uit in de VS:
    en

    Nieuwe Dragon Quest Swords trailer:
    http://www.gametrailers.com/umwatcher.php?id=65102
     
    Laatst bewerkt: 13 mei 2007
  19. Nol

    Nol Pulp Fiction

    Berichten:
    2.284
    Leuk Bevonden:
    344
    Zeer strakke beelden van Ratchet, wil dit weleens in beweging zien.
    Afgezien van de grafische kwaliteit, heb ik op de 360 nog geen spel gezien dat aan het gameplay gehalte van een spel als Ratchet kan tippen.

    Komt dit spel nog uit in 2007? In dat geval lijkt het mij dat men in korte tijd al meer uit de PS3 weet te halen, dan uit de 360 in anderhalf jaar. Is ook weer eens wat anders dan al de shooters op de 360, want die heb ik nu wel gezien.
     
  20. MrX

    MrX Active Member

    Berichten:
    809
    Leuk Bevonden:
    0

    Weet je, dit zijn zulke dooddoeners. Over smaak valt niet te twisten.
    Voor mij was de grootste teleurstelling ooit de PS2>>> in 6 jaar tijd heb ik daar maar 1 spel grijs op gespeeld en dat was WipEout Fusion. All the rest, werkelijk alle andere titels boeiden me niet na een leveltje of 2, inclusief R&C en God of War, Killzone niet, Tekken niet, echt helemaal geen boeiende games op dat platform.

    Daarnaast is er voor mij nog nooit een console geweest als de Xbox 360 waar ik zo veel games volledig uit heb gespeeld, die me echt boeiden tot aan het eind. Ik heb volledig uitgespeeld: KingKong, Quake, CoD2, Prey, GoW, GRAW, TopSpin 2, Gun, meer dan 50 uur in Oblivion en in vele andere games menig uurtje vermaakt.

    Ga naar gamerankings.com: de 360 heeft de meeste games en de beste cijfers, veel beter dan PS3 en Wii bij elkaar opgeteld. Wil je RPG's: 360 heeft de meeste en de beste, wil je racen: 360 heeft de meeste en de beste, wil je shooten: de 360 heeft de meeste en de beste. Wil je voetbal: 360 heeft de meeste en de beste.

    De meeste games, de beste games en de goedkoopste games. So far is de PS3 enkel een belofte voor de toekomst, momenteel maken ze nog niets waar. Als je Resistance leuk vindt, dan ben je je zelf voor de gek aan het houden en hetzelfde geldt voor Motorstorm en Formula 1 en dan neem ik expres de 3 beste games, want de rest zuigt domweg.

    Zo, dat wilde ik even zeggen. Al dat gelul over vette games op de PS3, laat ze maar eens in de winkel zien dan.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina