The Elder scrolls IV: Oblivion [Deel 9]

Discussie in 'Algemeen' gestart door Bonbridge, 23 mrt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Yellow 13

Yellow 13 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    4.778
    Mag ik vragen wat je voor leuks krijgt en hoeveel het waard is?

2. auke

auke Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    scales of pitiless justice
    Het fortified je Strenght, Agility en Intelligence met 2 punten en drained je Personality met 2 punten als je het in je inventaris hebt. (als je hem dropped is alles weer normaal) En je krijgt nog geld, waarbij de hoeveelheid van je level afhangt.

3. Yellow 13

Leuk Bevonden:
    4.778
    Vind sowiezo dat je met de DB heel weinig geld krijgt als je elke week terugkomt nadat je met The Night Mother hebt gesproken. Je ben dan al guildmaster, en zelfs op level 38 kreeg ik nog steeds maar zakgeld (200S).

4. DaanM

DaanM Solid Snake

Leuk Bevonden:
    0
    Ben geen echte rpg kenner/speler maar ben gister begonnen aan oblivion (geleend van iemand).

Ik snap er nog geen ruk van. Ik ben nu door een oblivion poort gelopen en ik moet zo'n toren in, om een paar gasjes te redden. Wel klote dat de game zo weinig uitlegt over de interface etc. en hoe de game uberhaupt werkt. En wel minder dat ik nog niet echt weet welke items belangrijk zijn dus weet ik ook niet goed wat ik moet oppakken en welke items ik moet laten liggen. Eerst moest ik de troonopvolger vinden maar toen ben ik door die poort gelopen is die tjap ook ergens in die toren of is die weer heel ergens anders? Als die kerel namelijk ergens anders is, dan ga ik daar eerst naar toe (heb nog een savegame van voordat ik die poort inliep), dan ga ik later wel terug naar die torens als ik iets sterker ben en beter.

5. ninja-man

ninja-man YEAH BUDDY

Leuk Bevonden:
    0
    training is best goed hoor :eek:
    maar ik had zelf ook toen ik de eerste keer speelde er best veel moeite mee.
    bij de 2e keer ging alles heel vlot.

uhm, die troonopvolger is ergens anders.
    die oblivion poort staat in de weg voor die guards (terwijl je er gewoon doorheen kan lopen:+) en ze vragen aan jou of je wilt zorgen dat deze verdwijnt. dat is dus eigenlijk een missie tussendoor.
    daarna kan je de stad gaan counteren en zoeken naar die troonopvolger.

6. Ashavan

Ashavan Guest

Had Oblivion op de PC helemaal grijs gespeeld en aangezien het RPG/Adventure genre gezien kan worden als "mijn" genre kon ik het niet laten om het ook aan te schaffen voor de x360.

Vandaag maar eens op me gemak begonnen met een custom class wat veel lijkt op een crusader/battle mage combo. Heavy Armor, Sword, restoration, destruction. Voor de rest geen interesante Major skills en heb Athletics/Acrobatic als minor gedaan omdat ik anders veel te snel zou levelen.

Ben begonnen om naar de Priory te gaan en de Kings amulet af te geven. Vervolgens de rest van me tijd in de Arena gespendeerd voor geld en om te leren gaan met het vechtsysteem. Ik vind de x360 controller een stuk relaxter dan met keyboard en muis waardoor ik gewoon door me tegenstanders heen liep. Ik caste Protect vlak voor de poort naar beneden ging en selecteerde me 16pt firespell terwijl me zwaard getrokken was. Zodra de poort naar beneden was meteen de firespell los laten op die tegenstander. Zodra ze bij me waren had ik geen magicka meer en sloeg ze in 2-3 klappen tegen de vlakte. Die paar gevechten dat je 3 tegenover je had staan riep ik summonde ik nog mijn skelet erbij. Ideaal en zo makkelijk.

Dungeons en mijnen ben ik nog niet echt in geweest aangezien je op lvl3 nog niet echt veel draagkracht heb. Ben onderweg naar Kvatch voor de main quest en die gast uit zijn klooster op te halen en onderweg lid worden van de fighters guild e.d. voor ik eens richting een poort ga. Gaat lekker :D

Het valt me wel op dat het behalen van achievements geen enkele uitdaging is terwijl ik dat met Gears of Wars wel had en met PES6 is het meer de hoeveelheid tijd die je er in stopt om alle competities gespeeld te hebben.

Laatst bewerkt door een moderator: 15 mei 2007
  7. Yellow 13

Leuk Bevonden:
    4.778
    Nee, Martin blijft namelijk altijd buiten die poort. En je kunt niet eerder die stad, Kvatch, in voordat je de poort gesloten hebt. Je moet dan de Sigil Stone, een steen, uit de toren halen. Dat word dus helemaal naar boven klimmen en dat ding grijpen, daarna word je teruggezogen naar de gewone wereld, Cyrodiil.

Ik raad je aan eens de guide te gaan opzoeken of te kopen bij een Free Record Shop filiaal. Anders kun je nog wel kijken op www.bol.com of hij daar staat. Het spel is echt superwreed, maar voor beginners is een guide altijd een must om alle geheimen te ontdekken, die ontdek je namelijk niet zonder guide. ;)8)

8. Ashavan

Ashavan Guest

Er zitten echt zeik quests in. Zoals die paranoide sukkel die jouw vraagt wat mensen te stalken e.d. Maar gelukkig zitten er ook enorm mooie quests in zoals dat schilderij in Bruma.

Wat me wel tegen valt is dat als je na 9uur een tavern in gaat dat er alle npc's zitten en je als het ware bestormend verwelkomen en je de wegversperren. slechte AI wat ook in de PC versie zat.

9. Yellow 13

Leuk Bevonden:
    4.778
    Dan raad ik je aan te gaan leren voor de Touch of Rage spell, dan is het probleem binnen een kwartier grotendeels opgelost. ;):)

10. Ashavan

Ashavan Guest

Net hing de x360 zich voor het eerst met Oblivion :confused:

11. (Smart)ass

(Smart)ass Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    die paranoia quest vond ik juist vermakelijk, gwoon 24 uur wachten en gwoon wat lullen:p

12. Ashavan

Ashavan Guest

Ik doe fast forward tijd en ga dan verder met wat Fighter/Mage guild quests en dungeons leeg te roven.

13. Rbz NL

Rbz NL Xbox Juan XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8
    Aaah ik baal zo erg dat ik (per ongeluk) mijn assasin character heb verwijdert. Dat sluipmoorden was echt te vet. Binnenkort ga ik denk ik weer een nieuwe assasin maken die ik niet ga wegpleuren xD

14. Chaos

Chaos Simsalabim

Leuk Bevonden:
    0
    Hehe vond het einde wel leuk en het stalken ook wel, zie je wat mensen zoal doen. ;)
    De quests van The Dark Brotherhood vond ik het leukst. _O_ Die van de thieves guild vond ik klote.

Heb net The Dark Brotherhood gehaald en heb nu alle quests (ook side quests en quests die je her en der in taverns bijv. vind). Had ze allemaal zelf gevonden, op 3 of 4 na. \o/

Moet enkel nog 3 Deadric quests, daar ben ik naar op zoek gegaan en volgens de wiki site moet ik er nog 3.
    Helaas heb ik dan wel alles alweer gedaan, uiteraard niet elk fort en elke cave bezocht, maar die vind ik niet boeiend, heb alle armor al en ook genoeg wapens (alle normale wapens).

Maar waren 120-130 fantastische uren. :b: :thumbs:

15. Dark Miracle

Dark Miracle Guest

Ga de game toch nog maar een keer aanschaffen. Lekker op m'n gemak het verhaal uitspelen en dan The Shivering Isles downloaden.

16. Yellow 13

Leuk Bevonden:
    4.778
    Shivering Isles zou ik echt tot het laatst bewaren, die is zo lijp. ;):)

17. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Tja, dat was ook mijn bedoeling. Maar nadat ik hem van de week gekocht en geïnstalleerd had ben ik meteen die wereld ingegaan, en ik ben bang dat ik er voorlopig niet meer uitga....zo mooi/apart dat die wereld is :)

18. Ramon NL

Ramon NL Damn I'm Fast!

Leuk Bevonden:
    0
    Ik twijfel om al die extra's te kopen, ik vind het zo duur bij mekaar, 50 euro aan downloads, dat kost het spel nieuw niet eens meer.

19. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    50 euro aan downloads ? Ik had Knights of the Nine voor een tientje, Shivering Isles voor twee tientjes....verschillen die prijzen dan zoveel op de 360 versie ? En dat terwijl je sowieso al meer betaald voor consoleversies van games :eek:

20. Chaos

Chaos Simsalabim

Leuk Bevonden:
    0
    Ja 50 euro klopt wel, in totaal voor ruim 5000 punten aan downloads geloof ik. =(

Ik wacht wel op GOTY versie, ga echt geen 30 euro voor een uitbreiding betalen zonder boekje, hoesje etc. Normaal kost een uitbreiding dat ook en heb je het wel compleet. De download zouden ze goedkoper moeten maken, moet ook kunnen als winkeliers geen winst pakken. :x

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina