Forza Motorsport 2 [Deel 3]

Discussie in 'Algemeen' gestart door Matrix, 9 mei 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ramon NL

Ramon NL Damn I'm Fast!

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb vandeweek geprobeert mijn wagen aan gort te rijden in Forza 2, ik kreeg er hooguit een kromme motorkap van en een afgebroken spiegel. Tja, joepie

Een schade model zoals in dat F1 spel op de PS3, dat vind ik tof, 1 crash en je ligt eruit.

2. Marius

Marius XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    11
    Ah tof! Ik heb in FM1 wel wat endurances gereden, maar te weinig om dat goed te herinneren. Ik was op dat moment 24/7 aan het klussen voor mijn toenmalig nieuwe woning. Gelukkig kan ik me nu volledig op FM2 storten :) Maar goed dat je het even uitlegt.

Dat je je tegenstanders als bots-auto's kunt gebruiken om zelf plekken te winnen zonder dat je daardoor schade oploopt, of dat je daardoor zelf een spin maakt vind ik echt te nep voor woorden. Die physics kloppen écht niet in GT. Het rijgedrag van de auto's (vooral op de Nurburgring) was meer dan prima, ookal misschien niet 100% realistisch. Maar dat gebeuk en wallriden en over gras vliegen moet nu echt afgelopen zijn.

3. PBateman

PBateman From the Shadows

Leuk Bevonden:
    233
    In de demo boeit schade totaal niet voor wat betreft het rij-gedrag.

In de full zal een flinke botsing ervoor zorgen dat je amper nog kunt finishen, mits je dit zo instelt.

4. Marius

Leuk Bevonden:
    11
    Hoevaak moet nog gezegd worden dat er alleen cosmetische schade in de FM2 demo is? Dit om het grote publiek niet gelijk af te schrikken.

Je kunt in FM2, in tegenstelling tot FM1 je auto nu wel total loss rijden.

5. Benson

Benson Kriepkriep

Leuk Bevonden:
    7
    Jammer dat dat niet in de demo zit ja, model voor de banden schijnt grondig vernieuwd en het is behoorlijk ingewikkeld naar wat ik heb begrepen. Verschillende bandenfabrikanten hebben meegewerkt en volgen het reclame praatje waren die best onder de indruk :) Het effect van de warmte is ook veel nauwkeuriger, zelfs de temp van de track heeft invloed op de warmte van de banden :eek:

6. Ramon NL

Ramon NL Damn I'm Fast!

Leuk Bevonden:
    0
    Waarom komen ze dan in godsnaam met die demo, een demo die totaal niet op het spel gaat lijken.

De graphics, nee, die worden veel beter, de schade, nee, dat wordt helemaal anders..

Wat is dit dan voor een waardeloze demo? Het grote publiek wordt al afgeschrikt door de zeer matige graphics

7. strapping young lad

strapping young lad Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    zeer matig lijkt me wel wat overdreven...

De schade wordt niet beter, dat die in de demo op cosmetic staat is gewoon een optie, hij kan in de volledige game dus ook gewoon op "full" gezet worden.

En de graphics worden niet beter, wat je ziet in de demo is wat je gaat krijgen in de volledige game.

8. Marius

Leuk Bevonden:
    11
    De tering, er is echt niks mis met de graphics! Ik weet niet wat voor waan-ideen jij in je hoofd hebt over wat 'normaal' is ofzo bij racespellen, maar misschien wordt het tijd dan een fatsoenlijke TV aan te schaffen, of om naar de opticien te gaan.

Daarnaast geeft de demo prima inzicht in de A.I. voor de gemiddelde racer, hoe het rijgedrag is, hoe het geluid is, wat voor soort auto's er in het spel zitten. Het is gewoon een toffe 'teaser' voor de volledige versie.

En buiten dat worden de graphics helemaal niet beter. Als je het niks vind, koop je hem toch niet? Sjees.

9. PBateman

PBateman From the Shadows

Leuk Bevonden:
    233
    :lol:

Zwart-wit TVtje thuis ?

10. Marius

Leuk Bevonden:
    11
    Het effect van warmte / temperatuur van de track is tof, maar als je altijd in dezelfde temperatuur rijdt op een bepaalde baan en deze dus niet realtime verandert heb je daar in feite geen hout aan :+

Als dit wel zo zou zijn, is ook weer jammer (als ze dus voorafgaand aan een race de temperatuur random veranderen). Want dan kun je soms niet je beste tijden rijden en soms juist wel. De enige eerlijke manier is als voor iedereen, altijd, de temperaturen hetzelfde zijn op dezelfde baan, waar je ook ter wereld rijdt. Log ik dus hier s'nachts in NL in op de singleplayer voor wat timetrials op Road Atlanta en iemand in Amerika overdag (US tijd), dan moeten we dus beide dezelfde track temperatuur hebben.

Anders zijn de scoreborden voor rondetijden niet eerlijk. En als elke track in het spel altijd dezelfde temperatuur heeft, is het in feite nutteloos dit te implementeren haha :)

Buiten dat heeft dus eigenlijk alleen nut als je ook echt variabele weersomstandigheden in zo'n spel hebt, om zo'n model echt te merken.

11. Peter OtH

Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

Leuk Bevonden:
    217
    Dat tijd tellertje vind ik zelfs een nadeel, mits het in dezelfde vorm in het uiteindelijke spel zit als dat het nu in de demo zit.
    Paar keer de demo gespeeld, paar keer meegemaakt dat de tegenstander tegen mij aan rijdt en ik daarvoor dus tijdstraf krijg...... Zelfde met uit de bocht vliegen. je verliest al tijd daardoor maar ook nog een keer tijdstraf.
    Nou vind ik best dat je gestraft wordt voor afsnijden, maar het moet toch niet moeilijk zijn om een systeem in te bouwen dat je straf krijgt als je een bepaalde sectie sneller rijdt dan of mogelijk zou moeten zijn of dan dat je in de ronden daarvoor heb gedaan terwijl je dus van de baan bent geweest. Ook dat is niet ideaal, maar beter als dit systeem.

12. Kortestier

Kortestier Shortbull XBW.nl ICT

Leuk Bevonden:
    121
    idd, kijk eens een TOCA race je zult zien dat er aardig wat duwtjes en plaagerijtjes in voorkomen doormiddel van bumpers tegen elkaar zetten. Krijgen ze hiervoor tijdstraf: neen. Kijk, ga je moedwillig al je tegenstanders van de track afrijden dan snap ik het, maar als je al een zijkant zachtjes aantikt/schraapt dan gaan er honderdsten bij. :mad: Zelfs als jij de pineut bent krijg je tijdstraf. maar ach dit doet niet af aan hoe vet deze game wel is. (heb al zo'n goede 3 uurtjes in de demo zitten).

13. mattiejj

mattiejj Registered Muser

Leuk Bevonden:
    15
    dat is inderdaad dom,, krijg je een tik van achter, krijg JIJ de tijdstraf..

14. Marius

Leuk Bevonden:
    11
    Het spijt me Peter, maar dat zou niet werken.

Daar zorgen 1 á 2 miljoen mensen die het spel gemiddeld 2 uur per dag gaan spelen voor de eerste 3 maanden na de release (= ongeveer 270 miljoen speeluren / 135 miljoen speelsessies) wel voor. Dat hebben MotoGP, Forza, PGR en andere titels allang bewezen.

De gigantische hoeveelheid mensen die alles uitprobeert waar een spel niet voor bedoeld is, zorgt in zo'n model altijd voor scoreboards die niet de waarheid weergeven. Ik vind het ook wat overdreven dat je bij het lichtste tikje al .2 seconden penalty krijgt (vooral in SP), maar online betekent dit wel dat mensen veel voorzichtiger gaan rijden. En anders rijdt je toch in een collisions off, assists aan room? Je kunt het zelf zo instellen als je het wilt hebben.

15. Benson

Benson Kriepkriep

Leuk Bevonden:
    7
    Hehe, das allemaal veel te ingewikkeld 8) Banen hebben wss altijd dezelfde omstandigheden. Maar je hebt wel gelijk hoor, het is (in lijn met de rest van het spel) niet hyperrealistisch.
    Maar het diende meer als voorbeeld om aan te geven dat ze wel een vrij serieus model hebben wbt de banden ;)

De teller werkt perfect om afsnijden van de bocht tegen te gaan, daar is hij hoofdzakelijk voor bedoeld en ik vind het prima.
    Het is wel heel ingewikkeld om een strafsysteem in te stellen dat het beuken tegengaat. En als iemand niet fair wil racen, tsja uit de room kicken dan ;)
    Das helaas wat lastiger bij een tournament en dat beuken kan daar zeker een probleem vormen. Helemaal omdat de carclubs niet ondersteund worden. Het had nog voor enige regulatie kunnen zorgen als iedereen kan zien waar je bij hoort en de naam van je club enigszins op het spel staat.

Ohja, de dat je straftijd krijgt als iemand je beukt of andersom is ook om tegen te gaan dat je je laat duwen door een veel snellere auto om zo een tijd neer te zetten voor het scoreboard.

Laatst bewerkt: 14 mei 2007
  16. Kortestier

Kortestier Shortbull XBW.nl ICT

Leuk Bevonden:
    121
    Nu je het zo stelt. Online zullen mensen minder snel geneigd zijn je van achter aan te tikken om vervolgens achterstevoren in de grintbak te eindigen. \o/ Maar er zullen altijd wel lolbroeken blijven die het toch doen... :{

17. AntraXxX

AntraXxX Bruce Springsteen

Leuk Bevonden:
    214
    Ben erg benieuwd over de Endurance races, want ik deeltje 1 waren die erg top! :D

Als bijvoorbeeld je fuel leeg is, zul je dan een verplichte stop moeten maken, of mag je dat helemaal zelf weten?

18. Marius

Leuk Bevonden:
    11
    We hebben het in het 'echie' bij TOCA over volwassen die ervaren, verstandig en euhm, ouder dan 13 zijn. In het geval van Forza2 (of <insert welk online spel ook>) is de leeftijd van de spelers gemiddeld 1-3 jaar boven de start van de pubertijd en alles behalve voor rede vatbaar.
    Maar degene die de tik uitdeelt ook!

Het is geen perfect systeem, maar wel beter dan de meeste alternatieven.

19. Ramon NL

Ramon NL Damn I'm Fast!

Leuk Bevonden:
    0
    Bijzonder vreemd dat het zoveel mensen opvalt dan. Of moeten die allemaal naar de opticien?

Ik zou dit spel niet laten liggen door de graphics, maar dan kan ik ze nog wel matig vinden tegenover bijvoorbeeld PGR3. Dat spel is anderhalf jaar ouder en ziet er simpelweg mooier uit. Dan kan je hoog of laag gaan springen, het is zo, deal with it. Niet zo vreemd dat er een hoop mensen teleurgesteld zijn. Zeker omdat het de tegenhanger van Gran Turismo wilt zijn, en die 'demo' zag er wel bijzonder strak uit.

20. Benson

Benson Kriepkriep

Leuk Bevonden:
    7
    Die tijdstraf weerhoudt mensen er echt niet van om te beuken/duwen oid. Simpelweg omdat de tijd geen invloed heeft op het resultaat. In een online race zal je (met het draften ala pgr3 ) heus geen toptijd neerzetten. Dus eigenlijk heeft zon tijdstraf dan helemaal geen nut?

En zoals ik in mn vorge post had geedit: dat je straftijd krijgt als iemand je beukt of andersom is ook om tegen te gaan dat je je laat duwen door een veel snellere auto om zo een tijd neer te zetten voor het scoreboard.

Laatst bewerkt: 14 mei 2007
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina