Forza Motorsport 2 [Deel 3]

Discussie in 'Algemeen' gestart door Matrix, 9 mei 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. justin2k5

justin2k5 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Zijn ook niet echt kartels , maar glinsterende randjes. zet je scherpte iets naar beneden kan iets helpen.

2. party crusher

party crusher VGcats is de shit

Leuk Bevonden:
    0
    k zal er naar kijken, bedankt.

3. Nol

Nol Pulp Fiction

Leuk Bevonden:
    369
    Sorry hoor, maar het spel ziet er echt uit als een.....eh spel.
    Wat dat betreft zijn de beelden van GTR-HD toch net iets beter...

4. mattiejj

mattiejj Registered Muser

Leuk Bevonden:
    15
    GTR-HD?? GTR komt toch niet meer op de 360?

5. Flavourlicious

Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

Leuk Bevonden:
    1.409
    wel, maar later vanwege dat thq de game niet meer wil uitgeven

6. JeePee

JeePee Guest

Ik denk dat hij GT-HD bedoelt. En die game ziet er imho zeker een stuk beter uit.

7. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    De GT-serie heeft altijd een meer fotorealistische-look gehad. Al ziet er FM2 al stukken realistischer uit dan FM1 (qua graphics-stijl).

8. Marius

Marius XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    11
    Ik denk dat het vooral een bepaald vernuft is dat Polyphony beter beheerst dan Turn 10. Logisch ook, ze zijn al heel wat jaartjes meer bezig.

De GT reeks heeft gemiddeld genomen betere car-models, en reflecties die natuurlijker lijken. Dat wordt toch wel algemeen aangenomen. Maar zag je in GT4 ergens self-shadowing of echte realtime reflecties voor elke unieke auto? Nee. Het had een soort fake schaduw systeem en de reflecties werden voor elke auto gewoon gekopieerd. Kijk maar eens goed, als er 4 auto's in het beeld zijn hebben ze altijd dezelfde reflecties.

Nu valt dit bijna niemand op, maar deze 2 dingen besparen al héél veel processortijd / GPU load die vervolgens weer in andere zaken geinvesteerd kunnen worden. Forza 1 had al self-shadowing, realtime reflecties (maar op een heel lage framerate). Dit zijn dus punten waar Forza eigenlijk technisch beter was, maar het er veel minder natuurlijk uitzag.

En dat is nu nog een beetje het geval. PD zijn er meesters in om keuzes te maken tussen wat technisch heel erg goed kan zijn, maar ook veel van je console vergt. Of wat technisch misschien minder indrukwekkend is, maar er wel heel natuurlijk uitziet. De truukjes die PD uithaalt zal 99% van de gamers nooit opvallen, ook mij waren veel dingen nooit opgevallen. Ik kan er verder niet mee zitten, maar ben wel erg benieuwd of GT5 wel echt het niveau van de GTHD demo gaat halen als er straks 8 auto's tegelijk op het scherm rondrijden, met hopelijk betere physics, schademodellen (????? zou nep zijn als het weer niet kwam), etc etc.

Maar ik blijf erbij dat FM2 er fantastisch uitziet. Ik rijd met de hood-cam en snap niet dat veel mensen lopen te bitchen over de graphics, echt niet. Ziet er bij mij schitterend uit! En heerlijk soepel.

9. Rich_Art

Rich_Art The one and only

Leuk Bevonden:
    1
    Goed te horen.
    Ik moet het namelijk ook gewoon doen met een 100Hz breedbeeld tv.

Peace,
    Rich_Art. ;)

10. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    Ik speel gewoon op een 60Hz tv en het ziet er allemaal zeer strak uit. Jammer genoeg is dat geen Breedbeeld (die staat beneden) dus ik heb twee zwarte balkjes. Maar ach, daar is mee te leven.

11. Jows

Jows Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    111
    Als je goed kijkt zie je in de demo van Forza 2 dat de banden ook een temperatuur hebben. Druk twee keer op de linker schouder knop (uit mijn hoofd). Omdat je nu in arcademode speelt, zie je de temperatuur niet oplopen.

Kan het fout hebben, maar ik dacht dat ik dat zag staan.

Laatst bewerkt: 14 mei 2007
  12. Marius

Leuk Bevonden:
    11
    Technisch gezien is bandenslijtage ook een soort schade :) Dus je kunt gelijk hebben wat dat betreft, dat het nog uitgeschakelt staat. Maar in Forza 1 zat ook al een heel advanced tire physics model (naar eigen zeggen van Turn 10), en daar kon je in de 1e ronde al gelijk behoorlijk van leer trekken.

Ik denk dat dat is gedaan omdat men toch wel een vrij grote markt met het spel probeert aan te boren. Ik vind het zelf ook toffer als je de banden eerst echt goed moet warmrijden. Je ziet wel een schemaatje met banden die langzaam groen worden, maar echt veel uitmaken deed het niet volgens mij. Niet GTR-veel in ieder geval :)

13. Jows

Jows Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    111
    Oké, naja... we moeten even afwachten. Ik zie het wel :D

14. Marius

Leuk Bevonden:
    11
    Is voor mij geen maker, of kraker. Wel tof in lange online races, of singleplayer endurance races natuurlijk als je met dit soort zaken rekening moet houden.

Pit in om banden te wisselen en hoppa, 2 ronden voorzichtig rijden en je banden op temperatuur krijgen. Dit soort dingen vond ik vroeger aan de Microprose GP reeks al zo vet.

15. Darkon 83

Darkon 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Er komen geen schademodellen in GT5, omdat ze dit te veel werk vonden. Omdat ze alles zo realistisch mogelijk willen hebben, moet dit ook bij de schade zo zijn. En ze moeten dan voor elke auto (zullen er ook wel weer een stuk of 700 worden?) een apart schade model ontwikkelen. Dit was net zoveel werk als een heel nieuw spel maken!

16. Marius

Leuk Bevonden:
    11
    En dat is nu precies dezelfde reden waarom in FM2 geen realistisch weer zit en er minder banen aanwezig zijn als in FM1.

Maar PD komt er gewoon mee weg. Ik ben het echt zat dat je gewoon overal tegenaan kunt stuiteren, muur, tegenstanders wat dan ook, zonder dat je daarvoor schade oploopt, of een soort 'repercussie' krijgt.

Je kunt van alles zeggen over de schade in FM2, maar als je frontaal tegen een tegenstander of muur aanrijdt heb je ten eerste behoorlijk spectaculaire crashes, ten tweede kun je dokken voor de schade, ten derde kost het je tijd en ten vierde gaat je auto er kreupel door rijden (in uiteindelijke versie van het spel).

Bah, slecht nieuws.

17. Maver21

Maver21 *PS4-BOX-one*

Leuk Bevonden:
    20
    Ik lees net op gamed.nl dat er pre orders in de winkels liggen sinds afgelopen vrijdag van Forza2, Je moet dan een aanbetaling doen van 5 euro en je krijgt een dummy doos van Forza 2 limited edition met een sleutelhanger erbij _O_

http://www.gamed.nl/view/26878

18. Rich_Art

Rich_Art The one and only

Leuk Bevonden:
    1
    Kijk dat is tenminste leuk. Met bv PGR3 kan je met 300 tegen een muur aan knallen en vervolgens gewoon weer verder rijden alsof er niks gebeurd is.
    Zoiets stoort mij dan weer erg. Daarmee ga je niet echt racen. Als je op de eerste plaats wilt komen beuk je de rest gewoon opzij.
    Het is veel spannender dat dit niet kan.
    Zoals in FM2, ergens te hard tegen aan knallen en je kan aan de kant.

Peace,
    Rich_Art. ;)

19. Darkon 83

Darkon 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Daar zouden ze een oplossing voor gaan zoeken. Want anders zouden de rankings niet meer kloppen op internet. Dus daar maak ik me geen zorgen om :)

GT5 gaat ownen _O_

20. Benson

Benson Kriepkriep

Leuk Bevonden:
    7
    In arcade en de demo staat sim. fuel & tirewear niet aan dus heeft de temp geen invloed op de banden. Zet je dit wel aan dan merk je dat toch wel. Het verschil is niet heel gruwelijk maar na de pitstop moest ik altijd wel 1 rondje voorzichtiger rijden met nieuwe en koude banden (en om aan de volle tank te wennen). Banden hebben ook zeker wel merkbaar een optimale spanning en temperatuur :)

Een simpel tijd-tellertje ala Forza lost dat probleem op maar das lang geen vervanging voor een mooie klapper :p

Laatst bewerkt: 14 mei 2007
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina