De HDTV Thread [Deel 12]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Melbuuln, 29 apr 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Nja hoe lager je responsetijd hoe beter, dat is het beste advies. Maar mensen die beweren dat alles boven de 6 ms niet goed genoeg is lullen uit hun nek. Hou er namelijk ook rekening mee dat, hoe lager je komt, hoe minimaler de kans is dat het menselijk oog überhaupt nog (zichtbaar) verschil gaat zien.

2. Blieb

Blieb Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb jullie hulp nodig,

Ik mag van mijn werk een LCD TV uitzoeken van rond de 750 euro, wat raden jullie aan?

:b:

3. king-steven

king-steven Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ik ben van plan om binnenkort de hd-dvd add-on te kopen.
    Maar om nu van de beste kwaliteit beeld te genieten (1080p) denk ik dat ik nieuwe kabels nodig heb...
    mijn tv ondersteund 1080p, dus daar zit geen probleem, dus welke kabel kan ik het beste aanschaffen om volledig van full-hd te kunnen genieten?

4. Speurneus

Speurneus Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Samsung Le32R71 voor 650 in de MM is geen gekke deal of wel?

5. enzowpablo

enzowpablo Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Super deal! Ik heb hem in december gekocht voor 850. Destijds inkoop prijs expert. Kopen die hap!

6. Blieb

Blieb Active Member

Leuk Bevonden:
    0

Iemand nog suggesties voor mij?

7. dude x

dude x Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Heb je het over mij? :lol:

Ik snap eigenlijk niet waarom ik hier op reageer maargoed.. het probleem begint eigenlijk pas als je weet waarnaar je moet kijken om te zien of je geen ghosting of blurr hebt als gevolg van een te hoge response tijd. als niemand je daar nooit op wijst is de kans ook groot dat het je nooit op gaat vallen.

Ik had een 8ms lcd en die had minimale ghosting echt zowat niets, maar blurr had die nog wel en flink wat ook.
    wat ik versta onder blurr is het wazig worden van bewegende achtergronden of roadside objects in spellen.

Een nadeel van dat wazig worden is dat je het gevoel van diepte verliest, en dat lijkt me niet de bedoeling van 3d games.

8. ValsSpeler

ValsSpeler Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Voor spellen met snelle horizontale bewegingen vind ik 8 ms echt te langzaam. Ik heb heel wat van die LCD's getest en het was gewoon drama als het je eenmaal is opgevallen.

Lager dan 5 ms kan je haast niet krijgen met LCD, de meeste zitten nog steeds op 8 ms. Maar als dat voldoende was dan zouden fabrikanten niet steeds proberen om het omlaag te krijgen? Waarom denk je dat je nu al TFT-tjes hebt met 2 ms? Dat is echt geen nutteloze feature. Als jij het niet ziet dan kan dat. Ik zou zeggen wees dan blij. Ik vraag me echter wel af of je ooit de zelfde snelle horizontaal bewegende beelden hebt bekeken op een LCD en vervolgens op een plasma. Maar ga niet voor anderen bepalen dat het niet zichtbaar is want dan lul je toch echt zelf uit je nek. Hou het maar gewoon bij je eigen persoonlijke ervaring dan zou ik zeggen :)

9. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Als ik het persoonlijk tegen jou had, had ik je wel gequote.

Maar even voor de duidelijkheid : nergens zeg ik dat een zo laag mogelijke responsetijd een "nutteloze feature" is ? Je hebt wel degelijk baat bij een zo laag mogelijke response, dus een scherm met 2 ms response is zeer netjes (maar daar staat dan ook logischerwijs een niet zo denderend hoge native resolutie tegenover). Wat ik probeerde duidelijk te maken is dat er mensen zijn die nogal gauw beweren dat 8 ms niet goed genoeg zou zijn voor gaming. Nja dan zal ik idd wel iets aan mijn ogen mankeren want ik heb toch echt nergens last van. Dat kan wel subjectief zijn natuurlijk. Blur, zoals hierboven ook genoemd werd, is een feature die tegenwoordig standaard in de meeste next-gen games ingeschakeld is. Dan kun je een LCD kopen met 1 ms response ; die blur gaat er nog steeds zijn. En Plasma ? Waar heb ik het over de vergelijking LCD/Plasma ? Als er Plasma schermen komen met een native reso van minimaal 1920x1080 (of 1200 in het geval van een 16:10 scherm), dan zal ik misschien in de toekomst ook overstappen op Plasma. Maar daar ging het niet over. Wil je een beetje grote LCD, HD Ready of Full HD reso, dan zit je momenteel rond de 8 ms gemiddeld. Lager gaan ze echt niet. Als je je daar aan stoort is dat je goed recht, dan zul je idd een non-HD LCD scherm of een Plasma moeten kopen.

Laatst bewerkt: 15 mei 2007
  10. dude x

dude x Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    No hard feelings :b:

11. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Me neither :b:

12. JeePee

JeePee Guest

Die is er al. Slechts 8000,- euro en je hebt er één van Pioneer 8)

13. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    De S serie van Samsung is het instap (budget) model.

Sharp vs S-serie Samsung.

1. Hoger Contrast ratio dan de Samsung.
    2. De Sharp maakt gebruik van 100hz technologie.
    3. De Sharp heeft een langere Response-tijd.
    4. De inkijkhoek is van Sharp beter.

Koop net als Sleepy een Samsung LE32R71B.

De beste kabels zijn die van Monster.
    http://www.consoleshop.nl/accessoire/40932/1329

14. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Mooi, dan begin ik vast met sparen :cool:

:+

Nee serieus, ik heb echt niks tegen Plasma. Zou er zo een kopen als er nu flink wat euries uit de lucht zouden komen vallen hier. Maar ik ben een reso hoertje en het geld groeit me niet op de rug, dus vandaar mijn huidige keuze voor een LCD/TFT. Als ik 8000 euro had ging ik die van Pioneer meteen kopen though ;)

Laatst bewerkt: 15 mei 2007
  15. JeePee

JeePee Guest

Mocht je de lotto winnen, hier de info. Hehe, 40 kilogram.

16. Graveheart

Graveheart Groovy XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.548
    Wachten op de Xbox 360 Elite, en daar een HDMI kabel bij kopen.

17. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    @ JeePee NL : Tja, dat is idd een te übergeil scherm....kan ik helemaal niks tegenin brengen :)

18. Cybercon

Cybercon Guest

En vergeleken met de R serie? Welke is dan de beste keuze in jouw ogen?

19. Doelie

Doelie Ballin'

Leuk Bevonden:
    31
    Dan heb je een stalen frame nodig ofzo om dat ding aan de muur te hangen

20. Onslaught

Onslaught HardCore Gamer

Leuk Bevonden:
    0
    Kerel die 8ms, 6ms en 4ms die Samsung, Sony, Philips, Sharp etc in hun productspecificatie zetten zijn optimale reactie tijden.
    Een gemiddeld LCD TV heeft alsnog iets van een 40ms reactie tijd gemiddeld in werkelijkheid.

Blurring is aanwezig of je nou wil beweren dat je het niet kan of niet.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina